Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,690 25 apr 2024 17:38
  • -0,274 (-2,75%) Dagrange 9,666 - 10,015
  • 1.268.101 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 23 november 2022 21:35
    quote:

    Knife Catcher schreef op 23 november 2022 09:28:

    [...]

    Goeie vraag, die je normaal zou stellen voordat je 40k aandelen aanschaft, tenzij je een trol bent natuurlijk, of een bot of gewoon een beetje dom.
    Afijn, belangrijk deel van het antwoord staat hierboven.
    Misschien moet IEX als disclaimer de volgende introductievraag stellen.

    Ik ben geen robot:

    1 + .. = 2
  2. forum rang 6 Hendrik65 24 november 2022 09:34
    Vanochtend achter de betaalmuur van De Telegraaf: "Alternatief plan KLM tegen krimp werkt niet [volgens minister Mark Harbers]". Om stikstof, geluid, CO2 et cetera te reduceren stelt KLM voor (versneld) over te stappen op energiezuinigere en stillere vliegtuigen. Minister van Infrastructuur en Waterstaat, de heer Harbers (VVD), ziet daar geen heil in.
  3. forum rang 6 Hendrik65 25 november 2022 09:17
    quote:

    Hendrik65 schreef op 24 november 2022 09:34:

    Vanochtend achter de betaalmuur van De Telegraaf: "Alternatief plan KLM tegen krimp werkt niet [volgens minister Mark Harbers]". Om stikstof, geluid, CO2 et cetera te reduceren stelt KLM voor (versneld) over te stappen op energiezuinigere en stillere vliegtuigen. Minister van Infrastructuur en Waterstaat, de heer Harbers (VVD), ziet daar geen heil in.
    Deze ochtend een peephole in de betaalmuur van De Telegraaf:

    "Schiphol geeft duizenden extra vluchten uit ondanks krimpwens kabinet

    Er zijn in de afgelopen maanden een kleine 5500 extra vluchten op Schiphol uitgegeven, terwijl de directie andere luchtvaartmaatschappijen dwong om honderdduizenden stoelen te schrappen omdat de luchthaven het operationeel niet aankon. Vakbonden zijn verbijsterd over dit ’slotfeest’, zoals zij het noemen."
  4. forum rang 10 voda 25 november 2022 09:35
    Voor de liefhebbers:

    Schiphol geeft duizenden extra vluchten uit ondanks krimpwens kabinet
    Door YTEKE DE JONG EN KOEN NEDERLOF

    Updated Vandaag, 01:25
    Gisteren, 19:50
    in FINANCIEEL

    Air France-KLM
    1.277 -0.2%

    AMSTERDAM - Er zijn in de afgelopen maanden een kleine 5500 extra vluchten op Schiphol uitgegeven, terwijl de directie andere luchtvaartmaatschappijen dwong om honderdduizenden stoelen te schrappen omdat de luchthaven het operationeel niet aankon. Vakbonden zijn verbijsterd over dit ’slotfeest’, zoals zij het noemen.

    Deze zomer gold er nog een stop op extra starttijden vanwege de chaos op de luchthaven. ANP/HH

    Volgens slotcoördinator Hugo Thomassen zijn er sinds eind augustus 5500 zogeheten ’slots’ uitgegeven. Deze zomer gold er nog een stop op extra starttijden vanwege de chaos op de luchthaven, die leidde tot lange wachtrijen voor passagiers.

    „De slots zijn heruitgegeven op een moment dat Schiphol dacht dat er geen aanvullende ingrepen meer nodig waren. Halverwege september zijn er alsnog beperkingen ingevoerd.”, zegt Thomassen desgevraagd. De extra vluchten betreffen minimaal een half miljoen instappende of overstappende passagiers.

    Qatar Airways
    Onder meer Qatar Airways kreeg zes extra vluchten per week, een toename van 42% ten opzichte van de 14 wekelijkse vluchten die de maatschappij voor de zomer had. De uitbreiding ligt gevoelig, omdat concurrent KLM bijvoorbeeld tegelijkertijd op last van Schiphol 700.000 stoelen heeft geschrapt in deze periode.

