Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 304,1K

TomTom februari 2023. Wat brengen de cijfers? Bagger of hoop?

1.480 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 74 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 JustRevisited 26 februari 2023 21:48
    quote:

    sniklaas schreef op 26 februari 2023 21:01:

    [...]holle frasen en nietszeggende reacties op niet gestelde vragen maar de TT supporters reageren verrukt en verwerken het geheel al vele jaren als zoete koek…
    Gaat het wel helemaal ok met je? Je hangt in de gordijnen op een normaal overzicht van vragen en antwoorden aan IR. En ja, die zijn ook gewoon gesteld uiteraard, anders zouden die in jouw woorden nietszeggende antwoorden ook niet gegeven zijn. Ik snap dat je het jammer vindt dat Uber gewoon tomtom klant is en blijft; het is helaas niet anders.
  2. forum rang 6 JustRevisited 26 februari 2023 21:59
    quote:

    pwijsneus schreef op 26 februari 2023 17:00:

    [...]

    Geloof dat TomTom alleen de traffic dienst, en iets vaags met EV routing zou gaan leveren aan Cariad,

    Het laatste wat Cariad nodig heeft is gaan gokken met het infotainment systeem. Bij Google kunnen ze het zo inkopen

    www.tomtom.com/newsroom/press-release...

    Staat gewoon dat de tomtom navigatiesoftware voor hybride maps (onboard + online) en traffic geleverd wordt met specifieke nadruk op EV routing en content. Voor lane-based navigatie en traffic en andere diensten vindt gezamenlijk R&D plaats. Dit hint naar ADAS/HD maps want die hebben rijbanen.
  3. forum rang 7 sniklaas 26 februari 2023 22:28
    quote:

    JustRevisited schreef op 26 februari 2023 21:48:

    [...]Gaat het wel helemaal ok met je? Je hangt in de gordijnen op een normaal overzicht van vragen en antwoorden aan IR. En ja, die zijn ook gewoon gesteld uiteraard, anders zouden die in jouw woorden nietszeggende antwoorden ook niet gegeven zijn. Ik snap dat je het jammer vindt dat Uber gewoon tomtom klant is en blijft; het is helaas niet anders.
    wordt lastig zonder gordijnen…

    Daarnaast heb ik het niet over UBER maar over de antwoorden die IR van TT verstrekt op heel directe vragen krijg je holle frasen en nietszeggende reacties op niet gestelde vragen…

    Voor een deel begrijp ik dit soort nietszeggende reacties, @TOM2 is beursgenoteerd en dan concrete antwoorden is koersgevoelige informatie die middels persberichten bekend gemaakt moeten worden, maar geef dan als reactie; daar kunnen wij momenteel geen uitspraken over doen…

    Schering en inslag bij TT, van 9 van de 10 persberichten over samenwerkingen ed hoor je na verloop van tijd helemaal niets meer en sterven af in een stille dood…

    Het lachwekkende hierin zijn jullie TT supporters die alsmaar verrukt blijven reageren op dit soort nietszeggende reacties, commentaren en uitspraken…
  4. forum rang 6 pwijsneus 27 februari 2023 07:03
    quote:

    sniklaas schreef op 26 februari 2023 22:28:

    [...]

    Daarnaast heb ik het niet over UBER maar over de antwoorden die IR van TT verstrekt op heel directe vragen krijg je holle frasen en nietszeggende reacties op niet gestelde vragen…

    De IR heeft gesproken! Uber, Apple en Renault blijven gewoon klant bij TomTom.

    HERE heeft niet 85% van de ISA markt in handen. HERE is ook geen toonaangevende marktleider op het gebied van HD-maps. Google is zeker geen bedreiging voor onze traditionele maps en en trafficbusiness.

    Gewoon doorlopen mensen, hier valt niets te zien. Iemand nog een lollie?
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 27 februari 2023 07:42
    Persbericht van 23 feb als opwarmetje voor het persbericht dat vandaag verwacht wordt.

