Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Jos Koets - De beste beloning

91 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. bertvermey 11 februari 2010 12:28
    jos er zijn altijd mensen die het altijd beter zullen weten, had de betreffende persoon wat beter gekeken dan had ik de hele urenverantwoording voor hem al beschreven, hierbij maakt het niet uit welk hypotheekbedrag er zal worden bepaald

    vr groet
    bert
    info@pe-opleidingen.nl
    www.pe-opleidingen.nl

    urenverantwoording :
    introductie 01-02 100 100-200
    inventarisatie 07-08 100 700-800
    uitwerken plan 08-10 100 800-1000
    bespreken /aanpassen 02-04 100 200-400
    implementatie + service 02-06 100 200-600
    totaal 20-30 100 2200-3000

    extra werk : uren uurtarief totaal

    extra kosten voor bijproductie
    traditioneel leven 03-04 100 300-400
    modern leven 04-06 100 400-600
    beleggen 04-06 100 400-600
    spaarpolis 03-04 100 300-400
    banksparen 04-06 100 400-600

    opslag voor :
    zelfstandige 08-10 100 800-1000
    opslag voor starter 04-06 100 400-600
  2. Jos Koets 11 februari 2010 18:40
    quote:

    bertvermey schreef:

    jos er zijn altijd mensen die het altijd beter zullen weten, had de betreffende persoon wat beter gekeken dan had ik de hele urenverantwoording voor hem al beschreven, hierbij maakt het niet uit welk hypotheekbedrag er zal worden bepaald

    vr groet
    bert
    info@pe-opleidingen.nl
    www.pe-opleidingen.nl

    urenverantwoording :
    introductie 01-02 100 100-200
    inventarisatie 07-08 100 700-800
    uitwerken plan 08-10 100 800-1000
    bespreken /aanpassen 02-04 100 200-400
    implementatie + service 02-06 100 200-600
    totaal 20-30 100 2200-3000

    extra werk : uren uurtarief totaal

    extra kosten voor bijproductie
    traditioneel leven 03-04 100 300-400
    modern leven 04-06 100 400-600
    beleggen 04-06 100 400-600
    spaarpolis 03-04 100 300-400
    banksparen 04-06 100 400-600

    opslag voor :
    zelfstandige 08-10 100 800-1000
    opslag voor starter 04-06 100 400-600

    Klopt Bert maar dan doet hij het wel naamloos hier. Dat is niet mijn werkwijze en ik kan dat ook niet waarderen. Het is zonde van mijn tijd dat ik nog reageer op deze persoon. Eerst doet hij of hij niets weet en dan komt de aap uit de mouw.

    Gr. Jos
  3. [verwijderd] 11 februari 2010 20:08
    Jos, ik ken Insider als een rustige mede forumgenoot met wie goed te discussiéren valt. Volgens mij zitten Bert en jij je teveel te fixeren op die uren.
    Tarieven berekenen heb ik ervaring mee. Ik heb dat met mijn afdeling weleens gedaan bij een onderzoeksorganisatie met 3000 mensen.

    Sommige onderzoekers schrokken zich rot en andere voelden trots dat ze het blijkbaar waard waren. Je moet je naast jouw uren ook afvragen of jij die uren moet maken of niet een goedkopere kracht en of een collega erbij de kostendeling niet gunstiger kan uitpakken.

    Het is een beetje links of rechts om die kosten moet je ergens versmansen, maar er liggen ook kwesties van organisatie- en marketingaanpak achter. Dat moet de beroepsorganisatie maar dan eens goed uitzoeken met een AFM check er bovenop.

    Voor mij als klant geldt eigenlijk niet zo de uren, maar het voordeel van een goed en voordelig advies.

    Groet, Jonas
  4. Jos Koets 11 februari 2010 23:49
    quote:

    jonas schreef:

    Jos, ik ken Insider als een rustige mede forumgenoot met wie goed te discussiéren valt. Volgens mij zitten Bert en jij je teveel te fixeren op die uren.
    Tarieven berekenen heb ik ervaring mee. Ik heb dat met mijn afdeling weleens gedaan bij een onderzoeksorganisatie met 3000 mensen.

