Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TomTom januari 2023 - een goed beursjaar toegewenst
Volgen
win some... schreef op 8 januari 2023 15:00 :
[...]
Bij de jaarcijfers 2020 was de Automotive backlog 1,8 miljard. December 2021 was de Cariad deal, Begin 2022 staat de Automotive backlog op 1,9 miljard (dat is dus inclusief de Cariad deal). Waar blijft dan die gestapelde omzet tot 2030? Of zou de deal misschien toch wat minder euro's opbrengen dan alle juichverhalen lijken te suggereren? Zijn vrij normale vragen voor een kritische belegger.
In 2011 was de Enterprise omzet 142 mio. In 2021 was de Enterprise omzet 171 mio. Een stijging van 20% in 10 jaar, niet bepaald indrukwekkend. Verhalen over 'verdubbeling van de Enterprise omzet in de medium term' klinken leuk, maar het lijkt me niet meer als normaal dat je hier als belegger, gezien het verleden, niet alles voor zoete koek slikt.
Dit is uitvoerig besproken destijds. Ten eerste was er toen een order intake van zo’n 450 miljoen, terwijl er 350 uit de boeken liep, door omzet in dat jaar + reassessment door chips. 450 miljoen is nog steeds een behoorlijk bedrag aan orders. En daarvan was Cariad het grootste. Ten tweede betekent het tekenen van een partnership niet per se dat alle omzet uit zo’n langlopend partnership (eigenlijk eentje met een open einde) ook in de boeken zit. Je sluit namelijk een partnership waarin je de preferred supplier bent en elk jaar kunnen er nieuwe deals uit zo’n partnership komen, namelijk levering voor model X of Y met een bepaald volume. TomTom is ook hofleverancier aan Stellantis en in een call zei Goddijn ook een keer: we verwachten blijvend opdrachten te ontvangen vanuit Stellantis. Deals komen op mij dus over als dingen die onder een raamcontract hangen en een specifiek volume en tijdsbestek hebben. Ik denk niet dat alle auto’s die tussen nu en 2030 in de VW Groep op de markt komen (die 40 miljoen) nu al in het orderboek zitten. Maar dat er steeds periodiek orders vanuit VW komen met een concrete startdatum voor model X en Y. Waarbij de eerste deals voor tomtom een aantal EV’s is. Dit lijkt me overigens een goede vraag om eens te stellen op een AvA hoe dit precies werkt.
De reden waarom maps cruciaal zijn voor Tesla.......... Tesla winnen als klant zou voor TT de kers op de taart zijn.insideevs.com/news/629170/tesla-fsd-b... www.autovisie.nl/nieuws/tesla-onthult... Even at very low speeds of 15-20 mph (24-32 km/h) the Tesla is unable to follow the selected route without input from the driver that steps in to save the day when the car changes direction with no apparent reason. The situation is so bad that the driver says “I don’t know how are they going to achieve full autonomy when half the world has these conditions of snow, rain, and ice”, adding that Tesla’s system “is definitely still not ready for horrible weather like this”. In areas where the roads are not entirely covered with snow, the Tesla performs a lot better, but still not good enough for the driver and passengers to feel safe.www.carscoops.com/2023/01/video-prove...
Tweet TomTom Ze waren daar gewoon als bezoeker, snoepreisje voor paar personeelsleden We need to say a fond farewell to @CES, but next week we'll be writing about some of our insights from #CES2023, what got us excited, and what's coming up in 2023. Make sure to follow the TomTom newsroom to stay up to date
Dutchy Ron schreef op 8 januari 2023 21:21 :
De reden waarom maps cruciaal zijn voor Tesla.......... Tesla winnen als klant zou voor TT de kers op de taart zijn.
insideevs.com/news/629170/tesla-fsd-b... www.autovisie.nl/nieuws/tesla-onthult... Even at very low speeds of 15-20 mph (24-32 km/h) the Tesla is unable to follow the selected route without input from the driver that steps in to save the day when the car changes direction with no apparent reason. The situation is so bad that the driver says “I don’t know how are they going to achieve full autonomy when half the world has these conditions of snow, rain, and ice”, adding that Tesla’s system “is definitely still not ready for horrible weather like this”. In areas where the roads are not entirely covered with snow, the Tesla performs a lot better, but still not good enough for the driver and passengers to feel safe.
