Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,680 25 apr 2024 11:23
  • -0,050 (-0,87%) Dagrange 5,640 - 5,725
  • 65.771 Gem. (3M) 321,3K

28-2 Rabo blijft positief over TomTom

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. adri67 28 februari 2006 11:12
    Rabo blijft positief over TomTom


    AMSTERDAM (DFT) - Analist Jeroen van Harten van Rabo Securities handhaaft zijn koopadvies voor het aandeel TomTom. Het koersdoel blijft op €35.
    Beleggers maken zich te veel zorgen over de margedruk, stelt Van Harten. Volgens de analist komt deze voort uit het feit dat TomTom momenteel in een fase van "hypergroei" zit. De nadruk zou volgens hem moeten liggen op volume en marktaandeel.
    Van Harten stelt verder dat TomTom grote kans maakt marktleider te worden als het agressief de distributiekanalen uitbouwt, geld uitgeeft aan reclames en branchegenoten beconcurreert.

  2. adri67 28 februari 2006 12:01
    Reactie vierde kwartaalcijfers TomTom

    In mijn bijdrage van 8 februari legde ik voor de vierde kwartaalcijfers (Q4) van TomTom de nadruk op de mate van penetratie in de V.S..

    Vanochtend werd om 8.00 uur duidelijk dat deze meer dan voortreffelijk was. Het marktaandeel steeg hier van 10% in Q3 naar 25% in Q4.
    Ook de verkopen in Europa waren hoger dan verwacht. Al met al liggen de vierde kwartaalcijfers een stuk hoger dan de verwachtingen van analisten en tevens hoger dan de door TT gegeven prognoses in Q3.

    De omzetverwachting voor 2006 valt wel tegen. Deze wordt geschat tussen de € 1 en € 1,1 miljard. Dat lijkt me erg voorzichtig, gezien de 289 miljoen omzet in Q4. Extrapolatie hiervan met een zeer lichte groei zou eerder op een omzet van 1,2 miljard wijzen. De verwachting van de daling van de average selling price (asp) valt mij alleszins mee. Deze moet in ruime mate gecompenseerd kunnen worden door de stijging van de verkopen . Aldus mag gerekend worden op minimaal een wpa van € 1,60 voor 2006. Dat maakt TT op dit moment erg goedkoop. De situatie van de laatste alinea, waarin ik gechargeerd TT als overnamekandidaat voor Google voorstelde, is nu dan ook een stuk minder een hersenspinsel geworden.

    Boudewijn Kipping - 14 februari 06. 11:14
    De auteur heeft op het moment van schrijven een long-positie in TomTom.

  3. adri67 28 februari 2006 12:02
    Gert-Jan Geels
    De jaarlijkse AEX herweging
    Verdienen aan passieve index-volgers

    Op woensdag 1 maart is het weer zover. Een tamelijk technisch en op het eerste gezicht ongrijpbaar fenomeen voltrekt zich gedurende de closing auction op Euronext. Tijdens een verlengde veiling moeten index-volgers hun portefeuille met Nederlandse aandelen opnieuw in balans brengen met de door Euronext afgegeven nieuwe indexgewichten.

    Om te voorkomen dat een enkel aandeel teveel invloed krijgt op de totale index, is besloten het maximaal gewicht van een fonds of aandeel 15% te laten zijn. Al enige jaren geldt dit maximum gewicht voor Royal Dutch Shell en ING. Voor de overige aandelen is de effectieve aandelenomzet in het voorafgaande jaar bepalend. Dit is gemiddelde beurswaarde maal de gemiddelde dagomzet.
    Daarnaast wordt bij de berekening van het aantal aandelen in een AEX mandje, rekening gehouden met de zogenaamde "free-float", dat wil zeggen met de hoeveelheid vrij verhandelbare aandelen. Afhankelijk van het percentage vrij verhandelbare aandelen van een fonds, kan de bijdrage gecorrigeerd worden van 100% (bijv Kon.Olie, Philips) naar 75%, 50% (bijv Heineken), 25% of zelfs 0% van de oorspronkelijke bijdrage. Het gewicht van een aandeel in de index kan op deze wijze aanzienlijk afnemen (ontleend aan behr).

