Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,555 25 apr 2024 17:13
  • -0,175 (-3,05%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 320.602 Gem. (3M) 321,3K

TOMTOM maart 2023

830 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 42 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 9 maart 2023 13:55
    www.chinadaily.com.cn/a/202303/09/WS6...

    China releases guideline for intelligent-vehicle basic maps

    BEIJING -- China's Ministry of Natural Resources has recently released a guideline for the standard system construction for intelligent-vehicle basic maps.

    The document guides the standardization of these maps from the aspects of general application, production update, application service, quality detection, and safety management.

    It stresses promoting the coordinated development of these maps and geographic information with automobile, information and communication, electronics, transportation, information security, password, and other industries, and gradually forming a standard system of intelligent-vehicle basic maps that meets the needs of the country's technological and industrial development.

    The guideline proposes that more than 10 standards for intelligent-vehicle basic maps should be developed in advance, covering technical requirements and specifications such as basic general application and data acquisition to meet the urgent needs of deep application of intelligent-vehicle basic maps.

    According to the guideline, China will initially build a standard system for intelligent-vehicle basic maps to support autonomous vehicle driving by 2025
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 9 maart 2023 13:59
    HERE it is – automated and enhanced mapping for vehicles

    www.just-auto.com/interview/here-it-i...

    UniMap can also align all standard definition (SD), high definition (HD) and Advanced Driver-Assistance System (ADAS) data into one single semantically consistent digital representation of reality; in a first for the industry, HERE is offering seamless access to a unified catalogue of the data needed for navigation, automated driving and intelligent speed assistance (ISA).

    When we realised all that, we also wanted to do that in cooperation with some of our closest partners. We announced BMW Group, for example. So that was three years ago and it completely changed the environment.
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 9 maart 2023 14:00
    What does the future of this space look like?

    If we are looking two to three years from now, I think where we should be is that we have transitioned the customers over to the new environment, that should be behind us. I think what we need to be talking about next is what are the next features that we are putting into our maps.

    Secondly, how we are further automating everything that we do, because this is also why we made this change, to be able to increase our multiple automation on all the topics that we have, because we have a lot of topics in that map. We are constantly moving the barrier of increasing automation but you will always have a level of manual output. If somebody tells you we can 100% automate, that is hard to believe because this is still a very complex to do.

    This is something that I believe that we will be talking about two to three years from now. Completely new topics, and how we automate it further and faster.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 9 maart 2023 15:29
    Hyundai investeert in hernieuwbare waterstof uit plasticafval

    Het Koreaanse Hyundai heeft een intentieverklaring ondertekend met Korea East-West Power voor de productie van waterstof uit plastic. Het proces vindt plaats bij zeer hoge temperaturen.

    Korea East-West Power heeft een oplossing ontwikkeld om waterstof te produceren bij het recycleren van plasticafval. Hyundai heeft besloten mee te werken aan de ontwikkeling van deze productiemethode, temeer omdat de constructeur een model in zijn gamma heeft dat gebruikmaakt van waterstof, de Nexo (foto). De techniek van Korea EWP bestaat erin het plastic te pletten en vervolgens een chemische reactie met pyrolyse op gang te brengen om de waterstof in dit afval te extraheren. Het aandeel waterstof in het plastic varieert van 15 tot 20%. Het project moet leiden tot een industriële winningsfase in 2026 met een jaarlijkse productie van 24.000 ton uit 134.000 ton gerecycleerd plastic. Hyundai Engineering is van plan om hiertoe een fabriek van 96.167 vierkante meter te bouwen in Zuid-Korea.

    www.autogids.be/autonieuws/ecologie/h...
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 9 maart 2023 15:43
    Volkswagen richt zich op productiviteit in uitdagend jaar

    Volkswagen moet zich concentreren op de productiviteit van zijn merken voor de massamarkt om dit jaar het hoofd te kunnen bieden aan de toegenomen concurrentie, nu de toeleveringsketens verbeteren, de autoproductie stijgt en de consumenten onder druk blijven staan, aldus leidinggevenden op woensdag.

    "2023 moet het jaar van de productiviteit worden", zei financieel directeur Arno Antlitz tegen personeelskrant 360 Grad (360 Graden).

    Antlitz en VW brand chief Thomas Schaeffer zeiden dat supply chain problemen de productie dit jaar zouden blijven beïnvloeden, maar Antlitz zei dat het aanbod van chips verbeterde.