www.carscoops.com/2023/01/video-prove... Je hebt veel soorten kersen. Persoonlijk ga ik vaker naar de Hedelfinger, omdat de belgische biertjes daar zo smaken. De heer Reiff Automatisering, die gaat, dus zeg maar volledig automatisch rijden, naar achteren. Zie ik het goed dat elektrisch rijden sneller gaat? Harold Goddijn Ja, dat ziet u goed. Elektrisch rijden gaat sneller. De heer Reiff Dat is gunstig voor TomTom? Harold Goddijn Ja, dat is gunstig, omdat tot nu toe eigenlijk in ieder elektrisch voertuig wel locatie technologie zit, omdat je dat nodig hebt voor ‘range’ berekening. Voor het vinden van laadpalen en dat soort dingen. Dus dat is wat wij noemen de ‘attachment rate’, dus dat is voor een benzineauto typisch zo'n veertig procent. Voor elektrische voertuigen verwachten wij dat dat boven de negentig procent uit zal komen. We moeten de eerste auto nog zien waar geen locatie technologie in zit. Dat zal misschien wel komen en die hele kleine autootjes hebben het niet – die stadse autootjes – maar ik denk dat zo'n negentig procent wel locatie technologie aan boord gaat krijgen. Ik moet daarbij wel aantekenen dat het aandeel van elektrische voertuigen, we praten er natuurlijk veel over, maar het aandeel is nog steeds wel erg beperkt in de totale productie van voertuigen. En in Nederland gaat het wel wat harder dan in andere landen. Dus als je alleen naar Nederland kijkt, kan het ook het beeld een klein beetje verstoren. De heer Reiff China. Scandinavië. Harold Goddijn China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee. "" Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee. "" Welke LT Tesla gebruikt van Tom Tom weet ik niet. Maar de uitspraken van Harold waren van de laatste AVA.
JustRevisited schreef op 8 januari 2023 21:19 :
[...]
Ik denk niet dat alle auto’s die tussen nu en 2030 in de VW Groep op de markt komen (die 40 miljoen) nu al in het orderboek zitten. Maar dat er steeds periodiek orders vanuit VW komen met een concrete startdatum voor model X en Y. Waarbij de eerste deals voor tomtom een aantal EV’s is. Dit lijkt me overigens een goede vraag om eens te stellen op een AvA hoe dit precies werkt.
Goh, die vraag had ik ook....wat een toeval. Persbericht graag. TomTom heeft een beursnotering en is verplicht aandeelhouders te informeren, met nadruk op alle aandeelhouders.
JustRevisited schreef op 8 januari 2023 21:19 :
[...]
Dit is uitvoerig besproken destijds. Ten eerste was er toen een order intake van zo’n 450 miljoen, terwijl er 350 uit de boeken liep, door omzet in dat jaar + reassessment door chips. 450 miljoen is nog steeds een behoorlijk bedrag aan orders. En daarvan was Cariad het grootste.
Ten tweede betekent het tekenen van een partnership niet per se dat alle omzet uit zo’n langlopend partnership (eigenlijk eentje met een open einde) ook in de boeken zit.
Je sluit namelijk een partnership waarin je de preferred supplier bent en elk jaar kunnen er nieuwe deals uit zo’n partnership komen, namelijk levering voor model X of Y met een bepaald volume.
TomTom is ook hofleverancier aan Stellantis en in een call zei Goddijn ook een keer: we verwachten blijvend opdrachten te ontvangen vanuit Stellantis. Deals komen op mij dus over als dingen die onder een raamcontract hangen en een specifiek volume en tijdsbestek hebben.
Ik denk niet dat alle auto’s die tussen nu en 2030 in de VW Groep op de markt komen (die 40 miljoen) nu al in het orderboek zitten. Maar dat er steeds periodiek orders vanuit VW komen met een concrete startdatum voor model X en Y. Waarbij de eerste deals voor tomtom een aantal EV’s is. Dit lijkt me overigens een goede vraag om eens te stellen op een AvA hoe dit precies werkt.
Wat verstaat TT onder de Automotive backlog? Volgens hun jaarrapport het volgende: Automotive backlog is the cumulative expected IFRS revenue from all awarded Automotive deals. In het Cariad persbericht spreekt TT van een 'multiyear deal' met VW. En recent had men het over 'Stellantis Awards New Global Navigation Deal to TomTom?'. Dan lijkt met dat de term 'deal' slaat op de totale, overkoepelende overenkomst en niet op produktie-afspraken mbt specifieke modellen. En dus zouden de 40 mio auto's ook in het orderboek moeten zitten. Het gaat hierbij alleen om de navigatiesoftware die extra in het orderboek komt. 40 mio x 2,50 euro = 100 mio. Kan prima
win some... schreef op 8 januari 2023 23:12 :
[...]
