Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,958 25 apr 2024 13:20
  • -0,062 (-1,54%) Dagrange 3,946 - 4,036
  • 237.361 Gem. (3M) 1,4M

Februari 2023

1.097 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 55 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 amice 27 februari 2023 10:26
    quote:

    Zwijnash schreef op 26 februari 2023 18:58:

    [...]

    Eenmalige negatieve bate is €70 miljoen door de verkoop van onderdelen.
    Dus als je de positive afhalen moet je ook de negatieve:-)
    Over de verkoop van de duitse bam werd een boekwinst gemeld van 50 miljoen
    Over de verkoop van bamcontracters België werd gemeld: gering boekverlies
  2. forum rang 8 HenkdeV 27 februari 2023 11:07
    quote:

    amice schreef op 27 februari 2023 10:26:

    [...]
    Over de verkoop van de duitse bam werd een boekwinst gemeld van 50 miljoen
    Over de verkoop van bamcontracters België werd gemeld: gering boekverlies
    Naar mijn beste weten heeft BAM ook bij verkoop van andere onderdelen geen boekverlies van 70 miljoen gemeld.
    En wanneer dat er wel was dan had dat zeker gemoeten, lijkt mij.
    Het gaat niet om peanuts.
  3. forum rang 6 OnoMatopee 27 februari 2023 11:12
    Klaar voor gebruik: elektrische zware funderingsmachine
    Gouda, 24 februari 2023 - De eerste volledig elektrische zware funderingsmachine is klaar voor gebruik. Samen met Woltman Piling & Drilling Rigs heeft BAM Infra Nederland deze elektrische funderingsmachine in ruim een jaar tijd ontwikkeld en gebouwd. BAM Infra de nieuwe machine komende weken voor het eerst in op een van de projecten. Met deze funderingsmachine bespaart BAM Infra zo’n 500 liter diesel per dag en op jaarbasis zo’n 220.000 kilogram CO2.

    Nieuwe stap naar duurzame toekomst
    De investering in het verder elektrificeren van bouwmachines past binnen de BAM-strategie ‘Building a sustainable tomorrow’, waarin duurzaamheid, digitalisering en industrialisatie centraal staan. BAM wil toonaangevend zijn op het gebied van duurzaamheid en heeft ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen verbonden aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties rondom zes kernthema’s: 1) decarbonisatie, 2) circulariteit, 3) klimaatadaptatie, 4) biodiversiteit, 5) gezondheid, veiligheid en inclusiviteit en 6) social value.

    Funderingsmachine Woltman 90DR-e
    Volledig elektrische funderingsmachine Woltman 90DR-e.

    Eerste elektrische zware funderingsmachine in Nederland
    De nieuwe machine heeft een gewicht van 105 ton. Opgebouwd is deze boorkraan zo’n 36 meter hoog, tien meter lang en vijf meter breed. Het is de eerste volledige zware funderingsmachine met elektrische aandrijving in Nederland. Deze Woltman 90DR-e boort tot bijna 33 meter lange palen in de grond en kan door de multi-inzetbaarheid ook palen heien en damwanden intrillen. De kraan kan manoeuvreren op een ingebouwd accupakket. Een groot batterijpakket achterop drijft de boormachine aan. Met 1,2 megawattuur aan batterijcapaciteit draait de machine volledig elektrisch. De 90DR-e laadt in één nacht bij voor een gemiddelde werkdag.

    Verduurzamen van materieel
    BAM Infra zoekt continu naar mogelijkheden om een positieve milieu-impact te maken op de omgeving en te bouwen aan een mooier Nederland. Zo heeft BAM Infra in december 2022 de eerste volledig emissieloze grote asfaltset (elektrische wals, elektrische asfaltspreidmachine, elektrische tandemwals, elektrische kleine wals, hybride kleefauto en elektrische keet) ingezet. In september 2022 kwam BAM met de primeur van de asfaltspreidmachine, die op een waterstofverbrandingsmotor rijdt. In februari 2022 presenteerde BAM Infra de eerste volledig elektrisch aangedreven krol ter wereld voor op het spoor.

    Nadere informatie: Linda de Graaf, communicatieadviseur bij BAM Infra Nederland, linda.de.graaf@bam.com.
  4. forum rang 6 Zwijnash 27 februari 2023 11:12
    quote:

    HenkdeV schreef op 26 februari 2023 20:31:

    [...]

