Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 24 apr 2024 09:20
  • +0,085 (+1,54%) Dagrange 5,550 - 5,635
  • 86.903 Gem. (3M) 317,5K

koers vrijdag 6 juli Tom Tom

398 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 20 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 guusje 6 juli 2012 22:10
    quote:

    Flower Tucci schreef op 6 juli 2012 21:40:

    Als iemand denkt dat de koers zakt dan hoef je geen basher te zijn toch?
    Daar heb je gelijk in, wat men denkt mag ieder zijn mening er over zeggen.
    Iedere dag het zelfde negatieve piet praat van bepaalde personen ook met mooie deals van TT word wel erg opvallend en afgezaagd.
  2. NoWorry 7 juli 2012 00:11
    quote:

    Misschien schreef:

    [...]

    Nee, zeker niet, maar de wijze waarop dit de afgelopen periode gebeurd is wel tekenend gedrag van bashers.
    Hoe ziek moet je zijn om dag in dag uit, de godsganse dag te zitten bashen.
    Die Bart plakt op een bepaald moment om de paar minuten een berichtje/antwoord.
    Die gabber moet in een 24-uurs luier zitten.

    En dan 's avonds op de bank zitten en denken: Dit was een nuttige dag, ik ben tevreden.

    Yeeeezzzz

    Groet
  3. [verwijderd] 7 juli 2012 00:26
    quote:

    bart1805 schreef op 6 juli 2012 17:50:

    Wel zuur trouwens, zelf fors investeren in R-Link, knikkeren ze je uit de standaarduitrusting. Wat denken jullie, presenteert Goddijn wel zelf de jaarcijfers, of voert er een accountmanager, hoofd Benelux, Pauwels of weet ik wie het woord? Interessante dag vandaag.
    R-link is voor Renault net zo goed erg belangrijk. Zij verdienen ook aan de tomtom producten die ze verkopen, en zullen daar hun best voor blijven doen. Ook moet die appstore volume gaan maken. Ik vind het verhaal van SNS daarom nogal overtrokken.

    Wat TomTom bij Renault heeft gedaan had nog niemand laten zien. Daar zijn andere partijen op ingesprongen en dan is het gevolg dat je exclusiviteit verliest. Voorlopig echter maar bij 1 model en binnen dat model 2 uitvoeringen.

    Dat Clio nu standaard navi krijgt van LG is onfortuinlijk. Maar laat ook zien dat in stadsautootjes navigatie een standaard aan het worden en geen accessoire dat af en toe wordt aangekruist. Dat zal dan ook betekenen dat er groeimogelijkheden zijn bij Mazda dat met de mazda2 concurreert met de clio. Officieel zit tomtom in mazda 5, cx5 en nieuwe 3. Maar ik heb ook al acties gezien waarbij ze hem inbouwen in de kleinere "mazda 2 Navigator". www.mazda.nl/upload/country/nl-nl/pdf...

    De hevigere concurrentie is een bevestiging dat inbouwnavigatie een groeimarkt is. Genoeg kansen dus, maar geen exclusiviteit.
  4. forum rang 6 boem! 7 juli 2012 01:45
    @bart,

    jouw reactie is tekenend.

    je hebt niet meer in de gaten hoeveel reacties je geeft op berichten met een positieve ondertoon en die reacties zijn volgens jou kritisch.

    ik kwalificeer ze als negatief omdat het enige argument, dat je gebruikt op positieve postings is dat het allemaal nog zo onzeker is als er gedacht, gedroomd, gefantaeerd wordt wat deze nieuwe deal voor tom2 in positieve kan gaan brengen.

    daarnaast grijp je iedere aanname in negatieve zin aan om dit als waarheid neer te zetten(vb sns vandaag).

    beschouw mijn opmerking als gemeend advies. Een trieste afgang van de narrow-minded en respectloze jerry( met zijn secondanten de hork en de gup) is wat mij betreft genoeg.
  5. [verwijderd] 7 juli 2012 09:38
    quote:

    Ronka schreef op 6 juli 2012 17:01:

    Ding-Dong. Attentie, de trein naar het zuiden staat nu op perron 3.088. U kunt nog uitstappen indien u niet verder mee wenst te rijden in zuidelijke richting.

    www.plaatjesdump.nl/upload/e1d318bc71...
    Nou goed advies hoor..stap ik uit en hij gaat weer omhoog..
  6. [verwijderd] 7 juli 2012 12:12
    quote:

    kos_0 schreef op 7 juli 2012 10:42:

    dit vond ik in de gewone mensenwereld

    www.computeridee.nl/artikel/app/navfr...

