Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,986 23 apr 2024 17:35
  • +0,180 (+4,73%) Dagrange 3,790 - 3,988
  • 1.515.663 Gem. (3M) 1,4M

BAM januari 2023

590 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 30 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 innicksname 26 januari 2023 09:03
    quote:

    OnoMatopee schreef op 26 januari 2023 08:13:

    Aalberts wil de voormalige CFO van BAM, Thessa Menssen, en ex-CTO van Festo Frank Melzer, benoemen als commissaris. Dit maakte Aalberts donderdagochtend bekend.

    good luck ;]
    Haha. Maar bij Aalberts rijgen ze kralen, toch? Steeds een klein bedrijfje erbij. Misschien zijn die CFO en CTO daar heel goed in :-)
  2. forum rang 5 bartbas 26 januari 2023 09:24
    [
    Ik betwijfel of dat dit jaar ook zo zal zijn. De cijfers over 2022 zullen best netjes zijn. Maar de vooruitzichten zijn met name in Nederland onzeker. Op dit moment worden er nog veel gebouwd en zijn er nog wat projecten klaar voor de start omdat het vereiste percentage van een project verkocht is. Nieuwe projecten worden echter bij bosjes geannuleerd door gebrek aan belangstelling van kopers. Bestaande woningen zakken snel in prijs. Bij nieuwbouw valt er weinig te zakken. Materialen zijn peperduur, lonen hoog en ook voor de grond is veelal de hoofdprijs betaald. Gevolg is dat projecten in de ijskast belanden of slechts voor een kleiner deel dan gepland uitgevoerd worden. Wanneer deze situatie niet snel veranderd zal de werkvoorraad op het gebied van woningbouw snel afnemen. Ook bij infra zijn er zorgen. De stikstofproblematiek zorgt voor af- en uitstel. In cobouw las ik dat de verlenging van de a 15 richting de a12 uitgesteld dan wel afgeblazen dreigt te worden. In dit miljardenproject is ondertussen 250 miljoen aan voorbereidingskosten uitgegeven. Ook andere projecten dreigt een zelfde lot. Toch is de situatie bij infra minder rampzalig dan bij de woning- en utiliteitsbouw. Er is veel herstelwerk aan wegen en bruggen en waterschappen in het rivierengebied besteedden miljarden aan het versterken en verhogen van de rivierdijken. Ook Rijkswaterstaat heeft nog een flinke opgave om Nederland water veiliger te maken.
    Hoe de situatie in het Verenigd Koninkrijk is, kan ik niet beoordelen. Bam is daar vooral actief in de sectoren infra en nutsgebouwen. Dat lijkt wanneer ik de berichten op dit forum volg, best goed te gaan.
    Probleem is wel dat de het koninkrijk de negatieve gevolgen van de Brexit steeds meer begint te voelen en de overheidstekorten oplopen.
    Kortom ik verwacht best goede cijfers over 2022. Maar wat somberheid over de komende tijd. De ceo sprak bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal niet voor niets over ‘uitdagende’ omstandigheden.

    Wat de koers betreft reken en hoop ik op een stijging richting de 2,75 en daarna zal het totdat er nieuws komt over Ierlandof het fiodonderzoek wel pas op de plaats zijn en meehobbelen met het algemene sentiment op de beurs.De ontwikkelingen rond de oorlog in Oekraïne kunnen de situatie sterk ten goede of ten slechte keren en natuurlijk kunnen er altijd elders ontwikkelingen zijn die invloed hebben op sentiment en koersen. Het dividend zal door de door mij geschetste situatie ook niet positief verrassen. Ik verwacht acht tot twaalf cent.

    Bb
  3. forum rang 6 Zwijnash 26 januari 2023 10:58
    De gebiedsontwikkeling, inclusief inrichting openbaar gebied en civiele kunstwerken, is in handen van Kwadijkerpark CV (een samenwerking van gebiedsontwikkelaar AM en woningcorporatie Rochdale). Het aanbod in deze eerste fase omvat 67 koopwoningen en 48 sociale huurwoningen. In Kwadijkerpark worden in totaal 240 koopwoningen en 100 sociale huurwoningen gerealiseerd.

    www.bam.com/nl/pers/persberichten/202...
  4. forum rang 6 OnoMatopee 26 januari 2023 12:25
    Network Rail opens Nithsdale Road railway bridge
    26 JAN 2023

    Network Rail opened the new Nithsdale Road bridge to traffic last Friday (20 January), completing an important phase of the Glasgow to Barrhead electrification project.