    Daar heb ik eind augustus (dag voor de vakantie) mijn verlies opgenomen.
    Op een koers van (uit mijn blote hoofd) 2,10 euro.
    Zullen wel geen topcijfers zijn.
    Ook geen idee wat de koers gaat doen.
    Ooit een overnamekandidaat?
    Komt wel in de raad iemand van K in postnl , dus das positief

    Den Haag, 27 februari 2023 - De Raad van Commissarissen van PostNL draagt Martin Plavec voor als lid van de Raad van Commissarissen voor een termijn van vier jaar. Het voorstel tot benoeming van Martin Plavec is in samenspraak met VESA Equity Investment tot stand gekomen
  5. forum rang 6 OnoMatopee 27 februari 2023 11:15
    First bore of Silvertown Tunnel completes
    BAM’s joint venture partnership with Ferrovial and SK ecoplant hits major milestone.

    New public-transport focused tunnel will reduce congestion and improve reliability and resilience at Blackwall Tunnel
    82m-long TBM now being rotated in sections ahead of tunnelling second bore in coming weeks
    London, 24 February 2023 - Jill, the Tunnel Boring Machine (TBM) delivering the Silvertown Tunnel in east London, has reached the rotation chamber in the Greenwich site, completing the tunnelling of the first bore.

    The TBM, named in honour of Jill Viner, the first female bus driver in London, completed its 1.1km (1106m) drive on 15 February 2023.

    Once open in 2025, the twin-bore 1.4km Silvertown Tunnel will link Newham to the Greenwich Peninsula and provide improved bus links across the Thames. By reducing congestion at the Blackwall Tunnel, providing new cross-river bus links and creating a more reliable river crossing for cars, vans and lorries, it will support economic growth across east and southeast London.

    Silvertown Tunnel will also provide better access to new job opportunities and support new housing and business developments across the wider area.

    What the work involves
    The project is being delivered by the Riverlinx CJV, who are a joint venture contracted by TfL and Riverlinx SPV comprising of three civil engineering and construction companies: BAM Nuttall, Ferrovial Construction and SK ecoplant. The project is being delivered through a design, build, finance, operate and maintain contract, with the vast majority of the funding for the new tunnel is coming from private finance which has been specifically raised for the scheme.

    Aside from a small section around the tunnel entrances, which will be built using a ‘cut and cover’ technique, the two bores that make up the Silvertown Tunnel are being built using one 82 metre-long, 11.9 metre-diameter TBM. The TBM averaged around 18 metres a day during the delivery of the first bore as it worked its way under the river from Newham to Greenwich. The conveyor system, built to remove excavated materials, has helped transport around 275,000 tonnes of spoil from the tunnel via barge as well as spoil from the retrieval chamber of the TBM and other civils work within the Newham site.

    Rotating the TBM
    Having arrived at Greenwich, the TBM will now be rotated around in pieces within a 40m rotation chamber, before beginning its 1.1km journey back under the river to the Silvertown site in Newham in the coming months. The process will involve sections of the TBM being placed on ‘nitrogen skates’ within the rotation chamber and turned around before boring the second tunnel. This is a highly innovative and complex process, where the individual sections of the TBM, including the 1200tn cutting shield, will be spun 180 degrees inside a shaft and then reassembled and reconfigured to facilitate tunnelling the second bore back to Newham.

    Once tunnelling recommences, spoil from the second tunnel will be fed back via the conveyor systems installed within the first tunnel to allow it to also be removed by barge from the Newham site. The second bore is expected to be completed by the end of Summer 2023.

    Helen Wright, Head of the Silvertown Tunnel programme at Transport for London (TfL), said: ‘The completion of the first bore of the Silvertown Tunnel is a huge milestone for the project. Work is now underway to rotate the TBM within the rotation chamber, which is an innovative and complex process, so tunnelling the second bore can begin in the coming weeks. We are committed to working hard to ensure that this project is delivered with minimal impact to those living, working and visiting the local area and have extensive monitoring in place to ensure than this continues to be the case during and after construction.’

    Juan Angel Martinez, Project Director at Riverlinx CJV said: ‘We are extremely proud of the team we have delivering the construction for the Silvertown Tunnel project. The solutions we are implementing are pioneering for the UK market and we continue to be committed to completing the project expertly in the most efficient, sustainable way and to the highest level of safety and quality.’

