Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Antonov nieuwtjes!

115 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 | Laatste | Omlaag ↓
  1. smith&jones 21 september 2010 22:42
    Het is een verloren strijd: electrische voertuigen hebben ( uit de aard van het beestje) nu eenmaal helemaal geen versnellingsbakken nodig: electrisch regelen van de energietoevoer is alles wat nodig is. Traploos en zonder enige extra constructie.

    Waar een benzinemotor nog een grillige motorkarakteristiek kent ( heb ik aan de TU nog zo fijn aan mogen rekenen ), die getemd moet worden met een gearbox, is dit dus bij een electro-aandrijving totaal anders, daar is zo'n bak meestal helemaal niet nodig!

    Het kan hoogstens nuttig zijn om een bak in een electrisch voertuig te hangen als je de rij-ervaring wilt oppoetsen.
    Echter antonov tamboereert de hele tijd op de low-end markt, die dus helemaal geen technische behoefte heeft aan een versnellingsbak, laat staan daar extra kosten voor kan maken.

    De high-end markt haalt tot nu toe de neus op voor de prototiepjes van Antonov...

    S&J.

    Zie bijv.:
    www.topgearmagazine.nl/autotests/arti...

    enige passages:

    Want snel is de Elise. De sprint van 0 naar 100 km/u neemt slechts 4,7 seconden in beslag en dat is sneller dan de benzineversie. De topsnelheid is dankzij de twee ontbrekende versnellingen begrensd op 215 km/u. Warmlopen hoeft een elektromotor niet en dus trappen we het gaspedaal vol in, waarna de auto er vandoor gaat alsof-ie wordt afgeschoten. Heel onwerkelijk dit. Het koppel is overweldigend en de versnelling compleet lineair. Waarom eigenlijk die vier versnellingen, vragen we ons af? Dat heeft een elektromotor toch niet nodig? Het blijkt te zijn gedaan om de beleving te versterken. Het koppelingspedaal hoeft niet gebruikt te worden als de auto stilstaat. Je kunt ‘m gewoon in z’n één zetten en wegrijden.

    De versnellingen blijken meer een soort ‘standen’, variërend van supersnel tot gewoon sportief. Wie rustig wil toeren, kan de auto in z’n derde versnelling zetten en hoeft vervolgens de hele dag de pook en het koppelingspedaal niet meer aan te raken. Wie snel wil accelereren heeft de pook wel nodig. De eerste versnelling gaat tot 80 km/u, de tweede tot 130 km/u en de drie sleurt de auto naar 180 km/u. De top van 215 km/u wordt bereikt in de vierde versnelling. Zoals gezegd; nog twee versnellingen erbij en de auto zou snelheden bereiken die alleen supersportwagens halen. ‘Daar hebben we bewust niet voor gekozen’, legt Hjalmar Engel uit. ‘Ook mensen zonder racelicentie moeten er een demonstratierit mee kunnen maken.’
  2. [verwijderd] 25 september 2010 15:06
    Nou vooruit, omdat believers zulke interviews niet kunnen vinden.

    Three-speed gearbox could improve efficiency of EVs

    21 September 2010 | By Stephen Harris

    Automotive firm Antonov has unveiled a three-speed gearbox that could improve the efficiency of electric vehicles (EVs) and give a smoother gear change.

    The Warwick-based transmission manufacturer says its design for an automatic, scalable, twin-clutch gearbox could be used in a variety of vehicles, replacing the one-speed transmissions typically used at the moment.

    The gearbox, a model of which was revealed at last week’s Low Carbon Vehicle show (LCV2010), was developed under the Technology Strategy Board (TSB) programme that produced Jaguar’s Limo Green prototype extended-range electric car.

    The current Limo Green model features a two-speed version of Antonov’s gearbox and the three-speed transmission is scheduled for evaluation by Jaguar early next year. Antonov says there is also the potential for a four-speed system.

    Most EV manufacturers have previously avoided multiple-speed transmissions ‘partly because they thought they didn’t need them, partly because they couldn’t package them and partly because they weren’t very efficient’, Antonov’s business development manager David Paul told The Engineer.

    ‘As EVs have become more popular, particularly high-performance ones, manufacturers are beginning to realise that there’s a limit to the performance of the vehicles,’ he said.

    Multiple gears allow the engine to use energy more efficiently and Antonov says its transmission has an efficiency of around 96 per cent, approaching that of manual gearboxes, while an adapted conventional transmission would produce a rating of under 90 per cent.

    Antonov’s system also has a twin-clutch system that allows it to pre-select a gear while another is still in use, ensuring a smoother transition. The vehicle can also change gear while the motor is stationary. ‘There is no three-speed [electric] transmission on the market with single-shift quality like this,’ said Paul.

