Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,460 22 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,420 - 5,755
  • 957.240 Gem. (3M) 313,7K

off-topic

23.301 Posts
Pagina: «« 1 ... 1033 1034 1035 1036 1037 ... 1166 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 21 januari 2023 13:36
    quote:

    visje schreef op 21 januari 2023 12:50:

    @bdb mooi dat je weer wat meer terug bent. en niet minder belangrijk weer beter? ooit noemde ik je eigenwijze hbser geloof ik. trouwens nooit negatief bedoeld.

    @sniklaas, best een indrukwekkende porto, ben best nieuwsgierig hoeveel 1% is, zeg dat maar niet op het forum. :-)

    Fijn weekend allen
    de activiteiten op de beurs is ons inkomen, heb op mijn 50 ste van ‘hobby’ mijn werk gemaakt mijn gezin ‘leeft’ van het rendement.

    Aantallen en waardes delen zijn onbelangrijk en voegen niets toe aan de discussie. Percentages daarentegen zijn mijns inziens wel van toegevoegde waarde, zeggen iets over de spreiding en het risico…

    Op zich heb ik een gemakkelijke portefeuille en gezien het gegeven dat ik op enkele CFD’s na alleen maar aandelen heb, geen opties en of andere afgeleide producten heel overzichtelijk..

    Ik de beginjaren vond ik het aantal posities wel belangrijk, moest op een schermpje van de iPhone passen maar sinds ik een database gebruik en vandaar uit mijn acties bepaal maakt het aantal posities weinig verschil.

    Voor de meeste fondsen is de statische informatie, zoals cijfer en dividend dagen lang van tevoren bekend en meestal begint de markt in de aanloop daarnaartoe op te reageren en bepaald voor een deel mijn werklijst voor die dag…

    En dan zijn er nog de posities zoals een HAL, GBL ed waar ik weinig naar omkijk, deze worden alleen interessant wanneer de discount verandert…

    En dan heb ik nog winstpakkers, relatief kleine posities die wachten op euforie…
    En daarnaast nog een aantal Chinese posities waar enkel het dividend belangrijk is en de hectiek ontstaat wanneer ik behoor te slapen…

    Grosso modo begin ik de dag met het scannen van cijfers en nieuws berichten om mij daarna te focussen op Europese posities en duurt tot begin van de middag waarna ik de focus verleg naar de US…

    De grootste verstoring in mijn werkritme wordt veroorzaakt door de CFD’ s die zeer volatiel zijn en verhandelbaar van 00:00 tot 23:00 en dat 5 dagen in de week…

    Ik heb een jonge vrouw en die wil nog een aantal jaren aan haar carrière timmeren en dat bepaald mede wanneer ik minder ga handelen en meer laat rusten op de plank van de pensioen portefeuille waar de focus ligt op houdbaar dividend…
  2. forum rang 7 JP Samosa 21 januari 2023 14:25
    quote:

    visje schreef op 21 januari 2023 12:53:

    @allen wil iemand zijn mening geven over KPN, heb er een x aantal gekocht begin van het jaar, jaarcijfers op 31/01
    lijkt me wel een zorgeloze belleging, verder al long tomtom en een kleine positie in jet (voor de gok)
    KPN, ten tijden van Slim en overnamefantasie hebben we de winst al geraapt
    Inmiddels al jaren een saai aandeel.
    Kzou niet weten waarom dat te kopen
    Dan nog liever TomTom . Daar zit toch wat meer uuuuh beweging in
  3. forum rang 7 sniklaas 21 januari 2023 15:18
    quote:

    JP Samosa schreef op 21 januari 2023 14:25:

    [...]KPN, ten tijden van Slim en overnamefantasie hebben we de winst al geraapt
    Inmiddels al jaren een saai aandeel.
    Kzou niet weten waarom dat te kopen
    Dan nog liever TomTom . Daar zit toch wat meer uuuuh beweging in
    @KPN investeert samen met de pensioen fondsen in haar netwerk en realiseert daarnaast een mooie instroom van kapitaal die 2 maal per jaar in de vorm van krap €0,14 in totaal naar de aandeelhouders stroomt..

    Had gedurende de negatieve rente jaren verwacht dat een partij voor overname/opkopen zou aankloppen daar mondiaal gezien KPN een smakelijk cash genererend hapje is waar een constante instroom van cash redelijk stabiel is en blijft gezien de op stapel staande technologische veranderingen…

    Cash positief zolang KPN het uitgeven van miljarden voor frequenties achterwege laat..

    Ik heb zeer regelmatig KPN in portefeuille zelfs toe het aandeel nog 50 gulden plus waard was, de misere voor 20-25 jaar terug begonnen met de 17 miljard kostende frequentie zijn ze echter nooit meer helemaal van hersteld, dat had Dik, dik voor mekaar…
  4. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 januari 2023 17:13
    quote:

    sniklaas schreef op 21 januari 2023 13:36:

    [...]de activiteiten op de beurs is ons inkomen, heb op mijn 50 ste van ‘hobby’ mijn werk gemaakt mijn gezin ‘leeft’ van het rendement.

    Aantallen en waardes delen zijn onbelangrijk en voegen niets toe aan de discussie. Percentages daarentegen zijn mijns inziens wel van toegevoegde waarde, zeggen iets over de spreiding en het risico…

    Op zich heb ik een gemakkelijke portefeuille en gezien het gegeven dat ik op enkele CFD’s na alleen maar aandelen heb, geen opties en of andere afgeleide producten heel overzichtelijk..