    It’s part of a wider Scottish Government investment to decarbonise passenger services across Scotland’s Railway by 2035.

    Nithsdale Road has been closed since May 2022 to allow Network Rail, working with contractor Bam Nuttall Ltd, to demolish and replace the road bridge over the railway between Darnley Road (B763) and Moray Place in Glasgow’s southside.

    The new structure now provides the required clearance to erect overhead powerlines beneath the bridge, ahead of the electrification of the route later this year.

    In excess of 40,000 hours were worked to complete this element of the project, with the team removing over 1,000 tonnes of material.

    The former bridge was removed last summer, followed by construction work that included a 750-tonne crane lifting 10 new bridge beams into position, with over 450 tonnes of concrete poured to create the new bridge deck. Sandstone from old structure was kept and redressed as part of the finish to the new bridge.

    Michelle McCaig, Network Railway project manager for the bridge work, said: “The new bridge at Nithsdale Road plays a critical part in enabling the electrification of the line through this part of the city, allowing us to deliver a more reliable and greener railway for all.

    “We appreciate the inconvenience this closure had for road users, businesses and the community, particularly our neighbours living closest to the bridge, as engineering work of this type cannot be delivered without some degree of disruption.

    “Through a collaborative approach with our contractor Bam Nuttall, every effort was made to minimise the impact of our work. I want to thank the community for their patience and understanding while we carried out this vital part of the Barrhead electrification project.”

    A road closed at the entrance of Moray Place during the bridge work also reopened today. With Nithsdale Road re-opened, work now focuses on replacing the footbridge between Moray Place and Darnley Road from this month until July 2023.
  5. wel dra 26 januari 2023 12:56
    quote:

    bartbas schreef op 26 januari 2023 09:24:

    [
    Ik betwijfel of dat dit jaar ook zo zal zijn. De cijfers over 2022 zullen best netjes zijn. Maar de vooruitzichten zijn met name in Nederland onzeker. Op dit moment worden er nog veel gebouwd en zijn er nog wat projecten klaar voor de start omdat het vereiste percentage van een project verkocht is. Nieuwe projecten worden echter bij bosjes geannuleerd door gebrek aan belangstelling van kopers. Bestaande woningen zakken snel in prijs. Bij nieuwbouw valt er weinig te zakken. Materialen zijn peperduur, lonen hoog en ook voor de grond is veelal de hoofdprijs betaald. Gevolg is dat projecten in de ijskast belanden of slechts voor een kleiner deel dan gepland uitgevoerd worden. Wanneer deze situatie niet snel veranderd zal de werkvoorraad op het gebied van woningbouw snel afnemen. Ook bij infra zijn er zorgen. De stikstofproblematiek zorgt voor af- en uitstel. In cobouw las ik dat de verlenging van de a 15 richting de a12 uitgesteld dan wel afgeblazen dreigt te worden. In dit miljardenproject is ondertussen 250 miljoen aan voorbereidingskosten uitgegeven. Ook andere projecten dreigt een zelfde lot. Toch is de situatie bij infra minder rampzalig dan bij de woning- en utiliteitsbouw. Er is veel herstelwerk aan wegen en bruggen en waterschappen in het rivierengebied besteedden miljarden aan het versterken en verhogen van de rivierdijken. Ook Rijkswaterstaat heeft nog een flinke opgave om Nederland water veiliger te maken.
    Hoe de situatie in het Verenigd Koninkrijk is, kan ik niet beoordelen. Bam is daar vooral actief in de sectoren infra en nutsgebouwen. Dat lijkt wanneer ik de berichten op dit forum volg, best goed te gaan.
    Probleem is wel dat de het koninkrijk de negatieve gevolgen van de Brexit steeds meer begint te voelen en de overheidstekorten oplopen.
    Kortom ik verwacht best goede cijfers over 2022. Maar wat somberheid over de komende tijd. De ceo sprak bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal niet voor niets over ‘uitdagende’ omstandigheden.

    Wat de koers betreft reken en hoop ik op een stijging richting de 2,75 en daarna zal het totdat er nieuws komt over Ierlandof het fiodonderzoek wel pas op de plaats zijn en meehobbelen met het algemene sentiment op de beurs.De ontwikkelingen rond de oorlog in Oekraïne kunnen de situatie sterk ten goede of ten slechte keren en natuurlijk kunnen er altijd elders ontwikkelingen zijn die invloed hebben op sentiment en koersen. Het dividend zal door de door mij geschetste situatie ook niet positief verrassen. Ik verwacht acht tot twaalf cent.

