Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 4,010 24 apr 2024 15:00
  • +0,024 (+0,60%) Dagrange 3,978 - 4,046
  • 450.844 Gem. (3M) 1,4M

BAM donderdag 29.jul.2010

74 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 29 juli 2010 10:36
    Wat gaat het vandaag worden, een deja vu richting de 3,64?
    Of zijn we met ons allen weer met de voetjes op de vloer en durven we het aandeel weer voorzichtig op te laten lopen.
    De ochtendhandel gaf tot 9:45 wel een negatief beeld, maar daarna lijkt toch een opgaande lijn te zijn ingeslagen.
    De FUT's staan op dit moment ook mooi lichtgroen, maar de dag is nog lang en ... in de USA slaapt men nog om nog meer boze plannen uit te spugen richting Europa?
    Toppen van het afgelopen uur worden ook nog niet doorbroken ... men is heel voorzichtig.
    BAM volgt op dit moment weer braaf de AEX, dus nog steeds geen eigen weg.

    Blijf erbij dat BAM achterblijft als we kijken naar het herstel wat de AEX heeft doorgemaakt.
    De AEX op 335 zou een BAM koers moeten geven van rond de 3.94 ( 14 jul 2010 ), maar we draaien 0,20 cent lager cq slechter.
    En ter vergelijking met nog iets meer terug met een AEX op en rond de 335 ( 16 jun - 23 jun ), toen stond BAM rond de 4,35 .... over slecht presteren gesproken.
    We weten het, het kan allemaal beter maar toch willen we er niet aan.
  2. [verwijderd] 29 juli 2010 12:43
    quote:

    schreef:

    Je zal wel 20 cent bedoelen i.p.v. 0,20 cent.
    Inderdaad 20 cent.

    We krijgen ook weer een behoorlijke klap om 11:33 met 117000 stuks + nog eens 4 paniek stappen er bovenop ... en een reden is ver te zoeken.
    Weer zo tegendraads als wat die BAM ... alle FUT's staan gewoon min of meer vlak of zelfs iets omhoog.
  3. [verwijderd] 29 juli 2010 14:04
    quote:

    hdx schreef:

    quote:
    Je zal wel 20 cent bedoelen i.p.v. 0,20 cent.
    Inderdaad 20 cent.

    We krijgen ook weer een behoorlijke klap om 11:33 met 117000 stuks + nog eens 4 paniek stappen er bovenop ... en een reden is ver te zoeken.
    Weer zo tegendraads als wat die BAM ... alle FUT's staan gewoon min of meer vlak of zelfs iets omhoog.
    BAM heeft risico’s niet goed in kaart’
    Terug naar de vorige pagina28-07-2010 15:45 | Binnenland | Belzen, Thomas van | STAVOREN - Ook na tientallen eerdere incidenten en waarschuwingen heeft BAM Rail de risico’s van werken met slijptreinen niet goed in kaart. Dat concludeert de Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW).

    Hoewel het onderzoek naar het ongeval bij Stavoren nog niet is afgerond, mag BAM van de IVW geen Speno-slijptreinen meer inzetten, tot zijn veiligheidsplan op orde is. Het is niet de eerste keer dat BAM Rail een tik op de vingers krijgt van de inspectiedienst. Na een ongeval in Zwolle in 2007 moest de spoorwegaannemer ook verbeteringen doorvoeren. Dat deed de aannemer. In 2008 kreeg BAM weer een zogeheten veiligheidsattest dat in november van dit jaar zou aflopen.

    Geen hoofdaannemer
    Daarmee is niet gezegd, dat BAM aansprakelijk is voor het incident waarbij een slijptrein een watersportwinkel doorboorde. De IVW vindt echter wel dat BAM verantwoordelijk is voor de "communicatie". "BAM had moeten weten dat de situatie bij Stavoren bijzonder is", aldus Chantal Bijkerk, woordvoerder van de IVW. BAM Rail is volgens de IVW de enige Nederlandse aannemer die een veiligheidsattest heeft voor het slijpen van spoorstaven. Bij gebrek aan geschikt materieel in Nederland zet BAM daarvoor treinen in van het Zwitserse bedrijf Speno. In het geval Stavoren zegt BAM echter niet de hoofdaannemer te zijn. "ProRail gunde deze opdracht rechtstreeks aan Speno. Wel maakt Speno gebruik van ons veiligheidsattest."

