Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ebusco 2023, It giet oan.
Volgen
Pffff Koers 22november 2022 :€16,78 !
Tsjonge jonge schreef op 26 januari 2023 14:28 :
Pffff Koers 22november 2022 :€16,78 !
Maak gebruik van het momentum om op deze koersen fors bij te kopen, zolang het nog kan. Eind Q1 is de trein vertrokken en dan gaat het hard!
Ruval schreef op 26 januari 2023 15:20 :
[...]
Maak gebruik van het momentum om op deze koersen fors bij te kopen, zolang het nog kan. Eind Q1 is de trein vertrokken en dan gaat het hard!
Op basis waarvan? Cijfers 2022 zullen teleurstellend zijn want er is minder geleverd dan gehoopt. Outlook voor cijfer 2023 heeft een extreem hoog gehalte koffiedik kijken i.v.m. het voor het eerst in serie uitleveren van de 3.0 bus waarbij er nog allerlei, nu al te voorziene, problemen zullen zijn zoals kinderziektes (kwaliteitsproblemen) en verdere productie/assemblage vertragingen. Oh ja, ik zit een heel klein beetje long, maar hamer er al tijden op dat het ontwikkelen van een bus een heel ander verhaal is dan het voor het eerst zelf produceren van een bus. Het valt mij tegen dat er nog vrijwel niks is uitgeleverd, zelfs de oude 2.2 Chinese bussen (die 90 stuks die hier voorbij kwamen voor een Duitse klant, Berliner Zeitung, die al geleverd hadden moeten zijn) zijn nog niet geleverd, laat staan de 3.0 bussen die ze zelf bouwen, waarvan er ook al een stuk of 30 a 40 geleverd zouden moeten zijn. En nogmaals, misschien is dat een sectorbreed probleem, daar heb ik mij niet in verdiept.
Dat is gunstig lijkt mij, kunnen ze selectiever zijn bij het invullen van vacatures.
StoplossBurner schreef op 26 januari 2023 15:35 :
[...]
Op basis waarvan? Cijfers 2022 zullen teleurstellend zijn want er is minder geleverd dan gehoopt. Outlook voor cijfer 2023 heeft een extreem hoog gehalte koffiedik kijken i.v.m. het voor het eerst in serie uitleveren van de 3.0 bus waarbij er nog allerlei, nu al te voorziene, problemen zullen zijn zoals kinderziektes (kwaliteitsproblemen) en verdere productie/assemblage vertragingen.
Oh ja, ik zit een heel klein beetje long, maar hamer er al tijden op dat het ontwikkelen van een bus een heel ander verhaal is dan het voor het eerst zelf produceren van een bus. Het valt mij tegen dat er nog vrijwel niks is uitgeleverd, zelfs de oude 2.2 Chinese bussen (die 90 stuks die hier voorbij kwamen voor een Duitse klant, Berliner Zeitung, die al geleverd hadden moeten zijn) zijn nog niet geleverd, laat staan de 3.0 bussen die ze zelf bouwen, waarvan er ook al een stuk of 30 a 40 geleverd zouden moeten zijn. En nogmaals, misschien is dat een sectorbreed probleem, daar heb ik mij niet in verdiept.
We zullen het zien. Ik verwacht dat alle mogelijke hickups inmiddels wel in de koers verwerkt zijn. Kan de koers nog lager? Ja ongetwijfeld. Is opwaarts potentieel groter dan neerwaarts risico? Wat mij betreft 100%. Ik heb geen haast. Heb inmiddels een forse positie opgebouwd, ga dat komende weken verder opbouwen en stap er niet eerder uit dan koers € 30. Als de bus gaat rijden, zal hij snel gaan
Ruval schreef op 26 januari 2023 16:28 :
[...]
We zullen het zien. Ik verwacht dat alle mogelijke hickups inmiddels wel in de koers verwerkt zijn. Kan de koers nog lager? Ja ongetwijfeld. Is opwaarts potentieel groter dan neerwaarts risico? Wat mij betreft 100%.
