Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

TOMTOM Januari 2023 Shit Happens 18+

231 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 12 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. P.H.J. 9 januari 2023 08:51
    quote:

    sniklaas schreef op 6 januari 2023 20:08:

    [...]Waar is eigenlijk MASERATI gebleven in het hele INDIGO verhaal?

    Die zou het afgelopen jaar na de zomer uitgerust worden met INDIGO had daar indertijd nog een opmerking over omdat INDIGO een divice (smart phone oid) nodig heeft om te kunnen functioneren, je koopt een auto van 100K€+ en zonder telefoon geen connectie met de cockpit, wat dat betreft was de FIAT500 keuze verstandig...

    Mijn Maserati Grecale werkt prima zonder telefoon.
    Ik zie ook nog steeds niet in waarom Indigo niet zou kunnen functioneren zonder device.
  2. forum rang 7 sniklaas 9 januari 2023 10:05
    quote:

    PHJ schreef op 9 januari 2023 09:36:

    INDOGO is een ontwikkel tool waarmee de cockpit software wordt ontwikkeld. Geen enkele auto zal dus ooit gebruik maken van INDIGO.
    INDIGO is het besturingssysteem gebaseerd op ANDROID AUTOMOTIVE van GOOGLE dat OEM’s of partners volledig naar wens kunnen configureren…

    Dus ieder voertuig waarin INDIGO s/w is/wordt gebruikt is een licentie klant van TOMTOM en van GOOGLE en betaald daarvoor ineens of periodiek licentie kosten voor aanschaf, onderhoud en gebruik…
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 9 januari 2023 11:13
    quote:

    JIBA schreef op 9 januari 2023 09:46:

    [...]

    Waarom blijft iedereen het zo noemen. TT noemt het zelf allang geen indigo meer maar TomTom Digital Cockpit ....
    Bij de introductie eind november 2021 kreeg IndiGO mytische krachten toebedeeld.
    Volgens sommigen zal TT met IndiGO een wereldspeler van formaat worden.
    waarbij elke zichzelf respecterende OEM bij de heer Goddijn op audiëntie zou gaan.
    Tot op heden is daar niet veel meer over te vertellen, alleen dat Fisker klant is geworden
    om de IndiGO Digital Cockpit te gebruiken.
  4. forum rang 6 win some... 9 januari 2023 12:17
  5. forum rang 6 JustRevisited 9 januari 2023 12:53
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 9 januari 2023 11:13:

    [...]

    Bij de introductie eind november 2021 kreeg IndiGO mytische krachten toebedeeld.
    Volgens sommigen zal TT met IndiGO een wereldspeler van formaat worden.
    waarbij elke zichzelf respecterende OEM bij de heer Goddijn op audiëntie zou gaan.
    Tot op heden is daar niet veel meer over te vertellen, alleen dat Fisker klant is geworden
    om de IndiGO Digital Cockpit te gebruiken.
    Uitspraak bij de Q3 cijfers in oktober

    There are five situations where we're in discussion to license this platform. We expect at least some of them to be finalized in a positive way over the next, I would say, 6 to 12 months or so.

    Dat was destijds. Op de CES is de TomTom cockpit niet alleen door henzelf gepromoot maar ook door andere partners, waaronder die Quest Global integratiepartner. Daar kunnen best nog wat meer leads uit gekomen zijn.

    Als TT tien van die ’low volume high value’ klanten weet te behalen (EV startups, trucks) en één grote OEM dan is het succesvol.

    Die grote OEM zou CARIAD kunnen zijn. De Volkswagen CEO wil dat Cariad vanwege personeelstekort / schaarste aan talent zich focust op haar kerncompetenties en meer werk bij leveranciers gaat leggen.

    Los van cockpit is dit ook een kans voor HD maps. Het aantal mensen bij CARIAD dat zich daarmee bezighoudt is op één vuurwerkhand te tellen en kaartenmaken is een expertise die TT al decennia heeft en CARIAD niet en nieuwkomers lopen tegen allerlei problemen aan die je had kunnen voorzien als je wel een kaartenmaker bent van huis uit.
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 9 januari 2023 13:05
    Toch al een kleine 152.000 aandelen over de toonbank op deze rustige maandagochtend.
    Van '"vol" belegde supporters die teleurgesteld zijn NA a die (pers)berichten voor-tijdens-na de CES van TT?