    Niet op orde
    Bijkerk van de IVW weet dat er in de afgelopen jaren tientallen incidenten met Speno-treinen in Nederland waren. "Voor 2007 waren dat er twintig. Na dat jaar een stuk of vijf, zes." De incidenten van de laatste drie jaar waren volgens haar zo klein, dat ingrijpen niet nodig was. Een wat groter ongeval - buiten dat in Zwolle - is al weer van wat langer geleden. In 2006 ontspoorde bij Woerden een slijptrein op een wissel, ook in het holst van de nacht. De Inspectie van Verkeer en Waterstaat laat weten dat haar pijlen niet zijn gericht op Speno. Bijkerk: "Wij richten ons op BAM. Dat bedrijf heeft zijn zaakjes niet op orde."

    Operationele fouten
    Speno, eigenaar van de slijptrein die bij het ongeval in Stavoren betrokken was, sluit technische defecten van de machine als oorzaak uit. "De ontsporing lijkt door operationele fouten te zijn veroorzaakt", meldt het concern in een verklaring op haar website. Speno zegt open te staan voor alle onderzoeken (IVW, Raad voor Veiligheid). Een woordvoerder van Speno wil inhoudelijk niet ingaan op verdere vragen van Dagblad Cobouw zolang de oorzaak nog niet bekend is. Op de vraag of Speno - dat overal ter wereld slijptreinen heeft rijden - altijd zelf de machinisten levert zegt hij: "Het hangt van het contract af. Maar, als dat zo is dan zorgt de aannemer in het land zelf (in dit geval BAM Rail, red), voor bijrijders die de weg kennen."

    Incidenten met Speno slijptrein (periode 2002 – 2007)
    •23 september 2006: slijptrein veroorzaakt brand in wissel te Almelo;
    •8 juni 2006: ontsporing op wissel te Halfweg;
    •29 april 2006: slijptrein veroorzaakt brandende dwarsliggers op het baanvak Zoetermeer - Gouda;
    •27 juni 2005: ontsporing met een as in wisselstraat te Breda;
    •17 augustus 2004: botsing met andere Speno slijptrein te Voorhout;
    •9 gevallen waarbij een Stop Tonend Sein (STS) onterecht werd gepasseerd;
    •3 gevallen waarbij wissels werden opengereden.
    Bron: ongevallendatabase van de Inspectie van Verkeer en Waterstaat (IVW).
  4. [verwijderd] 29 juli 2010 14:18
    @ undertaker , bedankt voor deze info.
    Maar in elke tak van bedrijfsvoering gebeuren dingen die je liever niet ziet gebeuren.
    Vervelende is dat de Nederlander er altijd een soort van optelsom van maakt. De ongevallen die in de database staan zijn ook niet echt recent te noemen ( 3 a 4 jaar oud ).
    Tevens is dit maar een klein deel van BAM's werkterein, dat mijns inziens niet echt invloed kan hebben op de koersontwikkeling.

    Iets anders is als je bedrijf BP heet ... de gevolgen zijn dan zeker voelbaar/zichtbaar in de koers.

    BAM volgt nu braaf de AEX, maar weet hem op dit moment maar slecht bij te houden.
    Ben een LT bezitter met een aankoop rond de 3.64 en verwacht rond het eind van het jaar, met een beetje verbeterd uitzicht 4,10 ... maar niet veel meer.
  5. [verwijderd] 30 juli 2010 00:19
    Voor de LT is het denk ik ook geen probleem, maar ik krijg nu het vermoeden dat we nog wel eens heel lang rond de 3,70 - 3,80 kunnen blijven hangen.
    Zelfs al zou de AEX door de 340 gaan, BAM zal maar schoorvoetend volgen.
    De toppen liggen lager .. en nu maar hopen dat de bodem hoger komt te liggen ... een soort van uitslinger effect.
    De top van 14 jul is niet gehaald, nu maar afwachten of de bodem van 20 jul stand kan houden.
    De S&P500 ligt op +0,75% van 5 dagen geleden en BAM staat -1,81%.
    Afwachten morgen of we de 3,60 moeten testen voor een duidelijker signaal van een stevigere bodem.
  6. Mr sponge 30 juli 2010 10:26
    quote:

    undertaker schreef:

    In het geval Stavoren zegt BAM echter niet de hoofdaannemer te zijn. "ProRail gunde deze opdracht rechtstreeks aan Speno. Wel maakt Speno gebruik van ons veiligheidsattest."