    Recent progress
    Significant progress has been made on both sides of the river. Work on the two tunnel portals is progressing well, and piling and concrete pores for the foundations for the cut and cover sections of the tunnel, as well as the portal entrances, are also now well underway. Repairs have also been made to the river wall at Newham to ensure they are not affected while tunnelling takes place.
    Environmental improvements

    Alongside the construction of the tunnel, TfL and Riverlinx are also actively working on the designs for the walking, cycling and landscaping improvements, which will be delivered around either side of the tunnel entrances.

    These will see new dedicated cycleways and footways, as well as 'shared space' and new public realm installed across Tidal Basin Road roundabout, which will link in with wider improvements planned by Newham Council across the Royal Docks area. The proposed landscaping around the tunnel entrances, as well as a green roof on both tunnel portal buildings, will form part of the scheme's commitment to environmental improvements and promote biodiversity across the area.

    New bridge over the A102
    Construction has also commenced on the new walking and cycling bridge across the A102, which will replace the existing 1960s footbridge with a new, fully accessible bridge built to modern design standards and improved lighting. The new bridge will provide a safe and easily accessible crossing for those walking and cycling, including those using cargo bikes, on the Greenwich Peninsula and has also considered future neighbouring development proposals. The main span of the new bridge will start to be installed later this Spring, and the existing bridge will be kept in use until the new bridge is fully opened.
  6. forum rang 6 Zwijnash 27 februari 2023 11:16
    quote:

    HenkdeV schreef op 27 februari 2023 09:30:

    [...]

    BAM, de grootste bouwer van het land, gaf donderdag bij de presentatie van de jaarcijfers aan dat het minder woningen verwacht te bouwen dit jaar. Met name de onzekerheid over de ingreep van woonminister Hugo de Jonge in de hoogte van de middenhuur maakt de financiering onzeker. „Dit is een bittere pil voor de nieuwbouw. We zien de druk toenemen. Het aantal vergunningen daalt, terwijl de vraag naar woningen alleen maar stijgt vanwege de forse immigratie”, zegt topman Ruud Joosten. BAM start nu met een woningbouwproject als 70% van de huizen is verkocht, in verband met de nodige voorfinanciering. Ook speelt de oplopende rente kopers parten, naast de enorme bureaucratie en stikstofproblematiek. „We passen dit percentage niet aan in verband met alle financiële risico’s van dien. Vorig jaar stonden er twintig man in de rij voor een woning, maar nu zie je dat de consument eerst zijn eigen woning kwijt wil raken voordat hij een nieuw huis koopt. Het lukt nog wel om de woningen te verkopen, maar het duurt langer”, zegt Joosten.

    Al eerder trokken de bouwers en de ontwikkelaars aan de bel over de stilstand van grote woningbouwprojecten. Er wordt nu gedacht aan een garantiefonds van de overheid, waardoor de aannemers toch door kunnen bouwen. Daardoor zou er weer een nieuwe regel op al bestaande regels wordt geplakt. Ook wil de woonminister het vergunningstraject verkorten.
    Maar in toelichting hadden gezegd moeilijk om te voorspellen- ze hadden in Q4 zoveel verkocht door een investeringen bedrijf.
    Logisch omdat het onzeker is dat Bam gaat de verwachting down spelen - zelf ( omdat overheid steld geld beschikbaar en daar is wel meer huizen nodig ) gaat ik vanuit het zal veel beter gaan dan men denkt, als dat zo is dan allen gunstig voor Bam
  7. forum rang 8 HenkdeV 27 februari 2023 11:18
    quote:

    Zwijnash schreef op 27 februari 2023 11:16:

    [...]

    Maar in toelichting hadden gezegd moeilijk om te voorspellen- ze hadden in Q4 zoveel verkocht door een investeringen bedrijf.
    Logisch omdat het onzeker is dat Bam gaat de verwachting down spelen - zelf ( omdat overheid steld geld beschikbaar en daar is wel meer huizen nodig ) gaat ik vanuit het zal veel beter gaan dan men denkt, als dat zo is dan allen gunstig voor Bam
    Heb er niets op tegen.
    En de tijd zal het leren.
  8. forum rang 5 bartbas 27 februari 2023 12:11
    quote:

    Zwijnash schreef op 27 februari 2023 11:16:

    [...]

