Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

is er nog nieuws

216 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pardon 16 oktober 2012 14:37
    Twee weken na de doop al naar de eerste klus vind ik wel zeer snel,normaal worden zeker enkele weken proefvaarten gehouden.
    Maar het zal wel kunnen anders namen ze het risico niet,en de klus zal wel haast hebben.
    Zodra die klus geklaard is komt er meteen weer een flinke duit in de bijna lege kas.
  2. arreno 16 oktober 2012 15:11
    Doop is op 30 november.
    Het 240 miljoen dollar kostende schip is vorige week te water gelaten door het bouwdok vol te laten lopen.
    Het is dan vanaf vorige week zowat 2 maanden tot de eerste vaart.
    Vorige week te water gelaten, dus ze hebben al kunnen controleren op lekkages. Ze zagen geen bubbels :-)
  3. forum rang 10 voda 16 oktober 2012 19:31
    Dockwise overweegt stappen voor niet melden order door Fairstar


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Dockwise Ltd (DOCKW.AE) overweegt juridische stappen nu ook accountant KPMG tot de conclusie is gekomen dat Fairstar Heavy Transport nv (FAIR.OS) een grote order voor de bouw van een nieuw schip had moeten melden, maakt Dockwise dinsdag bekend.

    Het gaat om een order van Fairstar ter waarde van $111 miljoen voor de bouw van een nieuw schip in China. Fairstar, dat dit jaar werd overgenomen door Dockwise, maakte in het jaarverslag over 2011 geen melding van deze order.

    In juli berichtte Dockwise, als nieuwe eigenaar van Fairstar, op de order te zijn gestuit. De maritiem transporteur vroeg hierop KPMG, dat het jaarverslag van Fairstar goedkeurde, nader onderzoek te doen.

    KPMG heeft nu geconcludeerd dat Fairstar zich heeft gecommitteerd aan de afname van het schip, dat dit door het toenmalige management had moeten worden gemeld en dat het jaarverslag over 2011 dient te worden herzien. Als gevolg hiervan moet het bedrijf een nieuw jaarverslag opstellen en dit bij toezichthouders deponeren.

    Een woordvoerder van Dockwise bevestigt dat met de Chinese scheepsbouwer is gesproken en dat annuleren van de order niet mogelijk is. Onderhandeld wordt nu over aanpassingen van het ontwerp van het schip.

    Dockwise overweegt juridische stappen om eventuele schade te verhalen, aldus de woordvoerder. Hij erkent dat het moeilijk is de schade in te schatten. "Je kan je afvragen wat de koers [van Fairstar] was geweest als de order bekend was geweest [ten tijde van het bod op het bedrijf door Dockwise]."

    Om 17.20 uur noteert het aandeel Dockwise op de beurs in Amsterdam 1,7% hoger op EUR12,93.


    - Door Anton Reijinga; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; anton.reijinga@dowjones.com


  4. forum rang 10 voda 16 oktober 2012 19:40
    Dockwise haalt voor $56 mln aan nieuwe contracten binnen


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Dockwise Ltd (DOCKW.AE) heeft voor $56 miljoen aan nieuwe contracten binnengehaald en ziet de benutting langzaam toenemen, al blijven de prijzen competitief, meldt het zeetransportbedrijf dinsdag.

    "We zien momenteel een algemene markttendens van uitstel in de afronding van een aantal grotere projecten, waaronder enkele waaraan we actief deelnemen. Deze vertragingen kunnen invloed hebben op de omzetting van backlog in omzet", zegt chief executive Andre Goedee.

    Hij voelt zich gesteund in het feit dat er geen lange termijn olie-en gasprojecten zijn ingetrokken en de tenderactiviteit niet vermindert.

    Het grootste deel van de $56 miljoen aan contracten werd kort na het derde kwartaal binnengehaald en zullen in het vierde kwartaal van dit jaar en het eerste van volgend jaar worden uitgevoerd. Het gaat om tien nieuwe contracten en een aantal contractverlengingen.


