Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 147,010 19 apr 2024 22:00
  • -2,920 (-1,95%) Dagrange 146,220 - 150,680
  • 87.010.520 Gem. (3M) 100,7M

Tesla blow-off

7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 368 369 370 371 372 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 december 2022 07:43
    De verklaring voor de koersdaling moet m.i. gezocht worden in plotselinge vraaguitval.
    Levertijd van alle types Tesla nu enkele weken.
    Levertijd van o.a. de elektrische BMW i4 bijna een half jaar.
    De kopersmarkt lijkt uitgekeken op de wat simpele interieurs en bouwkwaliteit van Tesla's.

    Disclaimer, ik heb de BMW3pref in bezit.
    De cumulatief preferente aandelen BMW
  2. forum rang 4 Daann 28 december 2022 11:13
    Ik ben benieuwd hoeveel leverage er nou uiteindelijk in dit aandeel zat. Ik vermoed dat we het snel zullen weten. Ik hoor de margin calls al ringen. Dit kan wel eens heel eigenaardig worden. Weer een mooi stukje beurshistorie waarvan je kunt zeggen dat je er bij geweest bent :). Popcorn staat klaar.
  3. forum rang 9 Ron-tron system 28 december 2022 11:17
    quote:

    Daan W. schreef op 28 december 2022 11:13:

    Ik ben benieuwd hoeveel leverage er nou uiteindelijk in dit aandeel zat. Ik vermoed dat we het snel zullen weten. Ik hoor de margin calls al ringen. Dit kan wel eens heel eigenaardig worden. Weer een mooi stukje beurshistorie waarvan je kunt zeggen dat je er bij geweest bent :). Popcorn staat klaar.
    Dit aandeel had reeds en record aan margin calls op shortposities in het verleden dus nu ook een keer aan de longkant.
    Niets om je zorgen over te maken gewoon gokverliezen.
  4. mareblu 28 december 2022 11:19
    Om te kunnen blijven groeien moet Tesla meer geografische markten aanboren, en dat lukt niet, omdat die markten ( Japan, Brazilie, Mexico, Rusland, India) niet open staan voor EV's. Ook moeten ze in meer segmenten opereren dan alleen het D-segment. En daar gaat het fout: de Cybertruck werd al in 2019 gepresenteerd en is er nog steeds niet, over een kleiner model onder de model en Y werd tot nu toe steeds gezegd: Daar zijn we niet mee bezig. Die gaat dus zeker niet voor 2026 in productie. Tegen die tijd hebben alle Westerse en Chinese merken al lang EV's in kleinere segmenten, en heeft Tesla niet meer de voorsprong die het had met model S, X, 3 en Y. Groeien kan, maar de marges zullen sterk lager worden, en dus moet de waardering meer in lijn komen met andere fabrikanten. En met een CEO die verveeld lijkt en geen focus meer heeft gaat dit niet goed komen. Bij een koers van USD 90 ligt een technische steun, daar kan een korte, felle rebound van start richting USD 200, maar daarna gaat het verder bergafwaarts richting USD 30-50.
  5. forum rang 7 Thorgall 28 december 2022 12:49
    quote:

    mareblu schreef op 28 december 2022 11:19:

    . Bij een koers van USD 90 ligt een technische steun, daar kan een korte, felle rebound van start richting USD 200, maar daarna gaat het verder bergafwaarts richting USD 30-50.
    top als je zo goed de toekomstige koersontwikkeling kunt voorspellen. Dan zul je nu wel op de Bahamas met een cocktail aan het rentenieren zijn.
  6. forum rang 4 Neunelf4S 28 december 2022 13:32
    quote:

    tomansky schreef op 15 december 2022 16:16:

    Tesla heeft een forward PE van 30, dus wat je zegt is onzin, is helemaal niet overgewardeerd. Mensen (de markt) laat zich gigantisch beinvloeden door wat Musk doet, maar het bedrijf Tesla verbeterd zich op alle fronten en laat dit jaar giga cijfers zien. Uiteindelijk koop je aandelen van het bedrijf Tesla en daar gaat het beter dan ooit mee.