    BEKIJK OOK:
    ‘KLM en ministerie koersen af op keiharde confrontatie’

    Volgens de slotcoördinator was het een beslissing van Schiphol zelf om de vluchten terug te plaatsen in de zogeheten ’slotpoule’, terwijl die de operatie al maanden niet aankan wegens personeelstekorten. Daarom werd luchtvaartmaatschappijen gevraagd het aantal passagiers te beperken.

    Het aantal passagiers ligt momenteel 30% onder wat normaal zou zijn geweest. „Schiphol heeft een aparte commissie geraadpleegd of de teruggegeven slots van de gedeclareerde capaciteit afgehaald zouden moeten worden. Dat was niet het geval”, zegt Thomassen. Hij moet de slots verdelen als ze beschikbaar zijn.

    Europese regels
    Schiphol benadrukt in een reactie dat er geen vluchten bij komen. „Het gaat om een verschuiving van de ene luchtvaartmaatschappij naar de andere”, aldus een woordvoerder, die ook aangeeft dat slots waar geen ’historische rechten’ op rusten niet opnieuw beschikbaar worden gesteld.

    BEKIJK OOK:
    Digitaal paspoort bij KLM: 'Verwachtingen zijn heel hoog'

    „Slots die mogelijk wel de historische rechten beïnvloeden en die luchtvaartmaatschappijen permanent teruggeven, stellen we conform Europese regels weer beschikbaar aan de markt.” Eerder dit jaar hield Schiphol de slots wel bij zich, toen er een zogeheten ’slot op de deur’ was geplaatst.

    Krimp
    Het kabinet wil dat Schiphol krimpt. Wat is dan het nut om teruggekomen slots weer uit te geven? „Het kabinetsbesluit gaat niet over deze winter. Daarom is en kan daar geen rekening mee worden gehouden. Het ministerie heeft er ook geen stokje voor gestoken”, aldus een woordvoerder van Infrastructuur en Waterstaat. Sterker nog, zegt hij, er zouden internationale afspraken geschonden worden als de slots die teruggegeven werden niet opnieuw in de slotpoule waren gezet.

    BEKIJK OOK:
    'Uitbreiding Qatar Airways op Schiphol eigenlijk krankzinnig'

    Vakbonden zijn verbijsterd over de ijver waarmee de slots zijn weggegeven. „Het lijkt wel een wedstrijdje wie de Nederlandse luchtvaart het eerste de nek om draait. Geen mens die nadenkt over de gevolgen van de toekenning van die slots. Die luchtvaartmaatschappijen hebben straks rechten die ze kunnen afdwingen, terwijl onze eigen flag carrier krimpt”, zegt voorman Reinier Castelein van vakbond De Unie.

    „Elke extra passagier van Qatar Airways op dit slotfeest had een potentiële KLM-klant kunnen zijn. In Qatar kennen ze het woord arbeidsomstandigheden niet eens”, zegt Rob Swankhuizen van techniekvakbond NVLT. „Het is makkelijk regeren als je je als kabinet constant achter een vanuit Brussel geregelde slotcoördinator verschuilt.”

    www.telegraaf.nl/financieel/184368406...
  5. forum rang 8 GakGak 30 november 2022 12:30
    PARIJS – Air France heeft deze week haar eerste nieuwe route voor het zomerseizoen van 2023 bekendgemaakt. Vanaf juni gaat de Franse luchtvaartmaatschappij voor het eerst vliegen vanaf Parijs naar Dar es Salaam in Tanzania. Dit doet ze met een tussenstop op Zanzibar, waar ze al op vloog. Het aantal vluchten per week naar Zanzibar wordt hiermee verhoogd. Hetzelfde geldt voor vluchten van Parijs Charles de Gaulle naar Nairobi in Kenia en Antananarivo in Madagaskar.
    .................
    Aanvankelijk was de markt nog redelijk verdeeld en was Oost-Afrika met Nairobi en Dar es Salaam toch vooral
    een KLM bolwerk.
    Het KLM aandeel staat zwaar onder druk en het beleid van de holding zal ook zwaar en nog meer verschuiven
    naar de Franse kant.

