Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,530 23 apr 2024 16:36
  • +0,070 (+1,28%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 432.043 Gem. (3M) 313,7K

TomTom november 2022

1.437 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 72 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 november 2022 14:27
    TomTom is op dit moment het op één na slechtst presterende fonds in de ASCX. Min of meer ook vandaag weer een bevestiging dat het bedrijf terecht al jarenlang de riséé van Beursplein 5 is.
    Alle jubelverhalen ten spijt is er op de markt gewoon geen enthousiasme voor het krimpbedrijfje dat zich met zeer veel pijn en moeite door discountprijzen en loze toekomstverwachtingen boven water weet te houden

    Het is vrij ‘bizar’ (om dat woord ook maar eens te gebruiken) om TomTom de hemel in te prijzen en geen enkele kritische kanttekening te plaatsen bij de CEO die door de tijd is voorbijgestreefd en al jaren een steeds negatiever track record op zijn naam heeft staan.
  2. forum rang 6 tatje 24 november 2022 16:09
    Ik denk dat er vandaag op dit forum niemand aandelen heeft gekocht of verkocht.

    Ik denk zelfs deze week niet ?

    Zolang dit niet wordt waargemaakt, zullen de particulieren zich bijna niet roeren.

    Taco op de laatste CMD.

    Once we stably generate positive free cash
    flows, we will reassess our options for capital
    redistribution
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 24 november 2022 17:37
    quote:

    NewKidInTown schreef op 24 november 2022 15:47:

    Na uitvoerige analyse even een geheel andere en originele invalshoek (ben even kwijt van wie):

    de koers is de koers

    je zou ook kunnen zeggen, alle bekende informatie zit er in, is meegewogen bij de aan- en verkoop-beslissingen.
    Zou zo maar eens kunnen!
    Een beetje TT belegger die dit forum bezoekt weet inmiddels dat hij tot minimaal 2025 moet wachten wil TT een CARG van 15% en een FCF van minimaal 10% realiseert. Tot dan kan hij pielen met zijn geld in meer renderende fondsen.

    *excuses voor het het hij/zijn gebruik, maar ik heb geen idee hoe je een en ander genderneutraal kan schrijven.
  4. Biofoed 24 november 2022 18:44
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 24 november 2022 14:27:

    TomTom is op dit moment het op één na slechtst presterende fonds in de ASCX. Min of meer ook vandaag weer een bevestiging dat het bedrijf terecht al jarenlang de riséé van Beursplein 5 is.
    Alle jubelverhalen ten spijt is er op de markt gewoon geen enthousiasme voor het krimpbedrijfje dat zich met zeer veel pijn en moeite door discountprijzen en loze toekomstverwachtingen boven water weet te houden

    Het is vrij ‘bizar’ (om dat woord ook maar eens te gebruiken) om TomTom de hemel in te prijzen en geen enkele kritische kanttekening te plaatsen bij de CEO die door de tijd is voorbijgestreefd en al jaren een steeds negatiever track record op zijn naam heeft staan.
    Omdat ik zomaar 6 duimpjes tel, wat ik toch wel een redelijk groot aandeel vindt, ben ik even inhoudelijk in deze bijdrage van topposter Riet v. Milt (RvM) gedoken, zie hieronder:

    -TomTom is op dit moment het op één na slechtst presterende fonds in de ASCX.
    In de eerste zin lijkt het al meteen fout te gaan. Hoewel moment niet wordt gedefinieerd door RvM lijkt de meest gangbare tijdzone om een rendement te bepalen het jaar 2022.
    Momenteel is het koersrendement van TT in 2022 -9,77%, echter zowel BAM (-17,47%), HEIJM (-27,11%), NEDAP (-12,78%), KENDR (-23,8%) en SLIGR (-25,35%), hebben al een duidelijk slechter koersrendement van 8 bedrijven uit de ASCX die ik heb bekeken. Als je bij deze bedrijven het dividendrendement in mindering brengt op het negatieve koersrendement presteert alleen NEDAP beter dan TT. Ik ben dus heel benieuwd waar deze analyse van RvM vandaan komt na onderzoek van slechts 8 bedrijven waaruit niet blijkt dat TT het op één na slechtst presterende fonds is.