    Sommige onderzoekers schrokken zich rot en andere voelden trots dat ze het blijkbaar waard waren. Je moet je naast jouw uren ook afvragen of jij die uren moet maken of niet een goedkopere kracht en of een collega erbij de kostendeling niet gunstiger kan uitpakken.

    Het is een beetje links of rechts om die kosten moet je ergens versmansen, maar er liggen ook kwesties van organisatie- en marketingaanpak achter. Dat moet de beroepsorganisatie maar dan eens goed uitzoeken met een AFM check er bovenop.

    Voor mij als klant geldt eigenlijk niet zo de uren, maar het voordeel van een goed en voordelig advies.

    Groet, Jonas
    Beste Jonas,

    Lees deze heer zijn reacties maar eens goed. Hij is op de hoogte van de branche en lokt mij (als het ware) uit de tent om iets te openbaren. Dat vind ik geen probleem maar dan niet iets afkraken terwijl het gehele plaatje voor een klant goed is. Als je dat doet, ben ik niet meer in de stemming om daarop netjes te reageren. Ik voel me dan in de maling genomen. Vertel gewoon wie je bent vooraf (met naam etc.. en waar je werkt) en geef dan ook aan waarom je die zeven uur teveel vindt. Op die manier geef je tips waaraan ik iets heb en haal je ook de praktijk die je onder ogen heb gezien naar voren. Nee hoor er wordt een bericht geplaatst met de tekst: dat is echt niet gezond. Ik kan daar niets mee. Nogmaals zo ga je niet met elkaar om. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat dit op de man is gericht. Ik heb dan ook totaal geen behoefte meer om op reacties van hem te reageren. Zijn reacties zorgen er wel voor dat de animo voor mij om in de kk. te reageren totaal zijn verdwenen.

    Gr. Jos
  5. [verwijderd] 12 februari 2010 00:02

    Jos je kan mijn reactie ook zo lezen. Jos neemt een hele dure assistent aan en die handeld allerlei zaken af. Jij praat alleen met wat klanten. Dan moet je de kosten van die assistent toch weer kwijt in jouw uurtarief en dat wordt dan weer hoger.

    Insider moet mogelijk maar eens nader inzicht geven in zijn beoogde aanpak. Volgens mij moet je in de tariefberekening ook wat rekening houden met persoonlijke aanpak of niet en dat soort zaken.

    Je kan natuurlijk ook met bijvoorbeeld 10 hypotheekadviseurs met een standaardaanpak naast elkaar gaan zitten. Lijkt me niets voor jou en ik denk zeker dat er ruimte is voor wat eigenheimers zoals jij.

    Insider is nu weer aan de beurt.

    Groet, Jonas
  6. [verwijderd] 12 februari 2010 00:03
    Als je alleen maar onder eigen naam kritische punten mag geven dan zou IEX forum gewoon niet bestaan

    Maar kruip eens uit je dagelijkse schulp en doe eens een reset en vraag je eens even of waarom je 7 uur nodig bent voor een dossiervorming?

    En Bert, neem nou eens jouw punt Introductie. Staat daar 1 a 2 uur voor???????????? Ik introduceer mij in enkele minuten tijdens de koffie bij een zakelijk gesprek. Waar zit het verschil?

    Ik durf te wedden dat als je van mij 100 euro krijgt voor het afsluiten van een hypotheek dat je het afwerkt binnen de helft van de tijd

    Het probleem zit hem gewoon in het feit dat de prikkel totaal weg is om efficient te werken als de klant toch wel betaalt.

    Of je nu 2 klanten in 8 uur (totaal 16 uur) voor 150 euro per euro afwerkt of 1 klant in 16 uur voor 150 euro per uur. Waar is de prikkel voor efficiency?

    En als je bij elk kritisch georienteerde vraag op je tenen bent getrapt Jos dan moet je toch jezelf eens gaan afvragen of je hier bent voor de discussie of om complimentjes te komen vangen.