    Ik snap dat Musk gekoppeld is aan Tesla en andersom ook, maar dat Tesla lager gewaardeerd wordt doordat Musk zit te rommelen met zijn Twitter, is allemaal korte termijn denken. Onder aan de streep creeerd Tesla een berg FCF groeit het ook nog steeds met 50% per jaar. Aandelen zijn nu dus extreem goed geprijst om in te slaan.
    Een tip die je een berg geld gekost zou hebben, indien je die had opgevolgd.
  7. Yourt 28 december 2022 13:47
    Ik ben er een (hele) tijd geleden niet ingestapt omdat ze al te hoog gewaardeerd stonden naar mijn mening. Ze worden (werden?) inderdaad als IT/tech gewaardeerd en een K/W van 30 was geen enkel probleem volgens believers... kon zelfs hoger. AAPL als referentie, een aandeel met een K/W van goed 20. Tja... als je dan moet toegeven op imago (100% Musk), ESG staat er niet goed voor behalve dan dat je EV's maakt (Musk tov personeel), kwaliteit blijft haperen (niet van de batterijen en software maar van het mechanische), concurrentie beent bij en je verliest nichemarkt, groei blijft uit (geen extra fabrieken meer, vertraging DE fabriek),... dan mag je blij zijn met een K/W zoals die van Volkswagen AG van pakweg 5. We zijn dus nog niet aan het eind van de rit denk ik. Waar blijven de 30.000 $ wagens trouwens? In dat bedje is ook de VAG groep ziek hé: allemaal premiums uitbrengen want dat rendeert beter: minder omzet en meer winst; Omwille van chiptekorten ook zogezegd. En ondertussen zijn de Aziaten de betaalbare markt aan het inpalmen. Als ze niet snel hun aanbod gaan aanpassen naar beneden toe kunnen onze grote merken binnenkort opnieuw een uppercut verwachten. Niet van ICE versus EV maar van premium versus volume. BYD, SAIC (de MG), Aiways, XPeng, Honqqi, Seres,,... als betaalbare EV's en de wat duurdere (premium) Lynk & Co of Nio via particuliere lease formules. Musk sprong in het gat van de EV's tout court, de Aziaten duiken in het gat van de mass production EV's. Onder de 40K € heb je bij de Europeanen alleen de Fiat 500 of Mini (dooohhh...) of... de Renault Mégane en Citroën E-C4. Let maar op... Volkswagen wordt nu door analisten op 180-220 geschat. Waarom? Om grotere winst op kleinere omzet van enkele premium modellen? Want op de Chinese markt staan de buitenlandse wagenmerken onder druk. Daar werden de grootste winsten verwacht wegens omzetstijgingen waarbij er een tijdje geleden al bijna meer gekeken werd naar de wensen van die markten om te groeien (BMW met verlengde 3 voor Chinese markt en met groei op de protectionistischer wordende Amerikaanse markt, Volkswagen haalt al de helft van zijn omzet uit Chinese joint ventures). Ik wil het nog zien gebeuren dat die drie (Tesla, BMW, Volkswagen) de 200 € aantikken. Ik geloof er de eerste 2 jaar niet in, voor geen van de drie.
  8. EdRaket 28 december 2022 14:04
    ik denk dat Tesla toch voorloper is en voorlopig blijft op electrische auto's qua techniek en batterijen. Denk dat het aandeel teveel word afgestraft op het moment. Lijkt meer op een persoonlijke aanval op Elon Musk dan dat er naar het bedrijf Tesla gekeken word. We gaan het zien. Volgend jaar kan alles weer anders zijn. Ik houd ze in ieder geval gewoon vast.
7.729 Posts
Pagina: «« 1 ... 368 369 370 371 372 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links