Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
voda schreef:
Patrick, je loopt een beetje achter de feiten aan hoor. :-)
hans ons eerste bericht is allebei om 17.53 uur geplaatst. maak het uit zeg pfffffffff.
www.theengineer.co.uk/blog/spaceship-... "hoping to improve efficiency" Ze blijven hopen in Warwick.
Antonov is toch wel ver in de ontwikkeling v/d ev transmissie.www.theengineer.co.uk/news/three-spee...
Het is een verloren strijd: electrische voertuigen hebben ( uit de aard van het beestje) nu eenmaal helemaal geen versnellingsbakken nodig: electrisch regelen van de energietoevoer is alles wat nodig is. Traploos en zonder enige extra constructie. Waar een benzinemotor nog een grillige motorkarakteristiek kent ( heb ik aan de TU nog zo fijn aan mogen rekenen ), die getemd moet worden met een gearbox, is dit dus bij een electro-aandrijving totaal anders, daar is zo'n bak meestal helemaal niet nodig! Het kan hoogstens nuttig zijn om een bak in een electrisch voertuig te hangen als je de rij-ervaring wilt oppoetsen. Echter antonov tamboereert de hele tijd op de low-end markt, die dus helemaal geen technische behoefte heeft aan een versnellingsbak, laat staan daar extra kosten voor kan maken. De high-end markt haalt tot nu toe de neus op voor de prototiepjes van Antonov... S&J. Zie bijv.:www.topgearmagazine.nl/autotests/arti... enige passages: Want snel is de Elise. De sprint van 0 naar 100 km/u neemt slechts 4,7 seconden in beslag en dat is sneller dan de benzineversie. De topsnelheid is dankzij de twee ontbrekende versnellingen begrensd op 215 km/u. Warmlopen hoeft een elektromotor niet en dus trappen we het gaspedaal vol in, waarna de auto er vandoor gaat alsof-ie wordt afgeschoten. Heel onwerkelijk dit. Het koppel is overweldigend en de versnelling compleet lineair. Waarom eigenlijk die vier versnellingen, vragen we ons af? Dat heeft een elektromotor toch niet nodig? Het blijkt te zijn gedaan om de beleving te versterken. Het koppelingspedaal hoeft niet gebruikt te worden als de auto stilstaat. Je kunt ‘m gewoon in z’n één zetten en wegrijden. De versnellingen blijken meer een soort ‘standen’, variërend van supersnel tot gewoon sportief. Wie rustig wil toeren, kan de auto in z’n derde versnelling zetten en hoeft vervolgens de hele dag de pook en het koppelingspedaal niet meer aan te raken. Wie snel wil accelereren heeft de pook wel nodig. De eerste versnelling gaat tot 80 km/u, de tweede tot 130 km/u en de drie sleurt de auto naar 180 km/u. De top van 215 km/u wordt bereikt in de vierde versnelling. Zoals gezegd; nog twee versnellingen erbij en de auto zou snelheden bereiken die alleen supersportwagens halen. ‘Daar hebben we bewust niet voor gekozen’, legt Hjalmar Engel uit. ‘Ook mensen zonder racelicentie moeten er een demonstratierit mee kunnen maken.’
Nou vooruit, omdat believers zulke interviews niet kunnen vinden. Three-speed gearbox could improve efficiency of EVs 21 September 2010 | By Stephen Harris Automotive firm Antonov has unveiled a three-speed gearbox that could improve the efficiency of electric vehicles (EVs) and give a smoother gear change. The Warwick-based transmission manufacturer says its design for an automatic, scalable, twin-clutch gearbox could be used in a variety of vehicles, replacing the one-speed transmissions typically used at the moment. The gearbox, a model of which was revealed at last week’s Low Carbon Vehicle show (LCV2010), was developed under the Technology Strategy Board (TSB) programme that produced Jaguar’s Limo Green prototype extended-range electric car. The current Limo Green model features a two-speed version of Antonov’s gearbox and the three-speed transmission is scheduled for evaluation by Jaguar early next year. Antonov says there is also the potential for a four-speed system. Most EV manufacturers have previously avoided multiple-speed transmissions ‘partly because they thought they didn’t need them, partly because they couldn’t package them and partly because they weren’t very efficient’, Antonov’s business development manager David Paul told The Engineer. ‘As EVs have become more popular, particularly high-performance ones, manufacturers are beginning to realise that there’s a limit to the performance of the vehicles,’ he said. Multiple gears allow the engine to use energy more efficiently and Antonov says its transmission has an efficiency of around 96 per cent, approaching that of manual gearboxes, while an adapted conventional transmission would produce a rating of under 90 per cent. Antonov’s system also has a twin-clutch system that allows it to pre-select a gear while another is still in use, ensuring a smoother transition. The vehicle can also change gear while the motor is stationary. ‘There is no three-speed [electric] transmission on the market with single-shift quality like this,’ said Paul. Because of its scalable design, the gearbox can be adapted for different purposes and vehicles. ‘This transmission has its own controller, so we can manage the complete energy of the vehicle such that it will select a gear based on its best range, for example, or best performance or best comfort,’ said Paul. ‘We’ve had enquiries, for example, from electric buses. It would improve comfort for standing passengers because you’d get no movement at all from the gear changes – it’s completely seamless.’ While the transmission is particularly suited to more powerful vehicles, Paul said there would also be an advantage in having multiple gears in small electric city cars if the transmission could be made small enough and produced for a mass market. Read more: www.theengineer.co.uk/news/three-spee...