    Bb
  6. forum rang 7 innicksname 26 januari 2023 14:58
    Een beetje positief leesvoer (voor wie daar oog voor heeft):
    - Woningcorporaties als reddende engelen? - aedes.nl/nieuwbouw/aedes-voorzitter-v...
    - België - Defensie werkt samen met bouwsector - www.gva.be/cnt/dmf20230125_95905832
    - Leuk uitje, de BouwBeurs - www.change.inc/infra/de-bouwbeurs-202...
  7. forum rang 7 boldie 26 januari 2023 15:57
    quote:

    bartbas schreef op 26 januari 2023 09:24:

    [
    Ik betwijfel of dat dit jaar ook zo zal zijn. De cijfers over 2022 zullen best netjes zijn. Maar de vooruitzichten zijn met name in Nederland onzeker. Op dit moment worden er nog veel gebouwd en zijn er nog wat projecten klaar voor de start omdat het vereiste percentage van een project verkocht is. Nieuwe projecten worden echter bij bosjes geannuleerd door gebrek aan belangstelling van kopers. Bestaande woningen zakken snel in prijs. Bij nieuwbouw valt er weinig te zakken. Materialen zijn peperduur, lonen hoog en ook voor de grond is veelal de hoofdprijs betaald. Gevolg is dat projecten in de ijskast belanden of slechts voor een kleiner deel dan gepland uitgevoerd worden. Wanneer deze situatie niet snel veranderd zal de werkvoorraad op het gebied van woningbouw snel afnemen. Ook bij infra zijn er zorgen. De stikstofproblematiek zorgt voor af- en uitstel. In cobouw las ik dat de verlenging van de a 15 richting de a12 uitgesteld dan wel afgeblazen dreigt te worden. In dit miljardenproject is ondertussen 250 miljoen aan voorbereidingskosten uitgegeven. Ook andere projecten dreigt een zelfde lot. Toch is de situatie bij infra minder rampzalig dan bij de woning- en utiliteitsbouw. Er is veel herstelwerk aan wegen en bruggen en waterschappen in het rivierengebied besteedden miljarden aan het versterken en verhogen van de rivierdijken. Ook Rijkswaterstaat heeft nog een flinke opgave om Nederland water veiliger te maken.
    Hoe de situatie in het Verenigd Koninkrijk is, kan ik niet beoordelen. Bam is daar vooral actief in de sectoren infra en nutsgebouwen. Dat lijkt wanneer ik de berichten op dit forum volg, best goed te gaan.
    Probleem is wel dat de het koninkrijk de negatieve gevolgen van de Brexit steeds meer begint te voelen en de overheidstekorten oplopen.
    Kortom ik verwacht best goede cijfers over 2022. Maar wat somberheid over de komende tijd. De ceo sprak bij de presentatie van de cijfers over het derde kwartaal niet voor niets over ‘uitdagende’ omstandigheden.

    Wat de koers betreft reken en hoop ik op een stijging richting de 2,75 en daarna zal het totdat er nieuws komt over Ierlandof het fiodonderzoek wel pas op de plaats zijn en meehobbelen met het algemene sentiment op de beurs.De ontwikkelingen rond de oorlog in Oekraïne kunnen de situatie sterk ten goede of ten slechte keren en natuurlijk kunnen er altijd elders ontwikkelingen zijn die invloed hebben op sentiment en koersen. Het dividend zal door de door mij geschetste situatie ook niet positief verrassen. Ik verwacht acht tot twaalf cent.

    Bb
    gezien recente ontwikkelingen blijft ik er verlopig vanaf
  8. forum rang 6 OnoMatopee 26 januari 2023 16:17
    Mobiliteit van de toekomst in Merwede
    26 januari 2023 AM bv
    Mobiliteit van de toekomst in Merwede
    (Nieuwsbericht gemeente Utrecht:) Utrecht, 24 januari 2023 - De nieuwe stadswijk Merwede wordt autovrij. Om een autovrije wijk met ruim 10.000 bewoners bereikbaar te houden, richten de projectontwikkelaars en gemeente Utrecht in januari 2023 een Mobiliteitsbedrijf op. Dit mobiliteitsbedrijf verzorgt en garandeert allerlei vormen van vervoer binnen de wijk en van en naar de wijk. Het samenwerkingsverband van overheid en private partners geeft zo de gebiedsontwikkeling en mobiliteit van morgen vorm en is daarmee uniek in Nederland.