    Als nu een aandeel in het voorafgaande jaar minder dan de totale AEX heeft gepresteerd (en de overige factoren zoals free float en gemiddelde dagomzet gelijk blijven), zal het betreffende aandeel op 2 maart aanstaande een lager gewicht krijgen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij Royal Dutch Shell. Doordat andere aandelen sterker zijn gestegen dan RDS, is het huidige gewicht in de AEX gedaald van 15% naar 13,5%. In ING is iets tegenstelds aan de hand. Dit aandeel heeft een betere koersprestatie neergezet dan de AEX. Hierdoor is het gewicht van ING gestegen tot bijna 16%. Beide zwaargewichten zullen op donderdag 2 maart weer ''kunstmatig'' naar een gewicht in de AEX van 15% worden gebracht.

    Gevolg zal dus zijn dat index-volgers per donderdag 2 maart te maken krijgen met een nieuwe AEX samenstelling. Deze index-volgers zijn over het algemeen passieve beleggers. Vooral langlopende verzekeringsproducten hebben vaak de AEX als onderliggende waarde. De beheerders van deze portefeuilles moeten (om te voorkomen dat hun portefeuille gaat afwijken van de werkelijke AEX) jaarlijks de samenstelling aanpassen aan de werkelijkheid. Zij zullen achterblijvers moeten bijkopen en outperfomers gaan verkopen. Netto zal hun portefeuille niet groter of kleiner worden; er wordt alleen geruild. Deze switch moeten ze eigenlijk volledig uitvoeren tegen de slotkoersen van 1 maart aanstaande. Hierdoor zal het totale dagvolume een enorme omvang vertegenwoordigen op die dag. Donderdagochtend namelijk, moeten hun beleggingen weer aansluiten op de AEX.

    Nu is de grote vraag hoeveel geld hiermee gemoeid zal zijn. De verschillen tussen de huidige en de nieuwe AEX zijn namelijk aanzienlijk; TomTom en Rodamco Europe zullen toetreden tot de AEX, waardoor veel portefeuille managers deze aandelen nog moeten aanschaffen. Er zijn oude schattingen (Bron; Fortisbank) dat er in totaal tot wel 560.000 AEX mandjes mogen worden aangemerkt als index-volgend geld. Een mandje AEX is 100 euro maal de waarde van de AEX. Dit zou betekenen dat er ruim 25 miljard euro (!) een zogenaamde rebalancing zou ondergaan. Intern denken wij dat inmiddels de waarde van de AEX als benchmark flink is afgenomen in de afgelopen jaren, waardoor een bedrag van 10 miljard reeler zou zijn.

    Als we nou eens aanemen dat de waarheid in het midden ligt, dan moeten er ruim 3,5 maal zoveel aandelen TomTom worden gekocht dan er op een gemiddelde handelsdag omgaan, tijdens de veiling van woensdag 1 maart. In Rodamco Europe ligt de verwachte koopinteresse zelfs ruim 15 maal hoger dan het gemiddelde dagvolume! Je mag dus aannemen dat de koersen van deze aandelen flink in beweging zullen gaan komen. Maar ook Getronics, dat naar verwachting van een huidige vertegenwoordiging van 8,75 aandelen naar ruim 13 gaat, zal in de belangstelling staan. TNT daarentegen, hoewel flink gestegen qua koers, moet terug in AEX-gewicht. Hun gewicht daalt van 54 stuks naar ongeveer 49. De ''boosdoener'' is hier het agressieve terugkopen van eigen aandelen, waardoor de free float daalt.

    Voordat u nou putopties TNT en aandelen Rodamco gaat kopen; in aanloop naar de herweging wordt vaak al een gedeelte van de rebalancing uitgevoerd, ondanks de daaraan verbonden risico's. Ook is er soms al zoveel speculatie in de betreffende aandelen in de dagen voorafgaande aan de herweging, dat er van de uiteindelijke verwachte beweging niet veel overblijft. Dit is de wereld van het grote geld; blijf er ver vandaan als u niet dicht genoeg bij het vuur zit.