    Min of meer ook vandaag weer een bevestiging dat het bedrijf terecht al jarenlang de riséé van Beursplein 5 is.
    Waarom zou TT vandaag het mikpunt van spot zijn (betekenis van riséé) met een dagverlies van 0,9% zijnde €0,075? Er waren genoeg bedrijven die slechter noteerden en er waren vandaag nauwelijks grote winnaars.

    Alle jubelverhalen ten spijt is er op de markt gewoon geen enthousiasme voor het krimpbedrijfje dat zich met zeer veel pijn en moeite door discountprijzen en loze toekomstverwachtingen boven water weet te houden
    Zoals ook eerder aangegeven post RvM op elke dag dat TT naar beneden gaat het standaard riedeltje met deze keer opmerkingen als krimpbedrijfje en loze toekomstverwachtingen. Zijn er vandaag mededelingen geweest over de prijs die TT vraagt voor haar diensten dan wel heeft TT vandaag een nieuwe toekomstverwachting afgegeven, ik heb ze niet gezien maar ik verneem graag van RvM waar hij/zij deze wel heeft waargenomen.

    Het is vrij ‘bizar’ (om dat woord ook maar eens te gebruiken) om TomTom de hemel in te prijzen en geen enkele kritische kanttekening te plaatsen bij de CEO die door de tijd is voorbijgestreefd en al jaren een steeds negatiever track record op zijn naam heeft staan
    En natuurlijk op deze nieuwsloze dag met negatief rendement nog even een kat naar HG om dat een aantal posters het gewaagd hebben om aan te geven dat zij mogelijk wel een positief scenario zien in de toekomst, even als Teslin.

    Tot zover deze analyse van de bijdrage van RvM van vandaag vooral een gevolg van de zes duimpjes. Als afsluiter zou ik daarom graag van de personen die deze bijdrage gewaardeerd hebben met een duimpje, vernemen wat voor hen hiervoor de reden was, ik ben namelijk heel benieuwd.
  5. [verwijderd] 24 november 2022 19:40
    quote:

    Biofoed schreef op 24 november 2022 18:44:

    [...]

    Omdat ik zomaar 6 duimpjes tel, wat ik toch wel een redelijk groot aandeel vindt, ben ik even inhoudelijk in deze bijdrage van topposter Riet v. Milt (RvM) gedoken, zie hieronder:

    -TomTom is op dit moment het op één na slechtst presterende fonds in de ASCX.
    In de eerste zin lijkt het al meteen fout te gaan. Hoewel moment niet wordt gedefinieerd door RvM lijkt de meest gangbare tijdzone om een rendement te bepalen het jaar 2022.
    Momenteel is het koersrendement van TT in 2022 -9,77%, echter zowel BAM (-17,47%), HEIJM (-27,11%), NEDAP (-12,78%), KENDR (-23,8%) en SLIGR (-25,35%), hebben al een duidelijk slechter koersrendement van 8 bedrijven uit de ASCX die ik heb bekeken. Als je bij deze bedrijven het dividendrendement in mindering brengt op het negatieve koersrendement presteert alleen NEDAP beter dan TT. Ik ben dus heel benieuwd waar deze analyse van RvM vandaan komt na onderzoek van slechts 8 bedrijven waaruit niet blijkt dat TT het op één na slechtst presterende fonds is.


    Min of meer ook vandaag weer een bevestiging dat het bedrijf terecht al jarenlang de riséé van Beursplein 5 is.
    Waarom zou TT vandaag het mikpunt van spot zijn (betekenis van riséé) met een dagverlies van 0,9% zijnde €0,075? Er waren genoeg bedrijven die slechter noteerden en er waren vandaag nauwelijks grote winnaars.

    Alle jubelverhalen ten spijt is er op de markt gewoon geen enthousiasme voor het krimpbedrijfje dat zich met zeer veel pijn en moeite door discountprijzen en loze toekomstverwachtingen boven water weet te houden
    Zoals ook eerder aangegeven post RvM op elke dag dat TT naar beneden gaat het standaard riedeltje met deze keer opmerkingen als krimpbedrijfje en loze toekomstverwachtingen. Zijn er vandaag mededelingen geweest over de prijs die TT vraagt voor haar diensten dan wel heeft TT vandaag een nieuwe toekomstverwachting afgegeven, ik heb ze niet gezien maar ik verneem graag van RvM waar hij/zij deze wel heeft waargenomen.

