Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ADYEN NV AEX:ADYEN.NL, NL0012969182

  • 1.418,400 24 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 1.389,000 - 1.438,800
  • 70.377 Gem. (3M) 78K

Adyen 2023

9.641 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 483 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hama 1 april 2023 07:41
    Zo is dat. Was het ook ff zat, dat gejojo. Prima om even een winstje te pakken ( want winst nemen in altijd goed)
    @wallstreet89, niemand kan de markt timen. Als het volgens jouw strategie klopte en je moest er uit, heb je het goed gedaan.
    Ik ging er later uit, ook ik had uurtje langer moeten wachten - volgens de terugkijk theorie. Maar als we die beheersten, zat ik hier niet meer, maar op een mooi privé strand :)
  2. forum rang 10 voda 17 april 2023 11:21
    Beursblik: marge Adyen schiet tijdelijk onder 50 procent

    Kepler Cheuvreux ziet op termijn forse stijging.

    (ABM FN-Dow Jones) Grotere investeringen door Adyen in groeikansen voor de lange termijn, zullen de aangepaste EBITDA-marge van de betaalspecialist aanzienlijk laten dalen om over enkele jaren weer te herstellen. Dat stelde Kepler Cheuvreux maandag in een rapport.

    De analist Sébastien Sztabowicz voorziet in 2023 een daling van de marge met 680 basispunten tot 48 procent, gevolgd door een geleidelijk herstel tot 54 procent in 2025. Op de langere termijn zal die marge zelfs fors verder stijgen tot 65 procent, voorziet de analist.

    Hij benadrukt dat Adyen snel blijft groeien, ondanks de uitdagende economische omstandigheden, en daarmee heeft het bedrijf één van de meest veelbelovende groeiprofielen in de Europese techsector. Het koopadvies met een koersdoel van 1.700 euro blijft dan ook staan.

    Adyen noteerde maandag vrijwel onveranderd op 1.447 euro.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  3. Arwin 19 april 2023 08:57
    Ex-topmannen Adyen lanceren 'next generation billing-platform' Solvimon
    Voormalig Adyen-kopstukken Kim Verkooij en Etienne Gerts lanceren Solvimon, een zogenaamd 'next generation billing-platform’ dat het mogelijk maakt voor bedrijven om vernieuwende prijsstrategieën te implementeren. Dit doet het platform door een tool te bieden met een uitgebreide set aan prijs- en factureringsopties.

    In tegenstelling tot traditionele facturatieplatforms, belooft Solvimon een end-to-end-oplossing die flexibiliteit centraal stelt. Hierdoor kunnen bedrijven volgens het platform moeiteloos overgaan naar usage based-prijsstellingen en facturering, wat hen in staat stelt om in te spelen op de behoeften van hun klanten en de veranderingen in de markt.

    Met behulp van de startup kunnen de commerciële teams van bedrijven eenvoudig flexibele prijsstellingen aanbieden, zoals op basis van het daadwerkelijke gebruik, het aantal gebruikers of een combinatie van beide, aldus Solvimon. Voor de financiële teams biedt het platform bovendien een tool om dit op grote schaal efficiënter en nauwkeuriger te factureren, zonder handmatige werkzaamheden.

    ''De verschuiving naar flexibele prijsmodellen is de reden waarom we Solvimon zijn .

    'Bedrijven kijken naar het prijsmodel van marktleiders zoals Snowflake of Dropbox'
    De oprichters van Solvimon, Kim Verkooij en Etienne Gerts, hebben in het verleden bij Adyen een interne factureringstool ontwikkeld die specifiek was afgestemd op de behoeften van het bedrijf. Destijds was er geen oplossing als Solvimon beschikbaar, waardoor Adyen een dergelijke tool zelf moest ontwikkelen, wat kostbaar en tijdrovend is. Verkooij en Gerts realiseerden zich dat de markt verschuift naar prijsmodellen op basis van usage based-pricing, en dat het aanbod van de huidige aanbieders niet meer volstaat.