    De wijk Merwede wordt autovrij. Dat betekent dat bewoners en bezoekers die met de auto reizen direct vanaf de Europalaan naar ondergrondse parkeergarages aan de rand van de wijk worden geleid. De rest van het gebied is niet toegankelijk voor auto’s, tenzij een tijdelijke ontheffing is verleend voor bijvoorbeeld een verhuizing. De gemeente kiest in de nieuwe stadswijk Merwede voor schone manieren van vervoer die zo min mogelijk ruimte innemen. Daardoor is er meer ruimte voor groen en plekken om te spelen. Bewoners worden gestimuleerd te fietsen en wandelen, te reizen met deelvervoer en het openbaar vervoer. De wijk wordt met nieuwe fiets- en wandelroutes over het Merwedekanaal met de stad verbonden. In de wijk komen verschillende deelvervoerhubs: plekken waar (elektrische) deelauto’s en andere vormen van deelmobiliteit staan. Ook wordt de Hoogwaardig Openbaarvervoerbaan aan de Europalaan verbeterd zodat mensen met snel OV van en naar de stad kunnen.

    Mobiliteitsbedrijf Merwede
    Het Mobiliteitsbedrijf voorziet in verschillende aspecten van de mobiliteit binnen Merwede, zoals het exploiteren van parkeergarages en bezoekersfietsparkeergarages, het verzorgen en aanbieden van deelmobiliteit voor bewoners en het aan- en bijsturen van het concept als geheel.

    Daarnaast richten we een Gebiedsorganisatie Merwede op. Deze organisatie fungeert als een soort VvE voor de wijk, en krijgt als belangrijkste taken de invulling van de logistieke kant met servicewinkels, pakketwanden en lichte elektrische voertuigen en daarnaast de aanstelling van een of meerdere buurtconciërges die als ogen en oren in de wijk zullen fungeren. Alle toekomstige gebouweigenaren worden lid van die vereniging.

    De ontwikkeling van de nieuwe stadswijk is een samenwerking van de projectontwikkelaars AM, Boelens de Gruyter, BPD, Greystar, G&S Vastgoed, Janssen de Jong Projectontwikkeling, Lingotto, Round Hill Capital, Synchroon, 3T Vastgoed, en de gemeente Utrecht. De partijen investeren de komende tien jaar gezamenlijk fors in dit Mobiliteitsbedrijf. Daarmee steunen ze langdurig het mobiliteitsconcept. Ze zijn dus ook samen verantwoordelijk voor het slagen daarvan. Na tien jaar is er veel ervaring opgedaan en moet het Mobiliteitsbedrijf op eigen benen kunnen staan.

    Parkeren
    Merwede is een wijk die voorsorteert op het reizen van de toekomst. De wijk wordt autovrij en kent dus een lage parkeernorm. Er is niet voor elk huishouden een parkeerplaats. Toekomstige bewoners en bezoekers met een auto kunnen kiezen om te parkeren in de ondergrondse parkeergarages (1.800 parkeerplekken) aan de rand van Merwede, voor parkeren op afstand bij een P+R zoals Westraven of de nieuwe Mobiliteitshub XL in Papendorp, die naar verwachting klaar is in 2025. Daarnaast komen er 25.000 fietsparkeerplekken in de gebouwen.

    Planning
    We verwachten dat de eerste woningen en mobiliteitsservicepunten in 2025 of 2026 klaar zijn.

    De nieuwe P+R Mobiliteitshub XL voor 500 tot 700 plekken in Papendorp zal rond diezelfde tijd klaar zijn. Als woningen eerder worden opgeleverd, leggen we daar tijdelijke servicepunten voor aan.
  9. forum rang 6 OnoMatopee 26 januari 2023 16:19
    Eerst fase sociaal georiënteerde gebiedsontwikkeling Kwadijkerpark in Purmerend van start
    26 januari 2023 - AM bv / BAM Wonen bv
    Eerst fase sociaal georiënteerde gebiedsontwikkeling Kwadijkerpark in Purmerend van start
    Purmerend, 26 januari 2023 - Op vrijdag 27 januari wordt het startsein gegeven voor de bouw van de eerste fase van het Kwadijkerpark in Purmerend. De gebiedsontwikkeling, inclusief inrichting openbaar gebied en civiele kunstwerken, is in handen van Kwadijkerpark CV (een samenwerking van gebiedsontwikkelaar AM en woningcorporatie Rochdale). Het aanbod in deze eerste fase omvat 67 koopwoningen en 48 sociale huurwoningen. In Kwadijkerpark worden in totaal 240 koopwoningen en 100 sociale huurwoningen gerealiseerd. De woningen komen in hetzelfde park als de reeds gerealiseerde nieuwbouw van zorginstelling Prinsenstichting. Het creëren van een aantrekkelijke, veilige en vrije omgeving staat centraal met volop gelegenheid voor interactie tussen bewoners van de zorginstelling en de nieuwe bewoners.