Wat verstaat TT onder de Automotive backlog? Volgens hun jaarrapport het volgende:
Automotive backlog is the cumulative expected IFRS revenue from all awarded Automotive deals.
In het Cariad persbericht spreekt TT van een 'multiyear deal' met VW. En recent had men het over 'Stellantis Awards New Global Navigation Deal to TomTom?'. Dan lijkt met dat de term 'deal' slaat op de totale, overkoepelende overenkomst en niet op produktie-afspraken mbt specifieke modellen.
En dus zouden de 40 mio auto's ook in het orderboek moeten zitten. Het gaat hierbij alleen om de navigatiesoftware die extra in het orderboek komt. 40 mio x 2,50 euro = 100 mio. Kan prima
Volkswagen brengt tussen nu en 2026 10 nieuwe EV's uitwww.thedetroitbureau.com/2022/11/four... Waaronder ook goedkope modellen voor de massa www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/co... Hier gaat tomtom in komen, maar de vraag is of voor al deze modellen al een contract met TT gesloten is. Pas wanneer een bepaald volume door een autofabrikant is aangegeven kan het als bedrag in de tomtom backlog opgenomen worden. Er zijn ook nog veel modellen op de tekentafel of waarvan nog geen release datum bekend is of nog geen volume. Dan kan het dus ook niet concreet in het orderboek opgenomen worden. Ik heb sterk vermoeden (kan niet hard maken) dat het Cariad account de komende jaren steeds deals blijft geven. Bovendien is het zo dat ze samenwerken aan R&D voor oa lane-based traffic; je kunt nog geen omzet intekenen voor producten die nog niet gelanceerd zijn. Additioneel feitje: Met de beursgang van Porsche heeft de Volkswagen group voldoende geld opgehaald voor een hele grote EV transitie en batterij gigafactories electrek.co/2022/09/29/vw-cfo-says-it... Ze mikken op 50% EV’s in 2030 wereldwijd en dit zal in de ontwikkelde continenten als Europa nog een stuk hoger zijn dan dat.
Hoezo… ‘hier gaat tomtom in komen’? Je doet alsof dit een voldongen feit is. Niets is zeker totdat er betaald is voor de afname/implementatie. Als het zeker zou zijn dan was het beeld een stuk rooskleuriger.
dachthetniet schreef op 9 januari 2023 00:13 :
Hoezo… ‘hier gaat tomtom in komen’? Je doet alsof dit een voldongen feit is. Niets is zeker totdat er betaald is voor de afname/implementatie. Als het zeker zou zijn dan was het beeld een stuk rooskleuriger.
Ja dat is een voldongen feit. Volkswagen gaat voor de hele groep over alle merken en regio’s heen (ex China) standaardiseren op tomtom software en begint daarmee bij de EV’s. Daarvoor is een (raam)overeenkomst gesloten. Als een bedrijf een raamovereenkomst heeft met een bepaalde dienstverlener — bijvoorbeeld de huisaccountant — dan weet je dat het accountancy werk door dat bedrijf gedaan wordt. Of als een bedrijf een raamovereenkomst heeft met Randstad dat Randstad alle uitzendkrachten levert, dan is dat ook een zekerheid voor Randstad dat zij dé supplier zijn. Vervolgens is wel elke opdracht die de huisaccountant krijgt of elke uitzendkracht die Randstad levert een contract op zichzelf. Waarin onderhandeld wordt over prijs, inzet, duur van de opdracht, gewenste eindresultaat, etc. De samenwerking tussen TomTom en CARIAD lijkt ook geen einddatum te hebben. Het is niet zo van: voor de komende 3 jaar kopen we X en Y in. Het is een partnership zonder einddatum waarin je samen software ontwikkelt en vernieuwt en R&D programma’s hebt.
JustRevisited schreef op 9 januari 2023 00:56 :
[...]
Ja dat is een voldongen feit. Volkswagen gaat voor de hele groep over alle merken en regio’s heen (ex China) standaardiseren
op tomtom software en begint daarmee bij de EV’s. Daarvoor is een (raam)overeenkomst gesloten.