    Volkswagen zei vorige week dat het verwacht dat de verkoop dit jaar met maximaal 331 miljard euro (350 miljard dollar) zal stijgen en voorspelde een stijging van 14% van de voertuigleveringen vanaf 2022.

    nl.marketscreener.com/koers/aandeel/V...
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 9 maart 2023 16:02
    quote:

    sniklaas schreef op 8 maart 2023 20:00:

    [...]@BDB, jij stelt een vraag en krijgt van mij netjes antwoordt…
    Beperktedijkbewaking schreef op 5 maart 2023 07:09:

    [...] Hoe doet men dat? Via de TA-code (slechts 2 bits) in het RDS-TMC kanaal, een modulatie bij 57 Mhz op de normale FM-frequenties:

    En daarop gaf ik een antwoordt en aangezien de Audi een embedded SIM kaart krijgt zal voor de actuele verkeersinformatie gebruikt gemaakt worden van GPRS = near real time i.p.v. TMC dat verkeersinformatie van 5-15 minuten oud verstrekt…

    Jouw reactie doorgestreept omdat deze vwb de Audi met eSIM niet klopt…
    Ik had het erover hoe dat met die TA bits bij FM-RDS gaat, niet over de moderne 4G of 5G communicatie m.b.v. de SIM-card in nieuwe auto's.

    Los daarvan, de vertraging in de doorgifte van file-informatie zit in de detectiemethode, de initiële verwerking van de detectiedata, de verificatie (is er echt wat aan de hand?), en tenslotte de vertraging in de communicatiekanalen van en naar de auto. Daarom geloof ik by-the-way niet in zelfrijdende auto's m.b.v. V-to-X, vervolgens X-to-X, en tenslotte X-to-V communicatie.

    Dus wat is near real-time? Zelfs op de zeer dicht 'beluste' autosnelwegen van RWS kan het een halve minuut of langer duren voor men (lees: een slim systeem) tot file besluit en de matrixborden gaan knipperen. Een enkel langzaam rijdend voertuig is daarvoor niet genoeg. De Sim-card in je nieuwe Audi kan dit soort detectie- en verwerkingsstappen niet versnellen. Ook de 'traffic' van TomTom kent verificatiemethoden die enige tijd kosten, en dat zit 'm niet in de snelheid van computers.

    Wel kan er bij RDS-TMC nog een extra vertraging zijn die samenhangt met de lengte van de TMC cycle. Door de zeer lage bit rate van RDS (zoals gezegd een extra modulatie bovenop een FM draaggolf) kan het enkele minuten duren voor alle TMC berichten voorbij gekomen zijn, ook al zijn die door speciale codering zwaar gecomprimeerd. Men tracht deze vertraging zoveel mogelijk te beperken door niet-urgente (oude) berichten, bijv. over wegwerkzaamheden, minder vaak te herhalen en (nieuwe) filemeldingen voorrang te geven.
    In de praktijk zal daarom deze extra cycle-vertraging voor fileberichten veelal minder dan een minuut zijn, zeker bij verse of gewijzigde filemeldingen. En dus niet de door jou genoemde 5-15 minuten.

    Maar goed, het 35 jaar oude RDS-TMC is natuurlijk aan het verdwijnen. Dat geldt niet voor de twee TA bits (eigenlijk meer een RDS-code dan een TMC-code). Deze code zet de audio van je radio aan, of verhoogt het volume, op het moment dat er mondelinge verkeersinformatie aankomt.
    Deze code gaat pas verdwijnen als men ophoudt met de gesproken verkeersinformatie. Dus als Heleen de Geest met pensioen gaat, zeg maar.
  7. forum rang 7 sniklaas 9 maart 2023 22:05
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 9 maart 2023 16:02:

    [...]
    Dus als Heleen de Geest met pensioen gaat, zeg maar.
    Oke, dus wanneer Heleen de Geest de ANWB de geest geeft, zij is nu in haar 53e jaar dus ergens rond 2038 is het einde oefening met de filemeldingen via het TMC radio kanaal...
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 10 maart 2023 06:12
    TomTom beleggers zijn natuurlijk benieuwd of de bijeenkomst vandaag, het inzicht van de de heer Gille veranderd.

    Broker Analyst Date Target Price Recommendation
    ABN AMRO - ODDO BHF
    Wim Gille 03-Feb-23 € 10.00 Buy
    Wim Gille 02-Dec-22 € 10.00 Buy
    Wim Gille 02-Nov-22 € 12.00 Buy
    Wim Gille 14-Oct-22 € 12.00 Buy
    Wim Gille 01-Sep-22 € 12.00 Buy
    Wim Gille 15-Jul-22 € 12.00 Buy
    Wim Gille 14-Apr-22 € 12.00 Buy
    Wim Gille 04-Feb-22 € 12.00 Buy
830 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 42 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links