Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Audiovalley verborgen parel?

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. kummel07 15 juli 2021 23:25
    #AudioValley heeft een bewogen geschiedenis achter de rug. In 2003-2004 is ze in de audio-digitale wereld gestapt met het distribueren van muziek aan winkelketens, die het dan gebruikten in hun winkels. Op de top werkte het bedrijf voor 220 merken. Dit filiaal werd in 2019 aan een Italiaanse groep verkocht ‘omdat deze bezigheid niet meer strookte met de nieuwe strategie’. In 2008 werd Radionomy gecreëerd, een platform dat toeliet om een online-radio op te starten. Aangezien het moeilijk was om er omzet uit te puren, werd verder gekeken naar overnamemogelijkheden. In 2010 werd Jamendo, een bedrijf dat de rechten van artiesten beheert en in moeilijkheden zat, aan het overnamelijstje toegevoegd en in 2013 was het de beurt aan Targetspot nadat de groep in 2012 in de VS was neergestreken. Deze laatste koppelde reclame aan nieuwe vormen van audio. Iets later voegde het twee activiteiten van AOL-muziek aan het rijtje toe: Showcast, een uitgever van streamingsoftware, en Winamp, een tool om muziek te downloaden.
    Op zijn zachtst gezegd een bewogen en hobbelig parcours en dat is niet alles want het bedrijf had lange tijd een grote schuld tegenover de grote Franse mediagroep Vivendi. Een belang van 65% in Targetspot werd immers in 2015 aan Vivendi verkocht terwijl onder andere de huidige CEO Alexandre Saboundjian de resterende 35% overhield. Maar daar kwam weer verandering omdat volgens het moeilijk was om met zo’n grote partner samen te werken. In 2017 kocht Saboundjian de entiteit volledig terug en de betaling van de overname, goed voor 32 miljoen EUR werd gespreid over 7 jaar. Maar zo’n jaar geleden is alles terugbetaald tegen een mooie discount van 8 miljoen EUR waardoor de banden (en de schuld) met Vivendi volledig is doorgeknipt.
    Twee (en binnenkort drie) groeipolen
    De groep omschrijft zich vandaag als een speler die digitale audio wil ‘monetiseren’ of op een gerichte manier adverteerders wil samenbrengen met de makers van audiocontent (vooral podcasts). AudioValley telt nu drie historische activiteiten die elk een aparte business unit vormen: Targetspot, Jamendo en Winamp. Het drietal werkt autonoom maar er is een uitwisseling van data, technologie en andere.
    Eerst en vooral is er Targetspot, dat in 2020 tekende voor 89% van de omzet van de groep. Het filiaal zorgt kort samengevat dat adverteerders en aanbieders van digitale audiocontent elkaar vinden. De doelgroep was traditioneel het digitale publiek van FM-radio’s. Recent zijn daar nieuwe muzikale en podcast-platforms bijgekomen en er wordt begerig naar een nieuw publiek gekeken dat met gaming en andere applicaties bezig is. Het staat buiten kijf dat reclame-uitgaven zich meer en meer van de gewone FM-radiostations richting digitale kanalen zullen verplaatsen. Dankzij geavanceerde technologieën, zoals Passport Local, biedt Targetspot lokale adverteerders een extra aanvulling op webstrategieën (Google Ads, Facebook Ads), maar ook op lokale FM- of DAB+-radiocampagnes.
    CEO Saboundjian omschrijft de reclamemigratie als een natuurlijke evolutie. ‘De audioreclamemarkt is in Frankrijk bijvoorbeeld goed voor 700 miljoen EUR terwijl slechts 30 à 40 miljoen EUR naar de digitale kant gaat. Toch heeft deze laatste al een marktaandeel tussen 30 à 40%. Er moet dus duidelijk nog een inhaalbeweging gebeuren en audiospelers hebben vandaag meer dan ooit nood aan onze technologie en know how op dit vlak.’ De komende 5 jaar zou deze markt exponentieel moeten groeien.
  2. kummel07 15 juli 2021 23:26
    Naast de organische marktgroei heeft Targetspot zijn organisatie uitgebreid in 7 landen waardoor de internationalisering voor een extra turbo kan zorgen. Volgens Saboundjian zijn er slechts 3 à 4 kleine concurrenten terwijl de grote jongens waar men vaak aan denkt zoals Google en Amazon het moeilijk hebben om op de audiomarkt binnen te geraken omdat ze geen eigen luisteraars hebben.
    Jamendo, goed voor 11% van de omzet in 2020, is de verborgen parel van de groep en bestaat uit twee onderdelen: Licensing en Rights. Met de eerste entiteit worden licenties op liedjes aan allerhande partijen verkocht die ze willen gebruiken in films, reclame en dergelijke (half miljoen liedjes en bijna 50.000 artiesten). Met Rights wordt het beheer van de rechten van artiesten bedoeld. De omzet van Jamendo Licensing bedroeg in 2020 3 miljoen EUR en was nodig om de entiteit in leven te houden in afwachting van de lancering van Jamendo Rights. In laatstgenoemde schuilt het grote potentieel want deze markt is jarenlang gesloten geweest voor privé-activiteit.