Fout, TT gaat navigatie, traffic en ev routing leveren, dat wordt geintegreerd in Volkswagens' software. Belangrijke nuance. Moet je nagaan hoeveel data dit gaat opleveren, dat is zeker. Of TT er ook wat mee opschiet in Euro's is totaal onduidelijk, maar dit gaat echt gigantisch veel data opleveren. Overture gaat vast ook heel veel data opleveren. Dat hebben ze ook nodig, want het Apple contract is gestopt, dat leverde ook enorme hoeveelheden data op.
Als het allemaal zo geweldig zou zijn dan zou de koers allang over de 10 denderen. Justsaying. Het is schrapen. Verbonden sluiten. Fingers crossed werk. Hoop geloof en liefde. Wat ik bijzonder waardeer is dat ze jarenlang een hele grote groep werknemers werk hebben gegeven. Wel ten koste van de 49% aandeelhouders. Of niet soms?
JustRevisited schreef op 9 januari 2023 00:56 :
[...]
Ja dat is een voldongen feit. Volkswagen gaat voor de hele groep over alle merken en regio’s heen (ex China) standaardiseren op tomtom software en begint daarmee bij de EV’s. Daarvoor is een (raam)overeenkomst gesloten.
Als een bedrijf een raamovereenkomst heeft met een bepaalde dienstverlener — bijvoorbeeld de huisaccountant — dan weet je dat het accountancy werk door dat bedrijf gedaan wordt. Of als een bedrijf een raamovereenkomst heeft met Randstad dat Randstad alle uitzendkrachten levert, dan is dat ook een zekerheid voor Randstad dat zij dé supplier zijn.
Vervolgens is wel elke opdracht die de huisaccountant krijgt of elke uitzendkracht die Randstad levert een contract op zichzelf. Waarin onderhandeld wordt over prijs, inzet, duur van de opdracht, gewenste eindresultaat, etc.
De samenwerking tussen TomTom en CARIAD lijkt ook geen einddatum te hebben. Het is niet zo van: voor de komende 3 jaar kopen we X en Y in. Het is een partnership zonder einddatum waarin je samen software ontwikkelt en vernieuwt en R&D programma’s hebt.
wat een onzin. Niets is een voldongen feit. Er zijn altijd clausules die voor een afscheid kunnen zorgen. Niemand gaat op voorhand jaren vastzitten aan een product welke wellicht niet succesvol is.
Als een bedrijf een raamovereenkomst heeft met een bepaalde dienstverlener — bijvoorbeeld de huisaccountant — dan weet je dat het accountancy werk door dat bedrijf gedaan wordt. Of als een bedrijf een raamovereenkomst heeft met Randstad dat Randstad alle uitzendkrachten levert, dan is dat ook een zekerheid voor Randstad dat zij dé supplier zijn. Vervolgens is wel elke opdracht die de huisaccountant krijgt of elke uitzendkracht die Randstad levert een contract op zichzelf. Waarin onderhandeld wordt over prijs, inzet, duur van de opdracht, gewenste eindresultaat, etc. Zouden Here Technologies (orderboek >4,5 miljard) en Qualcomm (orderboek >30 miljard) ook deze methode hanteren om hun orderboek te bepalen? Lijkt mij niet;))
beursbeurs schreef op 9 januari 2023 09:30 :
Zouden Here Technologies (orderboek >4,5 miljard) en Qualcomm (orderboek >30 miljard) ook deze methode hanteren om hun orderboek te bepalen?
Lijkt mij niet;))
HERE is gewoon groter dan tomtom. TT een orderboek van 2,4 miljard en HERE van 4,5. Het zou wel kunnen dat bij HERE ook de niet-automotive omzet in het orderboek zit. In dat geval is het verschil een stuk kleiner. In omzet zie je dit verschil in grootte ook terug. TT zegt 600 miljoen content en services omzet in 2025. HERE zit al op een miljard. TT wint wel marktaandeel van HERE dus verschil wordt kleiner.
JustRevisited schreef op 9 januari 2023 :
[...]
Volkswagen brengt tussen nu en 2026 10 nieuwe EV's uit
www.thedetroitbureau.com/2022/11/four... Waaronder ook goedkope modellen voor de massa
www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/co... Hier gaat tomtom in komen, maar de vraag is of voor al deze modellen al een contract met TT gesloten is. Pas wanneer een bepaald volume door een autofabrikant is aangegeven kan het als bedrag in de tomtom backlog opgenomen worden.
Er zijn ook nog veel modellen op de tekentafel of waarvan nog geen release datum bekend is of nog geen volume. Dan kan het dus ook niet concreet in het orderboek opgenomen worden.