    Maar in toelichting hadden gezegd moeilijk om te voorspellen- ze hadden in Q4 zoveel verkocht door een investeringen bedrijf.
    Logisch omdat het onzeker is dat Bam gaat de verwachting down spelen - zelf ( omdat overheid steld geld beschikbaar en daar is wel meer huizen nodig ) gaat ik vanuit het zal veel beter gaan dan men denkt, als dat zo is dan allen gunstig voor Bam
    Voorlopig wijzen de ontwikkelingen de andere kant op. Hypotheekrente zal nog verder stijgen en ik werd van de aanslag gemeentelijke belastingen ook niet vrolijk.
    Bam zal zich echter niet vervelen. Er is nog voldoende in portefeuille en in de sociale sector is nog veel te bouwen. Bovendien komt de bouw in de koopsector niet helemaal stil te liggen en dan is er de infra nog..
    Bb
  9. forum rang 5 bartbas 27 februari 2023 12:13
    quote:

    Zwijnash schreef op 27 februari 2023 11:12:

    [...]

    Komt wel in de raad iemand van K in postnl , dus das positief

    Den Haag, 27 februari 2023 - De Raad van Commissarissen van PostNL draagt Martin Plavec voor als lid van de Raad van Commissarissen voor een termijn van vier jaar. Het voorstel tot benoeming van Martin Plavec is in samenspraak met VESA Equity Investment tot stand gekomen
    Voor de lange termijn zie ik nog wel toekomst. Vreemd dat ze toch nog twee cent dividend nabetalen.
    Bb
  10. forum rang 5 bartbas 27 februari 2023 12:17
    quote:

    OnoMatopee schreef op 27 februari 2023 11:12:

    Klaar voor gebruik: elektrische zware funderingsmachine
    Gouda, 24 februari 2023 - De eerste volledig elektrische zware funderingsmachine is klaar voor gebruik. Samen met Woltman Piling & Drilling Rigs heeft BAM Infra Nederland deze elektrische funderingsmachine in ruim een jaar tijd ontwikkeld en gebouwd. BAM Infra de nieuwe machine komende weken voor het eerst in op een van de projecten. Met deze funderingsmachine bespaart BAM Infra zo’n 500 liter diesel per dag en op jaarbasis zo’n 220.000 kilogram CO2.

    Nieuwe stap naar duurzame toekomst
    De investering in het verder elektrificeren van bouwmachines past binnen de BAM-strategie ‘Building a sustainable tomorrow’, waarin duurzaamheid, digitalisering en industrialisatie centraal staan. BAM wil toonaangevend zijn op het gebied van duurzaamheid en heeft ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen verbonden aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties rondom zes kernthema’s: 1) decarbonisatie, 2) circulariteit, 3) klimaatadaptatie, 4) biodiversiteit, 5) gezondheid, veiligheid en inclusiviteit en 6) social value.

    Funderingsmachine Woltman 90DR-e
    Volledig elektrische funderingsmachine Woltman 90DR-e.

    Eerste elektrische zware funderingsmachine in Nederland
    De nieuwe machine heeft een gewicht van 105 ton. Opgebouwd is deze boorkraan zo’n 36 meter hoog, tien meter lang en vijf meter breed. Het is de eerste volledige zware funderingsmachine met elektrische aandrijving in Nederland. Deze Woltman 90DR-e boort tot bijna 33 meter lange palen in de grond en kan door de multi-inzetbaarheid ook palen heien en damwanden intrillen. De kraan kan manoeuvreren op een ingebouwd accupakket. Een groot batterijpakket achterop drijft de boormachine aan. Met 1,2 megawattuur aan batterijcapaciteit draait de machine volledig elektrisch. De 90DR-e laadt in één nacht bij voor een gemiddelde werkdag.

    Verduurzamen van materieel
    BAM Infra zoekt continu naar mogelijkheden om een positieve milieu-impact te maken op de omgeving en te bouwen aan een mooier Nederland. Zo heeft BAM Infra in december 2022 de eerste volledig emissieloze grote asfaltset (elektrische wals, elektrische asfaltspreidmachine, elektrische tandemwals, elektrische kleine wals, hybride kleefauto en elektrische keet) ingezet. In september 2022 kwam BAM met de primeur van de asfaltspreidmachine, die op een waterstofverbrandingsmotor rijdt. In februari 2022 presenteerde BAM Infra de eerste volledig elektrisch aangedreven krol ter wereld voor op het spoor.