    Mede-oprichter en ceo Kim Verkooij: ,,De verschuiving naar flexibele prijsmodellen is de reden waarom we Solvimon zijn gestart. Veel bedrijven kijken naar het prijsmodel van marktleiders zoals Snowflake of Dropbox voor inspiratie om incrementele inkomsten te genereren of de concurrentie voor te blijven. Met Solvimon kunnen ze dat."

    Flexibele gebruiks- of hybride prijsmodellen winnen snel aan populariteit
    Het traditionele abonnementsmodel, ook wel bekend als 'user-based-pricing', wordt niet langer beschouwd als de gouden standaard. Recent onderzoek van VC Openview toont aan dat flexibele gebruiks- of hybride prijsmodellen snel aan populariteit winnen. Maar liefst drie van de vijf softwarebedrijven bieden nu een vorm van usage-based-pricing aan, maar de complexiteit van factureren blijft één van de grote pijnpunten.

    Solvimon biedt hiervoor naar eigen zeggen een totaaloplossing waarbij klanten niet langer beperkt worden door het factureringsplatform in het kiezen van een prijsmodel. Binnen het Solvimon-platform hebben gebruikers de mogelijkheid om complexe prijsplannen te modelleren en offertes op te stellen, waarbij ze gebruik maken van inzichten in productgebruik om kansen voor omzetoptimalisatie te identificeren en te benutten.

    ''Het huidige landschap van prijsmodellen verandert snel, en Solvimon kan bedrijven helpen om voorop te blijven .

    Met vertrouwen flexibele prijsmodellen implementeren
    Solvimon zegt zich bewust te zijn van de uitdagingen die gepaard gaan met het grootschalig implementeren van flexibele prijsmodellen in het factureringsproces. Veel bedrijven hebben moeite om hun klanten automatisch en nauwkeurig te factureren, wat vaak leidt tot handmatig werk, inkomstenverlies en andere uitdagingen. De startup biedt daarom geavanceerde tools en functionaliteiten om bedrijven te ondersteunen bij het stroomlijnen en automatiseren van het factureringsproces bij het toepassen van complexe prijsmodellen. ,,Hierdoor kunnen bedrijven met vertrouwen flexibele prijsmodellen implementeren en effectief omgaan met de complexiteit die dit met zich meebrengt, terwijl ze fouten minimaliseren en zorgen voor een nauwkeurige en tijdige facturering aan hun klanten.''

    ,,Traditionele platforms bieden geen oplossing voor deze problemen. Er is een groeiende behoefte aan een factureringsplatform dat specifiek is ontworpen voor schaalbare internationale groei, een platform dat past bij de behoeften van de nieuwe generatie bedrijven", aldus Verkooij. ,,Het huidige landschap van prijsmodellen verandert snel, en Solvimon kan bedrijven helpen om voorop te blijven lopen", besluit cto Etienne Gerts.
  4. forum rang 6 rene66 21 april 2023 11:39
    quote:

    Opentop schreef op 21 april 2023 10:22:

    Dat Adyen lijkt erg op de Space X raket.
    het ziet er geweldig uit.
    Heeft een enorme motorkap
    Power genoeg , lijkt ook telkens gelanceerd te worden
    maar valt telkens terug.
    Gelukkig blijft het wel terug vallen in de startblokken.
    De vergelijking gaat inderdaad op. Elke keer denk ik nu gaat het beginnen, maar elke keer valt het toch weer terug. Inmiddels mijn vaste deel nu klaar dankzij de recente kleine terugval. Voor mijn handelsdeel staat een koop klaar voor 1400 euro. Of dat er nog van komt is uiteraard een tweede. Voor een reis naar Mars moeten wij denk ik nog een paar jaar wachten. Maar de power zit in het bedrijf, het moet er alleen uitkomen.
9.641 Posts
Pagina: «« 1 ... 71 72 73 74 75 ... 483 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Fintech Adyen revancheert zich overtuigend

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links