Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ebusco 2023, It giet oan.
Volgen
Unimog schreef op 27 februari 2023 10:17 :
[...]
1000en orders is alleen leuk wanneer je ze kan realiseren
eerst de bestaande orders maar eens afleveren
tevreden klanten komen terug
aan een hele lange wachtrij heb je niets
EBUSCO kan geen orders winnen in de VS omdat ze er geen vestiging hebben; Om die reden heeft VAN HOOL er recent een vestiging geopend.
Jokeltje schreef op 27 februari 2023 12:42 :
[...]
EBUSCO kan geen orders winnen in de VS omdat ze er geen vestiging hebben; Om die reden heeft VAN HOOL er recent een vestiging geopend.
Eerst maar eens Europa opschalen. JET heeft die fout ook gemaakt om zich op Amerika te richten.
maarten030 schreef op 27 februari 2023 16:07 :
[...]
Eerst maar eens Europa opschalen. JET heeft die fout ook gemaakt om zich op Amerika te richten.
EBUSCO heeft zich wel gericht op Australië en dat ligt ook niet in Europa.
Jokeltje schreef op 27 februari 2023 17:48 :
[...]
EBUSCO heeft zich wel gericht op Australië en dat ligt ook niet in Europa.
Vind ik ook teveel van het goede als je in NL nog geen 300 bussen in een jaar levert.
Ruval schreef op 27 februari 2023 10:49 :
We moeten natuurlijk wel realiseren dat er sinds paar maanden al type 3.0 bus wordt geproduceerd (1 per dag) in Deurne. Tenminste ik heb nergens gelezen dat dat ook niet gehaald wordt? Dit maakt de hele productie discussie iets minder spannend, het is geen start up faciliteit met nul track record.
Tezamen met bestaande productie in China, verhoging capaciteit van 1 naar 2 en opening Rouen, moeten hogere aantallen goed mogelijk zijn. Ben met name benieuwd hoe snel en efficiënt dit kan worden uitgebouwd.
Je kan het ook omdraaien; ik heb nog nergens gelezen dat het daadwerkelijk wel gelukt is om tot 1 bus per dag te komen. Sterker nog, er is nog geen enkele 3.0 deadline gehaald; dat is het enige wat tot nu toe wel met zekerheid te zeggen is. Ook voor mij is het glas nog steeds halfvol; er ligt een gigantische markt. Maar van prototype bus (3.0) naar daadwerkelijk zelf in grote getale produceren is moeilijk en niet velen gegeven. Voorbeelden te over in de automotive industrie.
StoplossBurner schreef op 27 februari 2023 18:27 :
[...]
Je kan het ook omdraaien; ik heb nog nergens gelezen dat het daadwerkelijk wel gelukt is om tot 1 bus per dag te komen. Sterker nog, er is nog geen enkele 3.0 deadline gehaald; dat is het enige wat tot nu toe wel met zekerheid te zeggen is. Ook voor mij is het glas nog steeds halfvol; er ligt een gigantische markt. Maar van prototype bus (3.0) naar daadwerkelijk zelf in grote getale produceren is moeilijk en niet velen gegeven. Voorbeelden te over in de automotive industrie.
Ja, ik weet het ook niet. Het valt me wel op dat er de laatste maand weinig nieuws is over nieuwe gewonnen tenders. Hoop niet dat dit te maken heeft met vertraging in productie, dwz productie problemen leiden tot terughoudendheid bij klanten om te bestellen. Als dat zo is, zitten we in een negatieve spiraal….
Ruval schreef op 27 februari 2023 20:13 :
[...]
Ja, ik weet het ook niet. Het valt me wel op dat er de laatste maand weinig nieuws is over nieuwe gewonnen tenders. Hoop niet dat dit te maken heeft met vertraging in productie, dwz productie problemen leiden tot terughoudendheid bij klanten om te bestellen. Als dat zo is, zitten we in een negatieve spiraal….
Check even het orderboek. Ze hebben geen opdrachten nodig nu maar productiecapaciteit
Snances schreef op 27 februari 2023 21:13 :
[...]
