Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,690 25 apr 2024 17:38
  • -0,274 (-2,75%) Dagrange 9,666 - 10,015
  • 1.268.101 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Hendrik65 19 november 2022 12:41
    quote:

    KLM schreef op 19 november 2022 12:15:

    De afwikkeling en levering van de obligaties zal naar verwachting plaatsvinden op 23 november 2022.
    De conversieprijs wordt 1,526, zijnde 22,5% boven de gemiddelde koers van gisteren van €1,246.

    Heeft Iemand verstand hiervan is het juist slecht of goed nieuws?

    Degene, die converteerbare obligaties aanschaft, speculeert op een stijging van de koers. Laten we hopen dat die koper het bij het rechte eind heeft. An sich is de uitgave ervan een slecht signaal, daar ze meestal worden uitgegeven door bedrijven, die er niet al te best voorstaan.
  2. forum rang 4 zeurpietje 19 november 2022 12:42
    Het is positief dat de premie positief is en niet negatief, wat ook wel eens voorkomt.
    Kan niet vinden wat nou de precieze voorwaarden van de lening zijn. b.v. hoe lang loopt de mogelijkheid om te converteren in aandelen?
    Een converteerbare obligatie is een gewone obligatie met daarbij een call-optie. Om te bepalen wat de waarde van die optie is moet je de looptijd van die optie natuurlijk weten.
  3. forum rang 8 GakGak 19 november 2022 14:23
    "De solide verbetering van de operationele prestaties in de eerste negen maanden van het jaar hebben de groep in staat gesteld de terugbetaling van de tijdens de Covid-19-crisis ontvangen financiering te versnellen", meldde Air France-KLM in een toelichting¨

    Sinds wanneer mag een beursgenoteerd bedrijf halve waarheden verkondigen ?
    Dit is van 07 november.

    www.iex.nl/Nieuws/760356/Air-France-K...
  4. forum rang 6 Hendrik65 19 november 2022 15:16
    quote:

    GakGak schreef op 19 november 2022 14:23:

    "De solide verbetering van de operationele prestaties in de eerste negen maanden van het jaar hebben de groep in staat gesteld de terugbetaling van de tijdens de Covid-19-crisis ontvangen financiering te versnellen", meldde Air France-KLM in een toelichting¨

    Sinds wanneer mag een beursgenoteerd bedrijf halve waarheden verkondigen ?
    Dit is van 07 november.

    www.iex.nl/Nieuws/760356/Air-France-K...
    En wat is de hele waarheid, GakGak?
  5. forum rang 8 GakGak 19 november 2022 16:24
    ´de terugbetaling van de tijdens de Covid-19-crisis ontvangen financiering te versnellen´

    Zoals je zelf kunt lezen beste Hendrik werden bedragen en termijnen genoemd waarin en waarmee de Franse
    staatssteun zou worden teruggebracht.
    Allemaal opgehangen aan de solide verbetering van de operationele prestaties en bewust toen nog zonder melding
    van wat er nog meer nodig was om de toekomstige afbouw te realiseren.
    Nu weten we wel wat daarvoor nodig is.

    Na 7 november zijn de koersen gestegen en inmiddels onder het 07nov niveau gedaald.
    Mogelijk mede door late melding van deze verkapte nieuwe leningen met aandelen claims voor de toekomst.

    Misschien dat jij daar helemaal niet mee zit Hendrik (en ik ook niet).
    Maar de gemiddelde (potentiele) belegger in dit aandeel zou zich wel eens op het teleurgestelde
    achterhoofd kunnen krabben.

    Als je toch al wilde beleggen in dit aandeel dan bij voorkeur niet voor het eind van de afgelopen week,
    kat uit de boom kijkend, en zeker niet met te rooskleurig afgespiegelde afbouw van staatssteun leningen.

    En dat weet je nu pas.
  6. forum rang 4 zeurpietje 19 november 2022 17:06
    quote:

    prince john schreef op 16 november 2022 19:30:

    Goedeavond Allemaal,

    ...ter info...hier staat ut allemaal haarfijntjes ;) uitgelegd: interview.airfrance.fr/afklm/itw/lib/...
    mvrgr,
    John
    Dus tot november 2025 of bij een vervroegde aflossing. We hebben het hier dus over een 3 jaars optie.
    waarde van de optie is 1,526-1,266 = 0,26 Tel hier bij op de tijdswaarde en de volatiliteitswaarde en je hebt de echte waarde van de optie. Heb dat rekenprogramma helaas niet beschikbaar.
    Staat de koers van de aandelen over 3 jaar niet boven de 1,526 omdat het nog steeds een zorgekindje is dan blijf je dus zitten met een diep achtergestelde perpetuele obligatie met een rente van 3 jaars mid-swap + 1,6%. De koers zal dan heel ver onder de 100% dalen. Staat de koers echter b.v. eur 2,00 dan is de waarde van de obligatie 131%
    (1000/1,526)x2,00=131
    Voor de puzzelaars onder ons: wat kun je als eigenaar van de obligatie doen als over 2 jaar de koers eur 2,00 staat?
  7. forum rang 6 Hendrik65 19 november 2022 21:15
    quote:

    GakGak schreef op 19 november 2022 16:24:

    ´de terugbetaling van de tijdens de Covid-19-crisis ontvangen financiering te versnellen´

    Zoals je zelf kunt lezen beste Hendrik werden bedragen en termijnen genoemd waarin en waarmee de Franse
    staatssteun zou worden teruggebracht.
    Allemaal opgehangen aan de solide verbetering van de operationele prestaties en bewust toen nog zonder melding
    van wat er nog meer nodig was om de toekomstige afbouw te realiseren.
    Nu weten we wel wat daarvoor nodig is.