    Maar sinds kort heeft een Europese richtlijn deze markt, goed voor jaarlijks 9 miljard EUR, geopend en geliberaliseerd. En eind 2018 hebben de meeste landen deze richtlijn in hun wetgeving omgezet. Het potentieel is enorm aangezien er jaren nauwelijks tot geen nieuwe initiatieven zijn gelanceerd. Ondertussen is de markt onderliggend wel veranderd door streaming en de doorbraak van het digitale gebeuren. Soundcloud en Deezer bijvoorbeeld plaatsen daarenboven steeds meer de artiest in het middelpunt en dat was vroeger volledig anders.
    Jamendo heeft in 2019 de machtiging gekregen om deze markt in heel Europa te betreden en de concurrentie met SABAM (overheidsinstelling die tot nu toe alleenheerser was) aan te gaan. Vorig jaar is er door corona vertraging opgelopen, sinds 3 maanden zit de ontwikkeling echter in een stroomversnelling. ‘Rechten van artiesten op een andere manier beheren met een betere betaling en meer transparantie staat voor de doorbraak en met Jamendo staat een nieuwe groeifase voor de deur. Het is een groot project dat ons de komende 3 jaar meer dan bezig zal houden en in september/oktober gaan we definitief van start. De mogelijkheden zijn enorm. De Franse SABAM bijvoorbeeld beheert jaarlijks 1,3 miljard EUR aan rechten en zelfs een klein marktaandeel betekenen grote sommen. Onze uitdaging is nu snelheid van uitvoering en zo snel mogelijk nieuwe artiesten aan te trekken. Vooral kleinere artiesten die vooral digitaal actief zijn, drukken hun interesse uit en sluiten momenteel deals af. Tevens hebben we reeds 50 deals met digitale platformen. De activiteit uitbouwen zal geld kosten en mogelijk hijsen we een grote partner mee aan boord,’ lichtte de CEO toe.
    De derde pool is Winamp, dat software voor het beluisteren van muziek aanbiedt en een concurrent is van iTunes en Windows Media Player. Het filiaal draait vandaag op een laag pitje (zijn beperkte omzet is voor 2020 onder die van Targetspot gerekend) maar vandaag wordt volop aan een nieuwe versie gewerkt die midden 2021 zal worden gelanceerd. Eind dit jaar zou het nieuwe Winamp op kruissnelheid moeten komen om op termijn een derde volwaardige groeipool te worden.
    Later dit jaar worden met Shoutcast (radio streaming technologie) en Hotmix (online radioplatform) nog extra activiteiten gelanceerd.
    Aandeel bijna op dieptepunt
    AudioValley is een Belgische groep, met hoofdzetel in Anderlecht, die midden 2018 op Euronext Parijs werd geïntroduceerd en na de IPO omwille van technische redenen door de Belgische beurswaakhond FSMA niet mocht communiceren naar Belgische beleggers toe. Daar kwam verandering in toen het aandeel in februari 2019 op Euronext Brussel ook een beursnotering kreeg. Die beursintroductie ontsnapte aan alle aandacht waardoor bijna niemand dit bedrijf kent en volgt. Er werd ook nauwelijks gecommuniceerd naar beleggers toe. De cijfers waren vorig jaar ook minder goed. In 2020 daalde de omzet met 11,3% tot 19,5 miljoen EUR. De pandemie, vooral dan in Q2 en Q3, zorgde voor allerhande vertragingen. De winst uit gewone bedrijfsuitoefening voor afschrijvingen en waardeverminderingen bedroeg wel 0,6 miljoen EUR. Netto kwam er echter een verlies van 4,8 miljoen EUR in de boeken vooral door toedoen van waardeverminderingen en afschrijvingen (-3,9 miljoen EUR).
    De beurskapitalisatie bedraagt zo’n 35 miljoen EUR terwijl het aandeel bijna op zijn laagste niveau ooit noteert. Voor een technologiebedrijf met groeitroeven is dat een tegenvaller. Bovendien wordt er totaal geen rekening gehouden met het feit dat grote jongens de markt afspeuren naar opportuniteiten om een voet tussen de digitale deur te krijgen. Enkele maanden terug werd Triton Digital, dat een omzet van 40 miljoen USD boekt, nog verkocht aan een grote partij voor 230 miljoen USD. En enkele weken geleden ging het Zweedse Acast (dat op dezelfde markt als Targetspot actief is) naar de Zweedse Nasdaq en kreeg het een waardering van zo'n 500 miljoen EUR mee. Acast boekte in 2020 wel een omzet van 58 miljoen EUR terwijl AudioValley over dezelfde periode een omzet van zo’n 20 miljoen realiseerde. De verliescijfers en de EBITDA waren wel veel slechter bij de Zweed.
    Geld heeft Audiovalley niet meteen nodig want het haalde in april 2021 bij institutionele beleggers in een private plaatsing nog 8,6 miljoen EUR op (uitgifte van 2,7 miljoen nieuwe aandelen tegen 3,15 EUR per aandeel). Ten slotte is het goed om weten dat 43% in het bezit is van de oprichter en het management.
  3. p/o 8 juli 2022 08:38
    Veranderde ondertussen van naam:

    www.businesswire.com/news/home/202207...

    Dit jaar 75% gedaald, maar de laatste weken komen ze met positief persbericht na het andere.

    Zeer sterke verbetering EBITDA van het filiaal Targetspot tot 2M€
    Omzet van de groep neemt met 44,5% toe
    Investeringen in de nieuwe Winamp-divisie
    Stevige groei in eerste kwartaal 2022

    AudioValley (Paris:ALAVY) (Brussels:ALAVY), de wereldwijd actieve specialist in B2B-oplossingen voor digitale audio, (ISIN-code : BE0974334667 / ticker : ALAVY) publiceert zijn jaarresultaten voor het boekjaar 2021 en zijn omzet voor het eerste kwartaal van 2022.

    Alexandre Saboundjian, CEO : « Het jaar 2021 was bijzonder druk en succesvol. Enerzijds kunnen we ons verheugen op een stevige groei van onze omzet (+44,5%), die op 28,3 M€ uitkwam dankzij de sterke prestatie van ons filiaal Targetspot in de Verenigde Staten en Europa. Deze activiteit, gespecialiseerd in digitale audioreclame, profiteert van de toenemende adoptie van digitale audioreclame door zowel adverteerders als uitgevers van allerhande content. De combinatie van onze technologische oplossingen en onze internationale aanwezigheid maakt het tevens mogelijk ons met succes te positioneren in de nieuwe en groeiende marktsegmenten van podcast- en muziekplatforms. We streven er ook naar ons op het vlak van mobile gaming, die al in 2022 goede resultaten zal opleveren, snel verder te ontwikkelen. Targetspot genereerde een EBITDA van 2M€, ofwel 7,6 % van onze omzet. De groei van de inkomsten in 2022 zal ons in staat stellen deze ratio te verbeteren.

    Anderzijds hebben we ons in 2021 ook gebogen over het hertekenen van onze andere activiteiten en strategie. Onze nieuwe Winamp-afdeling heeft als roeping artiesten diensten rond het beheer van hun inkomsten aan te bieden. Het brengt de activiteiten samen van Bridger, ons nieuw filiaal voor het beheer van auteursrechten, Jamendo, dat muzieknummers op de markt brengt, en Winamp, onze iconische audiospeler. Deze nieuwe groei-entiteit ontwikkelen vergt grote investeringen, die op het einde van het tweede trimester van 2021 zijn begonnen en op ons courant operationeel resultaat voor afschrijvingen hebben gewogen, wat ons klein operationeel bedrijfsverlies verklaart. Deze investeringen zullen doorgaan en we onderzoeken momenteel financieringsmogelijkheden om ons ambitieuze businessplan te helpen uitvoeren. »

    (*)Het nettoresultaat van de Groep voor het jaar 2021 wordt beïnvloed door meer dan 3,5M€ aan boekhoudkundige aanpassingen met betrekking tot (i) de niet-conversiepremie op converteerbare obligaties voor 1,4M€ en (ii) de afschrijving van immateriële activa voor 2,1M€, die geen invloed heeft op de kasstroom van de Groep.

    ANALYSE VAN DE CIJFERS

    Omzet groeit met 44,5%

    Over het hele jaar komt de omzet van de Groep uit op 28,3 M€ (tegenover 19,5 M€ in 2020)1, goed voor een stijging van +48,2% bij constante wisselkoersen ten opzichte van 2020.

    Dit weerspiegelt het sterke herstel, dat vooral vanaf het 2e kwartaal voelbaar was, en meer in het algemeen de versnelde invoering van digitale audio op mondiaal vlak.

    De Targetspot divisie (goed voor 92% van de omzet van de Groep) bleef profiteren van de verdere adoptie van digitale audio door adverteerders die op zoek zijn naar nieuwe kanalen om hun reclamecampagnes op te verspreiden. Ze laat een omzetgroei van 50% optekenen.

    Europa presteerde zeer goed (+32%, 7,9M€) ondanks het feit dat er nog steeds een zekere impact van Covid is, terwijl de Amerikaanse activiteiten uitblonken met een hausse van 60% (18M€) !

    Bij Targetspot werden 11 nieuwe commerciële partnerships in 2021 afgesloten, waarvan een groot deel in het tweede semester; ze zullen dus de komende maanden een positief effect sorteren, wat een goed 2022 doet vermoeden.

    De divisie Winamp (8% omzet van de Groep) van haar kant waarvan Jamendo deel uitmaakt, dat de werken van 45.000 muzikanten commercialiseert, had in het begin van het jaar nog sterk te lijden onder de Covid-crisis (Q1 een daling van 13% tegenover Q1 2020), maar herstelde zich vervolgens om tegenover 2020 met een lichte groei van 1,8% tot 2,2M€ uit te komen. Bridger werd officieel gelanceerd in 2022.

    EBITDA lichtjes negatief na oprichting van Winamp divisie

    De geconsolideerde brutomarge is verder gestegen van 47,5% tot 48,5% (waardoor de gunstige evolutie, van 44,3% in 2019 tot 47,5% in 2020, aanhoudt).

    De sterke EBITDA van +1.993k€ (toename van 798k€) bij Targetspot wegen net niet genoeg op tegen de investeringen voor het opzetten van de Winamp dochter - met name het digitale platform voor het beheer van auteursrechten van Bridger, de aanwerving van 22 talenten (43,7 voltijdse werknemers eind 2021 tegenover 21,7 eind 2020) en het gebruik van externe consultants -, waardoor de EBITDA van de groep op -26k€ uitkomt tegenover +622k€ in 2020.

