Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,780 19 apr 2024 17:37
  • -0,720 (-2,94%) Dagrange 23,540 - 24,160
  • 191.650 Gem. (3M) 245,7K

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 467 468 469 470 471 ... 476 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 'belegger'' 22 december 2022 16:08
    (ABM FN-Dow Jones) AMG Advanced Metallurgical Group is een strategische samenwerking aangegaan met het Japanse Nippon Mining & Metals en diens Duitse dochterbedrijf Taniobis voor de levering van tantalumconcentraat uit de Braziliaanse mijn Mibra van AMG.

    www.iex.nl/Nieuws/763659/AMG-sluit-ta...
  2. forum rang 7 Just lucky 22 december 2022 16:34
    quote:

    Woody woodpecker schreef op 22 december 2022 16:13:

    Ik vermoed dat sommigen het Amerikaanse AMC en AMG door elkaar halen, zou dat deze plotselinge daling verklaren?
    Puur algo blokjes. De yanken dalen, dus de algo's verkopen kleine blokjes, en zonder vraag stort direct de koers in.
  3. forum rang 6 de schaatser 22 december 2022 17:18
    quote:

    am1993 schreef op 21 december 2022 18:41:

    [...]
    Op verzoek:
    Wat AMG betreft: De koers bevindt zich al maanden in een horizontaal blok met circa € 34 als bodem en € 37.50 als top. Vandaar dat ik naast een beperkte hoeveelheid aandelen, wel 2 x 10 puts januari (36 en 37) heb geschreven. De opbrengst was dusdanig, dat, mocht ik ze geleverd krijgen, ik AMG tegen laag 34 binnenkrijg. Zo niet, dan pak ik de premie mee, als 1e rendement 2023.
    Voordeel van puts is, dat eigenlijk tot op de laatste dag niemand ze aan je wil leveren vanwege de nog aanwezige premie en dat je ze, mocht de koers dalen, zoal bij AMG is gebeurd voor expiratie december, je ze dan makkelijk door kan rollen naar een volgende maand, met een hogere premie. Dus geven puts m.i. een betere risicodekking tegen dalingen dan de aandelen.
    Zeker in het komende jaar, waar ik ook nog wel de nodige verrassingen voorzie, zal ik deze strategie blijven volgen.
    Kijken of er premie te verdienen valt en anders doorrollen.

    Mocht er een onverwachte gebeurtenis plaatsvinden dan verkoop ik mijn aandelen niet, maar schrijf gelijk diepe ITM calls. Verkopen in paniek is een vallend mes. Met diepe ITM calls zet je de prijs van de aandelen vast en compenseert een ander je verlies. En heb je de tijd om eens rustig te bekijken wat er allemaal gebeurt.
    Voorbeeld: in het geval AMG, nu € 36.30, zou ik bij een calamiteit onmiddellijk de maart 20 schrijven op de aandelen. Krijg je nu bestens € 16.30 voor (bron: degiro). Dan heb je tot maart de tijd om te kijken wat er gebeurt. Slaapt een stuk beter:).
    Door kan rollen naar de volgende maand. Maar dat is toch in gewoon Nederlands ? Je verlies nemen en dezelfde positie een maand later innemen. ( of langer dan 1 maand ) in de hoop dat je het verlies van de eerste positie en de kosten van de tweede positie kan terug verdienen?
    Ik spreek liever van sluiten van de positie. Het mooie gladde beursjargon doet bij de amateur belegger het zaadje in zijn hersenen en beleving planten dat alles nog goed kan komen.
    Bovenstaand voorbeeld zou ik wel eens onder de aandacht willen brengen bij de AFM. Er zijn talloze podcasts en andere programma's waar gladde vakjargon termen worden gebruikt. Die vooral bij de onschuldige beginneling het beeld schept, dat niet met de realiteit strookt. Wat een hoop verdriet en ellende veroorzaakt.
    Disclaimer: AM 1993 dit is niet persoonlijk bedoeld, maar ik gebruik jou zin enkel om iets onder de aandacht te brengen en hoop dat daar nog eens een soort code commissie akkoord uit voorkomt.
  4. forum rang 5 geldmaker 22 december 2022 17:25
    quote:

    Just lucky schreef op 22 december 2022 16:34:

    [...]Puur algo blokjes. De yanken dalen, dus de algo's verkopen kleine blokjes, en zonder vraag stort direct de koers in.
    Gaat echt tijd worden dat die hele mikmak eens goed op de helling komt. Als dadelijk alle pensioenen worden gekoppeld aan o.a de beurs met alle intriges gaat het nog een hell of a job worden om een meer transparante handelswijze te krijgen. Het speelveld beurs zal dan iets ten goede moeten gaan veranderen...
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 22 december 2022 17:56
    'Magische koopjes' op het Damrak
    Rangschikking van in Nederland genoteerde aandelen op basis van 'magische formule' van Joel Greenblatt.

    Bedrijf Sector Winstrendement Rendement op ingezet kapitaal (in %)
    1 OCI NV Kunstmest & landbouw 27,4% 50,6%
    2 AMG Advanced Metallurgical Group NV Metalen & mijnbouw 16,1% 23,7%
    3 Brunel International NV Detachering 13,8% 21,1%
    4 Heijmans NV Bouw 53,9% 19,7%
    5 NXP Semiconductors NV Halfgeleiders 9,4% 22,8%
    6 Ordina NV IT 11,6% 18,0%
    7 Randstad NV Detachering 11,5% 18,5%
    8 BE Semiconductor Industries NV Halfgeleiders 6,6% 68,0%
    9 Signify NV Elektrische onderdelen 14,5% 13,9%
    10 TKH Group NV Elektrische onderdelen 10,0% 14,5%
  6. forum rang 6 Kruimeldief 22 december 2022 19:35
    Zojuist gezien:

    Na het nieuws over tantalum
    LIVA gaat dus ook lopen?

    AMG SELLS THE FIRST COMMERCIAL LIVA BATTERY TO WIPOTEC
    Amsterdam, 22 December 2022 --- AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") announces that its subsidiary, AMG LIVA, has sold its first commercial industrial battery Hybrid Energy Storage System (“HESS”) to Wipotec, GmbH,
    The HESS battery system is an ecosystem combining Lithium-Ion and Vanadium Redox Flow batteries with artificial intelligence routines and self-learning algorithms to maximize efficiency, safety, and lifetime of the batteries. HESS will be
    integrated into the facility’s power system.
    The Wipotec HESS system has dual use routine, namely grid side and demand side energy and power management, as well as integrating solar, wind and geothermal energy systems. These will reduce energy costs, assist in peak shaving strategies, and ultimately reduce grid costs by optimizing energy self-sufficiency and stabilize the power grid by frequency containment reserve. This energy system will integrate power, heating and cooling energy management as well as integrate geothermal with Power-to-Heat (P2H) capabilities. With LIVA’s HESS, Wipotec will realize a consequent sector coupling strategy by reducing energy cost and increasing production reliability.
    AMG LIVA is a new growth platform for industrial battery installations worldwide. AMG Engineering will provide the engineering and project management services and AMG Titanium Alloys will produce the vanadium electrolyte from gasification residues, adding a circular economy dimension.
    About AMG
    AMG is a global critical materials company at the forefront of CO2 reduction trends. AMG produces highly engineered specialty metals and mineral products and provides related vacuum furnace systems and services to the transportation, infrastructure, energy, and specialty metals & chemicals end markets.
    AMG Clean Energy Materials segment combines AMG’s recycling and mining operations, producing materials for infrastructure and energy storage solutions while reducing the CO2 footprint of both suppliers and customers. AMG Clean Energy Materials segment spans the vanadium, lithium, and tantalum value chains. AMG Critical Materials Technologies segment combines AMG’s leading vacuum furnace technology line with high-purity materials serving global leaders in the aerospace sector. AMG Critical Minerals segment consists of AMG’s mineral processing operations in antimony, graphite, and silicon metal.
    With approximately 3,300 employees, AMG operates globally with production facilities in Germany, the United Kingdom, France, the United States, China, Mexico, Brazil, India, Sri Lanka, and Mozambique, and has sales and customer service offices in Japan (www.amg-nv.com).
    a leading global provider of intelligent weighing and inspection technology located
    in Southern Germany.

