Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,626 19 apr 2024 15:03
  • +0,082 (+3,22%) Dagrange 2,530 - 2,676
  • 177.212 Gem. (3M) 338,3K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Jokeltje 27 februari 2023 12:42
    quote:

    Unimog schreef op 27 februari 2023 10:17:

    [...]

    1000en orders is alleen leuk wanneer je ze kan realiseren
    eerst de bestaande orders maar eens afleveren
    tevreden klanten komen terug
    aan een hele lange wachtrij heb je niets
    EBUSCO kan geen orders winnen in de VS omdat ze er geen vestiging hebben; Om die reden heeft VAN HOOL er recent een vestiging geopend.
  2. forum rang 5 maarten030 27 februari 2023 16:07
    quote:

    Jokeltje schreef op 27 februari 2023 12:42:

    [...]

    EBUSCO kan geen orders winnen in de VS omdat ze er geen vestiging hebben; Om die reden heeft VAN HOOL er recent een vestiging geopend.
    Eerst maar eens Europa opschalen. JET heeft die fout ook gemaakt om zich op Amerika te richten.
  3. forum rang 4 StoplossBurner 27 februari 2023 18:27
    quote:

    Ruval schreef op 27 februari 2023 10:49:

    We moeten natuurlijk wel realiseren dat er sinds paar maanden al type 3.0 bus wordt geproduceerd (1 per dag) in Deurne. Tenminste ik heb nergens gelezen dat dat ook niet gehaald wordt? Dit maakt de hele productie discussie iets minder spannend, het is geen start up faciliteit met nul track record.

    Tezamen met bestaande productie in China, verhoging capaciteit van 1 naar 2 en opening Rouen, moeten hogere aantallen goed mogelijk zijn. Ben met name benieuwd hoe snel en efficiënt dit kan worden uitgebouwd.
    Je kan het ook omdraaien; ik heb nog nergens gelezen dat het daadwerkelijk wel gelukt is om tot 1 bus per dag te komen. Sterker nog, er is nog geen enkele 3.0 deadline gehaald; dat is het enige wat tot nu toe wel met zekerheid te zeggen is. Ook voor mij is het glas nog steeds halfvol; er ligt een gigantische markt. Maar van prototype bus (3.0) naar daadwerkelijk zelf in grote getale produceren is moeilijk en niet velen gegeven. Voorbeelden te over in de automotive industrie.
  4. forum rang 6 Ruval 27 februari 2023 20:13
    quote:

    StoplossBurner schreef op 27 februari 2023 18:27:

    [...]

    Je kan het ook omdraaien; ik heb nog nergens gelezen dat het daadwerkelijk wel gelukt is om tot 1 bus per dag te komen. Sterker nog, er is nog geen enkele 3.0 deadline gehaald; dat is het enige wat tot nu toe wel met zekerheid te zeggen is. Ook voor mij is het glas nog steeds halfvol; er ligt een gigantische markt. Maar van prototype bus (3.0) naar daadwerkelijk zelf in grote getale produceren is moeilijk en niet velen gegeven. Voorbeelden te over in de automotive industrie.
    Ja, ik weet het ook niet. Het valt me wel op dat er de laatste maand weinig nieuws is over nieuwe gewonnen tenders. Hoop niet dat dit te maken heeft met vertraging in productie, dwz productie problemen leiden tot terughoudendheid bij klanten om te bestellen. Als dat zo is, zitten we in een negatieve spiraal….
  5. Snances 27 februari 2023 21:13
    quote:

    Ruval schreef op 27 februari 2023 20:13:

    [...]
    Ja, ik weet het ook niet. Het valt me wel op dat er de laatste maand weinig nieuws is over nieuwe gewonnen tenders. Hoop niet dat dit te maken heeft met vertraging in productie, dwz productie problemen leiden tot terughoudendheid bij klanten om te bestellen. Als dat zo is, zitten we in een negatieve spiraal….
    Check even het orderboek. Ze hebben geen opdrachten nodig nu maar productiecapaciteit
  6. forum rang 6 Ruval 27 februari 2023 21:32
    quote:

    Snances schreef op 27 februari 2023 21:13:

    [...]