    Het wordt als volgt over de entiteiten verdeeld :

    - Targetspot : een uitstekende EBITDA van + 1.993k€
    - Winamp : - 1.502k€
    - Corporate : - 518k€

    EBIT (courant operationeel resultaat na afschrijvingen)

    In april 2021 haalde AudioValley met succes 8,6M€ op via een private plaatsing, hoofdzakelijk om de Winamp-divisie op te zetten en de internationale ontwikkeling van de groep voort te zetten.

    Op 31 december 2021 bedroeg het eigen vermogen van de groep 16,6M€ tegenover 14,8M€ in 2020.

    Bekijk hier het persbericht van de lancering van Bridger, een nieuwe onafhankelijke entiteit voor het beheer van auteursrechten die songwriters een efficiënte en kosteloze oplossing biedt om hun royalty's te innen via streaming.

    Vooruitzichten 2022

    Het jaar 2022 is goed begonnen voor de Targetspot divisie (zie omzet Q1 hieronder). De 11 nieuwe contracten die in 2021 werden ondertekend, zullen dit jaar vruchten afwerpen en de groei van de divisie ondersteunen. We verwachten een verschuiving van reclamecampagnes van traditionele FM-radio naar digitale audiomedia (smartphonetoepassingen, intelligente spraakassistenten, podcasts, videospelletjes, enz.), die een betere targeting van het doelpubliek toelaten.

    De lancering van de nieuwe activiteiten inzake het beheer van auteursrechten Bridger (gebaseerd op de liberalisering van het collectieve beheer van auteursrechten in Europa) zal naar verwachting vanaf de tweede helft van 2022 inkomsten beginnen te genereren. Het focust op een markt die op 10 miljard euro in Europa wordt geschat, een markt waar het zich op wil toespitsen.

    Gelet op het grote aanwervingsplan dat in 2021 van start is gegaan en dat in afwachting van de eerste inkomsten een aanzienlijke druk legt op de cashflow van de Groep, bestudeert de Groep echter verschillende mogelijkheden om de financiering van haar Winamp-afdeling na begin juni 2022 veilig te stellen.

    OMZETCIJFERS 1E TRIMESTER 2022

    60% groei in Europa voor Targetspot !

    De omzet zet in het eerste trimester een mooie groei van 30% neer in vergelijking met het eerste trimester van 2021 (+21,5% bij constante wisselkoersen), tot 6,6M€.

    Deze groeidynamiek komt van de Targetspot-divisie die een omzet van 6,1M€ laat optekenen, een hausse van 34,6% (+25% bij constante wisselkoersen), tegenover 4,6M€ in Q1 2021.

    De groei wordt aangedreven door zowel de VS (+23%; +13,1% bij const. wisselkoersen) als Europa, dat een spectaculair herstel heeft laten zien, met een omzetstijging van 60,4% ten opzichte van Q1 van 2021!
  4. p/o 26 juli 2022 18:26
    Denk dat we hier morgen een feestje krijgen:

    Omzetstijging van 19,1% in eerste zes maanden van het jaar
    Ondertekening van 12 nieuwe commerciële partnerships
    Verdubbeling monetiseerbare advertentieruimte

    De Groep zal op 18 oktober haar strategisch plan bekendmaken

    Koersgevoelige Informatie:

    Targetspot (Paris:ALTGS) (Brussels:ALTGS) (ex-AudioValley), een wereldwijde AdTech-speler en actief rond de monetisatie van audio, maakt zijn balans op voor het eerste halfjaar van 2022.

    De omzet van de Groep bedroeg 14,7 miljoen euro (M€), tegenover 12,3 M€ een jaar eerder. Dat is een stijging van 19,1% tegenover dezelfde periode van het vorige boekjaar.

    Bij constante wisselkoersen (CW) ging de omzet er 12,6% op vooruit. Het wisselkoerseffect was in het eerste semester goed voor +6,5% (+0,8 miljoen euro). De stijging van de dollar tegenover de euro lag aan de basis hiervan.

    Naast de solide groei werd een belangrijke vooruitgang geboekt in de verdere ontplooiing op internationale schaal van het technologisch aanbod van de Groep. Targetspot heeft dit jaar alleen al 12 nieuwe partnerships afgesloten, tegenover 11 over heel 2021. Daartoe behoort een reeks overeenkomsten met toonaangevende uitgevers (ShowHeroes, SBS…), die de deuren naar de Latijns-Amerikaanse markt hebben geopend.

    Een andere gunstige ontwikkeling die de groei de komende maanden zal aanzwengelen, is de verdubbeling van de monetiseerbare advertentieruimte die aan adverteerders beschikbaar zal worden gesteld (inventaris) zowel via deze nieuwe partnerships als via de bestaande portefeuille.

    De afdeling Targetspot (92% van de totale omzet in het semester), die zich bezighoudt met de monetisatie van alle digitale audiokanalen (podcasts, webradio’s, muziekstreaming…), boekte een omzet van 13,6 M€, een stijging van 21,5% (+14,4% bij constante wisselkoersen). De groei opgemeten in het tweede kwartaal van 2022 (+12,4%) kwam lager uit door de veeleisende vergelijkingsbasis. In het tweede kwartaal van 2021 was er immers sprake van een uitzonderlijke bedrijvigheid omdat de reclame-uitgaven na de opheffing van de pandemiebeperkingen een inhaalbeweging hadden gemaakt.

