robinwood schreef op 16 november 2012 08:23:
Zo ontkracht dit ook de brief van de ABN-AMRO dat zij de verhoging van 1% o.a. vanwege te hoge kosten dienden door te voeren.
Dit is een heel aanzienlijke winst. Waarbij er ook nog vooruit moet worden gegaan dat er flinke voorzieningen zijn genomen op hypotheken die onder water staan. De feitelijke winst is waarschijnlijk nog hoger. Het zou mij niet verbazen dat de hoge hypotheek rente tarieven en hogere marge dan het verleden, hier een grotere rol in speelden.
Ook hier zie je dat alleen de lasten worden benadrukt. Banken bestaan er vooral om particulieren en bedrijven te helpen.
Er is alle reden, dat ook de bank aangeeft volgens welke criteria, tarieven, opslagen worden verlaagd.
Grappig is de nuance in het persbericht, waarbij wordt aangetekend dat deze winst wordt behaald onder deze slechte marktomstandigheden. Stel je eens voor, wat er zou gebeuren met de winst, zodra de marktomstandigheden weer normaal zijn.....
Veel gaat over de rug van de consument. Wellicht dient er een richtlijn te komen, o.a. van de AFM, dat er in het jaarverslag een splitsing wordt gemaakt in de winstbijdrage van consumenten per hoofddienst resp. overige diensten.
Laat de ABN inderdaad een voorbeeld nemen aan de ING en het niet laten aankomen op de dagvaarding die nagenoeg klaar ligt bij Stop de Banken.