  7. Jos Koets 12 februari 2010 00:15
    quote:

    jonas schreef:

    Jos je kan mijn reactie ook zo lezen. Jos neemt een hele dure assistent aan en die handeld allerlei zaken af. Jij praat alleen met wat klanten. Dan moet je de kosten van die assistent toch weer kwijt in jouw uurtarief en dat wordt dan weer hoger.

    Insider moet mogelijk maar eens nader inzicht geven in zijn beoogde aanpak. Volgens mij moet je in de tariefberekening ook wat rekening houden met persoonlijke aanpak of niet en dat soort zaken.

    Je kan natuurlijk ook met bijvoorbeeld 10 hypotheekadviseurs met een standaardaanpak naast elkaar gaan zitten. Lijkt me niets voor jou en ik denk zeker dat er ruimte is voor wat eigenheimers zoals jij.

    Insider is nu weer aan de beurt.

    Groet, Jonas
    Insider kan schrijven wat hij wilt, hij weet totaal niet wat er gaande is in de markt. Ik heb nog steeds niets vernomen waarom zeven uur teveel is. En wat dan gangbaar is in de markt. Bovendien kan hij ook niet aantonen / vertellen dat andere adviseurs minder uren nodig hebben voor een dossier. Ik wil zelfs beweren dat de meeste andere adviseurs meer uren in rekening brengen.

    Tot slot heb ik niet eens verteld wat er precies in de zeven uur werk zit. Wie namelijk goed op de hoogte is, weet dat de specificatie van mij summier is en dat er nog een tweetal uren blijft hangen die je ook onder een ander noemer kan specificeren. Nogmaals ik waardeer een iemands mening maar dan wel op een nette manier. Laat Insider zijn werkelijk naam en waar hij werkt maar eens bekend maken. Dat is pas open kaart spelen. Ik doe al jaren niet anders op dit forum.

    Gr. Jos

  8. [verwijderd] 12 februari 2010 00:41
    Teneerste:
    Ik ben werkzaam in de financiële wereld waarbij ik veel te maken heb met mensen die mij niet goed kennen en een neutrale positie wenselijk is. Ten tweede is het gebruikelijk dat je als een organisatie eenduidige denkbeelden hebt over bepaalde zaken en het kan voorkomen dat ik een andere visie heb dan de organisatie namens wie ik handel. Vervolgens vraag ik mij af waarom je deze criteria alleen hanteert bij mensen die kritische vragen hebben en niet bij mensen die het met je eens zijn.

    Dossiervorming is het proces waarbij een dossier wordt aangelegd waarbij het hele proces is te volgen hoe tot een bepaald advies is gekomen en diverse contracten worden gearchiveerd. Als je 1 werkdag bezig bent met kopieeren/afdrukken van documentatie/klantgesprekken etc en standaardcontracten dan lijkt me dat niet gezond

    Maar als jij dit vrij normaal vindt dan moet je dit zelf maar weten, ik heb niet het idee dat deze discussie eindigt in een winnaar....
  9. goldrush 12 februari 2010 02:59
    Het grootste probleem is naar mijn mening dat heel veel adviseur/tussenpersonen zijn vergeten om te presteren.

    Vanwege de extreem hoge vergoedingen, waar je niets meer voor nodig had dan een goede babbel, hoefde men zich niet druk te maken om hun eigen verdienste. Het geld stroomde immers vanzelf binnen.

    We gaan nu weer naar een situatie toe dat er toch echt een prestatie neergezet moet worden om iets te verdienen. Als men het aantal uren nodig heeft zoals geschetst, dan schort er wel wat aan de capaciteiten en organisatie van de adviseur.

    Men kan wel heel gewichtig doen, maar tijdens een gesprek je (verplichte) vragenlijstje afwerken, de antwoorden noteren, de door de klant meegebrachte stukken even kopieren, eventueel een lijstje maken met ontbrekende stukken voor een vervolggesprek. Na afloop gesprek nog even wat verder uitwerken. Klant verplichten om bij volgend gesprek de ontbrekende stukken over te leggen. Bij elkaar heb je dan hooguit totaal 1 dag werk voor een goed advies.