    Of, wat behoudende beleggers die nu al, om begrijpelijke redenen, afscheid nemen van TT voor 3 febr
    en de grote opkoper OTUS zijn werk laat doen?
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 9 januari 2023 13:19
    quote:

    JustRevisited schreef op 9 januari 2023 12:53:

    [...]

    Uitspraak bij de Q3 cijfers in oktober

    There are five situations where we're in discussion to license this platform. We expect at least some of them to be finalized in a positive way over the next, I would say, 6 to 12 months or so.

    Dat was destijds. Op de CES is de TomTom cockpit niet alleen door henzelf gepromoot maar ook door andere partners, waaronder die Quest Global integratiepartner. Daar kunnen best nog wat meer leads uit gekomen zijn.

    Als TT tien van die ’low volume high value’ klanten weet te behalen (EV startups, trucks) en één grote OEM dan is het succesvol.

    Die grote OEM zou CARIAD kunnen zijn. De Volkswagen CEO wil dat Cariad vanwege personeelstekort / schaarste aan talent zich focust op haar kerncompetenties en meer werk bij leveranciers gaat leggen.

    Los van cockpit is dit ook een kans voor HD maps. Het aantal mensen bij CARIAD dat zich daarmee bezighoudt is op één vuurwerkhand te tellen en kaartenmaken is een expertise die TT al decennia heeft en CARIAD niet en nieuwkomers lopen tegen allerlei problemen aan die je had kunnen voorzien als je wel een kaartenmaker bent van huis uit.
    Zou zo maar kunnen......
    Eerst zien dan geloven is me geleerd.
    Dus ik wacht op een nieuwe uitspraak bij de Q4/FY cijfers op 3 februari.
  8. JIBA 9 januari 2023 13:20
    quote:

    JIBA schreef op 9 januari 2023 13:04:

    [Modbreak iex: gelieve geen inhoudsloze berichten te plaatsen]
    Ik zal dat soort berichten niet meer plaatsen. Sterker nog, ik heb eerder een bericht geplaatst wat gewoon wel inhoudelijk over TT ging, die heb ik weer verwijderd omdat ik toch vond dat het te weinig toevoegt. Oftewel in het belang van het netjes houden van het forum.

    Het stoort mij echter wel enorm dat anderen constant mogen herhalen en herhalen en herhalen, zelfs in een reactie op een vraag van mij waarbij ze niet ingaan op de vraag.

    DAT is mijn inziens pas ECHT nutteloos. Ik zal wellicht nog een inhoudelijk verzoek naar IEX per mail sturen hierover, daar dit niet de plek is om dat verder te bespreken.

    @WB
    Misschien kun je nog een serieuze poging doen om een antwoord te formuleren op de vraag, om de moderator ook te laten zien hoe het wel moet?
  9. forum rang 4 Spoorstudent 9 januari 2023 17:01
    Gevoelsmatig denk ik dat de koers met de handrem aan maar de q3 cjfers oploopt.

    Een ander punt. Ik zag op YouTube een flimpje van Nico Bakker iz garantiecertificaten.
    Daar had ik nou nog nooit over gehoord.
    Denk dat je daar niet snel een buil aan kan vallen.
    Pas als de koers onder de 5,25 zakt.
    Tsja. Dan zijn de rapen gaar.
    Als ie vervolgens weer daar boven uit krabbelt heb je een 19% rendement.
    Oke?
  10. forum rang 4 Spoorstudent 10 januari 2023 12:25
    quote:

    Spoorstudent schreef op 9 januari 2023 17:01:

    Gevoelsmatig denk ik dat de koers met de handrem aan maar de q3 cjfers oploopt.