    Ik ga zo naar de Renaultdealer. Zit toevallig in de straat hier...
    Ik bestel gelijk een CLIO met navfree, een LG breedbeeld TV, de grote wegenkaart van Falkplan, een IAS systeem van Raymarine en een pakketje shorts TomTom.
    Gelukkig leven we nog in de gewone mensenwereld.
    Maandag TT in het rood. Een downgrade van ING...
  7. bart1805 7 juli 2012 12:12
    quote:

    martinmartin schreef op 7 juli 2012 01:45:

    @bart,

    jouw reactie is tekenend.

    je hebt niet meer in de gaten hoeveel reacties je geeft op berichten met een positieve ondertoon en die reacties zijn volgens jou kritisch.

    ik kwalificeer ze als negatief omdat het enige argument, dat je gebruikt op positieve postings is dat het allemaal nog zo onzeker is als er gedacht, gedroomd, gefantaeerd wordt wat deze nieuwe deal voor tom2 in positieve kan gaan brengen.

    daarnaast grijp je iedere aanname in negatieve zin aan om dit als waarheid neer te zetten(vb sns vandaag).

    beschouw mijn opmerking als gemeend advies. Een trieste afgang van de narrow-minded en respectloze jerry( met zijn secondanten de hork en de gup) is wat mij betreft genoeg.
    Ik grijp iedere aanname iedere aanname in negatieve zin aan om dit als waarheid neer te zetten. En je geeft als voorbeeld het SNS verhaal over Renault. Het is je misschien niet opgevallen dat als er iets wordt gepubliceerd ik probeer om het tegengetelde te bewijzen. Soms lukt dat niet en houd ik het bericht voorlopig voor waar aan. Het SNS verhaal over renault is daar een voorbeeld van. Het bleek namelijk te kloppen dat de R-Link een add on is en dat in de standaarduitrusting een ander systeem is verwerkt. Je kunt dan vervolgens discussiëren wat de gevolgen daar van zijn. Renault heeft geen verkoopcerwachting gegeven, maar ik vermoed dat (gezien de eerdere modellen) het gaat om ongeveer 2,5 miljoen. Daarmee is het overduidelijk een hoog volume auto. Goddijn heeft aangegeven dat van iedere 10 verlichtte Renaults er vijf zijn uitgerust met TomTom. Je mag er van uitgaan dat het percentage auto's met navigatie in de komende jaren toe gaat nemen. Ga even conservatief uit van zes op de 10. Als Tom Tom standaard zou zijn betekent het dat tomtom 2,5 miljoen eenheden afzet. Daarmee meer dan er tot nu toe in totaal zijn geleverd via Renault.
    Ga er nu ook eens van uit dat eenderde van de Clio kopers kiest voor de R-Link (lijkt me hoog in dit segment, maar vooruit). De conclusie is dan dus dat TomTom ongeveer 835.000 eenheden afzet. Zet dat af tegen de 2,5 miljoen aan verkopen en zie de ernst van het probleem.

    Bij het vorige SNS verhaal over China lukte het wel om het negatieve bericht voor mij voldoende te weerleggen. Dat heb ik op het forum laten zien inclusief de bronnen (oa verslag AVA AutoNavi). Daar is mijn voorlopige conclusie dat de deal van AutoNavi en Samsung geen negatief effect heeft op TomTom.
  8. bart1805 7 juli 2012 12:17
    Waar het om gaat Martin is dat dit een manier van beleggen is. Proberen om stellingen altijd te ontkrachten (lang leve Popper!). Als je dit forum af en toe eens leest dan kan de enige conclusie zijn dat TomTom een geweldig bedrijf is met een prachtige toekomst. Dat zie je niet aan de koers omdat er voortdurend sprake is van duistere krachten en manipulatie. Daar tegenin gaan helpt om te kijken of dat houdbaar blijkt. Wat mij betreft niet.