    For further information, please contact:
    AMG Advanced Metallurgical Group N.V. +1 610 975 4979 Michele Fischer
    mfischer@amg-nv.com
    Disclaimer
    Certain statements in this press release are not historical facts and are “forward looking”. Forward looking statements include statements concerning AMG’s plans, expectations, projections, objectives, targets, goals, strategies, future events, future revenues or performance, capital expenditures, financing needs, plans and intentions relating to acquisitions, AMG’s competitive strengths and weaknesses, plans or goals relating to forecasted production, reserves, financial position and future operations and development, AMG’s business strategy and the trends AMG anticipates in the industries and the political and legal environment in which it operates and other information that is not historical information. When used in this press release, the words “expects,” “believes,” “anticipates,” “plans,” “may,” “will,” “should,” and similar expressions, and the negatives thereof, are intended to identify forward looking statements. By their very nature, forward looking statements involve inherent risks and uncertainties, both general and specific, and risks exist that the predictions, forecasts, projections and other forward looking statements will not be achieved. These forward looking statements speak only as of the date of this press release. AMG expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward looking statement contained herein to reflect any change in AMG's expectations with regard thereto or any change in events, conditions, or circumstances on which any forward looking statement is based.
  7. Piet Plezier 22 december 2022 20:39
    AMG is de witte raaf op de beurs volgende jaren qua resultaat , winst verwachtingen en groei. AMG is alleen nog klein en onbekend op dit moment, maar dit is langzaam aan het veranderen. Dus AMG kan zo maar eens contrair reageren op wat de beurs gaat doen komende maanden. In ieders geval stijgen, 40 euro als eerste doel komende weken. En richting de 50 na q1 resultaat en 60 euro minimaal jaareinde 2023. Fijne feestdagen allemaal.
  8. forum rang 6 am1993 22 december 2022 20:44
    quote:

    de schaatser schreef op 22 december 2022 17:18:

    [...]

    Door kan rollen naar de volgende maand. Maar dat is toch in gewoon Nederlands ? Je verlies nemen en dezelfde positie een maand later innemen. ( of langer dan 1 maand ) in de hoop dat je het verlies van de eerste positie en de kosten van de tweede positie kan terug verdienen?
    Ik spreek liever van sluiten van de positie. Het mooie gladde beursjargon doet bij de amateur belegger het zaadje in zijn hersenen en beleving planten dat alles nog goed kan komen.
    Bovenstaand voorbeeld zou ik wel eens onder de aandacht willen brengen bij de AFM. Er zijn talloze podcasts en andere programma's waar gladde vakjargon termen worden gebruikt. Die vooral bij de onschuldige beginneling het beeld schept, dat niet met de realiteit strookt. Wat een hoop verdriet en ellende veroorzaakt.
    Disclaimer: AM 1993 dit is niet persoonlijk bedoeld, maar ik gebruik jou zin enkel om iets onder de aandacht te brengen en hoop dat daar nog eens een soort code commissie akkoord uit voorkomt.
    Beste Schaatser. Ik realiseer me dat het niet persoonlijk bedoeld is en dat waardeer ik.
    Ik beleg al >40 jaar in aandelen en circa 35 jaar in opties. Beleggen in opties vraagt een zorgvuldige kennis en is dus niet geschikt voor de beginnende belegger. Je moet kennis van zaken hebben en bij de meeste brokers kan je zonder het afleggen van een test zelfs helemaal niet in opties beleggen. Dat is dus goed afgedekt. In tegenstelling tot crypto's, waarbij dus een heleboel beginnende beleggers de mist ingaan.
    En in vakjargon is doorrollen NIET het sluiten van een positie maar het daadwerkelijk omwisselen van opties in een serie van latere datum. En daar zit ook weer premie op, waardoor "doorrollen" een vaak toegepaste, simpele strategie is.
    Er zijn nog andere strategieën, waardoor je de opties gelijk afdekt met turbo's, maar dan ben je op delta aan het hedgen.
    Of je kan butterflies maken. Etcetera.
    In dit geval (wat betreft AMG) verwacht ik dat de koers van AMG op 20 januari 2023 boven de 26 en 27 staat, dus heb ik geschreven op margin en dan lopen mijn puts op 0,00 af en heb ik de premies binnen. En zo niet: doorrollen dan maar weer. Met Shell heb ik iets soortgelijks lopen op januari. Vrij simpel.
    Is dus niets nieuws of van belang voor de AFM.
  9. forum rang 4 Aandachtige lezer 23 december 2022 00:05
    quote:

    de schaatser schreef op 22 december 2022 22:46:

    AM 1993. ik weet het echt niet.
    Geef je bij doorrollen een combinatie opdracht?
    Of is het wat ik dacht. je koopt je positie terug en verkoopt weer een nieuwe positie.?
    Bij een broker als Saxo kun je gemakkelijk een opdracht geven om door te rollen waarbij aan- en verkoop aan elkaar gekoppeld zijn.
  10. nieuw begin 23 december 2022 08:26
    AMG VERKOOPT DE EERSTE COMMERCIËLE LIVA-BATTERIJ AAN WIPOTEC
    Amsterdam, 22 december 2022 — AMG Advanced Metallurgical Group N.V. ("AMG", EURONEXT AMSTERDAM: "AMG") kondigt aan dat haar dochteronderneming, AMG LIVA, haar eerste commerciële industriële batterij Hybrid Energy Storage System ("HESS") heeft verkocht aan Wipotec, GmbH, een toonaangevende wereldwijde leverancier van intelligente weeg- en inspectietechnologie in Zuid-Duitsland. Het HESS-batterijsysteem is een ecosysteem dat Lithium-Ion- en Vanadium Redox Flow-batterijen combineert met kunstmatige intelligentieroutines en zelflerende algoritmen om de efficiëntie, veiligheid en levensduur van de batterijen te maximaliseren. HESS zal worden geïntegreerd in het energiesysteem van de faciliteit.

    Het Wipotec HESS-systeem heeft een routine voor tweeërlei gebruik, namelijk energie en energiebeheer aan de vraagzijde, evenals de integratie van zonne-, wind- en geothermische energiesystemen. Deze zullen de energiekosten verlagen, helpen bij piekscheren strategieën en uiteindelijk de netkosten verlagen door de zelfvoorziening op energiegebied te optimaliseren en het elektriciteitsnet te stabiliseren door de frequentie-inperkingsreserve. Dit energiesysteem zal energiebeheer, verwarming en koeling integreren en geothermische energie integreren met Power-to-Heat (P2H) -mogelijkheden. Met LIVA's HESS realiseert Wipotec een consequente sectorkoppelingsstrategie door de energiekosten te verlagen en de productiebetrouwbaarheid te verhogen.

    AMG LIVA is een nieuw groeiplatform voor industriële batterij-installaties wereldwijd. AMG Engineering zal de engineering- en projectmanagementdiensten leveren en AMG Titanium Alloys zal de vanadiumelektrolyt produceren uit vergassingsresiduen, waardoor een circulaire economiedimensie wordt toegevoegd.
  11. forum rang 4 ischav2 23 december 2022 08:36
    Zwavel geeft batterijen een enorme oppepper
    Als de voortekenen niet bedriegen, wordt 2023 het jaar dat batterijen een enorme sprong voorwaarts maken. De zwavelbatterij komt eraan.
    VINCENT DEKKER
    Op twee fronten wordt momenteel alles op alles gezet om zwavel te gebruiken voor batterijen. In Europa gaat het Duitse Theion komend jaar de eerste exemplaren van zijn zwavel-lithiumbatterij leveren. In Australië hebben ze een zwavel-natriumbatterij ontwikkeld.