    Bovendien is er toch ook nog de regel dat je maximaal 4,5 x het inkomen verstrekt. Dit weet je toch al na 10 minuten
  10. [verwijderd] 12 februari 2010 22:00
    quote:

    Insider19 schreef:

    Teneerste:
    Ik ben werkzaam in de financiële wereld waarbij ik veel te maken heb met mensen die mij niet goed kennen en een neutrale positie wenselijk is. Ten tweede is het gebruikelijk dat je als een organisatie eenduidige denkbeelden hebt over bepaalde zaken en het kan voorkomen dat ik een andere visie heb dan de organisatie namens wie ik handel. Vervolgens vraag ik mij af waarom je deze criteria alleen hanteert bij mensen die kritische vragen hebben en niet bij mensen die het met je eens zijn.

    Dossiervorming is het proces waarbij een dossier wordt aangelegd waarbij het hele proces is te volgen hoe tot een bepaald advies is gekomen en diverse contracten worden gearchiveerd. Als je 1 werkdag bezig bent met kopieeren/afdrukken van documentatie/klantgesprekken etc en standaardcontracten dan lijkt me dat niet gezond

    Maar als jij dit vrij normaal vindt dan moet je dit zelf maar weten, ik heb niet het idee dat deze discussie eindigt in een winnaar....
    Ik ben het volledig met je eens!

    Deze mannen rekenen het tarief wat de richting op gaat van een advocaat maar vergeten de K klussen door een administatief medewerker te laten doen die bij een advocaat 20% van zijn tarief kost.

    Ik miste de input van Ernie nog maar Bert heeft nog even gratis reclame voor zijn toko kunnen maken......
  11. [verwijderd] 12 februari 2010 23:01

    Zwartkijker, deze vind ik richting Jos wat onder de maat.

    "Ik miste de input van Ernie nog maar Bert heeft nog even gratis reclame voor zijn toko kunnen maken......"

    Zal ik je wat vertellen? Ik zat laatst met een hypotheekadvies en Jos had wel gratis voor mij willen doen met een koud biertje erbij. Zo is Jos en daarom kan ik mij wat ergeren aan jullie commentaar.

    Geef eens je eigen uren berekening. Je kan natuurlijk daarmee kort door de bocht. Ik kan ook wel wat hypotheektarieven bekijken en dat na wat papieren van de klant mededelen aan de klant.

    Dat is dus dasn nog niet een doordacht hypotheekadvies. Ik heb sterk het vermoeden dat de Josafkrakers uit de hoek van de snelle hypotheekjongens komt. Net pak aantrekken en 14 dagen cursus na VMBO en op pad. Dat soort werk!

    Groet, Jonas
  12. [verwijderd] 13 februari 2010 01:34
    ik wil niet de indruk wekken dat ik een goed advies onbelangrijk vind. En die "snelle gasten" in de branches mag je van mij gelijk weren omdat het om eigen gewin gaat.

    Maar het gaat me ook een stap te ver om alle kritiek te weerleggen door elke keer maar naar anderen te wijzen. Dan is de prikkel om te verbeteren namelijk snel weg. Ik hoor zovaak geluiden dat men iets acceptabel vindt omdat de rest het ook doet. Het zou ook kunnen zijn dat de rest en jezelf het niet goed doet

    Het gaat mij erom dat je gewoon je gezond verstand gebruikt.

    Als ik kijk hoe in de bankenbranche klantendossiers worden gevormd dan is dit gewoon grotendeels geautomatiseerd en binnen mum van tijd gerealiseerd.