    Het is vrij ‘bizar’ (om dat woord ook maar eens te gebruiken) om TomTom de hemel in te prijzen en geen enkele kritische kanttekening te plaatsen bij de CEO die door de tijd is voorbijgestreefd en al jaren een steeds negatiever track record op zijn naam heeft staan
    En natuurlijk op deze nieuwsloze dag met negatief rendement nog even een kat naar HG om dat een aantal posters het gewaagd hebben om aan te geven dat zij mogelijk wel een positief scenario zien in de toekomst, even als Teslin.

    Tot zover deze analyse van de bijdrage van RvM van vandaag vooral een gevolg van de zes duimpjes. Als afsluiter zou ik daarom graag van de personen die deze bijdrage gewaardeerd hebben met een duimpje, vernemen wat voor hen hiervoor de reden was, ik ben namelijk heel benieuwd.
    Lezen gaat u blijkbaar net zo moeilijk af als het Nederlands en dan heb ik het niet over tenenkrommende fouten als ‘ik vindt’ waarmee u uw zonderlinge betoog begint.

    Op dit moment betrof donderdag 24 november 2022 14.27 h. Het ging dus om vandaag.

    ‘ook vandaag wéér’ betekent dat er sprake is van een voortzetting van iets wat in het verleden is ingezet.En dat ging over het bewijs, niet over TT zelf.

    Nergens vermeld ik bij ‘krimpbedrijfje’ en ‘loze toekomstverwachtingen’ dat die gebaseerd zijn op ontwikkelingen van vandaag. Helaas gaat het bij TT om een (te) langdurige trend.

    Veel interessanter is het dus te weten wie u bereikt met uw duimpjesjacht tegen mij. Wel feliciteer ik u met het behaalde resultaat tot nu toe, u zult een tevreden mens zijn.
  6. JIBA 24 november 2022 21:20
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 24 november 2022 19:40:

    [...]

    Lezen gaat u blijkbaar net zo moeilijk af als het Nederlands en dan heb ik het niet over tenenkrommende fouten als ‘ik vindt’ waarmee u uw zonderlinge betoog begint.

    Op dit moment betrof donderdag 24 november 2022 14.27 h. Het ging dus om vandaag.

    ‘ook vandaag wéér’ betekent dat er sprake is van een voortzetting van iets wat in het verleden is ingezet.En dat ging over het bewijs, niet over TT zelf.

    Nergens vermeld ik bij ‘krimpbedrijfje’ en ‘loze toekomstverwachtingen’ dat die gebaseerd zijn op ontwikkelingen van vandaag. Helaas gaat het bij TT om een (te) langdurige trend.

    Veel interessanter is het dus te weten wie u bereikt met uw duimpjesjacht tegen mij. Wel feliciteer ik u met het behaalde resultaat tot nu toe, u zult een tevreden mens zijn.
    Wederom een nutteloze toevoeging aan het arsenaal aan nutteloze posts van u.

    Duizendmaal liever een paar spelfouten dan de onzin en herhalingen die u post.

    Misschien een idee om uw posts op te sparen en dan rond een uur of 23.00 in de avond ineens alles in één bericht te plaatsen.

    U opgelucht, en het forum zeer zeker ook.
  7. forum rang 6 pwijsneus 25 november 2022 06:30
    quote:

    *JustMe* schreef op 24 november 2022 10:12:

    Immers: OSM is niet ter vervanging van wat tomtom al doet en heeft aan kaartmateriaal maar een aanvulling op.

    Daarnaast heeft tomtom algoritmen e.d. om van die OSM data ook iets te maken dat commerciële waarde heeft. Dat is iets dat nu ontbreekt.

    De OSM data missen bepaalde kwaliteitscontroles en ook een uniform formaat waardoor het voor bepaalde partijen niet interessant is om te gebruiken. Ze kijken ernaar, vinden het interessant maar ook te risicovol.

    De TomTom algoritmen creëren dus waarde op dezelfde manier als het mixen, branden en malen van koffiebonen ervoor zorgt dat een product ontstaat waar een koffiebarretje iets mee kan. Algoritmen waarmee ook aanvullende data stromen zoals sensordata vanuit OEM’s en probe data vanuit big tech verwerkt worden.