    Nadere informatie: Linda de Graaf, communicatieadviseur bij BAM Infra Nederland, linda.de.graaf@bam.com.
    Het valt me op dat ok kleine aannemers veel vaart zetten in de elektrificatie van hun materieel. Kost wel veel extra investeringen en afschrijvingen. Niet elektrisch spul koop je voor een habbekrats. Op meerdere plekken in Nederland zie je grondverzetmachines in flinke hoeveelheden staan te roesten kopers zijn er nauwelijks.
    Bb
  11. forum rang 5 bartbas 27 februari 2023 12:19
    quote:

    HenkdeV schreef op 27 februari 2023 11:07:

    [...]

    Naar mijn beste weten heeft BAM ook bij verkoop van andere onderdelen geen boekverlies van 70 miljoen gemeld.
    En wanneer dat er wel was dan had dat zeker gemoeten, lijkt mij.
    Het gaat niet om peanuts.
    Wellicht al eerder afgeschreven. Ik verwacht dat die verlieslatende onderdelen voor een schijntje of zelfs gratis weggedaan zijn.
    Bb
  12. forum rang 6 OnoMatopee 27 februari 2023 14:27
    Law firm becomes latest Capital Square occupant
    27 February 2023

    LAW firm Eversheds LLP is taking almost 6,000 sq ft of space on the ground floor of BAM Properties’ and Federated Hermes’s Capital Square development in Edinburgh.

    Eversheds becomes the sixth occupier to commit to the building following law firms Anderson Strathern, Pinsent Mason and Brodies, audit and tax advisers Mazars, and civil engineers Stantec. Only one suite remains of 9,241 sq ft on the 2nd floor and the development is 95% let.

    Capital Square was last year awarded the Best Commercial Workplace in Scotland by the British Council for Offices. It is also delivering awards for tenants with Brodies obtaining a WELL Platinum standard (the first in Scotland) for its fit-out and Pinsent Mason achieving a WELL Gold standard.

    Mark Broderick from BAM Properties said, “The awards that Capital Square is generating, and the quality of the occupiers it has attracted to make it their home, sends a clear signal that only highly sustainable new buildings will continue to attract the best businesses in their fields. The lure of green credentials, wellness facilities, and our central location in the sought-after Exchange District, provides this development with an unrivalled offering.”

    Capital Square is designed to BREEAM Excellent and EPC ‘A’ standards. It is equipped with intelligent LED lighting systems, electric car charging points and solar panels, and secured an International Green Apple Environmental Award 2022 for work towards biodiversity including the provision of bee hives, bird nesting boxes and wild flower planting in the private gardens.

    Christina Holland from Federated Hermes added, “Capital Square is pleased to welcome Eversheds as its newest tenant, bringing the development to 95% occupancy. Capital Square has prioritised sustainability through the use of modern technologies and design concepts, resulting in a BREAM excellence rating. Eversheds joins five other professional occupants, highlighting the appeal of the high-quality facilities and environmentally conscious approach.”

    Letting agents JLL and CBRE acted for the landlords and Cushman & Wakefield acted for the tenant.
  13. forum rang 6 OnoMatopee 27 februari 2023 14:43
    Groot onderhoud rijkswegen Oost-Nederland geslaagd
    In opdracht van Rijkswaterstaat heeft BAM Infra Nederland in 2021 en 2022 het integraal groot onderhoud (IGO) aan de rijkswegen in Gelderland en Overijssel mogen uitvoeren, waaronder de A50.
    Tekst | Roel van Gils

    In opdracht van Rijkswaterstaat heeft BAM Infra Nederland in 2021 en 2022 het integraal groot onderhoud (IGO) aan de rijkswegen in Gelderland en Overijssel mogen uitvoeren, waaronder de A50. Het onderhoud aan de A50 tussen de knooppunten Beekbergen – Waterberg vv, één van de belangrijkste corridors van Oost-Nederland, betrof ook direct het meest uitdagende deelproject. In noordelijke richting werd de snelweg tussen Arnhem en Apeldoorn over een lengte van 21 kilometer 16 dagen volledig afgesloten. Uniek voor Nederlandse begrippen. Een megaklus voor BAM Infra Nederland en partners, midden in de bouwvakperiode van 2022, ook nog eens onder tropische temperaturen.