    De Winamp-divisie (inclusief andere activiteiten zoals de muziekcatalogus van Jamendo) realiseerde een omzet van 1,1 M€ in het eerste semester van 2022, een daling van 4,2%. Zoals aangekondigd is een proces op gang gebracht om deze activiteit, die nu niet meer strategisch is en aanzienlijke investeringen vereist om de inkomsten te verhogen, te verkopen.

    Sterke prestatie van Targetspot in Europa

    In Europa bleef de groei van de Targetspot-divisie zeer sterk gedurende het eerste halfjaar (+36,1%), dankzij de groei op alle onderdelen van digitale audio. Steeds meer Europese adverteerders zien in digitale audio een middel om de bekendheid te vergroten en de consument aan te spreken.

    In Noord-Amerika stegen de inkomsten over het eerste halfjaar met 13,1% en met 1,2% bij constante wisselkoersen. De groei werd afgeremd door de matiging van reclame-investeringen in bepaalde sectoren waaronder de automobielsector en door aanwervingsproblemen - vooral voor commerciële verkoopprofielen - als gevolg van de krapte op de Amerikaanse arbeidsmarkt. De herschikking van het aanbod van Targetspot naar nieuwe partners weegt ook tijdelijk op de volumes in de VS.

    Deze conjuncturele factoren doen niets af aan de fundamenteel gunstige trends voor digitale audio op de Noord-Amerikaanse markt. Door de grote marktdynamiek zijn er veel mogelijkheden voor Targetspot, dat zich in een ideale positie bevindt dankzij haar historische aanwezigheid in de regio, de kracht van haar eigen technologieën en de kwaliteit van haar portfolio van adverteerders en uitgevers.

    Mario Cabanas, operationeel directeur bij Targetspot, verduidelijkt :
    « De marktdynamiek in digitale audio blijft uitstekend vooral in de monetisering van podcasts, waar onze inkomsten verdrievoudigd zijn in vergelijking met de eerste helft van 2021. De Targetspot-divisie heeft in de eerste helft van het jaar opmerkelijk goed gepresteerd in Europa en heeft de tweede helft van het jaar in de VS positief ingezet. De recente herschikking van ons aanbod zal er naar verwachting een flinke impact hebben. »

    Alexandre Saboundjian, voorzitter en oprichter van Targetspot, vult aan :
    « Onze commerciële successen ondersteunen onze strategie om ons opnieuw te concentreren op onze kernactiviteiten, die, zoals aangekondigd op 24 mei, de verkoop van Winamp zal inhouden. Onze ambities voor Targetspot zullen worden uiteengezet in een nieuw strategisch plan dat op 18 oktober zal worden gepresenteerd en dat de weg zal effenen voor winstgevende groei. »

    VOLGENDE AFSPRAAK
    17 oktober 2022, nabeurs

    Over Targetspot
    Targetspot, een AdTech-groep genoteerd op de beurzen van Brussel en Parijs, is sinds 2007 een leider en pionier in digitale audio. Targetspot staat toe om merken met hun doelgroep te verbinden via een hele resem toonaangevende uitgevers die actief zijn in alle segmenten van digitale audio. Targetspot zorgt, dankzij een eigen set aan technologieën, voor een handige integratie tussen merken en uitgevers zodoende directe en programmatische reclame, scherpe targeting zonder cookies en gecontextualiseerde reclame mogelijk te maken. Targetspot is via zijn merk Shoutcat ook leider op het gebied van audiostreaming. Met Shoutcast kunnen meer dan 85.000 radiostations online worden gestreamd. Targetspot is actief in 9 landen en heeft wereldwijd ongeveer 100 mensen in dienst.
  5. p/o 22 september 2022 22:40
    BRUSSELS, September 22, 2022--(BUSINESS WIRE)--Regulatory News:

    Targetspot (formerly AudioValley) (Paris:ALTGS) (Brussels:ALTGS), a global player in AdTech and digital audio monetisation, is strengthening its position in podcast monetisation by adding new resources to its US marketplace and entering into a series of partnerships in the UK and France. A particularly dynamic segment of the digital audio industry, podcasts are now a major growth area for the Group.

    In North America, the Targetspot podcast marketplace has been refined to fully meet the expectations of advertisers who are attracted to this immersive and engaging medium and are looking to buy space from multiple podcast publishers. It now offers them a transparent environment to deliver massive, targeted campaigns at competitive prices.

    Dominick Milano, SVP, Sales, and Business Development North America : "As we have continued to expand our podcast supply, we have simultaneously been improving both show level transparency and category accuracy. This means buyers can have further confidence in buying what they are targeting, and having greater visibility in the actual shows where ads are running."

    The Targetspot podcast marketplace now reaches over one billion monthly impressions in North America from renowned publishers such as Spreaker, Empire, Salem, Bonneville or CBC, with a catalog of over 56,000 different podcasts.

    Two new partnerships in the UK

    In the UK, partnerships with two new publishers, Sport Social Podcast Network and WIZARD Radio Media, will expand advertising inventory with topics that are popular with advertisers and agencies. Targetspot now offers them the opportunity to reach a wide-ranging audience of sports fans through its alliance with dedicated podcast specialist Sport Social Podcast Network. With WIZARD Radio Media, which broadcasts the most popular teenage web radio station in the UK, Targetspot is strengthening its focus on the "Generation Z" target group through high-quality podcasts.

