Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Spyker C8 Aileron nog niet in productie?
Volgen
In de nieuwste AutoVisie staat het volgende verhaal: "De nieuwe Spyker Aileron is bijna gereed voor productie. We namen een kijkje achter de schermen bij de Zeewoldenaren, terwijl zij de laatste tests uitvoerden." Wanneer willen ze dan beginnen met de productie van klantenauto's? Half 2010? Alle smoesjes kennen we nu zo'n beetje toch wel...
ik verheug me nu al op de cijfers, eens kijken hoeveel ze er dit jaar doorheen gejaagd hebben!
Ik zie op de site dat ze wel twee auto shows hebben in December: Los Angeles Auto Show 04 12 2009 - 13 12 2009, Los Angeles, USA Middle East International Motor Show 16 12 2009 - 20 12 2009, Dubai Die in LA is al geweest weet iemand of the C8 daar is geshowden/of hoe ontvangen? Ben benieuwd of die in Dubai wel doorgaat...
De C8 Aileron Spyder was prominent van de partij in L.A. Spyker C8 Aileron Spyder Wows In LA! proves the devil is in the details! And get this – all C8s are now built in Coventry, England, shaving about $9,000 off the asking pricewww.autoblog.com/2009/12/04/la-2009-s... motorcrave.com/spyker-c8-aileron-spyd... Dubai gaat gewoon door dus als je nog kaartje wil:www.timeoutdubai.com/aroundtown/event...
Nog vier C8's te koop via jameslist rond de 200.000 eurowww.jameslist.com/advert/57766/for-sa... en de 2010 Spyker Aileron has arrived in HOUSTONwww.spykerofhouston.com/ met genoeg kleurenopties!
voor de liefhebber die er geen genoeg van kan krijgen....www.youtube.com/watch?v=BWFwTrlQBHw&f...
Buffalo(Buff) schreef:
en de 2010 Spyker Aileron has arrived in HOUSTON
www.spykerofhouston.com/ met genoeg kleurenopties!
Dat is een demo van Spyker die ze daar hebben onthuld. De productie voor klanten is nog steeds niet begonnen. Die zal pas in januari bij CPP van start gaan (als het goed is).
Tja, wie wil 'm niet, hoop ik... EERSTE RIJ-IMPRESSIE SPYKER AILERON PRACHT EN PRAAL ZEEWOLDE - Ondanks alle financiële perikelen, jaar in jaar uit, blijft Spyker fier overeind. Er rollen alweer tien jaar sportwagens uit de fabriek te Zeewolde, hoewel een deel van de productie (helaas) naar Engeland moest worden verhuisd. Maar de productieteller staat inmiddels op 250 auto's, waarmee de Nederlandse bolide nota bene exclusiever is dan een Bugatti Veyron, de duurste auto ter wereld. De nieuwste creatie luistert naar de naam Aileron en wij konden er onlangs een volle dag in rijden. De als Coupé en Spyder verkrijgbare Aileron is vernoemd naar de stuurklep op de vleugel van een vliegtuig. Daarmee legt de fabrikant een link met het verleden, toen het oorspronkelijke Spyker ook vliegtuigen produceerde. Die roemruchte historie komt trouwens in meer elementen terug, zoals bij de wielen en de verschillende luchtsleuven en -roosters in flanken en dashboard, die de vorm van een turbinewiel hebben. Tijdperk Het nieuwe, liefst €329.677 kostende model markeert een volgend tijdperk voor de vaderlandse sportwagenfabrikant. Het is namelijk de eerste 'serie-Spyker' die je met automatische transmissie kunt bestellen. Verder besteedt Spyker de productie uit aan het Engelse 'Coventry Panels'. Dat bedrijf vervaardigde al tal van componenten voor het merk, maar zet de Aileron nu zelfs volledig in elkaar. Het ontwerp van de auto komt van Spyker-topman Victor Muller. Hij gaf de Aileron een boller