Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,952 24 apr 2024 13:38
  • +0,018 (+0,18%) Dagrange 9,898 - 10,110
  • 461.743 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2023

1.317 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 66 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. peter 58 19 mei 2023 18:25
    quote:

    GakGak schreef op 19 mei 2023 17:11:

    Nee dankje, maar met het spel met de shorters op o.a. dit aandeel heb ik een ervaring van jaaaaren opgebouwd.

    Sommige dagen betaalt dat zich flink uit.

    (Optie)expiratiedag is soms zo´n dag.
    Helaas geen ervaring met opties, dus ik durf me er niet aan te wagen, maar wel knap hoe jij hier op inspeelt. Wel al heel veel keer net de boot gemist met aandelen en dus ook vaak het schip in.. ;-(
  2. forum rang 8 GakGak 22 mei 2023 08:50
    Zo kan het ook:
    .
    Ryanair boekt weer winst
    08:10 22/05/2023

    (ABM FN-Dow Jones) Ryanair heeft weer winst geboekt in het afgelopen boekjaar, dat eindigde op 31 maart, dankzij een meevallende omzet. Dat bleek maandag uit de resultaten van de Ierse luchtvaartmaatschappij.

    Het boekjaar werd afgesloten met 1,31 miljard euro nettowinst, tegen 241 miljoen euro verlies een jaar eerder. De markt rekende volgens FactSet op een iets hogere winst van 1,35 miljard euro.
    De omzet van Ryanair verdubbelde ruimschoots van 4,8 miljard euro een jaar eerder tot 10,8 miljard euro. Dit was iets meer dan de 10,7 miljard euro waar analisten gemiddeld op rekenden.
    Zonder bijzondere posten verbeterde het resultaat nog wat sterker, namelijk van 355 miljoen euro verlies naar een winst van 1,43 miljard euro.
    De bezettingsgraad steeg van 82 naar 93 procent.

    Outlook
    De brandstofkosten zullen in het komende jaar meer dan 1 miljard euro stijgen. Ryanair verwacht echter dat de omzet dit jaar voldoende zal groeien om die kostenstijging te dekken en de winst bescheiden te laten stijgen.
    Ryanair rekent op een toename van het verkeer tot 185 miljoen passagiers in het nieuwe jaar, hoewel vertraagde levering van nieuwe vliegtuigen door Boeing deze doelstelling iets kunnen verlagen en vertragen naar de tweede helft van het nieuwe boekjaar. Voor 2026 werd de doelstelling verhoogd naar 225 miljoen passagiers.
    Door: ABM Financial News.
  3. forum rang 8 GakGak 22 mei 2023 14:23
    quote:

    peter 58 schreef op 22 mei 2023 13:52:

    Air France -KLM toch weer de hoogste stijger in de AMX tot nu toe..! ;-)
    .
    Ja, geweldig aandeel toch ?
    Je kunt op 1 dag zowel al je call opties als je net gekochte put opties met winst verkopen en
    vandaag weer zo''n dag.
    De winstcijfers van Ryanair zaten dan ook wel mee.
  4. [verwijderd] 24 mei 2023 21:50
    Frankrijk verbiedt als eerste Europese land korte binnenlandse vluchten

    Frankrijk heeft als eerste Europese land een verbod op korte binnenlandse vluchten ingesteld. Het verbod geldt alleen als er tussen bestemmingen regelmatig treinen rijden en de trein er niet meer dan 2,5 uur over doet. In de praktijk gaat het maar over drie routes: die van Parijs naar Nantes, Lyon en Bordeaux.

    Volgens de Franse minister van Transport is dit niettemin een "cruciale stap" en geeft het een symbolische boodschap af. Maar volgens critici is de klimaatwinst bijna verwaarloosbaar.

    Het verbod was een van de voorstellen van een burgerberaad over klimaatbeleid in 2019. Op verzoek van president Macron deden 150 burgers voorstellen om de Franse uitstoot terug te dringen. Zij kwamen met het idee om vluchten te verbieden als het traject binnen vier uur met de trein te bereizen is.

    Bezwaar door de luchtvaart
    Dat vond de regering van president Macron te ver gaan. In een nieuw voorstel zouden binnenlandse vluchten op acht trajecten verboden worden. Het Franse parlement keurde die maatregel goed, maar luchtvaartorganisaties tekenden bezwaar aan bij de Europese Commissie.

    De Commissie oordeelde dat er alleen een verbod mocht ingaan op bestemmingen die met de trein goed bereikbaar zijn. Op het traject moet een hogesnelheidslijn rijden en de bestemming moet binnen 2,5 uur bereikbaar zijn. Ook in de ochtend en avond moet de trein rijden.

    Volgens schattingen van de Europese organisatie Transport & Environment zijn de drie geschrapte vluchtroutes goed voor drie procent van de uitstoot van binnenlandse vluchten in Frankrijk. Het scheelt 0,3 procent van de uitstoot van vluchten die vanuit Frankrijk vertrekken.

    Belangrijke stap om noodzakelijk vliegverkeer door te kunnen laten gaan.
    nos.nl/artikel/2476320-frankrijk-verb...
  5. forum rang 6 Fred 62 31 mei 2023 21:56
    Toezichthouder: KLM houdt zich niet aan de voorwaarden miljardensteun

    KLM heeft zich opnieuw niet gehouden aan de voorwaarden van het corona-steunpakket. Dat schrijft de toezichthouder, ook wel staatsagent genoemd, in zijn laatste verslag aan het ministerie van Financiën.

    De vliegtuigmaatschappij kreeg tijdens de coronacrisis het grootste steunpakket van alle Nederlandse bedrijven, bij elkaar zo'n 3,4 miljard euro. Daar stonden wel een aantal voorwaarden tegenover. Zo moest KLM structurele bezuinigingen doorvoeren. Staatsagent Jeroen Kremers moest er de afgelopen jaren op toezien dat het bedrijf zich aan die voorwaarden zou houden.

    En dat is keer op keer niet gebeurd, zegt Kremers. Zo heeft de vliegtuigmaatschappij te weinig structurele kostenbesparingen doorgevoerd. Terwijl laagbetaald grond- en cabinepersoneel en de top van het bedrijf volgens de afspraak in 2022 een deel van hun salaris inleverden, bleef volgens hem de bijdrage van het hoger betaald personeel "ver achter bij de voorwaarden".

    Misleidend jaarverslag

    KLM-personeel kreeg daarnaast vorig jaar, tegen de afspraken in, een winstdeling. Ook bleef de vliegmaatschappij belastingontwijking door vliegend personeel faciliteren. Volgens de staatsagent "verbloemt en verdraait" KLM dat in het jaarverslag, dat hij als "misleidend" bestempelt.

    Al met al zijn de conclusies van de staatsagent somber. "De vermogenspositie van KLM is dermate zwak dat de steunoperatie niet een bedrijf heeft opgeleverd waarvan vertrouwd mag worden dat het ook bij nieuwe tegenvallers op eigen benen kan staan", schrijft Kremers.
1.317 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 66 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links