Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,552 25 apr 2024 17:35
  • -0,086 (-3,26%) Dagrange 2,552 - 2,660
  • 158.955 Gem. (3M) 332,4K

Ebusco 2023, It giet oan.

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Fagor 24 februari 2023 16:06
    quote:

    anders schreef op 24 februari 2023 14:02:

    Jeetje wat een negatieve reacties!!!! Pffff. Beleggen kost tijd. Ups and downs. Nu is het down. Maar misschien over 2 jaar weer up! Beleggen doe je toch voor een langere tijd dan voor een week. Kom op jongens. Kopen en als het lager gaat middelen. Geduldig zijn!!!!
    Hoezo? Van stijgen op sentiment hoef je het niet meer te hebben. Stijgen op goed nieuws? Wat heb je aan plus 7%?
  2. forum rang 4 anders 24 februari 2023 18:52
    quote:

    ischav2 schreef op 24 februari 2023 17:58:

    Daling onder hoog volume is echt geen goed teken @ jan6307. Recente berichten geven niet veel vertrouwen en ondersteunen de neergang van de neerwaartse trend. Jammer maar helaas. Ben zeker geen basher, maar middelen op dit moment is m.i. geen goede strategie.
    Oke dus toch maar wachten met middelen. Dan maar de 10 euro als potentie? Of wachten op cijfers?
  3. forum rang 6 Ruval 24 februari 2023 20:33
    quote:

    Vriendelijke schreef op 24 februari 2023 20:14:

    Gaat deze daling om 20 bussen waar ze een aantal onderdelen niet voorhanden hebben, als dit het enige is dan denk ik dat de verkopers beter hun geld op de bank moeten laten staan.
    Orderboek stroomt gewoon over , gekkenwerk.
    Daling heeft alles te maken met oplopende rentes en dus lagere waarderingen voor groeibedrijven die niet winstgevend zijn.
  4. forum rang 4 Vriendelijke 24 februari 2023 21:27
    quote:

    Ruval schreef op 24 februari 2023 20:33:

    [...]
    Daling heeft alles te maken met oplopende rentes en dus lagere waarderingen voor groeibedrijven die niet winstgevend zijn.
    Ja de rente in de VS is flink gestegen maar in Europa blijft het gewoon extreem laag, en een groeibedrijf is het gewoon niet meer ze bestaan inmiddels 11 jaar of zo.
    Maar goed zal wel aan mij liggen, maar de daling is in mijn ogen overdreven.
  5. forum rang 5 Drs P. 24 februari 2023 22:31
    quote:

    Ruval schreef op 24 februari 2023 20:33:

    [...]
    Daling heeft alles te maken met oplopende rentes en dus lagere waarderingen voor groeibedrijven die niet winstgevend zijn.
    dat geldt mn. voor groeibedrijven met een enorme schuld/leverage, Ebusco door publiek te gaan in 2021 tegen een mooie valuation heeft voldoende cash om hun groei voorlopig te financieren, daarnaast een mooi orderboek (en groeimarkt) zodat er waarschijnlijk voldoende (free?) cashflow is om toekomstige uitbreidingen te financieren.
  6. forum rang 6 Ruval 24 februari 2023 22:34
    quote:

    Drs P. schreef op 24 februari 2023 22:31:

    [...]
    dat geldt mn. voor groeibedrijven met een enorme schuld/leverage, Ebusco door publiek te gaan in 2021 tegen een mooie valuation heeft voldoende cash om hun groei voorlopig te financieren, daarnaast een mooi orderboek (en groeimarkt) zodat er waarschijnlijk voldoende (free?) cashflow is om toekomstige uitbreidingen te financieren.
    Ja ik ben het daar mee eens, maar toch wordt er geen winst gemaakt en dus word je afgestraft in deze tijden.
  7. kleine_belg 25 februari 2023 12:31
    earnings prediction

    2022
    260 bussen
    omzet 135M
    ebitda -3% - 0 (-5M tot break even)

    outlook 2023
    650 bussen
    omzet 375M
    ebitda 12% (45M)

    inflatie doorrekening?
    gunstige Yuan wisselkoers in 2022

    ben misschien wat positief maar zit ook long
    een paar stevige orders (liefst ook USA) mag nu wel komen
  8. forum rang 6 Ruval 25 februari 2023 19:15
    quote:

    Drs P. schreef op 25 februari 2023 15:30:

    [...]
    eens, maar een goede 2023 outlook en voor de jaren daarna zal het aandeel mi. snel weer naar 20+ brengen.
    Ik geloof nog steeds enorm in de potentie van dit bedrijf. Tuurlijk zijn er vragen / zorgen over uitbreiding capaciteit, kosten en orderboek. Maar als ze ‘on track’ blijven en perspectief op winstgevende groei blijft, dan is het een kwestie van tijd voordat dit aandeel aan een hele mooie rit gaat beginnen.

    Op korte termijn zal de koers ongetwijfeld nog wat lager kunnen. Ik zit er al heel stevig in, maar denk toch dat ik gestaag verder blijf bijkopen….
  9. forum rang 7 Unimog 27 februari 2023 10:17
    quote:

    kleine_belg schreef op 25 februari 2023 12:31:

    earnings prediction

    2022
    260 bussen
    omzet 135M
    ebitda -3% - 0 (-5M tot break even)

    outlook 2023
    650 bussen
    omzet 375M
    ebitda 12% (45M)

    inflatie doorrekening?
    gunstige Yuan wisselkoers in 2022

    ben misschien wat positief maar zit ook long
    een paar stevige orders (liefst ook USA) mag nu wel komen
    1000en orders is alleen leuk wanneer je ze kan realiseren
    eerst de bestaande orders maar eens afleveren
    tevreden klanten komen terug
    aan een hele lange wachtrij heb je niets
  10. forum rang 6 Ruval 27 februari 2023 10:49
    We moeten natuurlijk wel realiseren dat er sinds paar maanden al type 3.0 bus wordt geproduceerd (1 per dag) in Deurne. Tenminste ik heb nergens gelezen dat dat ook niet gehaald wordt? Dit maakt de hele productie discussie iets minder spannend, het is geen start up faciliteit met nul track record.

    Tezamen met bestaande productie in China, verhoging capaciteit van 1 naar 2 en opening Rouen, moeten hogere aantallen goed mogelijk zijn. Ben met name benieuwd hoe snel en efficiënt dit kan worden uitgebouwd.
  11. forum rang 5 maarten030 27 februari 2023 11:49
    quote:

    Ruval schreef op 27 februari 2023 10:49:

    We moeten natuurlijk wel realiseren dat er sinds paar maanden al type 3.0 bus wordt geproduceerd (1 per dag) in Deurne. Tenminste ik heb nergens gelezen dat dat ook niet gehaald wordt? Dit maakt de hele productie discussie iets minder spannend, het is geen start up faciliteit met nul track record.

    Tezamen met bestaande productie in China, verhoging capaciteit van 1 naar 2 en opening Rouen, moeten hogere aantallen goed mogelijk zijn. Ben met name benieuwd hoe snel en efficiënt dit kan worden uitgebouwd.
    Rouen moet zich nog bewijzen en de opschaling van 1 naar 2 bussen per dag in Deurne ook. Als dat zonder problemen verloopt gaat de koers vliegen en anders is het langer wachten.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links