Check even het orderboek. Ze hebben geen opdrachten nodig nu maar productiecapaciteit
Orderboek bevat ook heel veel opties die eerst nog moeten worden omgezet in definitieve orders. Het aantal definitieve orders kan mij niet hoog genoeg zijn. Ik vind het na een paar drukke maanden met persberichten (okt - begin Jan) wat rustig op dit front, maar dat zal wel aan mij liggen dan
Welke (productie?)-problemen er momenteel zijn kunnen wij alleen maar naar raden. Maar er is veel nieuw personeel aangenomen, en dat betekent dat er intern vertrouwen is dat die mensen nodig zijn. Toch?
hvb schreef op 28 februari 2023 02:52 :
Welke (productie?)-problemen er momenteel zijn kunnen wij alleen maar naar raden. Maar er is veel nieuw personeel aangenomen, en dat betekent dat er intern vertrouwen is dat die mensen nodig zijn. Toch?
precies, geduld as. 29 maart komt men er achter dat op dit niveau verkopen een domme zet is geweest. Ik blijf het zeggen degenen die bij Alfen wat geduld hadden zijn spekkoper geweest toen het aandeel van rond de 10E binnen 2 jaar naar de 90E + ging.
Drs P. schreef op 28 februari 2023 09:02 :
[...]
precies, geduld as. 29 maart komt men er achter dat op dit niveau verkopen een domme zet is geweest. Ik blijf het zeggen degenen die bij Alfen wat geduld hadden zijn spekkoper geweest toen het aandeel van rond de 10E binnen 2 jaar naar de 90E + ging.
Waarom je 29 maart, de jaarcijfers+toelichting, als een upside moment ziet, zie ik dan weer niet. Voorgespiegelde leveringsaantallen zijn niet gehaald in 2022. 2023 is zoals ik al maanden geleden zei het make or break jaar m.b.t. de 3.0 (geproduceerde aantallen + productiekwaliteit van de bus) en dus ook met de sterke groeiverwachtingen. Leverings(tijd)-problemen lopen er dit jaar uit in de automotive wereld is de verwachting. Dus alle troeven liggen in de handen van Ebusco zelf om de verwachtingen waar te maken. Daar kan je 29 maart 2023 nog weinig zinnigs over zeggen of hooguit wat holle frasen.
StoplossBurner schreef op 28 februari 2023 10:58 :
[...]
Waarom je 29 maart, de jaarcijfers+toelichting, als een upside moment ziet, zie ik dan weer niet. Voorgespiegelde leveringsaantallen zijn niet gehaald in 2022. 2023 is zoals ik al maanden geleden zei het make or break jaar m.b.t. de 3.0 (geproduceerde aantallen + productiekwaliteit van de bus) en dus ook met de sterke groeiverwachtingen. Leverings(tijd)-problemen lopen er dit jaar uit in de automotive wereld is de verwachting. Dus alle troeven liggen in de handen van Ebusco zelf om de verwachtingen waar te maken. Daar kan je 29 maart 2023 nog weinig zinnigs over zeggen of hooguit wat holle frasen.
dat denk ik niet, 2022 is bekend en allang in de huidige waardering verwerkt, de 2023 gedetailleerde outlook (en projectie >2023) en meer duidelijkheid tav. progressie mbt. productie opschalen: NL/Rouen en supply chain verbetering is mi. de catalyst om weer richting 20+ te gaan.
Snances schreef op 27 februari 2023 21:13 :
[...]
Check even het orderboek. Ze hebben geen opdrachten nodig nu maar productiecapaciteit
juist opschalen die handel
Drs P. schreef op 28 februari 2023 11:44 :
[...]
dat denk ik niet, 2022 is bekend en allang in de huidige waardering verwerkt, de 2023 gedetailleerde outlook (en projectie >2023) en meer duidelijkheid tav. progressie mbt. productie opschalen: NL/Rouen en supply chain verbetering is mi. de catalyst om weer richting 20+ te gaan.
Eens. Ik ga ervan uit dat al het ‘slechte’ nieuws op 14 feb is gepresenteerd. Zou heel dom zijn als er nog meer konijnen uit de hoge hoed komen. Ik verwacht dus een positieve en liefst concrete outlook
Ruval schreef op 28 februari 2023 12:04 :
[...]
Eens. Ik ga ervan uit dat al het ‘slechte’ nieuws op 14 feb is gepresenteerd. Zou heel dom zijn als er nog meer konijnen uit de hoge hoed komen. Ik verwacht dus een positieve en liefst concrete outlook
Men heeft op 14 februari de markt enkel voorbereid op slecht nieuws. Hoe slecht dat nieuws is, zal blijken uit de cijfers. Meestal zijn dergelijke waarschuwingen geen goed teken.
Jokeltje schreef op 28 februari 2023 13:20 :
[...]
Men heeft op 14 februari de markt enkel voorbereid op slecht nieuws. Hoe slecht dat nieuws is, zal blijken uit de cijfers. Meestal zijn dergelijke waarschuwingen geen goed teken.