    Er is een asfaltmengsel toegepast met een hoge mate van gerecycled materiaal tot wel 70%.
    Het IGO-project omvatte groot onderhoud aan de belangrijke verkeersaders in Oost-Nederland, te weten de A12, A15, A50, N18, A35/N35, N36 en N48. “Het is in feite de opvolger van het contract uit 2018 en 2019 dat wij ook voor Rijkswaterstaat hebben uitgevoerd”, zegt Robert ten Bras, bedrijfsleider bij BAM Infra Nederland en destijds verantwoordelijk voor de tender en voorbereiding van het IGO-project 2021-2022. De werkzaamheden omvatten asfalt- en constructieonderhoud en reparaties van viaducten en geluidsschermen. Ook zijn maatregelen getroffen om de bermen veiliger te maken, onder andere door plaatsing van nieuwe geleiderails. “In het voortraject is veel aandacht uitgegaan naar het maken van afspraken met alle stakeholders en partners om gedurende de werkzaamheden de veiligheid te waarborgen van zowel het verkeer als de wegwerkers en het zoekend verkeer op het onderliggend wegennet te beperken. Dit werd ook tijdens de uitvoering voortdurend gemonitord, en bijgestuurd waar nodig, en heeft geleid tot positieve omgevingsfeedback.”

    Het IGO-project omvatte groot onderhoud aan de belangrijke verkeersaders in Oost-Nederland, te weten de A12, A15, A50, N18, A35/N35, N36 en N48.
    Alleen maar voordelen
    Het meest omvangrijke deelproject binnen het IGO-project 2021-2022 vormde de aanpak van de A50 tussen knooppunt Waterberg en knooppunt Beekbergen, een tracé van 21 kilometer. De rijbaan in zuidelijke richting werd in negen fasen en weekendafsluitingen opgeknipt, terwijl de noordelijke rijrichting in één keer is aangepakt. “Bij een langere afsluiting kun je in verhouding meer werk verzetten en heb je ook meer tijd om te schakelen of te anticiperen op eventuele onvoorziene zaken. En dat zie je terug in de kwaliteit”, zegt Rense Oving, projectleider bij BAM Infra Nederland. “Bovendien komt het de veiligheid ten goede. We zijn dan ook absoluut voorstander van dergelijke afsluitingen en ook Rijkswaterstaat gaat daar steeds meer in mee. In dit geval was het vanwege de bereikbaarheid van de omgeving helaas niet mogelijk om beide vakken langdurig volledig af te sluiten. Een langere afsluiting in zuidelijke richting bleek in het voor- en/of najaar een veel grotere impact te hebben op de omgeving vanwege de hogere verkeersintensiteiten. Daarom is gekozen om deze rijrichting in negen weekendafsluitingen uit te voeren, waarvan vijf in het voorjaar en vier in het najaar.”

    ADAPT Wegen
    Voordat BAM Infra Nederland aan de vervangingsoperatie begon, is het bestaande areaal van alle rijkswegen nauwkeurig in beeld gebracht. “Daarbij hebben we gebruikgemaakt van moderne technologie, zoals ADAPT Wegen, een tool die data, technologie (o.a. Artificiële Intelligentie) en domeinkennis combineert. Met een scanauto wordt alle data over assets op en rondom de weg ingewonnen voor een reëel en actueel beeld van de staat van de verhardingen, kunstwerken en geleiderails”, legt Ten Bras uit. “Een belangrijk startpunt voor overleg en om zonder verrassingen de uitvoering in te kunnen gaan.” En verrassingen zijn inderdaad uitgebleven. Oving: “De 16-daagse afsluiting is zelfs eerder opengesteld voor verkeer, ondanks de zinderende hitte in de zomer van 2022.”