    A stronger position in native podcasting in France

    Already a key player in the monetisation of radio replay podcasts through its exclusive partnership with Radio France, Targetspot is strengthening its catalogue of digital native podcasts in France and Belgium. The Group is marketing three new programmes produced by Paradiso Media and Brut (100% digital media designed for social networks), which had an excellent summer performance on listening platforms.

    Targetspot has also partnered with the French platform Audiomeans, the leading independent podcast hosting and distribution company in terms of listening volume.

    Group Chairman and founder Alexandre Saboundjian comments : "Revenues from podcasts made up 28% of Targetspot's turnover in the first half of 2022, compared to 19% for the whole of 2021. The many partnerships forged in recent weeks will further accelerate our increasing influence in this high-potential channel. Podcasts bring together an audience that is both highly engaged and highly qualified, offering agencies and advertisers unprecedented targeting capabilities. With its turnkey Targetspot Podcast Marketplace solution, our Group has become a key player in podcast monetisation."

    NEXT EVENT

    First half 2022 results
    17 october 2022, after market close

    About Targetspot
    Targetspot, an AdTech group company listed on the Brussels and Paris stock exchanges, has been a leader and pioneer in digital audio since 2007. Targetspot connects brands to their target audiences via an inventory of leading publishers across all areas of digital audio. Through its proprietary technologies, Targetspot provides end-to-end integration between advertisers and publishers, for contextually targeted, cookie-free campaigns involving both direct and programmatic buying. Targetspot is also a leader in audio streaming, its Shoutcast brand enabling over 85,000 radio stations to be streamed online. Targetspot is operational in 9 countries and employs around 100 people worldwide.
  6. p/o 25 oktober 2022 09:51
    live.euronext.com/en/product/equities...

    Gisteren eens gemaild naar de ceo

    Hij is van mening dat de huidige beurskoers niet de werkelijke waarde van de onderneming weerspiegelt. Voorts liet hij ook verstaan dat alle opties voor Winamp op tafel liggen: een verkoop draagt nog altijd zijn voorkeur weg maar een stopzetting behoort ook tot de mogelijkheden. Eenmaal Winamp verkocht of stopgezet, zal het bloeden snel stoppen aangezien Targetspot op zich zo goed als winstgevend is.

    Heb hem dan een nieuwe mail gestuurd of hij zelf extra aandelen zal inkopen en of er al gesprekken lopen met potentiële overnemers voor winamp maar daar mocht hij naar eigen zeggen niks over zeggen. (geen verklaringen mag doen waarvan de markt nog niet van op de hoogte is gesteld.).

    We staan hier nog altijd ruim 90% lager dan een jaar geleden, hopelijk kan hij snel duidelijkheid geven en kunnen we terug naar normale niveaus.

    Ga er ook vanuit dat het feit dat de ceo ruim 43% bezit in ons voordeel zal spelen.
    investors.targetspot.com/nl/beleggers...
  7. p/o 25 oktober 2022 10:05
    Iemand kocht vandaag al 4400 stuks aan mkt en daarna iemand (of dezelfde) 16650 stuks aan mkt en toch is er daarna iemand die meteen stuk lager verkoopt????

    Een jaar geleden werd op 1 dag voor bijna 400.000 euro gekocht tot 3.98 en nu...
    24/10/2022 0.40
    21/10/2022 0.43
    20/10/2022 0.458
    19/10/2022 0.54
    18/10/2022 0.678
    17/10/2022 0.68
    14/10/2022 0.662
    13/10/2022 0.66
    12/10/2022 0.696
    11/10/2022 0.70
    10/10/2022 0.67
    07/10/2022 0.69
    06/10/2022 0.684
    05/10/2022 0.688
    04/10/2022 0.70
    03/10/2022 0.70
    30/09/2022 0.70
    29/09/2022 00.682
    28/09/2022 0.70
    27/09/2022 0.698
    26/09/2022 0.81
    23/09/2022 0.744
    22/09/2022 0.73
    21/09/2022 0.89
    20/09/2022 0.912
    19/09/2022 0.96
    16/09/2022 0.99
    15/09/2022 1.00

    22/07/2022 1.49

    26/04/2022 2.48

    21/02/2022 3.01

    04/01/2022 3.60

    22/10/2021 3.98 3.69 3.95 99,007 380,067
  8. p/o 27 oktober 2022 19:37
    Targetspot (ex-AudioValley), een wereldwijde speler in AdTech en in monetisering van digitale audio, versterkt zijn positie in de monetisering van podcasts door nieuwe middelen in zijn Amerikaanse Podcast Marketplace te injecteren en een reeks partnerships in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk af te sluiten. Podcasts, een zeer dynamisch segment van digitale audio, wordt hiermee een steeds belangrijkere groeipool voor de Groep.

    In Noord-Amerika hebben we onze Podcast Marketplace verder verbeterd om nog beter te kunnen voldoen aan de verwachtingen van adverteerders, die zich steeds meer laten verleiden door dit sterk groeiende medium en op zoek zijn naar reclameruimte bij uitgevers van podcasts. Deze marktplaats biedt hen vandaag een transparente omgeving om massale, gerichte en scherp geprijsde campagnes te realiseren.