Ik heb geen haast. Heb inmiddels een forse positie opgebouwd, ga dat komende weken verder opbouwen en stap er niet eerder uit dan koers € 30. Als de bus gaat rijden, zal hij snel gaan
Eens, zo denk ik er ook over. Uiteindelijk gaat het er in eerste instantie om wat voor product kun jij bouwen ten opzichte van de concurrentie en vervolgens om schaalvergroting. Nou het eerste punt zit wel goed.img.iex.nl/content/2021/columns/ZBUS.... Het tweede punt (De fase waarin Ebusco nu zit) zal wel met de nodige hickups plaatsvinden. Daarnaast hebben ze wel al 400+ bussen rondrijden, dus het is geen start-up meer en heeft zich min of meer al bewezen. Nu focussen op groei en winst.
Drs P. schreef op 25 januari 2023 12:03 :
Ebusco is een LT investering, zelfde opmerkingen destijds bij Alfen over cashburn etc. Men moet investeren om te groeien en vergeet niet hun markt groeit hard de komende jaren, dus nu investeren is een mooie ROI in de toekomst. Daarnaast houd ik de verwachting dat zij een strategische overname kandidaat zijn voor bijv. Paccar (oa. US market) en DAF elektrificatie.
en weer zo'n LaLaland analyse, ik zou zeggen flink (bij)kopen dan maar.. En daar gaat je zuurverdiende spaargeld…
Piet schreef op 26 januari 2023 19:19 :
[...]
en weer zo'n LaLaland analyse, ik zou zeggen flink (bij)kopen dan maar.. En daar gaat je zuurverdiende spaargeld…
Ik heb even jouw analyse op een ander forum gelezen. Je schrijft op 15 nov: “ik ga maar even aan de zijlijn staan en stap pas in als de AEX onder de 630 staat” Tja: daar gaat je zuurverdiende spaargeld met een inflatie van 10%. Veel succes daarmee, maar val ons niet lastig met dit soort analyses zonder inhoud….
Het is niet Ebusco: It giet oan, maar Ebusco: It giet der oan…
Piet schreef op 26 januari 2023 19:19 :
[...]
en weer zo'n LaLaland analyse, ik zou zeggen flink (bij)kopen dan maar.. En daar gaat je zuurverdiende spaargeld…
grappig beste Piet, echter bij Ebusco zit wel management die weten we ze doen en een fantastische groeimarkt, dus prima LT investering.
IEX koersdoel: Twee keer de helft. (fundamentele analyse)
StoplossBurner schreef op 26 januari 2023 15:35 :
[...]
Op basis waarvan? Cijfers 2022 zullen teleurstellend zijn want er is minder geleverd dan gehoopt. Outlook voor cijfer 2023 heeft een extreem hoog gehalte koffiedik kijken i.v.m. het voor het eerst in serie uitleveren van de 3.0 bus waarbij er nog allerlei, nu al te voorziene, problemen zullen zijn zoals kinderziektes (kwaliteitsproblemen) en verdere productie/assemblage vertragingen.
Oh ja, ik zit een heel klein beetje long, maar hamer er al tijden op dat het ontwikkelen van een bus een heel ander verhaal is dan het voor het eerst zelf produceren van een bus. Het valt mij tegen dat er nog vrijwel niks is uitgeleverd, zelfs de oude 2.2 Chinese bussen (die 90 stuks die hier voorbij kwamen voor een Duitse klant, Berliner Zeitung, die al geleverd hadden moeten zijn) zijn nog niet geleverd, laat staan de 3.0 bussen die ze zelf bouwen, waarvan er ook al een stuk of 30 a 40 geleverd zouden moeten zijn. En nogmaals, misschien is dat een sectorbreed probleem, daar heb ik mij niet in verdiept.
Die 90 stuks die niet op resultaat 2022 staan gaat echt het succes van Ebusco niet bepalen. Onzin om dat telkens aan te halen.
Goed bezig schreef op 26 januari 2023 17:47 :
[...]
Eens, zo denk ik er ook over.
Uiteindelijk gaat het er in eerste instantie om wat voor product kun jij bouwen ten opzichte van de concurrentie en vervolgens om schaalvergroting.
Nou het eerste punt zit wel goed.
img.iex.nl/content/2021/columns/ZBUS.... Het tweede punt (De fase waarin Ebusco nu zit) zal wel met de nodige hickups plaatsvinden.
Daarnaast hebben ze wel al 400+ bussen rondrijden, dus het is geen start-up meer en heeft zich min of meer al bewezen.
Nu focussen op groei en winst.