    Check even het orderboek. Ze hebben geen opdrachten nodig nu maar productiecapaciteit
    Orderboek bevat ook heel veel opties die eerst nog moeten worden omgezet in definitieve orders. Het aantal definitieve orders kan mij niet hoog genoeg zijn. Ik vind het na een paar drukke maanden met persberichten (okt - begin Jan) wat rustig op dit front, maar dat zal wel aan mij liggen dan
  7. forum rang 5 Drs P. 28 februari 2023 09:02
    quote:

    hvb schreef op 28 februari 2023 02:52:

    Welke (productie?)-problemen er momenteel zijn kunnen wij alleen maar naar raden. Maar er is veel nieuw personeel aangenomen, en dat betekent dat er intern vertrouwen is dat die mensen nodig zijn. Toch?
    precies, geduld as. 29 maart komt men er achter dat op dit niveau verkopen een domme zet is geweest. Ik blijf het zeggen degenen die bij Alfen wat geduld hadden zijn spekkoper geweest toen het aandeel van rond de 10E binnen 2 jaar naar de 90E + ging.
  8. forum rang 4 StoplossBurner 28 februari 2023 10:58
    quote:

    Drs P. schreef op 28 februari 2023 09:02:

    [...]
    precies, geduld as. 29 maart komt men er achter dat op dit niveau verkopen een domme zet is geweest. Ik blijf het zeggen degenen die bij Alfen wat geduld hadden zijn spekkoper geweest toen het aandeel van rond de 10E binnen 2 jaar naar de 90E + ging.
    Waarom je 29 maart, de jaarcijfers+toelichting, als een upside moment ziet, zie ik dan weer niet. Voorgespiegelde leveringsaantallen zijn niet gehaald in 2022. 2023 is zoals ik al maanden geleden zei het make or break jaar m.b.t. de 3.0 (geproduceerde aantallen + productiekwaliteit van de bus) en dus ook met de sterke groeiverwachtingen. Leverings(tijd)-problemen lopen er dit jaar uit in de automotive wereld is de verwachting. Dus alle troeven liggen in de handen van Ebusco zelf om de verwachtingen waar te maken. Daar kan je 29 maart 2023 nog weinig zinnigs over zeggen of hooguit wat holle frasen.
  9. forum rang 5 Drs P. 28 februari 2023 11:44
    quote:

    StoplossBurner schreef op 28 februari 2023 10:58:

    [...]

    Waarom je 29 maart, de jaarcijfers+toelichting, als een upside moment ziet, zie ik dan weer niet. Voorgespiegelde leveringsaantallen zijn niet gehaald in 2022. 2023 is zoals ik al maanden geleden zei het make or break jaar m.b.t. de 3.0 (geproduceerde aantallen + productiekwaliteit van de bus) en dus ook met de sterke groeiverwachtingen. Leverings(tijd)-problemen lopen er dit jaar uit in de automotive wereld is de verwachting. Dus alle troeven liggen in de handen van Ebusco zelf om de verwachtingen waar te maken. Daar kan je 29 maart 2023 nog weinig zinnigs over zeggen of hooguit wat holle frasen.
    dat denk ik niet, 2022 is bekend en allang in de huidige waardering verwerkt, de 2023 gedetailleerde outlook (en projectie >2023) en meer duidelijkheid tav. progressie mbt. productie opschalen: NL/Rouen en supply chain verbetering is mi. de catalyst om weer richting 20+ te gaan.
  10. forum rang 6 Ruval 28 februari 2023 12:04
    quote:

    Drs P. schreef op 28 februari 2023 11:44:

    [...]
    dat denk ik niet, 2022 is bekend en allang in de huidige waardering verwerkt, de 2023 gedetailleerde outlook (en projectie >2023) en meer duidelijkheid tav. progressie mbt. productie opschalen: NL/Rouen en supply chain verbetering is mi. de catalyst om weer richting 20+ te gaan.
    Eens. Ik ga ervan uit dat al het ‘slechte’ nieuws op 14 feb is gepresenteerd. Zou heel dom zijn als er nog meer konijnen uit de hoge hoed komen. Ik verwacht dus een positieve en liefst concrete outlook
  11. Jokeltje 28 februari 2023 13:20
    quote:

    Ruval schreef op 28 februari 2023 12:04:

    [...]
    Eens. Ik ga ervan uit dat al het ‘slechte’ nieuws op 14 feb is gepresenteerd. Zou heel dom zijn als er nog meer konijnen uit de hoge hoed komen. Ik verwacht dus een positieve en liefst concrete outlook
    Men heeft op 14 februari de markt enkel voorbereid op slecht nieuws. Hoe slecht dat nieuws is, zal blijken uit de cijfers. Meestal zijn dergelijke waarschuwingen geen goed teken.
  12. forum rang 6 Ruval 28 februari 2023 15:01
    quote:

    Jokeltje schreef op 28 februari 2023 13:20:

    [...]