Silvia schreef:
Nou vooruit, omdat believers zulke interviews niet kunnen vinden.
Dénk eerder dat believers op dit forum niets posten, er zijn tegenwoordig betere en snellere manieren om iets te delen. ps; de linkjes zijn al weer 4 dagen oud.
marblesthegame schreef:
[quote=Silvia]
Nou vooruit, omdat believers zulke interviews niet kunnen vinden.
[/quote]
Dénk eerder dat believers op dit forum niets posten, er zijn tegenwoordig betere en snellere manieren om iets te delen.
ps; de linkjes zijn al weer 4 dagen oud.
Hoeveel believers zijn er nog? 5?
marblesthegame schreef:
[quote=Silvia]
Nou vooruit, omdat believers zulke interviews niet kunnen vinden.
[/quote]
Dénk eerder dat believers op dit forum niets posten, er zijn tegenwoordig betere en snellere manieren om iets te delen.
ps; de linkjes zijn al weer 4 dagen oud.
Ah dat zal het zijn... dus al die geweldige info van de believers vliegt alsmaar rond op een snelle, geheime manier, om dit geheimzinnige pssst aandeel maar niet te bekend te maken... S&J.
smith&jones schreef:
[quote=marblesthegame]
[quote=Silvia]
Nou vooruit, omdat believers zulke interviews niet kunnen vinden.
[/quote]
Dénk eerder dat believers op dit forum niets posten, er zijn tegenwoordig betere en snellere manieren om iets te delen.
ps; de linkjes zijn al weer 4 dagen oud.
[/quote]
Ah dat zal het zijn... dus al die geweldige info van de believers vliegt alsmaar rond op een snelle, geheime manier, om dit geheimzinnige pssst aandeel maar niet te bekend te maken...
S&J.
LOLROTFPIMP ab'tje van mij
Op de homepage van Antonov staat groots vermeld wie hun partners zijn, beetje vreemde plaats overigens. Maar als je zoekt via google of je kijkt op de websites van beide bedrijven, dan vind je geen enkele link naar Landai, Efa of Antonov. www.hofer.de/en/news.html www.magnapowertrain.com/xchg/powertra...
Silvia schreef:
Op de homepage van Antonov staat groots vermeld wie hun partners zijn, beetje vreemde plaats overigens. Maar als je zoekt via google of je kijkt op de websites van beide bedrijven, dan vind je geen enkele link naar Landai, Efa of Antonov.
www.hofer.de/en/news.html www.magnapowertrain.com/xchg/powertra... Dus...???
Tom2 is de grootste stijger op de beurs. Ze hebben een overeenkomst gesloten met Toyota over de plaatsing van navigatiesystemen. Warempel, antonov staat 2e in het lijstje stijgers..... Welke overeenkomst heeft antonov gesloten?.... Natuurlijk, geen... Het aandeel stijgt, prachtig toch, zelfs zonder contract... En toch zijn mensen bang voor antonov`s toekomst..... Mr Cohiba zou hierop willen zeggen: "Waarom angst hebben voor de toekomst, was antonov`s verleden dan zo mooi?" Geen dank, mr Cohiba
Had je geen T2 mevr cohiba,raar meestal heb je alles wat stijgt. Gok je op antonov,tja zelfs ik snap het niet meer,zo,n gevulde meid die zich hier druk maakt. Is mijn mensenkennis soms snaar gevoelig ? gr m.c
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
865,35
0,00%
EUR/USD
1,0675
+0,04%
FTSE 100
7.847,99
+0,35%
Germany40^
17.771,70
+0,01%
Gold spot
2.375,00
+0,59%
NY-Nasdaq Composite
15.683,37
-1,15%
Stijgers
Dalers