Maar de 3.0 heeft zich totaal nog niet bewezen (en dat moet de cashcow worden de komende 5 tot 8 jaar); daarvan rijden (ik verneem graag als dat niet meer klopt inmiddels) alleen 2 bussen van rond met hun testpartner. Dus zowel qua kwaliteit van het product als de productie ervan die ze voor het allereerst in hun historie geheel in eigen beheer ligt i.t.t. de 2.2 waarvan ze alleen wat afmontage van een chinese bus doen. En met de productie aantallen liggen ze mee achter, daar hoeven we geen discussie over te hebben. Of op basis waarvan baseer dat ze zich daarin bewezen hebben? Ik zie hier iets teveel roze brillen, waarschijnlijk door een gebrek aan kennis van de ontwikkeling van technische producten. Die roze bril is niet vreemd is als je als aandeelhouder bent (net als ik).
In de buurt van Ebusco Deurne staat een grote parkeerplaats/bedrijven terrein helemaal vol met gele Ebusco bussen die binnenkort worden uitgeleverd. Ik woon zelf in Deurne en zie die parkeerplaats met de week voller staan. Er wordt gewoon volle bak geproduceerd in Deurne!
0,71% Otus Capital Management Pffff Waarom lees ik hier niets over bij al die commentaren en speculaties op dit gremium? Uitstaande aandelen: 59,03 M. Reken eens uit hoeveel aandelen nog op een lagere koers wachten!. Tip nu KOPEN!
Charlie Munger schreef op 27 januari 2023 12:35 :
In de buurt van Ebusco Deurne staat een grote parkeerplaats/bedrijven terrein helemaal vol met gele Ebusco bussen die binnenkort worden uitgeleverd. Ik woon zelf in Deurne en zie die parkeerplaats met de week voller staan. Er wordt gewoon volle bak geproduceerd in Deurne!
En hoeveel daarvan zijn 3.0 bussen? Die Chinese 2.2 bussen die ze zelf nog moeten afmonteren zullen ze vast al even binnen hebben. Ze liggen achter, zoals ze zelf ook hebben toegegeven, dat wekt geen vertrouwen en daarmee dus ook de lagere koers. Waarschijnlijk 2.2. bussen gezien de berichtgeving van afgelopen tijd (Die Berlijnse bussen zijn geel: www.ebusco.com/nl/ebusco-haalt-order-... 3.0's willen we zien, die 2.2 is leuk voor de cashflow voor nu, maar de 3.0 is de onderscheidende bus.
Tsjonge jonge schreef op 27 januari 2023 12:46 :
0,71% Otus Capital Management
Pffff
Waarom lees ik hier niets over bij al die commentaren en speculaties op dit gremium?
Uitstaande aandelen: 59,03 M.
Reken eens uit hoeveel aandelen nog op een lagere koers wachten!.
Tip nu KOPEN!
Ze hebben afgelopen 2 maanden met 0,1% uitgebouwd. Niets bijzonders
In 2022 delays in deliveries were quite common: BVG is still waiting for its 90 Ebusco e-buses, and also Hamburger Hochbahn is waiting for a supply of 50 vehicles. This may threaten PwC forecast released in mid 2022: according the consulting, at that time, German transport companies wanted to purchase almost 3,400 purely electrically powered buses by 2025, including 513 with fuel cell drive. By 2030, there are already plans for more than 5,500 additional electrically powered buses.www.sustainable-bus.com/news/electric...
Insider schreef op 27 januari 2023 13:41 :
In 2022 delays in deliveries were quite common: BVG is still waiting for its 90 Ebusco e-buses, and also Hamburger Hochbahn is waiting for a supply of 50 vehicles. This may threaten PwC forecast released in mid 2022: according the consulting, at that time, German transport companies wanted to purchase almost 3,400 purely electrically powered buses by 2025, including 513 with fuel cell drive. By 2030, there are already plans for more than 5,500 additional electrically powered buses.
www.sustainable-bus.com/news/electric... Heeft gewoon met de supply chain te maken. Elke andere busfabrikant of concurrent zal tegen dezelfde problemen aanlopen. Ik denk dat dit soort vertragingen gewoon overmacht zijn en goed uit te leggen zijn naar de klant toe. China begint weer te draaien en iedereen verwacht dat het weer gaat normaliseren. (de aanvoer van electronica, chips etc) Dus ik zie hier niet zo'n probleem in.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)