    Dit is het eerst commerciële open ecosysteem voor mapping.
    Het is mooi dat TomTom een gratis kaartendienst nodig heeft om wat voetpaden in Kazachstan aan te vullen. Ook mooi voor gratis kaartendienst OSM dat TT het onderhoud nu op zich neemt voor hun product wat een commodity is geworden; kaarten.

    Het product is toch niet opeens wezenlijk veranderd, het blijft kaartdata, of location based technology.

    Sniklaas heeft gelijk dat komende 2 jaar TT niet in staat is een werkend businessmodel op te tuigen. Het jaar 2025 zou ook nog een overgangsjaar kunnen worden. Mag die Amerikaan die alles "awesome" vind op de CMD in 2025 vertellen wat er van geworden is.
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 25 november 2022 08:36
    quote:

    pwijsneus schreef op 25 november 2022 06:30:

    [...]

    Het is mooi dat TomTom een gratis kaartendienst nodig heeft om wat voetpaden in Kazachstan aan te vullen. Ook mooi voor gratis kaartendienst OSM dat TT het onderhoud nu op zich neemt voor hun product wat een commodity is geworden; kaarten.

    Het product is toch niet opeens wezenlijk veranderd, het blijft kaartdata, of location based technology.

    Sniklaas heeft gelijk dat komende 2 jaar TT niet in staat is een werkend businessmodel op te tuigen. Het jaar 2025 zou ook nog een overgangsjaar kunnen worden. Mag die Amerikaan die alles "awesome" vind op de CMD in 2025 vertellen wat er van geworden is.
    Als ik het goed heb begrepen wordt 2019 als eerste transitiejaar gezien.
    2025 wordt dan het achtste transitiejaar.
    Maar gelukkig is er daarna de manna waar ieder op wacht.
    Helaas weer een worst-verhang-jaartje later.

    * 2025 is ook het volgend CMD jaar; ik verheug me er nu al op.
    Dat zal een hoopgevend en exciting event worden.
  9. [verwijderd] 25 november 2022 09:54
    quote:

    NewKidInTown schreef op 25 november 2022 09:35:

    2019 - 2025 een bekende range: ZES magere jaren gevolgd door ZES magere jaren.......
    Hè, wat negatief. Anderhalf procent in de min op een groene beursdag is toch best te overzien? Het kan niet alle dagen feest zijn en ook bij innovatieve topbedrijven gaat de koers nooit in een rechte lijn omhoog. Er zijn altijd dagen dat sommige beleggers winst nemen ondanks super rooskleurige vooruitzichten.
  10. [verwijderd] 25 november 2022 10:00
    quote:

    pwijsneus schreef op 25 november 2022 06:30:

    [...]

    Het is mooi dat TomTom een gratis kaartendienst nodig heeft om wat voetpaden in Kazachstan aan te vullen.

    Ook mooi voor gratis kaartendienst OSM dat TT het onderhoud nu op zich neemt voor hun product wat een commodity is geworden; kaarten.

    Het product is toch niet opeens wezenlijk veranderd, het blijft kaartdata, of location based technology.

    Over de term commodity. Het is absoluut waar dat 'data' een commodity zijn. Net zoals suiker, koffie, olie, graan commodities zijn. Commodities is alles behalve een vies woord, je kunt er geld mee verdienen en het betekent slechts dat het overal in zit en gebruikt wordt. In dit blog van TT vergelijken ze kaartendata met olie. www.tomtom.com/newsroom/explainers-an... Dat zit ook overal in - zoals plastics - zonder dat je het weet heb je het de hele dag in je handen. Locatiedata zitten ook overal in.

    Zoals ook veel besproken zijn data een commodity, maar dat betekent niet dat alle toepassingen waarin je die data gebruikt ook commodities zijn. Van data kun je informatie maken, van informatie kennis maken en van kennis expertise maken. Het meest lage (goedkope) element in de keten is bijvoorbeeld een signaal van een sensor dat iemand ergens heeft gereden.. TomTom krijgt er miljarden van binnen en de waarde is nihil. Het wordt al waarde toevoegend als je er informatie van maakt, bijvoorbeeld verkeersinformatie. En van informatie naar kennis en expertise is weer een extra waarde toevoeging. Bijvoorbeeld wanneer een traffic consultancy bedrijf een advies geeft aan een miljoenenstad hoe ze de doorstroming kan verbeteren, waarbij ze zich baseert op realtime en historische verkeersdata.