    Gert-Jan Geels
    Van de in deze column beschreven aandelen zijn Eureffect en/of haar hedgefund Spirit AIM de afgelopen dagen aktief geweest in TomTom, Royal Dutch Shell en Rodamco Europe.
  4. Optie virus 28 februari 2006 12:09
    Van Harten geloofd nog sprookjes trapt er niet in mensen , de concurentie voor TT is nog moordend en het wordt alleen maar erger . In het journaal van rtlz 2wkn terug , hadden zij het over navi's te verwachten uit China met een richt prijs van 50 euro.
    Als Garmin de rechtzaak wint , dan kan het GAME OVER zijn voor TT ..

    B
  5. thoomer 28 februari 2006 20:00
    quote:

    Brunette schreef:

    Van Harten geloofd nog sprookjes trapt er niet in mensen , de concurentie voor TT is nog moordend en het wordt alleen maar erger . In het journaal van rtlz 2wkn terug , hadden zij het over navi's te verwachten uit China met een richt prijs van 50 euro.
    Als Garmin de rechtzaak wint , dan kan het GAME OVER zijn voor TT ..

    B
    Je kan geen appelen met citroenen vergelijken.Wat komt er van China aan 50 € en wat krijgt U voor deze centjes?U kan pas vergelijken als U twee producten die hetzelfde hebben en doen vergelijkt.
    Hebt U al de concurentie met TT vergeleken maar dan grondig.Wat krijgt U daar en wat krijgt U bij TT?Welke kaarten en hoe goed zijn ze?Welke is de foutmarge in de kaarten?Het beste product zal het halen en niet het goedkoopste denk ik en de prijs zal op dat ogenblik minder belangrijk zijn.
  6. [verwijderd] 28 februari 2006 20:16
    quote:

    thoomer schreef:

    Je kan geen appelen met citroenen vergelijken.Wat komt er van China aan 50 € en wat krijgt U voor deze centjes?U kan pas vergelijken als U twee producten die hetzelfde hebben en doen vergelijkt.
    Hebt U al de concurentie met TT vergeleken maar dan grondig.Wat krijgt U daar en wat krijgt U bij TT?Welke kaarten en hoe goed zijn ze?Welke is de foutmarge in de kaarten?Het beste product zal het halen en niet het goedkoopste denk ik en de prijs zal op dat ogenblik minder belangrijk zijn.
    Het goedkoopste product zal het halen. Waarom? Omdat de markt voor deze losse apparaatjes in de nabije toekomst eigenlijk een markt is van tweedehands auto's. Nieuwe auto's zullen al voorzien zijn van geïntegreerde navigatie-aparatuur. En die wordt tegen uiterst scherpe prijzen geleverd door één van de traditionele toeleveranciers van de autoindustrie.
  7. thoomer 1 maart 2006 11:52
    quote:

    Fred_6 schreef:

    [quote=thoomer]
    Je kan geen appelen met citroenen vergelijken.Wat komt er van China aan 50 € en wat krijgt U voor deze centjes?U kan pas vergelijken als U twee producten die hetzelfde hebben en doen vergelijkt.
    Hebt U al de concurentie met TT vergeleken maar dan grondig.Wat krijgt U daar en wat krijgt U bij TT?Welke kaarten en hoe goed zijn ze?Welke is de foutmarge in de kaarten?Het beste product zal het halen en niet het goedkoopste denk ik en de prijs zal op dat ogenblik minder belangrijk zijn.
    [/quote]

    Het goedkoopste product zal het halen. Waarom? Omdat de markt voor deze losse apparaatjes in de nabije toekomst eigenlijk een markt is van tweedehands auto's. Nieuwe auto's zullen al voorzien zijn van geïntegreerde navigatie-aparatuur. En die wordt tegen uiterst scherpe prijzen geleverd door één van de traditionele toeleveranciers van de autoindustrie.
    U vergeet in Uw uitleg toch iets belangrijks hoor.Wanneer U spreekt dat de losse apparaatjes afgedaan hebben kan ik U nog volgen maar TT uitsluiten van de vaste apparaten in de wagen is er toch naast.Integendeel op dit ogenblik is TT volop bezig met contracten af te sluiten met automerken voor vaste navigatie in de wagen.Dit is dan grotendeels softwarematig maar daar is het meeste geld te verdienen.Kijk maar naar het onlangs gesloten contract met Seat.Wat met de GSM markt?daar is TT ook actief,en toch maken zij geen GSM's.
  8. [verwijderd] 1 maart 2006 12:54
    quote:

    thoomer schreef:

    Integendeel op dit ogenblik is TT volop bezig met contracten af te sluiten met automerken voor vaste navigatie in de wagen.
    On a pan-European level, TomTom has become the first personal navigation device to be professionally installed into a new car (at factory stage). The partnership with Toyota marked a world first, with the TomTom GO 500 installed on the AYGO with specific customisation for Toyota.