    Na 7 november zijn de koersen gestegen en inmiddels onder het 07nov niveau gedaald.
    Mogelijk mede door late melding van deze verkapte nieuwe leningen met aandelen claims voor de toekomst.

    Misschien dat jij daar helemaal niet mee zit Hendrik (en ik ook niet).
    Maar de gemiddelde (potentiele) belegger in dit aandeel zou zich wel eens op het teleurgestelde
    achterhoofd kunnen krabben.

    Als je toch al wilde beleggen in dit aandeel dan bij voorkeur niet voor het eind van de afgelopen week,
    kat uit de boom kijkend, en zeker niet met te rooskleurig afgespiegelde afbouw van staatssteun leningen.

    En dat weet je nu pas.
    Dank voor de uitvoerige en heldere uiteenzetting.
  8. forum rang 6 Hendrik65 21 november 2022 10:10
    quote:

    Daardrinkenweop schreef op 20 november 2022 21:28:

    Schulden zijn zo'n 32 mld, 6m cash en 3 beurswaarde. Totale enterprise value daarmee
    3 mld + 32 - 6 = 29 mld. Veel of weinig, zeg 't maar...

    Feit is dat de schuld van AF KLM net zo fors is als dat van een ASML
    Voor mij blijft het desondanks fascinerend dat grote investeerders converteerbare obligaties aanschaffen met een premie van pakweg 22%. Welke gedachte schuilt er achter hun handelen? Gezien de schuldenlast: Wat bezielt die organisaties?
  9. Cacla 21 november 2022 11:27
    quote:

    Daardrinkenweop schreef op 20 november 2022 21:28:

    Schulden zijn zo'n 32 mld, 6m cash en 3 beurswaarde. Totale enterprise value daarmee
    3 mld + 32 - 6 = 29 mld. Veel of weinig, zeg 't maar...

    Feit is dat de schuld van AF KLM net zo fors is als dat van een ASML
    Dat is nogal een vergelijking. En daarom valt het wel mee? Of?

    ASML heeft zo ongeveer een wereldwijd monopolie met hun producten, AFKLM opereert in een commodity markt waar alleen geconcurreerd kan worden op prijs....
  10. forum rang 4 prince john 21 november 2022 16:09
    ...zeurpietje ;)...dat kun je allemaal lezen...toch ?...ut eventuele "omwisselen" in...tis het "gebruikelijke geouwehoer"..als jij dit, dan...lieg en bedrieg ik ook :)...je hoeft er nog niet eens bij te zitten om de gesprekken aan t horen en te verzinnen...het is het monopoly spellutje voor volwassenen...;):);)...alles is toe gestaan...zelfs als je ff naar de wc moet...
    mvrgr,
    John
  11. forum rang 6 Hendrik65 23 november 2022 08:29
    Vanaf 20 september zijn de aandelen van Lufthansa en International Consolidated Airlines (British Airways en Iberia) - de twee andere grote spelers in Europa - beide ongeveer 30% waarde gestegen. Air France KLM daarentegen staat 2% in de min. Welke problemen zijn 'uniek' voor de Frans-Nederlandse multinational en drukken zijn koers?
  12. Cacla 23 november 2022 09:07
    quote:

    Hendrik65 schreef op 23 november 2022 08:29:

    Vanaf 20 september zijn de aandelen van Lufthansa en International Consolidated Airlines (British Airways en Iberia) - de twee andere grote spelers in Europa - beide ongeveer 30% waarde gestegen. Air France KLM daarentegen staat 2% in de min. Welke problemen zijn 'uniek' voor de Frans-Nederlandse multinational en drukken zijn koers?
    Het negative eigen vermogen...
  13. [verwijderd] 23 november 2022 09:28
    quote:

    Hendrik65 schreef op 23 november 2022 08:29:

    Vanaf 20 september zijn de aandelen van Lufthansa en International Consolidated Airlines (British Airways en Iberia) - de twee andere grote spelers in Europa - beide ongeveer 30% waarde gestegen. Air France KLM daarentegen staat 2% in de min. Welke problemen zijn 'uniek' voor de Frans-Nederlandse multinational en drukken zijn koers?
    Goeie vraag, die je normaal zou stellen voordat je 40k aandelen aanschaft, tenzij je een trol bent natuurlijk, of een bot of gewoon een beetje dom.
    Afijn, belangrijk deel van het antwoord staat hierboven.
  14. forum rang 6 Hendrik65 23 november 2022 09:44
    quote:

    Knife Catcher schreef op 23 november 2022 09:28:

    [...]

    Goeie vraag, die je normaal zou stellen voordat je 40k aandelen aanschaft, tenzij je een trol bent natuurlijk, of een bot of gewoon een beetje dom.
    Afijn, belangrijk deel van het antwoord staat hierboven.
    Geen trol en evenmin een bot. Een beetje dom? Wellicht. Maar wie vraagt is maar kort dom, wie niet vraagt blijft dom. 40K stuks, GAK 1,247 euro. Gezien de huidige koers zou ik geen pijn lijden, indien ik afscheid van Air France KLM zou nemen. Ik blijf evenwel zitten. Het leerproces is me best een paar euro's waard. :)
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links