    Tel uit je winst.
  6. Meyers 2 december 2022 12:03
    Luchtvaartmaatschappij KLM krijgt in de toekomst mogelijk nieuwe externe investeerders die het vermogen versterken. Maandag wordt de aandelenstructuur om die reden aangepast, zo blijkt uit een voorstel voor een buitengewone aandeelhoudersvergadering die dan gehouden wordt.
    zijn er mensen die hier verstand van hebben
  7. forum rang 8 GakGak 3 december 2022 10:45
    Neem de KLM, die al jaren belooft duurzame brandstoffen te gaan gebruiken, zoals blijkt uit het boek De blauwe fabel. Daarin staat beschreven hoe de internationale luchtvaart in 2010 afsprak om binnen tien jaar 6 procent duurzame kerosine te tanken. De eindstand in 2019: 0,01 procent. De KLM zou in 2015 al 1 procent biokerosine tanken. In 2020 was dat nog steeds maar 0,18 procent.

    Beloftes van bedrijven worden wel meegenomen in ESG-scores, maar de daadwerkelijke impact niet.
    Inmiddels heeft de KLM haar handtekening gezet onder een nieuwe belofte: over ruim zeven jaar moet 14 procent van haar brandstof ‘duurzaam’ zijn.
    (Follow the money).
    ...............................

    Het enige wat duurzaam is bij KLM, dat zijn de schulden en de kapitaalinjecties.
  8. forum rang 8 GakGak 3 december 2022 10:58
    MILAN, Nov 24 (Reuters) - Italy's government is studying the possibility of selling the majority of ITA Airways to a consortium that could include Germany's Lufthansa and state-owned railways group Ferrovie dello Stato (FS), the Corriere della Sera newspaper reported.

    Citing government sources, the paper said the government could sell 51% of ITA, the successor to Alitalia, to Lufthansa for 250 million euros ($261 million) and 29% to FS, while the rest would remain with the Treasury.
    Lufthansa and FS declined to comment. The Italian Treasury could not immediately be reached for comment.
    Through a tie-up with ITA, FS could exploit synergies between air and rail transport, especially with the high-speed services its runs connecting major cities in Italy, the paper added.
    Rome has been keen to sell a majority stake in the airline and retain a minority, non-controlling stake in the initial stage, but the privatisation has proved difficult.

    The government reopened the process at the end of last month after an exclusivity period for talks with U.S. private equity fund Certares, Air France-KLM and Delta Air Lines failed to produce a deal.

    .................................

    Alleen maar goed nieuws als kansloze overnames/deelnames uit het zicht raken.

    Nu TAP nog.
  9. Pikipiki 6 december 2022 07:34
    Wat mij blijft verbazen is de dual pricing van de KLM. Vb datum 8-16 feb retour Amsterdam - Johannesburg: 794€. Brussel - Johannesburg: €514. Frankfurt - Johannesburg €611.
    Die beide vluchten naar Amsterdam met city hopper en vervolgens in dezelfde lijnvlucht naar Jo’burg… Hoezo milieu? Co2? Of mis ik iets?
  10. forum rang 8 GakGak 6 december 2022 09:39
    quote:

    Pikipiki schreef op 6 december 2022 07:34:

    Wat mij blijft verbazen is de dual pricing van de KLM. Vb datum 8-16 feb retour Amsterdam - Johannesburg: 794€. Brussel - Johannesburg: €514. Frankfurt - Johannesburg €611.
    Die beide vluchten naar Amsterdam met city hopper en vervolgens in dezelfde lijnvlucht naar Jo’burg… Hoezo milieu? Co2? Of mis ik iets?
    Heeft niets met milieu te maken want dat is geen prioriteit voor een airline.
    Wel commercie en omdat de concurrentie hevig is proberen ze zo buitenlandse klanten aan te trekken met
    lagere tarieven dan bv Lufthansa (gebeurt ook omgekeerd).
    Probeer alleen niet in te stappen in A´dam met 2e deel ticket Brussel - Jo´burg want dat accepteren ze hier niet...

    Eventueel trein naar Brussel en daar de reis beginnen, idioot maar waar.
    Terugreis uitstappen A´dam kan alleen met handbag want een koffer wordt naar BRU gelabeled !

    Zet Frans Timmermans maar eens aan het werk.
  11. forum rang 6 Hendrik65 6 december 2022 09:57
    quote:

    Hangklokje schreef op 6 december 2022 09:39:

    De koers gaat weer eens de onderste regionen opzoeken Zou 1,12 weer in zicht komen?
    Zou zomaar kunnen. Ook de andere twee grote, Europese luchtvaartmaatschappijen rood, waarbij International Consolidated Airlines Group, S.A. de grootste daling laat zien.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links