Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Fastned ziet laadomzet bijna verdrievoudigen

Lees over dit aandeel ook

  1. 19 apr Berenberg verlaagt koersdoel Fastned 1
  2. 16 apr Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. ossehaas_ 30 maart 2023 09:28
    Dat is bijna overal zo waar ik de combinatie van tankstation met laadmogelijkheden zie versus de Fastned lokatie.
    Denk dat ze in Nederland een zeer grote concurrentie hebben van de tankstations die meer en meer gaan ombouwen.
    In het buitenland is dat minder het geval, dus als ze daar sneller investeren hebben ze mogelijk een voorsprong op hetgeen wat reeds in Nederland gebeurd (is). Verder een terechte opmerking dat de prijzen gestegen zijn, dus dan valt die omzetstijging eigenlijk wel weer mee. Zou eigenlijk interessanter zijn wat de hoeveelheid stroom is die in een periode is geladen vs voorgaande periode.
  2. mark the shark 30 maart 2023 09:56
    Ikzelf ben ook uiterst sceptisch over Fastned, maar ik zie een aantal ontwikkelingen die het elektrisch laden buitenshuis fors gaan aanjagen.
    De invoering van zero-emissie zones voor vrachtverkeer in steden vanaf 2025, druk vanuit de overheid over uitstoot CO2 leaseauto's en feitelijke totale elektrificatie van leasewagens binnen 5 jr, de forse stijging op BPM voor dieselbussen m.i.v. 2025. Met name grote bussen laad je niet zo makkelijk thuis op, tenzij je 2 dagen de tijd hebt.
    Hoe ziet IEX dit?
  3. forum rang 5 Bulletje Rozenwater 30 maart 2023 10:30
    Los van de bezettingsgraad: ik denk dat een snellaadstation van fastned gewoon te weinig omzet kan draaien tov de kosten van de locatie, als je het vergelijkt met een tankstation langs de snelweg. In theorie kunnen ze misschien 8 klanten per uur bedienen met 4 laadstations, 50 kWh laden (hoog geschat). 60 cent per kw. Wat zal het zijn, 100 euro bruto winst per uur bij maximale bezetting? Dat is toch geen verdienmodel? En dan moet het nog aan de lopende band vol zijn wat eigenlijk niet kan, want als klanten moeten wachten dat gaat voorbij aan het hele idee van snelladen.
  4. Orchidee 30 maart 2023 11:23
    Waarschijnlijk heeft u geen elektrische auto? Want je kunt in de auto zien of er een laadpunt vrij is of niet. Wachten is niet nodig, desnoods rij je door naar de volgende. Maar los daarvan, met een bezettingsgraad van rond de 13% betekent dat 87% van de tijd de lader vrij is. In de praktijk hoef je dus nooit te wachten.
  5. forum rang 7 DeWalt 30 maart 2023 17:32
    quote:

    Orchidee schreef op 30 maart 2023 11:23:

    Waarschijnlijk heeft u geen elektrische auto? Want je kunt in de auto zien of er een laadpunt vrij is of niet. Wachten is niet nodig, desnoods rij je door naar de volgende. Maar los daarvan, met een bezettingsgraad van rond de 13% betekent dat 87% van de tijd de lader vrij is. In de praktijk hoef je dus nooit te wachten.
    Ik heb bv wel een electrische auto maar heb in 4 jaar tijd altijd thuis geladen. Enige uitzondering waren 2 vakanties in het buitenland (bij tesla superchargers geladen). De nacht kun je beter uit de statistiek halen, dan staat er natuurlijk maar een halve kip.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

FASTNED

23,350 19 apr
-0,650 -2,71%
Premium

Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links