    Deals Across Europe (March 2005-March 2006)

    UK: TomTom has partnered with some of the biggest names in the automotive market.
    • Peugeot selected TomTom to provide the TomTom GO 300 as their only approved portable satellite navigation product.
    • Vauxhall extended its offer of the TomTom GO 300 on the Corsa to all commercial vehicles.
    • Hyundai UK becomes the latest car manufacturer to offer the TomTom GO range through its dealer networks.

    France:
    • TomTom will continue sales and marketing activity with Daimler Chrysler France, specifically throughout the Smart dealerships.
    • From March 1st, TomTom and Fiat France will offer the TomTom ONE as a navigation option to its customers.
    • Following on from the success of the TomTom and Toyota AYGO partnership, Toyota France will exclusively offer the TomTom GO as an accessory on both the Toyota Yaris and Toyota Corolla.

    Italy:
    • Lancia Italy promoted the TomTom GO 700 on the Ypsilon with a large-scale advertising campaign.
    • Europcar and Maggiore currently offer their Italian car rental customers the opportunity to rent a TomTom GO.

    Germany:
    • TomTom continues to be the number one selling portable navigation system with Renault.
    • Chrysler Germany is currently offering the TomTom GO 500 as their portable navigation system of choice.
    • BMW Germany is providing TomTom as an accessory option throughout its range.
    • BUDGET Rental Cars and SIXT both offer their German car rental customers the opportunity to rent the TomTom GO 300.

    Spain:
    • TomTom GO 300 was offered throughout the Chevrolet range, boosted by a heavyweight advertising campaign.
    • SEAT Spain becomes the first automotive manufacturer in Europe to promote the new TomTom ONE on the Altea and Toledo models.

    Belgium and Holland:
    • Citroen Belgium and Holland will continue to offer TomTom as an approved accessory through its dealer network.

    These deals helped to solidify TomTom’s status as a trusted partner in the automotive arena.

  9. thoomer 1 maart 2006 14:12
    quote:

    AnoniemX schreef:

    [quote=thoomer]
    Integendeel op dit ogenblik is TT volop bezig met contracten af te sluiten met automerken voor vaste navigatie in de wagen.
    [/quote]

    On a pan-European level, TomTom has become the first personal navigation device to be professionally installed into a new car (at factory stage). The partnership with Toyota marked a world first, with the TomTom GO 500 installed on the AYGO with specific customisation for Toyota.

    Deals Across Europe (March 2005-March 2006)

    UK: TomTom has partnered with some of the biggest names in the automotive market.
    • Peugeot selected TomTom to provide the TomTom GO 300 as their only approved portable satellite navigation product.
    • Vauxhall extended its offer of the TomTom GO 300 on the Corsa to all commercial vehicles.
    • Hyundai UK becomes the latest car manufacturer to offer the TomTom GO range through its dealer networks.

    France:
    • TomTom will continue sales and marketing activity with Daimler Chrysler France, specifically throughout the Smart dealerships.
    • From March 1st, TomTom and Fiat France will offer the TomTom ONE as a navigation option to its customers.
    • Following on from the success of the TomTom and Toyota AYGO partnership, Toyota France will exclusively offer the TomTom GO as an accessory on both the Toyota Yaris and Toyota Corolla.

    Italy:
    • Lancia Italy promoted the TomTom GO 700 on the Ypsilon with a large-scale advertising campaign.
    • Europcar and Maggiore currently offer their Italian car rental customers the opportunity to rent a TomTom GO.

    Germany:
    • TomTom continues to be the number one selling portable navigation system with Renault.
    • Chrysler Germany is currently offering the TomTom GO 500 as their portable navigation system of choice.
    • BMW Germany is providing TomTom as an accessory option throughout its range.
    • BUDGET Rental Cars and SIXT both offer their German car rental customers the opportunity to rent the TomTom GO 300.