    Zelf heb ik vaak koffie als analogie genoemd. Een koffieboer krijgt 3 euro per kilo koffie. In de Albert Heijn kost een kilo koffie tussen de 10 en 20 euro, afhankelijk van het merk en of er meerdere soorten bonen (meerdere databronnen!) in de blend zitten. En 90 euro per kilo als het in de Nespresso cupjes 'Ugandan amber' zit van Simon Levelt, waar een boer in Oeganda helaas weinig aan verdient. En 400 euro per kilo als het wordt uitgeserveerd als espresso in een koffiebarretje. Of 1.000 euro als dat koffiebarretje op het San Macroplein of Piazza del Popolo staat.

    De koffiemarkt is 200 miljard euro groot en 10% daarvan (20 miljoen) gaat naar de koffieboeren. Dus 10% van de totale markt is de commodity markt waar de commodity traders op actief zijn. En 90% is een markt waarin koffie een rol speelt maar wordt gebrand, gemixed, verpakt, getransporteerd, een merk krijgt, enzovoort. Maar 90% van de markt is dus ook géén commodity markt. Het ligt er dus maar aan op welk stuk van de keten je je richt.

    Wat TomTom nu met OSM doet is dat het nieuwe koffieboeren heeft aangesloten aan haar netwerk en daardoor meerdere soorten bonen krijgt. Vervolgens kan ze met haar algoritmen zorgen dat die data ook geschoond en uniform worden en ook vergeleken met wat TT in de base map heeft zitten en vergeleken met andere bronnen. Vervolgens wordt het in de map opgenomen. Dit is vergelijkbaar met het sorteren, blenden en branden van bonen. Om het vervolgens ook via eigen afzetkanalen (klanten die het al heeft) te kunnen upsellen. Ten eerste heeft OSM deze capaciteiten niet en geen commercieel product dat over meerdere landen heen eenzelfde formatting heeft (elk OSM team is nationaal en TT is een global mapmaker met global klanten).

    Wat TomTom nu zegt is dat door dit initiatief de markt die ze kan bedienen is toegenomen van 55% naar 85%. Dus weer in analogie van de koffie. In 55% van de keten van boon tot barretje was TomTom actief en ze kan actief worden in 85% van de keten. De overige 15% is markt van partijen aan wie TT levert. Daarnaast zegt ze dat de markt die TomTom ziet al haar kernmarkt groeit met 50% in 5 jaar. Dus je hebt een groeimarkt met daarbinnen een groeiende rol.

    Jouw derde vraag hierboven luidt: "Het product is toch niet opeens wezenlijk veranderd, het blijft kaartdata, of location based technology". Dit is ongeveer hetzelfde als zeggen dat een koffieboon toch gewoon een koffieboon is en in 30 jaar in wezen niet is veranderd. Dat kan wel zijn, maar de kwaliteit ervan verandert wel (bijvoorbeeld blends) en verschijningsvorm ook (bijvoorbeeld cupjes) en er wordt steeds meer van geconsumeerd. Locatie zit tegenwoordig overal in, veelal onzichtbaar. Ik vind die olie analogie van TomTom zelf (in link hierboven) dus ook wat beter dan de mijne met koffie.

    Het oude Tele Atlas was in feite een koffieboer die ook haar eigen koffie brandde en mixte. De kern van Tele Atlas was immers om met camera wagens de hele wereld over te rijden en data te verwerken in een kaart. Letterlijk het stratenboek digitaal maken. Inmiddels zijn er zoveel bronnen. Sensordata, sattelietbeelden, probe data, beelden van camera's op consumenten auto's enzovoort, dat je al lang niet meer de enige koffieboer bent. Er zijn juist data in overvloed, zo enorm veel dat het te kostbaar wordt om te verwerken als je daar geen Artificial intelligence voor hebt. TomTom zou naar eigen zeggen met 8 minuten aan data het hele straten netwerk van Amsterdam opnieuw kunnen maken.