    Parkachtig wonen in Noord-Hollands Kwadijkerpark
    Het woningaanbod in de eerste fase met 67 koopwoningen en 48 sociale huurwoningen bestaat uit 56 rijwoningen, waarvan 11 in de sociale huur en 22 twee-onder-een-kapwoningen en 37 sociale huurappartementen. Het plan ligt aan de rand van Purmerend, naast het lintdorpje Kwadijk en betreft een natuurrijke en sociaal georiënteerde wijk. De wijk is gevormd rond de bestaande bomen in het park. Het hart wordt gevormd door een centrale waterpartij en er zijn slingerende wandelpaadjes door de wijk, waarmee bewoners het gevoel beleven in een groot park te wonen. Om de woongebieden heen loopt een rondweg die verbonden is met de wegen naar de op terpen gelegen woningen. De buurtjes in de wijk zijn hiermee autoluw.

    De architectuur is ingetogen en doet typisch Noord-Hollands aan. De vormen van de gevels en het gebruik van metselwerk, hout en glas maakt dat de architectuur aansluit op de kenmerkende stijl van Broek in Waterland, Kwadijk en de Beemster. Het ontwerp, afkomstig van FKG architecten, biedt een duurzame harmonie tussen bebouwing, groen en water. De prijzen van de woningen variëren van € 450.000,- tot € 765.000,- v.o.n. De bouw is in handen van BAM Wonen.

    Sociale interactie met bewoners zorginstelling
    Kwadijkerpark CV, zorginstelling Prinsenstichting en de gemeente Purmerend ontwikkelen Kwadijkerpark in nauwe samenwerking. De Prinsenstichting is in hetzelfde park gevestigd en biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Hierdoor ontstaat in Kwadijkerpark op een natuurlijke wijze sociale interactie tussen nieuwe en bestaande bewoners.

    Planning
    Naar verwachting worden de eerste woningen in het vierde kwartaal van dit jaar opgeleverd. Op dit moment zijn 58 woningen verkocht en de overige negen woningen onder optie. Kijk voor meer informatie over het plan en de actuele beschikbaarheid op kwadijkerpark.nl/nl/.

    Over AM
    Inspirerende en duurzame leefomgevingen bedenken en ontwikkelen, dat is de passie van AM. Wij werken samen met belanghebbenden op basis van conceptuele kracht, innovatie en co-creatie. AM legt de lat hoog als het gaat om gebiedsontwikkeling en geeft invulling aan haar missie aan de hand van vijf kernthema’s: Gedurfde duurzaamheid, Inclusieve stad, Healthy Urban Living & Working, Stad- en gebiedmaker en Gelukkig leven. Geïnspireerd door deze maatschappelijke thema’s, leggen wij in het bijzonder het accent op betaalbaar wonen en klimaatpositieve gebiedsontwikkeling. Wij doen dit betrokken, creatief, daadkrachtig, transparant en vol bezieling. In samenwerking met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en overige vastgoedgebruikers ontstaan hierdoor bijzondere en kwaliteitsrijke gebieden om in te wonen, werken, winkelen en recreëren. AM, onderdeel van Koninklijke BAM Groep, zorgt hiermee voor kwaliteit van ruimte én kwaliteit van leven. Zie ook www.am.nl.

    Over Rochdale
    Goede en betaalbare woningen, in sterke buurten, voor mensen met een relatief laag inkomen. Dat is waar woningcorporatie Rochdale voor staat, al bijna 120 jaar. Speelveld is de metropoolregio Amsterdam. Daar verhuren wij 38 duizend woningen aan zo’n 80.000 bewoners. Meer info: www.rochdale.nl/opkoers.

    Nadere informatie: AM, afdeling in- en externe communicatie, (030) 609 72 22 of communicatie@am.nl.

    Illustraties in hoge resolutie zijn te downloaden bij het persbericht op www.am.nl.
590 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 30 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links