    Spain:
    • TomTom GO 300 was offered throughout the Chevrolet range, boosted by a heavyweight advertising campaign.
    • SEAT Spain becomes the first automotive manufacturer in Europe to promote the new TomTom ONE on the Altea and Toledo models.

    Belgium and Holland:
    • Citroen Belgium and Holland will continue to offer TomTom as an approved accessory through its dealer network.

    These deals helped to solidify TomTom’s status as a trusted partner in the automotive arena.

    thank you
  10. [verwijderd] 1 maart 2006 15:04
    quote:

    thoomer schreef:

    [quote=AnoniemX]
    [quote=thoomer]
    Integendeel op dit ogenblik is TT volop bezig met contracten af te sluiten met automerken voor vaste navigatie in de wagen.
    On a pan-European level, TomTom has become the first personal navigation device to be professionally installed into a new car (at factory stage). The partnership with Toyota marked a world first, with the TomTom GO 500 installed on the AYGO with specific customisation for Toyota.

    Deals Across Europe (March 2005-March 2006)

    UK: TomTom has partnered with some of the biggest names in the automotive market.
    • Peugeot selected TomTom to provide the TomTom GO 300 as their only approved portable satellite navigation product.
    • Vauxhall extended its offer of the TomTom GO 300 on the Corsa to all commercial vehicles.
    • Hyundai UK becomes the latest car manufacturer to offer the TomTom GO range through its dealer networks.

    France:
    • TomTom will continue sales and marketing activity with Daimler Chrysler France, specifically throughout the Smart dealerships.
    • From March 1st, TomTom and Fiat France will offer the TomTom ONE as a navigation option to its customers.
    • Following on from the success of the TomTom and Toyota AYGO partnership, Toyota France will exclusively offer the TomTom GO as an accessory on both the Toyota Yaris and Toyota Corolla.

    Italy:
    • Lancia Italy promoted the TomTom GO 700 on the Ypsilon with a large-scale advertising campaign.
    • Europcar and Maggiore currently offer their Italian car rental customers the opportunity to rent a TomTom GO.

    Germany:
    • TomTom continues to be the number one selling portable navigation system with Renault.
    • Chrysler Germany is currently offering the TomTom GO 500 as their portable navigation system of choice.
    • BMW Germany is providing TomTom as an accessory option throughout its range.
    • BUDGET Rental Cars and SIXT both offer their German car rental customers the opportunity to rent the TomTom GO 300.

    Spain:
    • TomTom GO 300 was offered throughout the Chevrolet range, boosted by a heavyweight advertising campaign.
    • SEAT Spain becomes the first automotive manufacturer in Europe to promote the new TomTom ONE on the Altea and Toledo models.

    Belgium and Holland:
    • Citroen Belgium and Holland will continue to offer TomTom as an approved accessory through its dealer network.

    En nu de bron graag nog
  11. Optie virus 1 maart 2006 16:02
    Heel indrukwekkend al deze gegevens Thoomer , maar ik heb 1 keer een bericht gezien vorig jaar , dat zij een kontrakt hadden voor geloof ik Seat ca. 1000 auto's p/j . Ook in deze sector zit de concurentie van TT niet stil . Het lijkt wel of de bomen tot de hemel gaan groeien bij TT .
    Hun nwe produkt wordt ik ook niet warm of koud van , moet ik mijn ' oude ' nav wegdoen voor een met een mp3 speler of een met een USA landkaart en ze kosten 'maar' tussen de 600 en 900 euro .
    Vergeet niet dat de direktie leden deze maand hun aandelen gaan CASHEN ( 28 % ) .
    Dus nog ff aan de afblijven .