    Lekker makkelijk zeg. Eerst Bam passeren bij het verstrekken van de opdracht (Waarschijnlijk om geld te besparen). En als er iets fout gaat wel komen zeuren. Heeft volgens mij toch echt iets met prijs/kwaliteit te maken.
    Nu probeert een of andere ambtenaar(ProRail) zijn/haar straatje schoon te vegen door Bam aan te pakken. Ach het blijven ambtenaren.....
  7. Hansio1 30 juli 2010 11:22
    quote:

    hdx schreef:

    [quote]Je zal wel 20 cent bedoelen i.p.v. 0,20 cent.
    Inderdaad 20 cent.

    We krijgen ook weer een behoorlijke klap om 11:33 met 117000 stuks + nog eens 4 paniek stappen er bovenop ... en een reden is ver te zoeken.
    Weer zo tegendraads als wat die BAM ... alle FUT's staan gewoon min of meer vlak of zelfs iets omhoog.
    [/quo
    Er is niet voor niets een onderzoek van de AFM bezig naar BAM en de consorten (zoals van der Hark) die dit aandeel helemaal manupuleren.

    Gr. Hansio
  8. [verwijderd] 30 juli 2010 16:49
    Calls BAM gekocht.

    BAM is mijns inziens overdreven hard afgestraft. Als je kijkt naar de bouwers in Duitsland en Frankrijk zijn die al keihard hesteld.

    De bouw is laat-cyclisch en mijns inziens is de tijd voor die bedrijven nu gekomen.

    Met de emissie heeft BAM wat meer vet op de botten, daarnaast zie je dat de topper Tebodin steeds actiever wordt op internationaal speelveld, en vergeet het aandeel in Van Oord niet!

    Daarnaast zal het nieuwe kabinet (vermoedelijk minderheidskabinet) waarschijnlijk bouw-vriendelijk zijn.

    Dit alles meegenomen is de huidige waardering van BAM belachelijk laag. Ik verwacht een fors herstel van BAM richting de 6 en uiteindelijk 8 euro voor eind dit jaar.
  9. Traguardo 30 juli 2010 22:01
    De bouw is inderdaad laat cyclisch maar dat betekend niet dat de bouw zich nu al gaat herstellen. Er is een enorm overschot aan kantoorruimte in Nederland, in die sector zal weinig gebeuren. Infra is zeker druk bezig en dat zal ongetwijfeld toekomst hebben. Alleen is de utiliteitsbouw erg belangrijk. Daarnaast bezit BAM erg veel grondposities die op papier veel waard zijn. In tijden waar weinig gebouwd wordt vraag ik me af of dit voor problemen kan gaan zorgen.

    Ik denk zeker dat BAM gaat herstellen maar verwacht dat het nog wel even kan duren.
  10. ro1946 3 augustus 2010 10:35
    Geduld is een schone zaak. De koers van BAM is, na het dieptepunt van vorige maand, duidelijk aan het herstellen. Twee maanden geleden vonden grote beleggers het nog aantrekkelijk om E 4,30 te betalen voor het restant van de emissie. Dat was toen blijkbaar een goede prijs. Sindsdien zijn de vooruitzichten voor de bouwmarkt iets verbeterd. De rente blijft nog wel een tijdje laag, het morrelen aan de hypotheekrente lijkt ook weer even van de baan. Overheden blijven investeren om werkgelegenheid te behouden cq uit te breiden. De werkgelegenheid in de bouw trekt ook weer iets aan. En nieuw aangenomen mensen zullen, net als op de gehele arbeidsmarkt, minder gaan verdienen als in het verleden. Volgens mij positieve vooruitzichten.
    Laten wij ons eerst maar eens richten op die hierboven genoemde E 4,30.

    Robert D.
  11. Gunther 3 augustus 2010 21:06
    quote:

    hdx schreef:

    Voor de LT is het denk ik ook geen probleem, maar ik krijg nu het vermoeden dat we nog wel eens heel lang rond de 3,70 - 3,80 kunnen blijven hangen.
    Zelfs al zou de AEX door de 340 gaan, BAM zal maar schoorvoetend volgen.
    Denk ik ook. Daarom aandelen gekocht op 3.65 en calls geschreven voor 0,45.

    Ignatius - 30 jul 10, 16:49 | Reageer | Quote | Dit is niet OK | Aanbevolen:1
    Calls BAM gekocht.

    Calls kopen is m.i. gewoon een casino. Niet gericht op behoud van kapitaal met een mooi rendement. Bij een nieuwe beurscrash ben je je centen kwijt.
74 Posts
Pagina: 1 2 3 4 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links