Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Marktontwikkeling biologisch (2011)

91 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste | Omlaag ↓
  1. bioman 25 november 2011 15:29
    Kijk di zijn tenminste concrete berichten over wessanen uit de markt, en ook nog behoorlijk positief...

    Ondernemers zeer tevreden met keuze voor formule
    Wessanen Benelux viert 1-jarig bestaan GooodyFooods Zwolle

    Wessanen Benelux opende samen met de ondernemers Ger Fleuren, Anita en Koos Mosterman gisteren precies een jaar geleden een GooodyFooods-vestiging in Zwolle. Direct vanaf de opening wisten veel mensen de weg te vinden naar deze eigentijdse, biologische speciaalzaak aan de Potgietersingel. De keuze voor de GooodyFooods-formule is beslist geslaagd te noemen. Ondernemer Ger Fleuren, met 25 jaar ervaring in biologisch, verklaart het succes.

    Echt eten
    De GooodyFooods-winkel (645 m²) in Zwolle wist vanaf de start een breed publiek aan te spreken. "Ondanks of misschien juist dankzij de economische crisis gaat de consument weer meer terug naar wat echt belangrijk is", zo zegt Fleuren. "Een voorbeeld daarvan is 'echt eten'. Voor de een zijn dat vergeten groenten, voor de ander een product uit de regio en een derde klant komt speciaal voor die rijstsoort die je nergens anders kunt krijgen. Dat alles ook minimaal biologisch is, schreeuwen we niet van de daken. Dat vinden we niet meer dan logisch."

    Fleuren vervolgt: "GooodyFooods weet als geen andere formule deze doelgroep aan te spreken, zonder de meer traditionele koper van biologische voeding uit het oog te verliezen. Het assortiment is zeer uitgebreid (zo'n 7.000 producten) en er worden geen concessies aan smaak gedaan. Bovendien wordt alles in de winkel op een aantrekkelijke, sfeervolle manier gepresenteerd. Boodschappen doen is sinds GooodyFooods een belevenis."

    Bewuste keuze voor GooodyFooods
    Fleuren, evenals Anita Mosterman al 25 jaar actief in het natuurvoedingsvak en net zolang klant bij Wessanen Benelux, koos bewust voor de jonge franchiseformule GooodyFooods. "Het is altijd onze droom geweest een grote ‘groene’ winkel te hebben met meer focus op smaak, beleving en sfeer. Wij zijn ervan overtuigd hiermee een veel bredere doelgroep aan te spreken."

    Fleuren vervolgt: "Vanaf het allereerste begin had ik het gevoel echt samen te werken met Wessanen Benelux. Je merkt, dat ze veel ervaring en verstand van zaken hebben. Er wordt meegedacht, van de grote lijnen op winkelniveau tot in de finesses op de winkelvloer. Ook nu nog vindt veel afstemming en overleg plaats met mijn contactpersonen bij Wessanen Benelux."

    Sterke formule
    "De formule GooodyFooods is een sterke formule waarbij toch voor elke vestiging weer mogelijkheden zijn om het iets eigens mee te geven. Zo koop ik zelf regelmatig verse seizoensproducten in van verschillende telers bij mij uit de regio. Maar ook de winkelinrichting bij ons is anders dan bij de vestiging in Almere. Dat heeft natuurlijk te maken met de variëteit aan panden maar ook locaties. Toch overheerst in elke vestiging de zo kenmerkende GooodyFooods-uitstraling, waardoor de formule haar kracht bewijst."

    Wessanen Benelux bouwt, samen met nieuwe ondernemers, door aan de uitbreiding van het aantal GooodyFooods-vestigingen. Het streven is over twee jaar een landelijke dekking te hebben. Op 1 december aanstaande opent de vijfde vestiging in Apeldoorn.

    Publicatiedatum: 25-11-2011



  2. [verwijderd] 25 november 2011 15:39
    quote:

    bioman schreef op 25 november 2011 15:29:

    Kijk di zijn tenminste concrete berichten over wessanen uit de markt, en ook nog behoorlijk positief...

    Ondernemers zeer tevreden met keuze voor formule
    Wessanen Benelux viert 1-jarig bestaan GooodyFooods Zwolle

    Wessanen Benelux opende samen met de ondernemers Ger Fleuren, Anita en Koos Mosterman gisteren precies een jaar geleden een GooodyFooods-vestiging in Zwolle. Direct vanaf de opening wisten veel mensen de weg te vinden naar deze eigentijdse, biologische speciaalzaak aan de Potgietersingel. De keuze voor de GooodyFooods-formule is beslist geslaagd te noemen. Ondernemer Ger Fleuren, met 25 jaar ervaring in biologisch, verklaart het succes.

    Echt eten
    De GooodyFooods-winkel (645 m²) in Zwolle wist vanaf de start een breed publiek aan te spreken. "Ondanks of misschien juist dankzij de economische crisis gaat de consument weer meer terug naar wat echt belangrijk is", zo zegt Fleuren. "Een voorbeeld daarvan is 'echt eten'. Voor de een zijn dat vergeten groenten, voor de ander een product uit de regio en een derde klant komt speciaal voor die rijstsoort die je nergens anders kunt krijgen. Dat alles ook minimaal biologisch is, schreeuwen we niet van de daken. Dat vinden we niet meer dan logisch."