  12. thoomer 1 maart 2006 17:37
    quote:

    Illuminati schreef:

    Brunette,

    ik vraag het nog een keer: op welk onderbuikgevoel baseer jij de conclusie dat de oprichters 28% gaan verkopen?
    Dit is een conclusie die hij of zij trekt omdat de eigenaars over de mogelijkheid beschikken vanaf dit jaar.Daarom doen zij dit nog niet en als zij dit doen vind ik dit geen slechte zaak voor het aandeel en de kleine belegger want dan zijn de bokkesprongen zowel naar boven als naar beneden meer onder controle,nu gaat alles over 29 % van de aandelen.Ik begrijp ook niet waarom brunette zo negatief is over alle berichten over tt.Zelfs de positieve worden de grond ingeboord.Tevens zijn haar berichten alleen maar gissingen van wat zou kunnen....Als je alle aandelen op de markt op die wijze beoordeelt dan blijf je beter van aandelen af,want een aandeel houd steeds een risico in,zo simpel is dat.
  13. [verwijderd] 1 maart 2006 21:19
    Brunetje, laten we nu eens realistisch zijn. Met z'n vieren bezitten de oprichters nog 70% van het bedrijf. Voor het gemak zetten we de huidige waarde van 100% van de aandelen op 2.8 miljard. 70% daarvan is 1.96 miljard, die de oprichters nu op papier in de pocket hebben.
    Zij mogen met z'n vieren dit jaar voor 28% verkopen (is marktwaarde 784 miljoen). Als door deze aktie de marktwaarde zakt naar bijvoorbeeld 2 miljard (dus koers = 20 euro)kost zo'n aktie ze meer dan het oplevert. Terwijl de daling niet eens zo gigantisch zou zijn. Waarom zouden ze het dan riskeren? Het is voor hen alleen zinvol te verkopen als het koerseffect binnen de perken blijft en met de matige float op dit moment, weten ze zeker dat dat niet lukt. En dan is het dus noch nodig noch nuttig. Gaan ze het tegen beter weten in wel doen, dan gaan ze echt nat, want dan liquideren alle long term holders ook (ik voorop) want dat zou, zeker gezien hun huidige standpunt, beslist een slecht teken zijn. Maar die komt er niet!
    Overigens zou ik ze allevier, al was het alleen maar voor portefeuille spreding, wel aanbevelen ieder jaar een procentje of 3 a 4 te verkopen en in wat anders te beleggen. Wij investeerders spreiden toch ook ons risico?
  14. Vlaming 2 maart 2006 08:32


    Vandaag in de Kranten - donderdag 2 maart
    IEX Redactie

    Herweging

    DIM voor de rechter

    Vang ze

    Pensioenfondsen moeten stoppen

    CSM te groot en omvangrijk

    Wolters op dreef

    Versatel nu helemaal passé

    Beloon mij!

    LogicaCMG optimistisch

    Bartjens: Uitgerookt

    Beursverslagen: Herstel

    Wall Street: Herstel (2)


    Videonieuws
    TV Gids

    Instapmoment LogicaCMG
    LogicaCMG staat iets lager na de jaarcijfers van vanmorgen. Volgens Dick Otto (Matrix Asset Management) zal de koers aanzienlijk stijgen.



    'Ahold na uitbraak naar 7,80'
    U moet er nog heel even op wachten, maar bij een uitbraak koerst Ahold volgens Dick Otto (Matrix) naar 7,80.



    'Stap in goudmijnen'
    Barry van der Laan van ABN AMRO Trading verwacht een fors oplopende goudprijs. De Duitse HUI-index van goudmijnen biedt de meeste kansen.




    (Advertentie)
    MPC Scheepsfonds W-O Chia CV
    U investeert in de exploitatie van een uiterst moderne dubbelwandige en flexibel inzetbare productentanker met.

    Hoog geprognosticeerd totaalrendement: 15,0%* per jaar
    Rendementsuitkering: oplopend van 7% tot 20% per jaar
    Nederlands schip van topkwaliteit
    Vraag vrijblijvend het prospectus aan
    *Dit rendement is enkelvoudig en inclusief verkoopresultaat. De waarde van uw investering kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.







    Herweging
    Vandaag, bij beursopening, staan TomTom (weging 0,3%) en Rodamco Europe (1,2%) in de AEX. De jaarlijkse herweging zorgt ervoor dat de hoofdindex weer opgewaardeerd wordt naar 25 aandelen. Beide bedrijven hebben zich verheugd getoond met de promotie. Voor Rodamco Europe-topman Maarten Hulshoff is het a dream come true. TomTom-voorman Harold Goddijn denkt dat zijn aandeel nog populairder wordt, al was het maar bij indexbeleggers. (Tel, p.29 – FD, p.1 – VK, p7)


20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links