    Ik de beginjaren vond ik het aantal posities wel belangrijk, moest op een schermpje van de iPhone passen maar sinds ik een database gebruik en vandaar uit mijn acties bepaal maakt het aantal posities weinig verschil.

    Voor de meeste fondsen is de statische informatie, zoals cijfer en dividend dagen lang van tevoren bekend en meestal begint de markt in de aanloop daarnaartoe op te reageren en bepaald voor een deel mijn werklijst voor die dag…

    En dan zijn er nog de posities zoals een HAL, GBL ed waar ik weinig naar omkijk, deze worden alleen interessant wanneer de discount verandert…

    En dan heb ik nog winstpakkers, relatief kleine posities die wachten op euforie…
    En daarnaast nog een aantal Chinese posities waar enkel het dividend belangrijk is en de hectiek ontstaat wanneer ik behoor te slapen…

    Grosso modo begin ik de dag met het scannen van cijfers en nieuws berichten om mij daarna te focussen op Europese posities en duurt tot begin van de middag waarna ik de focus verleg naar de US…

    De grootste verstoring in mijn werkritme wordt veroorzaakt door de CFD’ s die zeer volatiel zijn en verhandelbaar van 00:00 tot 23:00 en dat 5 dagen in de week…

    Ik heb een jonge vrouw en die wil nog een aantal jaren aan haar carrière timmeren en dat bepaald mede wanneer ik minder ga handelen en meer laat rusten op de plank van de pensioen portefeuille waar de focus ligt op houdbaar dividend…
    Dapper hoor.
    Maar waardering voor je motieven. Alle respect, en over TT zelf spreken we nog wel eens een keer.
  5. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 januari 2023 17:26
    quote:

    visje schreef op 21 januari 2023 12:50:

    @bdb mooi dat je weer wat meer terug bent. en niet minder belangrijk weer beter? ooit noemde ik je eigenwijze hbser geloof ik. trouwens nooit negatief bedoeld.
    ...
    Fijn weekend allen
    Natuurlijk ben ik een eigenwijze HBS-er. De enige opleiding waarbij je aan de B-kant de nodige praktische kennis in het lezen en begrijpen van zowel Engels, Duits als Frans hebt opgedaan.
  6. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 21 januari 2023 18:09
    Mijn ex had gym-beta, maar haar begrip voor beta-vakken bleef achter bij het mijne, ik heb haar vaak met de statistiek geholpen.

    Hoewel ze het in het echte leven verdomd ver heeft geschopt. Verder dan ik, na ruim 30 jaar gescheiden zijn.
    Een maand geleden overleed ze vrij plotseling. De belangstelling uit medische kringen was massaal.
    Ik stond als ex bij en keek er naar, op rij zoveel. Weinigen begrepen mijn verdriet.
  7. visje 22 januari 2023 09:11
    @Ketchup, ja hij is binnen bereik dit jaar gaat hij er komen, dat is het plan, ben nu gericht aan het zoeken.
    Ik begin dan met een 911 - 991 of een 991.2 met maximaal 50 tot 60 duizend km op de teller. kosten nog een vermogen en zijn de laatste jaren eerder duurder als goedkoper geworden. leuk dat je er naar vraagt!!

    ik heb gisteravond op Netflix Madoff the monster of wallstreet gezien, een must see zeker voor ketchup omdat jij in de city (?) hebt gewerkt,
  8. forum rang 7 JP Samosa 22 januari 2023 10:20
    quote:

    visje schreef op 22 januari 2023 09:15:

    [...]

    goedemorgen
    dat is een 911 type 992, de opvolger van de 911 type 991. de voorganger van de 991is de 997.
    enorm verschil tussen de 997 en 991.
    Ben benieuwd welke caravan je er achter gaat hangen als je er mee op vakantie naar Frankrijk gaat…..
  9. forum rang 5 Saibee 22 januari 2023 12:44
    Voor mij geen Porsche; wel de aandelen Porsche Automobil Holding in porto, dat dan weer wel (evenals Volkswagen en Stellantis).
    Rustige beursweek achter de rug; actueel rendement 2023 ongeveer 2.9%, kaspositie na de jan23-expiratie richting 35%.

    De komende weken veel jaarcijfers en een volle kas; dat wordt dus op tijd opstaan, jaarberichten doornemen en in de startblokken bij de beursopening.. ;-)
  10. forum rang 7 ketchup 22 januari 2023 14:05
    Kan gelukkig voor boodschappen in t dorp een Fiat 500 full electric gebruiken
    Super karretje voor korte afstanden en je kan hem overal parkeren
    Hij rijd ongeveer 260 km voor bereik , dan moet je hem opladen op de huisstekker 16 uur laden voor vol
    Voor open toeren heb ik een Porsche GTS 4 Targa

    Maar rijd het meeste in de Fiat heb deze nu nog geen jaar en is werkelijk een ongelofelijk praktisch autootje
  11. SimonCA 23 januari 2023 08:11
    quote:

    visje schreef op 22 januari 2023 09:15:

    [...]

    goedemorgen
    dat is een 911 type 992, de opvolger van de 911 type 991. de voorganger van de 991is de 997.
    enorm verschil tussen de 997 en 991.
    Porsche offering retrofitted infotainment with CarPlay, Bluetooth for early-2000s models

    www.caranddriver.com/news/a42571042/p...
23.301 Posts
Pagina: «« 1 ... 1033 1034 1035 1036 1037 ... 1166 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links