Typisch gevalletje ‘sell the rumour, buy the news”. (Heb deze uitspraak iets aangepast op situatie). Vanaf moment communicatie 14 feb is koers met 10% gedaald. Er is geanticipeerd op nieuwe situatie. Zonder gekke dingen en perspectief kan de koers aan lange run beginnen. En mochten de problemen nog niet zijn opgelost, dan wachten we nog een kwartaal langer. Zoals eerder gesteld hier: als er geen perspectief zou zijn op spoedige opschaling productie, waarom zou men dan personeel verdubbeld hebben?
Ebusco, is gewoon onnodig hard afgekomen met name veroorzaakt door de afbouw van een grootaandeelhouder. Puur kijkend naar waar Ebusco nu staat ten opzichte van vorig jaar, zie je echt wel groei en ja zoals met alle snel groeiende bedrijven, gaat dit met ups and downs. Wellicht is het voor sommige nog eens interessant om de onderstaande analyse te lezen. addvaluefund.nl/uploads/media/maandbe...
Tweede laadstation voor batterijcontainers komt eraan met dank aan Ebusco Over een jaar zal in Alblasserdam een laadstation beschikbaar komen om batterijcontainers op te laden. Dat is dan de tweede installatie nadat eerder in Alphen aan den Rijn al een laadstation voor dit specifieke doel is neergezet. Uiteindelijk moet het komen tot een landelijke dekking. Het nieuwe laadstation, dat ontwikkeld en geëxploiteerd zal worden door ZES, dat staat voor Zero Emission Services. Het bedrijf is in 2020 opgezet om de binnenvaart te verduurzamen. Dat moet gaan gebeuren met batterijcontainers, die zorgen voor een zero emissie aandrijving van de schepen. Zes is in handen van vier aandeelhouders: leverancier van emissievrije transport ecosystemen Ebusco , ING, maritiem technologiebedrijf Wärtsilä en het Havenbedrijf Rotterdam. Het Ministerie van Infrastructuur & Waterstaat ondersteunt dit initiatief. Het nieuwe laadstation moet met een mix van lokaal opgewekte energie en groene elektriciteit van het net de batterijcontainers (ZESpacks) opladen. Momenteel wordt de laatste hand gelegd aan de vergunningaanvraag, waarna de bouw van het laadstation, direct nabij de kade en terminal van BCTN, in de 2e helft van 2023 kan plaatsvinden. Volgens de huidige planning kunnen begin 2024 de eerste schepen worden voorzien van opgeladen ZESpacks. Slim gebruik van het laadstation maakt het straks mogelijk om, naast de binnenvaart als hoofdgebruiker, ook aan andere gebruikers energiediensten te leveren (bijvoorbeeld elektrische trucks) of de batterijen in te zetten om het elektriciteitsnet te stabiliseren. Het laadstation in Alblasserdam heeft een voorbeeldfunctie gericht op regionale samenwerking tussen het bedrijfsleven en overheden om de gewenste transitie op het gebied van verduurzaming te realiseren. Zo zijn de gemeente Alblasserdam en het Havenbedrijf Rotterdam vanaf het begin nauw betrokken voor de lokale adviezen ten behoeve van de locatie. Daarnaast zijn gesprekken gaande met partijen, die in nabijheid van het laadstation duurzame energie produceren of hier plannen voor hebben.www.logistiek.nl/190007/tweede-laadst...
Drs P. schreef op 28 februari 2023 11:44 :
[...]
dat denk ik niet, 2022 is bekend en allang in de huidige waardering verwerkt, de 2023 gedetailleerde outlook (en projectie >2023) en meer duidelijkheid tav. progressie mbt. productie opschalen: NL/Rouen en supply chain verbetering is mi. de catalyst om weer richting 20+ te gaan.
Kwaliteit van de 3.0 bussen gaan we toch echt pas tweede helft van 2023 echt iets van horen, en ook of de beloofde aantallen daadwerkelijk geproduceerd worden. Eind maart zullen we niet veel meer dan een marketing praatje horen zonder significant nieuws. Welke duidelijkheid verwacht je dan? Supply chain zal dit jaar verbeteren, genoeg berichten daarover in de automotive sector, productie opschalen kan je lullen wat je wilt, totdat er daadwerkelijk geleverd moet worden. Dat gaan we dit jaar dus zien, en niet 29 maart.
we zullen het 29 maart wel horen beste Stoplossburner, ik denk dat er wel degelijk een gedegen outlook gepresenteerd zal worden.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)