    Men heeft op 14 februari de markt enkel voorbereid op slecht nieuws. Hoe slecht dat nieuws is, zal blijken uit de cijfers. Meestal zijn dergelijke waarschuwingen geen goed teken.
    Typisch gevalletje ‘sell the rumour, buy the news”. (Heb deze uitspraak iets aangepast op situatie).

    Vanaf moment communicatie 14 feb is koers met 10% gedaald. Er is geanticipeerd op nieuwe situatie. Zonder gekke dingen en perspectief kan de koers aan lange run beginnen. En mochten de problemen nog niet zijn opgelost, dan wachten we nog een kwartaal langer. Zoals eerder gesteld hier: als er geen perspectief zou zijn op spoedige opschaling productie, waarom zou men dan personeel verdubbeld hebben?
  13. forum rang 4 Goed bezig 28 februari 2023 16:34
    Ebusco, is gewoon onnodig hard afgekomen met name veroorzaakt door de afbouw van een grootaandeelhouder. Puur kijkend naar waar Ebusco nu staat ten opzichte van vorig jaar, zie je echt wel groei en ja zoals met alle snel groeiende bedrijven, gaat dit met ups and downs.

    Wellicht is het voor sommige nog eens interessant om de onderstaande analyse te lezen.

    addvaluefund.nl/uploads/media/maandbe...
  14. Insider 28 februari 2023 17:26
    Tweede laadstation voor batterijcontainers komt eraan met dank aan Ebusco

    Over een jaar zal in Alblasserdam een laadstation beschikbaar komen om batterijcontainers op te laden. Dat is dan de tweede installatie nadat eerder in Alphen aan den Rijn al een laadstation voor dit specifieke doel is neergezet. Uiteindelijk moet het komen tot een landelijke dekking.
    Het nieuwe laadstation, dat ontwikkeld en geëxploiteerd zal worden door ZES, dat staat voor Zero Emission Services. Het bedrijf is in 2020 opgezet om de binnenvaart te verduurzamen. Dat moet gaan gebeuren met batterijcontainers, die zorgen voor een zero emissie aandrijving van de schepen.
    Zes is in handen van vier aandeelhouders: leverancier van emissievrije transport ecosystemen Ebusco, ING, maritiem technologiebedrijf Wärtsilä en het Havenbedrijf Rotterdam. Het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat ondersteunt dit initiatief.

    Het nieuwe laadstation moet met een mix van lokaal opgewekte energie en groene elektriciteit van het net de batterijcontainers (ZESpacks) opladen. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de vergunningaanvraag, waarna de bouw van het laadstation, direct nabij de kade en terminal van BCTN, in de 2e helft van 2023 kan plaatsvinden. Volgens de huidige planning kunnen begin 2024 de eerste schepen worden voorzien van opgeladen ZESpacks.

    Slim gebruik van het laadstation maakt het straks mogelijk om, naast de binnenvaart als hoofdgebruiker, ook aan andere gebruikers energiediensten te leveren (bijvoorbeeld elektrische trucks) of de batterijen in te zetten om het elektriciteitsnet te stabiliseren.
    Het laadstation in Alblasserdam heeft een voorbeeldfunctie gericht op regionale samenwerking tussen het bedrijfsleven en overheden om de gewenste transitie op het gebied van verduurzaming te realiseren. Zo zijn de gemeente Alblasserdam en het Havenbedrijf Rotterdam vanaf het begin nauw betrokken voor de lokale adviezen ten behoeve van de locatie. Daarnaast zijn gesprekken gaande met partijen, die in nabijheid van het laadstation duurzame energie produceren of hier plannen voor hebben.

    www.logistiek.nl/190007/tweede-laadst...
  15. forum rang 4 StoplossBurner 28 februari 2023 17:39
    quote:

    Drs P. schreef op 28 februari 2023 11:44:

    [...]
    dat denk ik niet, 2022 is bekend en allang in de huidige waardering verwerkt, de 2023 gedetailleerde outlook (en projectie >2023) en meer duidelijkheid tav. progressie mbt. productie opschalen: NL/Rouen en supply chain verbetering is mi. de catalyst om weer richting 20+ te gaan.
    Kwaliteit van de 3.0 bussen gaan we toch echt pas tweede helft van 2023 echt iets van horen, en ook of de beloofde aantallen daadwerkelijk geproduceerd worden. Eind maart zullen we niet veel meer dan een marketing praatje horen zonder significant nieuws. Welke duidelijkheid verwacht je dan? Supply chain zal dit jaar verbeteren, genoeg berichten daarover in de automotive sector, productie opschalen kan je lullen wat je wilt, totdat er daadwerkelijk geleverd moet worden. Dat gaan we dit jaar dus zien, en niet 29 maart.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 33 34 35 36 37 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links