    Dominik Milano, SVP Sales and Business Development, legt uit: « We hebben onze beschikbare inventaris van podcasts uitgebreid en tegelijkertijd de transparantie rond namen en categorieën ervan verbeterd. Adverteerders kunnen nu nog beter vertrouwen waarin ze investeren dankzij een betere zichtbaarheid op de podcasts waar hun campagnes plaatsvinden. »

    Op de Podcast Marketplace van Targetspot, goed voor een catalogus van meer dan 56.000 verschillende podcasts, worden in Noord-Amerika bij toonaangevende uitgevers zoals Spreaker, Empire, Salem, Bonneville en CBC maandelijks meer dan 1 miljard podcastst afgespeeld.

    Twee nieuwe partnerships in het Verenigd Koninkrijk

    In het Verenigd Koninkrijk zullen twee nieuwe partnerships met uitgevers, Sport Social Podcast Network en WIZARD Radio Media, de advertentiemogelijkheden van Targetspot verruimen, met nog meer thema’s die populair zijn bij adverteerders en agentschappen. Dankzij de alliantie met Sport Social Podcast Network, de specialist in podcast met een specifieke sportfocus, zal Targetspot hen nu de mogelijkheid bieden om een ruim en divers publiek van sportfans aan te spreken. Via WIZARD Radio Media, de meest populaire tiener webradio in het Verenigd Koninkrijk en uitgever van kwalitatief hoogstaande podcasts, kunnen ze via Targetspot toegang krijgen tot « Generatie Z ».

    Een sterkere positie in native podcasting in Frankrijk

    Targetspot commercialiseert drie nieuwe, door Paradiso Media en Brut geproduceerde programma’s (een 100% digitaal medium ontworpen voor sociale netwerken), die tijdens de zomer op verschillende platforms uitstekende luistercijfers konden voorleggen. Targetspot is al een belangrijke speler in de monetisatie van radio replay podcasts via haar exclusieve partnerschap met Radio France en versterkt nu hiermee zijn catalogus van digitale lokale podcasts in Frankrijk en België.

    Ten slotte gaat Targetspot ook samenwerken met het Franse platform Audiomeans, de grootste, onafhankelijke speler op het vlak van podcast hosting en -distributie in termen van luistervolume.

    Alexandre Saboundjian, CEO en oprichter van de Groep, merkt op: « De inkomsten uit podcasts bereikten in de eerste helft van 2022 28% van de omzet van Targetspot, tegenover 19% in heel 2021. De vele partnerships die de afgelopen weken zijn afgesloten, zullen onze doorbraak binnen dit medium met hoog potentieel verder versnellen. De podcast trekt over het algemeen een zeer betrokken en hoog opgeleid pubiek aan en biedt nu reclame-agentschappen en adverteerders de mogelijkheid deze specifieke groep gemakkelijker te bereiken. En met onze Targetspot Podcast Marketplace-oplossing zijn we een belangrijke speler geworden in de monetisatie van podcasts. »
  9. p/o 22 november 2022 09:22
    Targetspot SA (Paris:ALTGS) (Brussels:ALTGS) verkoop zijn audio business activiteiten (divisie Targetspot), die ondergebracht zijn in het filiaal Radionomy B.V., aan Azerion, een internationale groep genoteerd op Euronext Amsterdam (ticker AZRN.AS) die opereert op een snelgroeiend entertainment- en mediaplatform.

    Door deze transactie krijgen de drie aandeelhouders van de Radionomy Group B.V. (Targetspot houdt 98,5% van het kapitaal van de Radionomy Group B.V. aan en twee minderheidsaandeelhouders hebben de resterende 1.5%) het volgende: (i) een totale contante betaling van 7,5 M€, betaald in drie schijven van elk €2,5 M€, bij closing, op 31 april 2023 en op 31 januari 2024 en (ii) een betaling in Azerion-aandelen van 19,1 M€ (ofwel 2.782.644 Azerion-aandelen). Bovendien komt Targetspot SA (en de twee andere minderheidsaandeelhouders) in aanmerking voor een « earn-out » in april 2024 van maximaal 3 M€, te betalen in aandelen Azerion.

    De divisie Targetspot, die deel uitmaakt van de verkoop, is actief op het vlak van de monetisatie van digitale audio op alle beschikbare kanalen (webradio's, muziekstreaming, podcasts, audioboeken, videoplatforms en mobiele games). Ze vertegenwoordigde 92% van de totale inkomsten van Targetspot SA in de eerste helft van 2022, goed voor een omzet van 13,4 M€ en een EBITDA van 0,5 M€.

    De overname van deze divisie zal Azerion in staat stellen het op maat gemaakte technologieaanbod van Targetspot te integreren en zijn reclame-aanbod te verbeteren. Door targetingdata beter af te stemmen op de vereisten van campagnes en audio-inhoud kan Azerion betere luisterervaringen creëren en zo sterkere campagneresultaten boeken.