    En OSM is in wezen een koffieboer die naast je is komen wonen en ook over heel veel data beschikt, maar die data zijn net wat anders. De aanvulling zit hem in alles buiten het autoverkeer. Wandelroutes, parken, etc. Wat TT nu zegt is: om de bonen van mijn buurman OSM commercieel aantrekkelijk te maken gaan we die ook bij ons branden, mengen, verpakken, transporteren en verkopen aan onze eindklanten. OSM heeft geen 'klanten', het heeft een oprichter, maar geen eigenaar. Het heeft ook geen omzet, wel donaties (TomTom is 1 van de donateurs). Het is net als WikiPedia iets dat mensen zelf aanvullen en corrigeren en waar niemand eigenaar van is. WikiPedia heeft dan ook geen klanten, maar mensen trekken er wel informatie van af.

    In wezen is dit een stap omhoog in de waardeketen. De koffieboeren zullen nooit meer dan 10% van de koffiemarkt in handen krijgen. Hun omzet is gemaximeerd tot 20 miljard euro en zij krijgen kleine marges de commodity traders. Als je alle boeren op dezelfde branderij aansluit kun je je richten op de waarde toevoegende lagen. Voor TomTom is dit onder andere HD maps voor hogere niveaus van autonoom rijden. De meeste automerken zitten nu op level 2 en vanaf level 3 stap je over van de ADAS map naar de HD map.
  11. Verbeek1942 25 november 2022 10:47
    De toppen van TT worden telkens lager, we zitten nu op 8,39 euro. Volgende ligt op de 8 euro als we eerst nog flink onder de 8 euro duiken. WE sorteren voor op uiteindelijk een exit bij 8,50 (met heeeeel veel geluk 9 euro). TT managment : Verlos de TT aandeelhouder uit zijn lijden en koop ons uit voor 9 euro.
  12. forum rang 6 pwijsneus 25 november 2022 10:59
    quote:

    *JustMe* schreef op 25 november 2022 10:00:

    [...]

    Over de term commodity. Het is absoluut waar dat 'data' een commodity zijn. Net zoals suiker, koffie, olie, graan commodities zijn. Commodities is alles behalve een vies woord, je kunt er geld mee verdienen ....
    HERE en TT verdienen er geen geld mee, en ik pretendeer ook niet dat het eenvoudig is om een werkend businessmodel op te tuigen.

    Het product probedata is een stuk minder onderscheidend dan koffie. Er is een speler in de markt - oa Google en Apple - die gratis koffie aanbied.

    Begrijp dat het geografisch bereik van tomtom er met de samenwerking met OSM op vooruit gaat, en dat zou in potentie nieuwe markten kunnen aanboren. Alleen of TT daarmee gaat groeien, laat staan winstgevend gaat worden gaan we over 18 maanden eens zien.

    We weten nog steeds niet wat ADAS in het laatje brengt. Want niet alleen TomTom weet hoe je met data moet omgaan. Er zijn een hoop champions die straks ook weten hoe je een ADAS product maakt. Hoe onderscheiden is TomTom daarin nog, want de "edge" die TomTom nu nog heeft, is dat het weet hoe je met grote hoeveelheden ruwe data moet omgaan. Maar er zijn tal van partijen die nu juist dat wiel ook aan het uitvinden zijn. Waaronder Cariad.

    Het blijft een verrekte lastige business. Vind de analogie met koffie overigens wel goed gekozen. Alleen met je nog even geduld hebben met te roepen dat er met ruwe probe data geld te verdienen valt...
  13. forum rang 7 ketchup 25 november 2022 11:04
    shorts die met minimale volumes maximaal op het aandeel leunen in de hoop onder de 8 euro verkoopdruk te triggeren en zo zelf te kunnen indekken

    gisteren vrije dag vandaag kan de Turkey doorgespeeld worden :)

    HG moet een inkoopplan afroepen, maar is daar te gierig en te laf voor .. hij ziet liever een Teslin ' haar geld naar zijn mond zetten ' zelf wil hij enkel 'gratis' aandelen en daar staat de cash voor geparkeerd , de bonussen zijn heilig , zo ook HG

    HG weet het allemaal wel super goed voor zichzelf te regelen, nu wij nog - geduld
    hij is net als van Gaal , vol ego .. en een ander moet het uiteindelijk opknappen
    beiden in de hall of fame ( shame )

    desalniettemin buy dips infront of the shorts
  14. [verwijderd] 25 november 2022 11:14
    quote:

    ketchup schreef op 25 november 2022 11:04:

    shorts die met minimale volumes maximaal op het aandeel leunen in de hoop onder de 8 euro verkoopdruk te triggeren en zo zelf te kunnen indekken

    gisteren vrije dag vandaag kan de Turkey doorgespeeld worden :)