    Fisker names ChargePoint as North American partner for public charging solutions

    ChargePoint network has over 210,000 activated ports under management in North America
    Fisker drivers receive convenient access to local public chargers, efficient vehicle charging, and a simple payment system

    The ChargePoint network will be available to Fisker Ocean owners starting with vehicle deliveries in the US and Canada. Fisker Ocean drivers can locate ChargePoint and roaming partner charging stations within the Fisker Ocean’s navigation system and through the ChargePoint mobile app. At launch, drivers can use the App and the Fisker Ocean's central touchscreen to search for and navigate to charging stations, filter search for DC fast charge locations, do basic EV route planning, and calculate arrival times at charging stops.
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 27 februari 2023 09:13
    AW Poll: kwart lezers maakt gebruik van Waze voor navigatie

    25 procent van de Androidworld-lezers gebruikt de app Waze om ergens heen te navigeren. Sowieso doet Google (eigenaar van Waze) goede zaken: het grootste deel, 40 procent, gebruikt de klassieker, Google Maps. Het blijkt maar moeilijk te zijn voor andere navigatie-apps om door te breken, al zijn er wel degelijk lezers die wel een andere app hebben gekozen om van a naar b te komen.
    Waze

    Waze werkt volgens Sportduikertje goed samen met Android Auto, maar RoB W heeft er in zijn auto wat problmen. "ik gebruikte Waze, maar die doet 't al enige tijd niet meer bij Google auto. Het is dus Google maps. Ooit hadden we in Nederland een woord voor navigatie dat inherent was aan een Nederlands bedrijf: TomTom. ‘Zet jij de TomTom even aan?’ en ‘Ik hoef geen routebeschrijving, ik TomTom er wel heen’ werden toen heel normale dingen om te zeggen. Hoewel TomTom als los apparaat niet heel erg vaak meer wordt gebruikt, is de technologie van het bedrijf nog wel veelvuldig te vinden binnen andere technologie. En hun eigen TomTom Go, dat nog door een flinke 11 procent van de lezers wordt gebruikt. TomTom MyDrive kan op minder fans rekenen: dat wordt door twee procent gebruikt, waar TomTom Navigation door 3 procent wordt ingezet om te navigeren.

    bron:
    androidworld.nl/community/aw-poll-kwa...
  7. forum rang 6 JustRevisited 27 februari 2023 09:16
    quote:

    pwijsneus schreef op 27 februari 2023 07:03:

    [...]

    De IR heeft gesproken! Uber, Apple en Renault blijven gewoon klant bij TomTom.

    HERE heeft niet 85% van de ISA markt in handen. HERE is ook geen toonaangevende marktleider op het gebied van HD-maps. Google is zeker geen bedreiging voor onze traditionele maps en en trafficbusiness.

    Gewoon doorlopen mensen, hier valt niets te zien. Iemand nog een lollie?
    - HERE heeft klanten verloren aan TomTom én Google
    - HERE heeft niets aan haar eigenaren, ze willen niet eens klant zijn en ook niet investeren in HERE
    - HERE heeft tig reorganisaties achter de rug en de organisatie is in verwarring (zie post van zondag of kijk zelf op glassdoor.com)
    - HERE heeft diverse initiatieven in maps achter de rug en weer gestaakt en maakt zich zorgen dat maps van concurrenten veel verser zijn (zir ook de zondag post en glassdoor). Nu “komt er ineens Unimap”. De opsomming glassdoor toont de impact van reorganisaties en nieuw management op de R&D
    - Als ik vervolgens CEO Edzard overbeek lees is het vooral een distributie mechanisme. Diverse producten (maps, traffic, etc) gaan over éénzelfde pijplijn en dat is efficienter dan meerdere connecties. Het is dus nog niet eens het transactionele mapmaking engine van tomtom 2019. Laat staan die van 2023.
  8. SimonCA 27 februari 2023 11:56
    quote:

    JustRevisited schreef op 27 februari 2023 09:16:

    En ja, UBER gewoon blijvend klant zoals ik destijds al zei
    Besides the Uber deal, there is still Grubhub.
    Number 3 and upcoming in food delivery in the US.
    If you look at the web of connections Grubhub has, TomTom will probably also be connected.
    Grubhub ( Just Eat Takeaway, Mrs. Vigreux )
    Amazon ( Overture maps )

    www.fool.com/investing/2022/07/13/wil...
  9. forum rang 7 sniklaas 27 februari 2023 12:35
    quote:

    JustRevisited schreef op 27 februari 2023 09:16:

    En ja, UBER gewoon blijvend klant zoals ik destijds al zei
    dat zal ongetwijfeld zo zijn dat UBER producten en diensten blijft afnemen van TT, dat is feitelijk niet de vraag…

    Brengen de hosting + + wijziging van eigen servers naar de servers van Oracle & Google veranderingen aan de financiële opbrengsten voor TT, dat is de feitelijke vraag…

    Als je de IR afdeling van Domino’s vraagt of het adres van Sniklaas klant is en blijft komt daar ongetwijfeld een positief antwoordt op, dat sinds de kinderen uit huis zijn geen pizza’s meer zijn bezorgt is het antwoordt waar een investeerder/belegger wat aan heeft…