    Een ander punt. Ik zag op YouTube een flimpje van Nico Bakker iz garantiecertificaten.
    Daar had ik nou nog nooit over gehoord.
    Denk dat je daar niet snel een buil aan kan vallen.
    Pas als de koers onder de 5,25 zakt.
    Tsja. Dan zijn de rapen gaar.
    Als ie vervolgens weer daar boven uit krabbelt heb je een 19% rendement.
    Oke?
    Ik bedoelde rendementscertificaten…
  11. forum rang 6 JustRevisited 10 januari 2023 14:04
    quote:

    Spoorstudent schreef op 10 januari 2023 12:25:

    [...]
    Ik bedoelde rendementscertificaten…
    Deze geven een rendement tot aan een bepaald niveau. Dit gebeurt dus denk ik met opties en zou je ook zelf kunnen nabootsen.

    Het biedt rendement tot 8,50 dus dat betekent dat de call 8,50 geschreven is. En op een lagere strike is een call gekocht.

    Die strategie is gebaseerd op hun verwachting dat tomtom beweegt in een range tussen 6,50 en 8,50 à 9,00.
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 10 januari 2023 15:29
    Hier is al aandacht aan besteed tijdens de CES. Nu met m.i. uitgebreidere toelichting.

    CES: Intelligent dataplatform voor digitale cockpits

    Tijdens CES heeft BlackBerry IVY gelanceerd, een via de cloud verbonden automotive AI-platform dat is ontwikkeld in samenwerking met Amazon Web Services (AWS). Het zal worden geïmplementeerd in drie commercieel verkrijgbare digitale cockpit-platforms van automotive-leveranciers Bosch en PATEO.

    De software is per mei 2023 beschikbaar en is het eindresultaat van twee jaar ontwikkelingen en testen met pilot partners en klanten. Op CES demonstreerden BlackBerry en AWS verschillende IVY-toepassingen die op commerciële automotive-platforms zijn geïmplementeerd, waaronder:

    Bosch’ information domain compute-platform in de Jeep Grand Cherokee. Dit platform biedt innovatieve AI-gebaseerde oplossingen die onderhoud van rem- en bandenslijtage kan voorspellen, aangedreven door Compredict. Daarnaast kunnen veilig betalingen worden gedaan in voertuigen met CarIQ. Beursbezoekers zien hoe voertuigdata live veilig wordt verwerkt om Machine Learning (ML)-inzichten te verkrijgen die de slijtage van auto-onderdelen kunnen voorspellen voordat ze defect raken. Tegelijkertijd worden betalingstransacties in voertuigen veilig geverifieerd.

    De intelligente digitale cockpit van PATEO, een oplossing voor het beheer van batterijen van elektrische auto’s, mogelijk gemaakt door Electra Vehicles. De demo tijdens CES illustreert hoe de inzichten van IVY bijdragen aan gepersonaliseerde oplossingen voor de actieradius van de batterij en het gedrag van de bestuurder, waardoor de ‘angst’ voor te weinig actieradius van het voertuig wordt verminderd.

    Een gevirtualiseerde BlackBerry IVY-platformoplossing, mede mogelijk gemaakt door AWS Graviton Processors, demonstreert hoe autofabrikanten ML-gebaseerde auto-oplossingen snel kunnen ontwikkelen voor omgevingsdetectie en cyberbeveiliging

    “We hebben hard gewerkt om IVY uit te bouwen tot een flexibel en uitgebreid softwareproduct dat meerdere onderliggende hardware- en softwareplatforms ondersteunt. Waardevolle feedback van onze partners en klanten heeft bijgedragen aan onze visie en de nieuwste software release”, aldus Vito Giallorenzo, SVP, Chief Operating Officer IoT en Head of Corporate Development bij BlackBerry.

    “IVY is een uniek automotive platform in een sector die een belangrijke metamorfose heeft ondergaan, zeer schaalbaar is en geïntegreerd is met de meest gangbare automotive-platforms. Autofabrikanten en partners kunnen profiteren van de schaalbaarheid van BlackBerry IVY om hun softwaretraject te versnellen, hun R&D-complexiteit te verminderen en een snellere time-to-market te bereiken voor hun diensten.”

    bron:
    www.rockingrobots.nl/ces-intelligent-...
231 Posts
Pagina: «« 1 ... 7 8 9 10 11 12 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links