    HG moet een inkoopplan afroepen, maar is daar te gierig en te laf voor .. hij ziet liever een Teslin ' haar geld naar zijn mond zetten ' zelf wil hij enkel 'gratis' aandelen en daar staat de cash voor geparkeerd , de bonussen zijn heilig , zo ook HG

    HG weet het allemaal wel super goed voor zichzelf te regelen, nu wij nog - geduld
    hij is net als van Gaal , vol ego .. en een ander moet het uiteindelijk opknappen
    beiden in de hall of fame ( shame )

    desalniettemin buy dips infront of the shorts
    Er is een uptrend sinds 14 oktober en short covering is ook begonnen op 14 oktober
  15. [verwijderd] 25 november 2022 11:24
    quote:

    ketchup schreef op 25 november 2022 11:04:

    shorts die met minimale volumes maximaal op het aandeel leunen in de hoop onder de 8 euro verkoopdruk te triggeren en zo zelf te kunnen indekken

    gisteren vrije dag vandaag kan de Turkey doorgespeeld worden :)

    HG moet een inkoopplan afroepen, maar is daar te gierig en te laf voor .. hij ziet liever een Teslin ' haar geld naar zijn mond zetten ' zelf wil hij enkel 'gratis' aandelen en daar staat de cash voor geparkeerd , de bonussen zijn heilig , zo ook HG

    HG weet het allemaal wel super goed voor zichzelf te regelen, nu wij nog - geduld
    hij is net als van Gaal , vol ego .. en een ander moet het uiteindelijk opknappen
    beiden in de hall of fame ( shame )

    desalniettemin buy dips infront of the shorts
    NB: 1 of 2 nieuwe Teslin's die het verhaal ook zien en een belang opbouwen (beiden 5%) heeft misschien nog wel meer impact dan aandelen inkopen 'voor scrap'. Die Teslin jongens zijn in TomTom gegaan niet op het aandelen inkoop programma (dat er niet is) en niet op dividend (dat er ook niet is) maar op een groei verhaal. Ze zien zelfs een omzet van 1,5 tot 2 miljard voor TomTom op lange termijn als mogelijk en verwachten "een heel andere waardering" wanneer de groei zichtbaar wordt. Als ik hun verhaal zo lees en daarvan overtuigd zou zijn zou ik tot 10% opbouwen.

    Natuurlijk gaat het verhaal niet direct als 'lopend vuurtje' maar ik zag wel dat Teslin een blog postte op eigen site en repostte op LinkedIn en daar ook likes voor kreeg van andere investeringshuizen die zich op de wat meer small en midkap richten. Er hoeven er maar 2 aangestoken te worden met dit verhaal en ook de casus eens goed tot zich nemen. Het verhaal op de Capital Markets Day staat allemaal op video en laat weinig aan duidelijkheid te wensen over.
  16. [verwijderd] 25 november 2022 11:45
    quote:

    Verbeek1942 schreef op 25 november 2022 10:47:

    De toppen van TT worden telkens lager, we zitten nu op 8,39 euro. Volgende ligt op de 8 euro als we eerst nog flink onder de 8 euro duiken. WE sorteren voor op uiteindelijk een exit bij 8,50 (met heeeeel veel geluk 9 euro). TT managment : Verlos de TT aandeelhouder uit zijn lijden en koop ons uit voor 9 euro.
    Ik ben geen TA-er maar als je gewoon de grafiek pakt die hier op IEX staat en de toppen en bodems verbindt dan zie je dit plaatje. Geen dalende toppen maar stijgende toppen en bodems. Voor zolang als zo'n trend duurt natuurlijk.

    ibb.co/3sYCHwH

    De TA-ers noemen dit kanalen, en het oogt een beetje als een slang. Deze is momenteel opwaarts gericht maar langetermijn zie je meer een neutraal beeld. Wat past bij de afwachtende houding in afgelopen jaar en de fase waar TT doorheen moest en ook het recente goede nieuws. Nieuw platform geeft een grotere te adresseren markt en onderbouwt waardoor kosten onder controle kunnen blijven en daarnaast een record orderboek van 2,4 mld.
1.437 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 72 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links