Ik heb sterk vermoeden (kan niet hard maken) dat het Cariad account de komende jaren steeds deals blijft geven. Bovendien is het zo dat ze samenwerken aan R&D voor oa lane-based traffic; je kunt nog geen omzet intekenen voor producten die nog niet gelanceerd zijn.
[...]
In het persbericht wordt een volume genoemd: 40 mio. Dat is behoorlijk concreet. Het gaat er om wat het verschil is tussen een 'deal' en een 'contract' Beiden zijn afspraken, maar een contract veronderstelt in mijn beleving een juridisch bindend document met meer specifieke afspraken. TT definieert de backlog als het totaal van de 'awarded deals' en niet als het totaal van de 'awarded contracts''
Ik heb sinds een paar maanden zo'n Lynk & Co O1 voor mijn vrouw, die bevat ook HERE kaarten zie ik bij de configuratie van de navigatie. Wel bijzonder dat Geely kiest voor HERE ipv Google bij een nieuw merk/type. Ook hierover lees je niets op internet volgens mij.
Nu we het toch over Here hadden. Ik zie dat automotive in 2020 613 was, in 2021 721 17,6% MEER. Ik zie ook dat in 2020 debt - cash 357 schuld was. dat de bijdrage van de aandeelhouders : 2019 252 2020 158 2021 52 Ik denk dus dat de bijdrage van de aandeelhouders in 2021 deels geboekt is als automotive omzet, de bijdrage was immers rond de 100 miljoen lager. Hadden ze die 100 miljoen niet geboekt als automotive omzet, dan was de ebitda 100 maal de marge kleiner geweest is 76,8 dus zeg 77 miljoen. De ebitda was dan in 2021 106 min 77 = 29 geweest. Met een schuld min cash van 357 in 2020 ( zal in 2021 niet kleiner zijn geweest) Dan hadden ze nooit aan de bankconvenanten voldaan. 29/357 Door de truc met de duif. 106/357 dat zou kunnen. Gewoon mijn mening en geen advies . Harold zei over Here het volgende op de laatste AVA. . Waar zit het duurzame voordeel ten opzichte van HERE. Er zijn een aantal elementen waarin we nadrukkelijk verschillen. Ik denk één van de belangrijkste, als bedrijf, is dat we veel efficiënter kunnen werken dan HERE voor het produceren van geografisch materiaal en database. Maar ook onze applicaties, die we boven op onze database draaien, zijn van een hogere kwaliteit dan van HERE. Dat komt omdat we heel veel auto's hebben rondrijden. We verzamelen heel veel informatie uit die voertuigen en die informatie gebruiken we weer om onze diensten te verbeteren. Dus je krijgt een soort vliegwieleffect wat daar gaat spelen en dat geeft ons een duidelijk onderscheidend vermogen in de markt. En dat onderscheidend vermogen is vooral belangrijk in het Enterprise gedeelte. Tegelijkertijd in het auto segment is dat onderscheidend vermogen minder makkelijk tot uitdrukking te brengen, omdat autofabrikanten vaak twee leveranciers willen hebben die hetzelfde moeten kunnen. Dus er zit een soort natuurlijke grens in je onderscheidend vermogen daar, maar we verwachten dat dat zal veranderen in de toekomst. En dan komt daar straks nog even terug als we over het partner model gaan praten. Maar degene die het zeker weet mag zich melden :-)
Ik zet de marge op 76,8% bij Here. Mag hopen dat de automotive omzet bij Here ook een marge heeft van 90% Heb je het dan over bankconvenanten 16/357 wordt !!! 106/ 357 door 100 miljoen meer aan automotive te boeken en de bijdrage van de aandeelhouders met 100 miljoen te verminderen.
tatje schreef op 9 januari 2023 11:10 :
Harold zei over Here het volgende op de laatste AVA.
Maar ook onze applicaties, die we boven op onze database
draaien, zijn van een hogere kwaliteit dan van HERE. Dat komt omdat we heel veel auto's hebben
rondrijden. We verzamelen heel veel informatie uit die voertuigen en die informatie gebruiken
we weer om onze diensten te verbeteren.
Maar degene die het zeker weet mag zich melden :-)
Als je de omvang van de jaaromzetten en orderboeken van Here en TomTom vergelijkt rijden er veel meer auto's met Here technologie rond dan met TomTom. Dus die theorie van Harold gaat niet op;)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)