    In beide gevallen mag je van een doorbraak spreken. Om te beginnen verlost zwavel ons van probleem-metalen als kobalt, nikkel en mangaan, die nu nog in lithium-ionbatterijen worden toegepast. Ook het snel populair wordende alternatief voor deze batterijen, de zogeheten LFP-batterij, doet het zonder die omstreden grondstoffen. Maar LFP levert wel wat minder stroom per kilo batterij.

    Daar hebben de zwavel-batterijen geen last van, integendeel. Zowel Theion als de universiteit van Sydney in Australië zegt dat hun batterij ongeveer drie keer zo veel kWh per kilo kan opslaan. Bij li-ion is dat nog zo'n 250 tot 350 wattuur per kilo, met zwavel wordt dat 1000 Wh, 1 kWh, per kilo. Daar kon je tot voor kort alleen maar van dromen.

    Een mobiele telefoon kan straks veel langer doen met één batterijlading en elektrische auto's komen drie keer zo ver met een vergelijkbare batterij, of kunnen met een veel kleinere en lichtere batterij toe. Bovendien zorgt de grote opslagcapaciteit van zwavel er voor dat er in zwavel-lithiumbatterijen minder lithium nodig is, wat ook geen slechte zaak is.

    Als het aan de onderzoekers van de universiteit van Sydney ligt, hebben we over een paar jaar zelfs helemaal geen lithium meer nodig. Zij combineren de zwavel met natrium. Zwavel is een van de meest voorkomende stoffen op aarde, en voor natrium geldt hetzelfde. Natrium is zelfs in alle oceanen te vinden, namelijk als zeezout.

    Het winnen van natrium en zwavel is veel eenvoudiger dan van lithium, kobalt, mangaan en nikkel. Zwavel is zelfs een bijproduct van de industrie en kost slechts 20 cent per kilo, terwijl het kobalt, mangaan en nikkel dat nu in li-ionbatterijen zit 20 euro per kilo kost. En voor de productie van zwavelbatterijen is veel minder energie nodig, tot wel 90 procent minder.

    Minder energieverbruik en goedkopere grondstoffen resulteert in veel goedkopere batterijen. Nu kosten de goedkoopste batterijen zo'n 100 euro per kWh opslag, en dat zou volgens Theion moeten kunnen dalen naar 30 euro. Een elektrische auto met een batterij van 70 kWh wordt dan in één klap bijna 5000 euro goedkoper.

    Eigenlijk lijken de batterijen te mooi om waar te zijn. Maar ze komen er toch echt aan. Het Duitse Theion zegt al komend jaar (2023) de eerste batterijen te leveren voor ruimtevaartuigen, en in 2024 moeten ze er zijn voor drones en elektrische luchttaxi's. Nog een jaar verder komt de massaproductie voor auto's op gang.

    Een toepassing die mij erg aanspreekt is elektrisch vliegen. Daar is gewicht van het allergrootste belang.

    De huidige batterijen leveren maximaal 350 Wh per kilo. Bij 450 Wh per kilo worden batterijen echt geschikt geacht voor de luchtvaart. Met 1000 Wh, oftewel 1 kWh, per kilo brengen de zwavelbatterijen het elektrisch vliegen dus ongetwijfeld snel naderbij. Dan kun je toestellen verwachten die met twintig passagiers van Amsterdam naar Rome vliegen, of met honderd inzittenden van Amsterdam naar Londen.

    Ook in Nederland zijn rond batterijen veelbelovende ontwikkelingen gaande. Daar schreef ik eerder al over. Binnenkort hoop ik daar nog meer over te kunnen melden
9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 467 468 469 470 471 ... 476 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links