    Door Ben Zwirs; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 52 00; ben.zwirs@dowjones.com


  5. pardon 22 oktober 2012 09:18
    Datum meldingsplicht: 06 jun 2012
    Meldingsplichtige: HAL Trust
    Uitgevende instelling: Dockwise Ltd.
    Inschrijving handelsregister:
    Plaats: Breda
    VolgendeVorige
    Verdeling in aantallen
    Soort aandeel Aantal aandelen Aantal stemmen Kapitaalbelang Stemrecht Wijze van beschikken Toelichting
    Gewoon aandeel 12.539.795,00 12.539.795,00 Reëel Reëel Middellijk
    (HAL Investments B.V,)
    Preferent aandeel 25.000,00 0,00 Reëel Reëel Middellijk
    (HAL Investments B.V.)
    Procentuele verdeling
    Soort aandeel Totale deelneming Rechtstreeks reeel Rechtstreeks potentieel Middellijk reeel Middellijk potentieel
    Kapitaalbelang 31,74 % 0,00 % 0,00 % 31,74 % 0,00 %
    Stemrecht 31,70 % 0,00 % 0,00 % 31,70 % 0,00 %
  6. pardon 22 oktober 2012 09:29
    Verplicht overnamebod
    Zodra een partij meer dan 30% van de stemrechten heeft in een beursvennootschap, is hij verplicht om een openbaar bod uit te brengen op de resterende aandelen. Deze regel beschermt de positie van minderheidsaandeelhouders. Dankzij het biedingsbericht hebben de beleggers genoeg informatie om te beslissen over het bod.

    Ook wanneer in 'onderling overleg' wordt gehandeld en meerdere partijen gezamenlijk meer dan 30% van de aandelen bezitten, moeten zij verplicht een bod uitbrengen. De regel geldt alleen voor bedrijven met een zetel in Nederland. Ook moeten de aandelen of certificaten van het bedrijf toegelaten zijn tot de handel op een gereglementeerde markt. De plicht vervalt als de biedplichtige zijn belang binnen 30 dagen weer terugbrengt onder de grens van 30%.

    Het verplichte bod is een maatregel uit de Europese overnamerichtlijn (2004/25/EG). In Nederland staat de biedplicht in de Wet tot uitvoering van de overnamerichtlijn. Dit is hoofdstuk 5.5 van de Wet financieel toezicht.
  7. pardon 1 november 2012 09:08
    Dockwise-dochter bouwt contract om

    Gepubliceerd: Thursday 1 November 2012 08:55

    BREDA (AFN) - Dochterbedrijf Fairstar Heavy Transport van maritiem dienstverlener Dockwise gaat beginnen met de bouw van een zogenoemd Type 1 vaartuig genaamd White Marlin. Dat maakte Dockwise donderdag bekend.

    Bij de overname van Fairstar in juli 2012 nam Dockwise de leiding over van een aantal ontwikkelingsplannen voor schepen. Na gesprekken met de scheepswerf Guangzhou Shipyard International is het oorspronkelijke contract voor een Type 2 vaartuig genaamd Fathom omgezet in het huidige contract voor een groter schip.

    Door een Type 1 in plaats van een Type 2 vaartuig te maken, hoeft Dockwise zijn bestaande Type 2 schip niet om te bouwen om te voldoen aan de groeiende vraag naar grotere schepen. De White Marlin moet in het vierde kwartaal van 2014 worden opgeleverd en vergt een totale investering van 150 miljoen dollar.
  8. [verwijderd] 1 november 2012 11:29
    Ik vind dit heel goed nieuws. Op deze manier wordt het bij Fairstair aangetroffen lijk in de kast toch nog rendabel gemaakt. Ik vermoed dat er geen boete betaald hoeft te worden, aangezien deze opdracht eerder groter is geworden. Kennelijk is er ook al employ voor dit nieuwe schip.
216 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 880,41 +0,64%
EUR/USD 1,0690 -0,12%
FTSE 100 8.090,25 +0,56%
Germany40^ 18.190,40 +0,29%
Gold spot 2.318,08 -0,17%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+25,56%
ASMI
+10,01%
RANDST...
+4,22%
NX FIL...
+3,53%
BESI
+3,48%

Dalers

ALLFUN...
-8,78%
ING
-5,17%
Avantium
-2,96%
Flow T...
-2,14%
DSM FI...
-1,84%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links