    Because of its scalable design, the gearbox can be adapted for different purposes and vehicles. ‘This transmission has its own controller, so we can manage the complete energy of the vehicle such that it will select a gear based on its best range, for example, or best performance or best comfort,’ said Paul.

    ‘We’ve had enquiries, for example, from electric buses. It would improve comfort for standing passengers because you’d get no movement at all from the gear changes – it’s completely seamless.’

    While the transmission is particularly suited to more powerful vehicles, Paul said there would also be an advantage in having multiple gears in small electric city cars if the transmission could be made small enough and produced for a mass market.

    Read more: www.theengineer.co.uk/news/three-spee...

  3. [verwijderd] 25 september 2010 19:27
    quote:

    marblesthegame schreef:

    [quote=Silvia]
    Nou vooruit, omdat believers zulke interviews niet kunnen vinden.
    [/quote]

    Dénk eerder dat believers op dit forum niets posten, er zijn tegenwoordig betere en snellere manieren om iets te delen.

    ps; de linkjes zijn al weer 4 dagen oud.
    Hoeveel believers zijn er nog? 5?
  4. smith&jones 25 september 2010 23:25
    quote:

    marblesthegame schreef:

    [quote=Silvia]
    Nou vooruit, omdat believers zulke interviews niet kunnen vinden.
    [/quote]

    Dénk eerder dat believers op dit forum niets posten, er zijn tegenwoordig betere en snellere manieren om iets te delen.

    ps; de linkjes zijn al weer 4 dagen oud.
    Ah dat zal het zijn... dus al die geweldige info van de believers vliegt alsmaar rond op een snelle, geheime manier, om dit geheimzinnige pssst aandeel maar niet te bekend te maken...

    S&J.
  5. [verwijderd] 25 september 2010 23:41
    quote:

    smith&jones schreef:

    [quote=marblesthegame]
    [quote=Silvia]
    Nou vooruit, omdat believers zulke interviews niet kunnen vinden.
    [/quote]

    Dénk eerder dat believers op dit forum niets posten, er zijn tegenwoordig betere en snellere manieren om iets te delen.

    ps; de linkjes zijn al weer 4 dagen oud.
    [/quote]

    Ah dat zal het zijn... dus al die geweldige info van de believers vliegt alsmaar rond op een snelle, geheime manier, om dit geheimzinnige pssst aandeel maar niet te bekend te maken...

    S&J.
    LOLROTFPIMP ab'tje van mij
  6. [verwijderd] 30 september 2010 08:24
    Op de homepage van Antonov staat groots vermeld wie hun partners zijn, beetje vreemde plaats overigens. Maar als je zoekt via google of je kijkt op de websites van beide bedrijven, dan vind je geen enkele link naar Landai, Efa of Antonov.

    www.hofer.de/en/news.html
    www.magnapowertrain.com/xchg/powertra...
  7. Pokerface 30 september 2010 10:49
    quote:

    Silvia schreef:

    Op de homepage van Antonov staat groots vermeld wie hun partners zijn, beetje vreemde plaats overigens. Maar als je zoekt via google of je kijkt op de websites van beide bedrijven, dan vind je geen enkele link naar Landai, Efa of Antonov.

    www.hofer.de/en/news.html
    www.magnapowertrain.com/xchg/powertra...
    Dus...???
  8. mr. cohiba 30 september 2010 14:10
    Tom2 is de grootste stijger op de beurs. Ze hebben een overeenkomst gesloten met Toyota over de plaatsing van navigatiesystemen.
    Warempel, antonov staat 2e in het lijstje stijgers..... Welke overeenkomst heeft antonov gesloten?.... Natuurlijk, geen...
    Het aandeel stijgt, prachtig toch, zelfs zonder contract... En toch zijn mensen bang voor antonov`s toekomst.....
    Mr Cohiba zou hierop willen zeggen:

    "Waarom angst hebben voor de toekomst, was antonov`s verleden dan zo mooi?"

    Geen dank, mr Cohiba
115 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,35 0,00%
EUR/USD 1,0675 +0,04%
FTSE 100 7.847,99 +0,35%
Germany40^ 17.771,70 +0,01%
Gold spot 2.375,00 +0,59%
NY-Nasdaq Composite 15.683,37 -1,15%

Stijgers

AALBER...
0,00%
ABN AM...
0,00%
Accsys
0,00%
ACOMO
0,00%
ADYEN NV
0,00%

Dalers

AALBER...
0,00%
ABN AM...
0,00%
Accsys
0,00%
ACOMO
0,00%
ADYEN NV
0,00%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links