    Ik open dit weekend een draadje om te laten zien dat er iets geks aan de hand is met de uitspraken en persberichten van TomTom. Doe er mee wat je wilt, mijn beeld van TomTom is in elk geval inmiddels wel redelijk uitgekristalliseerd. En daarmee heb ik ook een beeld hoe ik in de komende weken ga handelen.
  9. [verwijderd] 7 juli 2012 12:18
    quote:

    bart1805 schreef op 7 juli 2012 12:12:

    [...]
    Ik grijp iedere aanname iedere aanname in negatieve zin aan om dit als waarheid neer te zetten. En je geeft als voorbeeld het SNS verhaal over Renault. Het is je misschien niet opgevallen dat als er iets wordt gepubliceerd ik probeer om het tegengetelde te bewijzen. Soms lukt dat niet en houd ik het bericht voorlopig voor waar aan. Het SNS verhaal over renault is daar een voorbeeld van. Het bleek namelijk te kloppen dat de R-Link een add on is en dat in de standaarduitrusting een ander systeem is verwerkt. Je kunt dan vervolgens discussiëren wat de gevolgen daar van zijn. Renault heeft geen verkoopcerwachting gegeven, maar ik vermoed dat (gezien de eerdere modellen) het gaat om ongeveer 2,5 miljoen. Daarmee is het overduidelijk een hoog volume auto. Goddijn heeft aangegeven dat van iedere 10 verlichtte Renaults er vijf zijn uitgerust met TomTom. Je mag er van uitgaan dat het percentage auto's met navigatie in de komende jaren toe gaat nemen. Ga even conservatief uit van zes op de 10. Als Tom Tom standaard zou zijn betekent het dat tomtom 2,5 miljoen eenheden afzet. Daarmee meer dan er tot nu toe in totaal zijn geleverd via Renault.
    Ga er nu ook eens van uit dat eenderde van de Clio kopers kiest voor de R-Link (lijkt me hoog in dit segment, maar vooruit). De conclusie is dan dus dat TomTom ongeveer 835.000 eenheden afzet. Zet dat af tegen de 2,5 miljoen aan verkopen en zie de ernst van het probleem.

    Bij het vorige SNS verhaal over China lukte het wel om het negatieve bericht voor mij voldoende te weerleggen. Dat heb ik op het forum laten zien inclusief de bronnen (oa verslag AVA AutoNavi). Daar is mijn voorlopige conclusie dat de deal van AutoNavi en Samsung geen negatief effect heeft op TomTom.
    nou Bart ge licht onder vuur...zal ik er nog een schepje bovenop doen.
    Nee doe ik niet want het is tijd voor "ontspanning"...het is zaterdag. Tenzij je lekker achter de toonbank in de winkel staat....
  10. [verwijderd] 7 juli 2012 12:20
    quote:

    bart1805 schreef op 7 juli 2012 12:17:

    Waar het om gaat Martin is dat dit een manier van beleggen is. Proberen om stellingen altijd te ontkrachten (lang leve Popper!). Als je dit forum af en toe eens leest dan kan de enige conclusie zijn dat TomTom een geweldig bedrijf is met een prachtige toekomst. Dat zie je niet aan de koers omdat er voortdurend sprake is van duistere krachten en manipulatie. Daar tegenin gaan helpt om te kijken of dat houdbaar blijkt. Wat mij betreft niet.

    Ik open dit weekend een draadje om te laten zien dat er iets geks aan de hand is met de uitspraken en persberichten van TomTom. Doener mee wat je wilt, mijn beeld van TomTom is in elk geval inmiddels wel redelijk uitgekristalliseerd.
    Ik hoor graag want ik ben, echt serieus, de weg met de koersontwikkeling van T2 kwijt.
  11. forum rang 4 guusje 7 juli 2012 12:39
    quote:

    DirkFrank schreef op 7 juli 2012 12:20:

    [...]
    Ik hoor graag want ik ben, echt serieus, de weg met de koersontwikkeling van T2 kwijt.
    Luisterde vanmorgen op B.N.R over auto,s etc.,een medewerker van TT aan het woord, werd positief over TT gesproken over verschillende onderwerpen van TT.[ word in het weekeend herhaald ]
  12. battumboy 7 juli 2012 12:40
    quote:

    bart1805 schreef op 7 juli 2012 12:17:

    Waar het om gaat Martin is dat dit een manier van beleggen is. Proberen om stellingen altijd te ontkrachten (lang leve Popper!). Als je dit forum af en toe eens leest dan kan de enige conclusie zijn dat TomTom een geweldig bedrijf is met een prachtige toekomst. Dat zie je niet aan de koers omdat er voortdurend sprake is van duistere krachten en manipulatie. Daar tegenin gaan helpt om te kijken of dat houdbaar blijkt. Wat mij betreft niet.