    Het IGO-project omvatte groot onderhoud aan de belangrijke verkeersaders in Oost-Nederland, te weten de A12, A15, A50, N18, A35/N35, N36 en N48.
    Duurzaamheidsmaatregelen
    Als duurzaam bouwbedrijf heeft BAM Infra Nederland bij het IGO-project ook de nodige duurzaamheidsmaatregelen genomen. Om zo een positieve bijdrage te leveren aan een mooier Nederland. Zo is er een asfaltmengsel toegepast met een hoge mate van gerecycled materiaal tot wel 70%. “Door speciale bewerkingstechnieken zijn we tot een optimale herbruikbaarheid gekomen van het freesasfalt”, verklaart Oving. “Daarmee is fors bespaard op grondstoffen en CO2-uitstoot. Ook hebben we op dit project onze elektrische asfaltspreidmachine voor het eerst ingezet en heeft onze asfaltspreidmachine met waterstofverbrandingsmotor haar dienst bewezen, evenals de elektrische geleiderailmachine voor het machinaal (lees: ergonomisch en veilig) plaatsen van de planken. Daarnaast hebben we in samenwerking met Rijkswaterstaat een proefvak aangelegd met een lage temperatuur asfaltmengsel (LEAB) met panacea, een kunststof vezel. Het doel is om uiteindelijk het product na uitvoerige testen gevalideerd te krijgen voor landelijke toepassing.” Ten Bras: “Een dergelijke ontwikkeling is belangrijk met het oog op het (fors) verlagen van de productietemperatuur van het asfalt naar net iets boven de 100 graden Celsius, in plaats van de huidige 160 graden bij gemodificeerde bitumen.”

    Beide heren blikken met een goed gevoel terug op het project. “Het is uitermate soepel verlopen”, vindt Ten Bras. “Met dank ook aan de prettige samenwerking en afstemming met Rijkswaterstaat, de omgevingspartijen en onze vaste partners, waarmee we al vele jaren elk Rijkswaterstaat-project aanvliegen. Dat maakt dat we een project goed kunnen voorbereiden en gezamenlijk nieuwe of onvoorziene ontwikkelingen vlot kunnen trekken. Dat hebben we hier wederom bewezen. Een teamprestatie.”
  14. forum rang 4 Wildboy11 27 februari 2023 16:03
    quote:

    Zwijnash schreef op 27 februari 2023 15:38:

    Begint de juist kant op te gaan
    We hoeven ons niet druk te maken, Bam gaat goed geld verdienen met betere marges er moet gebouwd worden in alle bouwsectoren is een tekort van woningbouw tot bruggen en dijken, dus we kunnen rustig hier vertoeven met een stevig dividend !!!
  15. forum rang 6 OnoMatopee 27 februari 2023 16:33
    Build of new station underway on £116m Levenmouth line
    27 February 2023

    Alex Hynes (centre) visiting the site of the new station. (Network Rail)
    WORK has commenced on the build of the new Leven Train Station as part of the £116 million Levenmouth rail link project.

    It is one of two stations, alongside Cameron Bridge, on the route which will bring rail travel back to Levenmouth for the first time in over 50 years.

    More than 98 precast units and around 200 cubic metres of concrete will be used during the construction of the station foundations, with Network Rail anticipating that the overall work will 14 months to complete.

    The new station, which is located next to Leven Leisure Centre, will feature a pebble-styled pavilion area entrance, 205m island platforms, and 133 car parking spaces with provision for EV charging.

    Alex Hynes, MD of Scotland’s Railway, said on a visit to the site, “I am delighted to be here to see work begin to construct the new Leven station.

    “Leven and Cameron Bridge stations will be the gateway to the rail network for local people and it is great to see work getting moving on what will be the public gateways of the project.

    “This new line will also serve other areas of Fife and allow the community better connectivity which means increased access to employment, education, and make it easier for people to visit this beautiful part of the Fife coast. The benefits this brings are countless.

    “In the coming months, the community will see a lot of work happening and quickly as the project gathers momentum and starts to build towards the opening of the line in spring 2024.

    Network Rail is delivering the £116 million Levenmouth rail project alongside AmcoGiffen, Atkins, Babcock, BAM, Siemens, SPL, Story, QTS, and RSAS.
  16. forum rang 4 Marinus-86 27 februari 2023 16:45
    quote:

    Wildboy11 schreef op 27 februari 2023 16:03:

    [...]

    We hoeven ons niet druk te maken, Bam gaat goed geld verdienen met betere marges er moet gebouwd worden in alle bouwsectoren is een tekort van woningbouw tot bruggen en dijken, dus we kunnen rustig hier vertoeven met een stevig dividend !!!
    Jaja...
1.097 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 55 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links