    Alexandre Saboundjian, voorzitter en oprichter van Targetspot SA, merkt op: « Onze divisie Targetspot en Azerion vullen elkaar perfect aan: we voegen een in-huis gebouwde digitale audio technologie toe die ontbrak in het huidige Adtech platform van Azerion, terwijl Targetspot zal profiteren van Azerions commerciële kracht, met zijn aanwezigheid in 24 landen en zijn nauwe banden met 575 uitgevers en 400.000 adverteerders. Ik ben ook erg trots op de erkenning van de Targetspot- en Shoutcast-teams, die de afgelopen jaren onvermoeibaar hebben gewerkt om het Audio-platform te verbeteren en ons internationale marktaandeel te vergroten, waarbij reclame via digitale audio en podcasts met succes is geïntegreerd in de mediaplannen van tienduizenden merken. »

    De transactie (« closing ») zal uiterlijk eind december 2022 effectief worden afgerond, na goedkeuring door de buitengewonealgemene aandeelhoudersvergadering van Targetspot SA, die op 9 december 2022 zal worden bijeengeroepen. Een overzicht van de voorwaarden van de overdrachtsovereenkomst, op 21 november 2022 met Azerion ondertekend, is beschikbaar op de website van Targetspot SA op investors.targetspot.com.

    Na de verkoop zal de Groep, die over een sterke financiële positie zal beschikken, haar focus richten op Winamp, een dochteronderneming die momenteel uit drie merknamen bestaat:

    Bridger, een beheerplatform voor auteursrechten gelanceerd in april 2022
    Jamendo, dat werken van meer dan 45.000 muzikanten op de markt brengt
    Winamp, de iconische audiospeler

    De groeivooruitzichten en doelstellingen voor deze activiteiten zullen in een volgende mededeling na de BAV aan bod komen. Dan zal ook een nieuwe naam voor de Groep worden gecommuniceerd. Deze moet dan nog worden goedgekeurd door een BAV van de aandeelhouders van Targetspot SA, die na de effectieve voltooiing van de transactie zal worden bijeengeroepen.

    VOLGENDE AFSPRAAK
    Buitengewone Algemene Vergadering
    9 December 2022

    Over Targetspot

    Targetspot, een AdTech-groep genoteerd op de beurzen van Brussel en Parijs, is sinds 2007 een leider en pionier in digitale audio. Targetspot staat toe om merken met hun doelgroep te verbinden via een hele resem toonaangevende uitgevers die actief zijn in alle segmenten van digitale audio. Targetspot zorgt, dankzij een eigen set aan technologieën, voor een handige integratie tussen merken en uitgevers zodoende directe en programmatische reclame, scherpe targeting zonder cookies en gecontextualiseerde reclame mogelijk te maken. Targetspot is via zijn merk Shoutcat ook leider op het gebied van audiostreaming. Met Shoutcast kunnen meer dan 85.000 radiostations online worden gestreamd. Targetspot is actief in 9 landen en heeft wereldwijd ongeveer 100 mensen in dienst.

    Over Azerion

    Azerion is een snelgroeiend en toonaangevend, digital entertainment en -mediaplatform. Azerions geïntegreerde platformen bieden technologische oplossingen aan door het aan- en verkopen van digitale advertenties te automatiseren voor media-inkopers en -verkopers. Content creators, digitale uitgevers en adverteerders werken samen met Azerion om miljoenen mensen te bereiken over de hele wereld die onze games spelen en onze entertainmentconcepten gebruiken om interactie, loyaliteit en e-commerce te bewerkstelligen. Azerion is in 2014 opgericht door twee Nederlandse ondernemers en heeft zich als organisatie ontzettend snel uitgebreid, gedreven door sterke organische groei en strategische aquisities. Het hoofdkantoor van Azerion is gevestigd in Amsterdam in Nederland en het bedrijf heeft een beursnotering in Euronext Amsterdam.
  10. p/o 22 november 2022 09:29
    0,4
    Wijziging (0,091)
    29,45%

    Snap de lauwe reactie niet
    Door deze transactie krijgen de drie aandeelhouders van de Radionomy Group B.V. (Targetspot houdt 98,5% van het kapitaal van de Radionomy Group B.V. aan en twee minderheidsaandeelhouders hebben de resterende 1.5%) het volgende: (i) een totale contante betaling van 7,5 M€, betaald in drie schijven van elk €2,5 M€, bij closing, op 31 april 2023 en op 31 januari 2024 en (ii) een betaling in Azerion-aandelen van 19,1 M€ (ofwel 2.782.644 Azerion-aandelen). Bovendien komt Targetspot SA (en de twee andere minderheidsaandeelhouders) in aanmerking voor een « earn-out » in april 2024 van maximaal 3 M€, te betalen in aandelen Azerion.

    Ze krijgen dus 7.5 + 19.1 en mogelijks nog eens 3 miljoen = in het beste geval 29.6 miljoen euro en dat voor 13.041.483 aandelen = meer dan 2 euro per aandeel.
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 880,92 +0,70%
EUR/USD 1,0685 -0,16%
FTSE 100 8.088,71 +0,55%
Germany40^ 18.188,00 +0,28%
Gold spot 2.315,33 -0,29%
NY-Nasdaq Composite 15.696,64 +1,59%

Stijgers

VIVORY...
+27,78%
ASMI
+10,68%
NX FIL...
+4,97%
RANDST...
+4,51%
BESI
+3,89%

Dalers

ALLFUN...
-8,71%
ING
-5,37%
Avantium
-2,56%
WDP
-2,20%
DSM FI...
-1,70%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links