    Als je erzelf dan 8 uur over doet dan mag er van mij toch wel eens een belletje gaan rinkelen en je naar oplossingen moet gaan zoeken.
  13. forum rang 6 izdp 13 februari 2010 02:22
    Insider. De fout die jij volgens mij maakt is dat je jezelf als maatstaf neemt.
    Heel erg veel mensen hebben weinig op orde en dan is het een hele klus om het te klaren.
    En ja daar hadden de snelle jongens geen boodschap aan. Die gingen maar voor 1 zaak: zoveel mogelijk provisie scoren.
    Blijft voor mij wel over de vraag of het verplichte klantendossier nu werkelijk de consument dient.
    Ikzelf vind het op badwater lijken. Dit geheel in lijn met hoe ik aankijk tegen de kwaliteit van de afm. Mag van mij morgen nog verdwijnen.
  14. [verwijderd] 13 februari 2010 10:04
    Teneerste is het niet mijn maatstaf maar een maatstaf die iedereen moet hanteren, zeker bij de verkoop van complexe producten.

    Het dient zowel de adviseur als de klant:
    - de adviseur als uit het dossier blijkt dat de klant goed is voorgelicht en het proces goed is doorgelopen waardoor de kans op een claim van de klant reduceert
    - voor de klant omdat de adviseur wordt gedwongen om over te gaan op goede voorlichting en de prikkel om alleen voor eigen gewin te gaan wordt verlaagd

    De voordelen in die zin zie je eigenlijk pas alleen wanneer de klant achteraf stelt dat hij verkeerd is geadviseerd. In die gevallen kan de adviseur aantonen dat hij wel degelijk de klant goed heeft voorgelicht. Het tegenovergestelde kan natuurlijk ook blijken.

    Bovendien moet je niet alleen het kostenaspect van dit dossier benaderen. Banken kunnen op basis van goede dossiers de hypothekenportefeuille tegen een lagere kostprijs funden en dit doorberekenen aan de klant.

    Ik denk dat de klant echt blij moet zijn met dit soort maatstafen. Ik denk dat bij de meeste mensen wel het besef is dat allerlei producten aan de man worden gebracht die niet het beste advies zijn (dat geldt niet alleen binnen de hypothekenbranche). Als er later problemen zijn zal het vaak woord tegen woord zijn waarbij echter wel de handtekening van de klant onder de contracten staan. Voor de rechter is het dan makkelijker om de klant in het gelijk te stellen als blijkt dat de advisering niet juist is geweest.

  15. [verwijderd] 13 februari 2010 14:29

    Of Jos teveel tijd steekt in de dossiervorming kan ik als niet hyptheekadviseur moeilijk beoordelen. Ik neem aan dat in dossiervorming voor hem de lol van het werk niet ligt.

    Wat ik wat mis in de discussie is enige relativering. Er speelt ook zoiets als kennisniveau van de klant. Ik heb bijvoorbeeld neven en nichten met offertes langs gehad en ze trachten uit te leggen wat een spaar-beleggings- of annuïteitenhypotheek is.

    Mijn advies was dan: gok niet met je huis. Spaarhypotheek heeft ook bepaalde mankementen en die heeft Jos ook uitgelegd, maar beleggingshypotheek heb ik altijd af geraden. Enfin dan doen ze dat omgepraat door zo een provisiejager toch voor een deel. Gevolg nu afkoop van een ineengestorte beleggingshypotheek

    Er spelen kwaliteits- en doelmatigheidaspecten. Ga je met kwaliteit lopen rotzooien dan ben je je natuurlijk zo klaar. Stel ik word hypotheekadviseur en stel als eis dat ik van de klant meteen alles krijg. Vervolgens neem ik een lijstje met goedkoopste hypotheekrentes en praat wat over de termijn van vastzetten. Ja, dan ben ik zo klaar! Of de klant daarmee dan beter af is, is dan vraag 2.

    Groet, Jonas
91 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 859,21 -0,71%
EUR/USD 1,0649 +0,05%
FTSE 100 7.822,33 -0,69%
Germany40^ 17.674,50 -0,91%
Gold spot 2.385,20 +0,25%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

WDP
+3,60%
Pharming
+1,38%
EBUSCO...
+1,02%
Heineken
+1,00%
UNILEV...
+0,72%

Dalers

Alfen ...
-3,28%
AMG Cr...
-3,10%
Aegon
-3,01%
VIVORY...
-2,98%
INPOST
-2,51%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links