koetswerk met scherp gelijnde koplampen, ronde luchtinlaten in de achterschermen en een vlakke achterzijde met geïntegreerde achterspoiler. De combinatie lichtunits met ledtechniek en grote grille geven de Aileron een zeer krachtig voorkomen, een tikkeltje agressief zelfs. Gevoel voor detail kenmerkt ook deze Spyker-creatie, zoals de fijne louvres in de neus, de aluminium splitter en diffusor, het glazen dak met aluminium omlijsting en de prominent in het zicht geplaatste luchtinlaten met chromen ring. Zelfs de tankdop is een groot Spyker-logo. Bombastisch Binnenin trekt de fabrikant die fijne detaillering door. Vooropgesteld: je moet van de toch wat bombastische uitstraling houden, maar onderscheidend is het zeker. De vele aluminium schakelaars op het dashboard maken het geheel echter niet tot een wonder van ergonomie. Zeer fraai is verder het stangenstelsel waarmee je de automatische transmissie bedient. Toegang tot het interieur krijg je door elektrisch ontgrendelende vleugeldeuren. Ze zijn uitermate licht en gemakkelijk in gebruik. Schuif vervolgens over de brede dorpel en je hebt het leren stuurwiel in handen. Het zit allemaal vrij nauw, maar claustrofobische gevoelens worden weggenomen door de glazen dakpanelen. Maar je moet voor de Aileron niet al te lang zijn, want dan kijk je continu tegen de voorruitstijl aan. Centraal op het dashboard prijkt een rood afdekkapje. Klap dat naar boven, klik de schakelaar daarachter om en de startknop wordt geactiveerd. De 4,2 liter V8-motor (van Audi), goed voor 400 pk, laat zich dan horen alsof hij bruusk uit zijn slaap is ontwaakt. Rauw en met een ferme brul. De Aileron is niet zo technisch perfect als een Aston Martin, een Ferrari of een Lamborghini. Hij voelt ook niet zo verfijnd aan en je hoort bijgeluiden, maar dat de Spyker een volledig eigen karakter heeft staat buiten kijf. Hij is puur en ongefilterd. We tasten even af hoe het vermogen op de achterwielen wordt losgelaten. Per kilometer neemt het vertrouwen toe en laten we de bak sneller terugschakelen. Hij is misschien wat 'spoorgevoelig', als gevolg van de enorme, 29,5 cm brede achterbanden, maar verder ligt de Coupé zeer stabiel op de weg en is het onderstel niet keihard afgeveerd. Je dirigeert de Aileron precies zo door de bocht als je wilt. Achter het stuurwiel bevinden zich de schakelpeddels voor de automatische transmissie. In de S-stand schakel je de bak sequentieel, in Drive neemt de elektronica het initiatief. De bak laat de achtcilinder lage toeren draaien, maar schakelt desgewenst accuraat terug. Bij volgas versnelt de Aileron mooi lineair, maar een echte trap in de rug ontbreekt en hij kwispelt ook geen moment met zijn staart om te tonen dat de achtersteven op uitbreken staat. Hij is zonder meer rap, want een topsnelheid van 300 km/u en nul-tot-honderd in 4,5 tellen is zeker niet niks. Maar de 1425 kilo wegende supercar voelt ook niet meteen razendsnel aan. Het is een heerlijke, heel snelle sportcoupé, waarmee het mooi flaneren is op de boulevard. Geen Ferrari, Bugatti of Lamborghini, maar een échte Spyker. Met zijn eigen, puur Nederlandse, pracht en praal.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)
Indices
AEX
874,02
-0,09%
EUR/USD
1,0706
+0,03%
FTSE 100
8.040,38
-0,06%
Germany40^
18.086,70
-0,01%
Gold spot
2.318,98
+0,12%
NY-Nasdaq Composite
15.712,75
+0,10%
Stijgers
Dalers