Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Meer winst bij Volkswagen
Door
op dinsdag 14 maart 2023
Views: 6.998
Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate
Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!
Een investering van 180 miljard is er gepland bovenop de torenhoge schulden die ze al hebben. 95% van de fabrieken van Volkswagen is gebaseerd op techniek van autoproductie dat gaat sterven. Met de lage marges die ze draaien vraag ik me sterk af of ze de elektrificatie succesvol gaan omzetten naar dezelfde aantallen auto's die ze nu leveren. Op elektrische auto's draaien ze momenteel zelfs nog geen positieve marges.
Dat die nog winst maken ondanks de omschakeling heb ik vragen bij . Denk dat ze Tesla moeten volgen en een gevoelige prijsdaling doorvoeren . Het bewijst dat men de prijzen veel te fel opgedreven zijn in het verleden . Ik zie nu een kentering gebeuren en dan zal geleidelijk de koopkracht stijgen en de inflatie dalen Er is nog hoop
suske wiet schreef op 14 maart 2023 09:46 :
Dat die nog winst maken ondanks de omschakeling heb ik vragen bij .
Denk dat ze Tesla moeten volgen en een gevoelige prijsdaling doorvoeren .
Het bewijst dat men de prijzen veel te fel opgedreven zijn in het verleden .
Ik zie nu een kentering gebeuren en dan zal geleidelijk de koopkracht stijgen en de inflatie dalen
Er is nog hoop
Ik begrijp geen snars van wat je opschrijft.. Het aandeel Volkswagen is spotgoedkoop op minder dan 4x de winst, keert een stevig dividend uit en ja men zal fors moeten blijven investeren in elektrificatie. Men richt zich op marge , niet langer op volume en het merkportfolio is gewoon sterk te noemen. VW is wat mij betreft een no brainer op dit niveau.
g.raaier schreef op 14 maart 2023 10:53 :
[...]
Ik begrijp geen snars van wat je opschrijft..
Het aandeel Volkswagen is spotgoedkoop op minder dan 4x de winst, keert een stevig dividend uit en ja men zal fors moeten blijven investeren in elektrificatie. Men richt zich op marge , niet langer op volume en het merkportfolio is gewoon sterk te noemen.
VW is wat mij betreft een no brainer op dit niveau.
Kijk de schuldenlast en achterstand eens t.o.v. Tesla bijvoorbeeld. Ze zijn niet voor niks goedkoop. Ze moeten nog 95% van het wagenpark gaan omzetten naar elektrificatie. Hoe willen ze dat gaan doen met de huidige lage marges? Ze moeten de lage marge business omzetten (ICE) naar EV en daar hebben ze niet eens positieve marges op. VW is echt een zinkend schip.
VW bouwt al jaren auto's. Ook geregeld nieuwe modellen. Is echt niet onmogelijk om van een brandstofauto over te schakelen naar bouwen van elektrisch. Moet nog veel gebeuren, maar ze zijn onderweg.
maarten030 schreef op 14 maart 2023 11:13 :
[...]
Kijk de schuldenlast en achterstand eens t.o.v. Tesla bijvoorbeeld. Ze zijn niet voor niks goedkoop. Ze moeten nog 95% van het wagenpark gaan omzetten naar elektrificatie. Hoe willen ze dat gaan doen met de huidige lage marges? Ze moeten de lage marge business omzetten (ICE) naar EV en daar hebben ze niet eens positieve marges op. VW is echt een zinkend schip.
Ik denk dat Tesla veel te verliezen heeft en VW veel te winnen als het om EV's gaat.
g.raaier schreef op 14 maart 2023 12:10 :
[...]
Ik denk dat Tesla veel te verliezen heeft en VW veel te winnen als het om EV's gaat.
VW heeft 95% te verliezen en Tesla groeit gemiddeld met 50% per jaar qua levering auto's. Zeker zonder marges gaat VW heel veel verliezen (niet alleen aan Tesla). Dat Tesla een torenhoge waardering heeft en minder hoge marges als ze 50% doorgroeien is een ander verhaal. Doet er niks van af dat ze de EV markt gaan domineren.
Aantal posts per pagina:
20
50
100