    Dus het antwoord van de IR van TT;
    ‘We foresee no changes to our relationship with Uber.’ zegt feitelijk dat UBER klant blijft van TT maar helemaal niks over de eventuele impact voor de onderlinge omzet en dat is exact wat jij Justin aanhoudend blijft insinueren, dat er geen enkele financiële impact is, een zeer kwalijke of discutabele houding vanuit jouw kant…

    Kijk naar de cijfers en koers van de afgelopen 10 jaar en daaruit kun je enkel afleiden dat de TT supporters al 10 jaar uit hun nek lopen te l#llen…
  10. forum rang 6 win some... 27 februari 2023 12:50
    quote:

    JustRevisited schreef op 27 februari 2023 09:16:

    [...]

    - HERE heeft klanten verloren aan TomTom én Google
    [...]
    -Ben je het eens met de bewering dat TomTom ook klanten heeft verloren aan Google?

    -Ben je het eens met de bewering dat sommige klanten van TT voor de ISA van HERE hebben gekozen?
  11. forum rang 6 JustRevisited 27 februari 2023 13:09
    quote:

    win some... schreef op 27 februari 2023 12:50:

    [...]

    -Ben je het eens met de bewering dat TomTom ook klanten heeft verloren aan Google?

    -Ben je het eens met de bewering dat sommige klanten van TT voor de ISA van HERE hebben gekozen?
    TT heeft naar eigen zeggen na 2018 (het Renault - Volvo verhaal) geen klanten meer verloren. De traffic deal met Ford is ook vrij recent, ging in 2021 in voor de electrische Mach-E. www.tomtom.com/newsroom/press-release...

    De keuze voor ISA betreft ook vaak stopgap oplossingen volgens Goddijn, klanten halen het binnen bij hun bestaande leveranciers (op basis van installed base, dus niet op basis van order intake). Bij livegang tomtom contracten en nieuwe deals zal volgens hem een shift naar TT plaatsvinden (quote uit CMD was hier door iemand anders gepost)
  12. forum rang 6 JustRevisited 27 februari 2023 13:15
    quote:

    sniklaas schreef op 27 februari 2023 12:35:

    [...]dat zal ongetwijfeld zo zijn dat UBER producten en diensten blijft afnemen van TT, dat is feitelijk niet de vraag…

    Brengen de hosting + + wijziging van eigen servers naar de servers van Oracle & Google veranderingen aan de financiële opbrengsten voor TT, dat is de feitelijke vraag…

    Als je de IR afdeling van Domino’s vraagt of het adres van Sniklaas klant is en blijft komt daar ongetwijfeld een positief antwoordt op, dat sinds de kinderen uit huis zijn geen pizza’s meer zijn bezorgt is het antwoordt waar een investeerder/belegger wat aan heeft…

    Dus het antwoord van de IR van TT;
    ‘We foresee no changes to our relationship with Uber.’ zegt feitelijk dat UBER klant blijft van TT maar helemaal niks over de eventuele impact voor de onderlinge omzet en dat is exact wat jij Justin aanhoudend blijft insinueren, dat er geen enkele financiële impact is, een zeer kwalijke of discutabele houding vanuit jouw kant…

    Kijk naar de cijfers en koers van de afgelopen 10 jaar en daaruit kun je enkel afleiden dat de TT supporters al 10 jaar uit hun nek lopen te l#llen…
    Blabla
  13. forum rang 6 win some... 27 februari 2023 13:20
    quote:

    JustRevisited schreef op 27 februari 2023 13:09:

    [...]

    TT heeft naar eigen zeggen na 2018 (het Renault - Volvo verhaal) geen klanten meer verloren. De traffic deal met Ford is ook vrij recent, ging in 2021 in voor de electrische Mach-E. www.tomtom.com/newsroom/press-release...

    De keuze voor ISA betreft ook vaak stopgap oplossingen volgens Goddijn, klanten halen het binnen bij hun bestaande leveranciers (op basis van installed base, dus niet op basis van order intake). Bij livegang tomtom contracten en nieuwe deals zal volgens hem een shift naar TT plaatsvinden (quote uit CMD was hier door iemand anders gepost)
    HERE meldt een 85% marktaandeel in ISA. Het lijkt me dat het marktaandeel van TT dan toch nooit meer dan 15% kan zijn?
    De redenering van Goddijn volgend zou de installed base van TT in Europa dus slechts 15% van de totale markt kunnen bedragen. Dat lijkt me toch in tegenstelling tot wat eerder door Goddijn is gemeld over marktaandeel van TT in Europa.

    Ergens is er dus iets beweerd wat niet klopt.
1.480 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 74 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links