    Fleuren vervolgt: "GooodyFooods weet als geen andere formule deze doelgroep aan te spreken, zonder de meer traditionele koper van biologische voeding uit het oog te verliezen. Het assortiment is zeer uitgebreid (zo'n 7.000 producten) en er worden geen concessies aan smaak gedaan. Bovendien wordt alles in de winkel op een aantrekkelijke, sfeervolle manier gepresenteerd. Boodschappen doen is sinds GooodyFooods een belevenis."

    Bewuste keuze voor GooodyFooods
    Fleuren, evenals Anita Mosterman al 25 jaar actief in het natuurvoedingsvak en net zolang klant bij Wessanen Benelux, koos bewust voor de jonge franchiseformule GooodyFooods. "Het is altijd onze droom geweest een grote ‘groene’ winkel te hebben met meer focus op smaak, beleving en sfeer. Wij zijn ervan overtuigd hiermee een veel bredere doelgroep aan te spreken."

    Fleuren vervolgt: "Vanaf het allereerste begin had ik het gevoel echt samen te werken met Wessanen Benelux. Je merkt, dat ze veel ervaring en verstand van zaken hebben. Er wordt meegedacht, van de grote lijnen op winkelniveau tot in de finesses op de winkelvloer. Ook nu nog vindt veel afstemming en overleg plaats met mijn contactpersonen bij Wessanen Benelux."

    Sterke formule
    "De formule GooodyFooods is een sterke formule waarbij toch voor elke vestiging weer mogelijkheden zijn om het iets eigens mee te geven. Zo koop ik zelf regelmatig verse seizoensproducten in van verschillende telers bij mij uit de regio. Maar ook de winkelinrichting bij ons is anders dan bij de vestiging in Almere. Dat heeft natuurlijk te maken met de variëteit aan panden maar ook locaties. Toch overheerst in elke vestiging de zo kenmerkende GooodyFooods-uitstraling, waardoor de formule haar kracht bewijst."

    Wessanen Benelux bouwt, samen met nieuwe ondernemers, door aan de uitbreiding van het aantal GooodyFooods-vestigingen. Het streven is over twee jaar een landelijke dekking te hebben. Op 1 december aanstaande opent de vijfde vestiging in Apeldoorn.

    Publicatiedatum: 25-11-2011



    Bedankt uiteraard weer,maar dit moet toch iets voor de Pr afdeling zijn om zoiets naar buiten te brengen.
  3. Tizo 25 november 2011 17:15
    quote:

    paulbeleg schreef:

    Ja, SNS securities gaat dit niet publiceren. Goede info, ik hoop dat bij mij in de buurt ook een winkel gaat komen. Ben zelf ook aan het switchen naar meer groen. Energie al overgestapt. Veel goedkoper dan de Nuon en ook nog groen.
    Waarom stijg dit kut aandeel niet, bij een groene beurs?

    Weet iemand waarom?
  4. forum rang 6 SAHR-0310 13 december 2011 07:23
    HARDERWIJK – Wessanen Benelux heeft het zelf ontwikkelde BIO-schap voor supermarkten geïntroduceerd. Het BIO-schap is een concept met daarin van elke categorie droge kruidenierswaren de belangrijkste biologische producten, ingedeeld naar eetmoment.

    Inmiddels hebben 80 supermarkten het BIO-schap een plaats gegeven in hun winkel. Het concept is ontwikkeld op basis van consumentenonderzoek en een cijfermatige analyse van de biologische verkopen in supermarkten én speciaalzaken. Het bio-schap is gevuld met Wessanen-merken als Zonnatura, Merza, Biorganic en Whole Earth.
  5. bioman 15 december 2011 12:54
    PERSBERICHT: Omzetgroei biologische voeding stijgt stevig door
    Consumenten hebben in de eerste drie kwartalen van dit jaar in de supermarkt
    27,3 procent meer biologische voeding gekocht, vergeleken met dezelfde
    periode vorig jaar. De omzet in het supermarktkanaal steeg van 228 miljoen
    naar 291 miljoen euro. De economische situatie lijkt geen belemmering voor
    een stabiele en robuuste groei.

    De stijging was te zien in alle productgroepen, met maaltijden,
    koffie/thee/cacao en eieren als de snelste groeiers. AGF blijft zuivel nog
    net voor als productgroep met het grootste omzetaandeel.

    bron: bionext
91 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 874,90 +0,10%
EUR/USD 1,0729 +0,29%
FTSE 100 8.093,55 +0,66%
Germany40^ 17.967,90 -0,67%
Gold spot 2.326,11 +0,43%
NY-Nasdaq Composite 15.712,75 +0,10%

Stijgers

UNILEV...
+5,63%
Flow T...
+5,48%
NX FIL...
+4,01%
Fugro
+2,53%
JUST E...
+1,52%

Dalers

ADYEN NV
-12,44%
WDP
-4,54%
VIVORY...
-1,68%
BAM
-1,54%
Alfen ...
-1,39%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links