    Ik open dit weekend een draadje om te laten zien dat er iets geks aan de hand is met de uitspraken en persberichten van TomTom. Doe er mee wat je wilt, mijn beeld van TomTom is in elk geval inmiddels wel redelijk uitgekristalliseerd. En daarmee heb ik ook een beeld hoe ik in de komende weken ga handelen.
    Ik heb persoonlijk nooit moeite met je berichten, je reageert vaak op onbenullige berichten maar verder vind ik het vaak onderbouwd. Heb me in het verleden ook weleens gered door op tijd te verkopen en ook te luisteren naar "negatieve mensen". Verwachtingen, hoop en geld is vaak geen goede combinatie!
    Verwacht dat kwartaal 2 met sterk gestegen autoverkopen goed is maar ben nog meer benieuwd naar de outlook en uitleg. Heb nog niet bijgekocht in ieder geval..
    Het Renault verhaal kom ik toch op terug en hoop maar dat ze veel meer marge halen op de R-link om de massa te compenseren.
    Maar ja het blijft TomTom en HG kan aan het einde van het jaar weer ieders held zijn:-)
  13. forum rang 6 boem! 7 juli 2012 16:31
    quote:

    bart1805 schreef op 7 juli 2012 12:17:

    Waar het om gaat Martin is dat dit een manier van beleggen is. Proberen om stellingen altijd te ontkrachten (lang leve Popper!). Als je dit forum af en toe eens leest dan kan de enige conclusie zijn dat TomTom een geweldig bedrijf is met een prachtige toekomst. Dat zie je niet aan de koers omdat er voortdurend sprake is van duistere krachten en manipulatie. Daar tegenin gaan helpt om te kijken of dat houdbaar blijkt. Wat mij betreft niet.

    Ik open dit weekend een draadje om te laten zien dat er iets geks aan de hand is met de uitspraken en persberichten van TomTom. Doe er mee wat je wilt, mijn beeld van TomTom is in elk geval inmiddels wel redelijk uitgekristalliseerd. En daarmee heb ik ook een beeld hoe ik in de komende weken ga handelen.
    bart volledig geaccepteerd. ik herken je wel in de persoon die de stellingen probeert te ontkrachten en dat vond/ vind ik belangrijk zoals reeds door mij aangegeven want tegengas hoort erbij.

    ik had alleen de indruk dat je op een gegeven moment op alle berichten in ontkrachtende zin aan het reageren was en daardoor mijn gemeend advies spaar je reacties op tot er weer wat voorbij komt waarbij ook onderbouwing belangrijk is.

    by the way met een totaal cumulatief aantal tot en met 2012 van 1 mio stuks zal een substantieel gedeelte van 2.5 mio per jaar in mijn ogen zeker geen negatief omzeteffect hebben.

    ik herken in de laatste allinea weer dat ik tom2 loop te promoten maar daar was mijn reactie voor bedoelt die wil alleen maar duidelijk maken dat ik jouw rol in het geheel erken en respecteer.
  14. bart1805 7 juli 2012 23:59
    quote:

    martinmartin schreef op 7 juli 2012 16:31:

    [...]

    bart volledig geaccepteerd. ik herken je wel in de persoon die de stellingen probeert te ontkrachten en dat vond/ vind ik belangrijk zoals reeds door mij aangegeven want tegengas hoort erbij.

    ik had alleen de indruk dat je op een gegeven moment op alle berichten in ontkrachtende zin aan het reageren was en daardoor mijn gemeend advies spaar je reacties op tot er weer wat voorbij komt waarbij ook onderbouwing belangrijk is.

    by the way met een totaal cumulatief aantal tot en met 2012 van 1 mio stuks zal een substantieel gedeelte van 2.5 mio per jaar in mijn ogen zeker geen negatief omzeteffect hebben.

    ik herken in de laatste allinea weer dat ik tom2 loop te promoten maar daar was mijn reactie voor bedoelt die wil alleen maar duidelijk maken dat ik jouw rol in het geheel erken en respecteer.
    Ok, helder en dank voor je advies.

    Weer terug naar de inhoud. Tot maart 2012 waren er 1,3 miljoen Renault systemen verkocht. Een substantieel deel van 2,5 miljoen leidt wellicht niet een negatief omzeteffect tov de huidige omzet bij Renault. Mijns inziens gaat het echter om de toekomstige omzet. De groei van de omzet (of stabilisatie zo je wil) van TomTom moet voor een belangrijk deel uit automotive komen. Een exclusieve deal om alle systemen voor de Clio te leveren (of in de standaarduitrusting de kaarten en navigatie) zou daar een flinke bijdrage aan geleverd hebben. Deze deal doet dat vermoedelijk niet.
398 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 20 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links