Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel CM.COM AEX:CMCOM.NL, NL0012747059

  • 7,220 16 apr 2024 17:35
  • +0,120 (+1,69%) Dagrange 6,900 - 7,220
  • 36.163 Gem. (3M) 35,4K

CM.COM 2022

1.934 Posts
Pagina: «« 1 ... 90 91 92 93 94 ... 97 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 4 november 2022 10:30
    Zie hier ;-)

    investors.twilio.com/overview/default...

    Maandag komen LivePerson en Kaleyra!
    Het kan ook snel veranderen, zie Sinch AB eind september (29e) nog onder de SEK 14 (13,86) nu SEK 36,04, zo'n 160% hoger.

    Verder deze aankondiging 2 dagen geleden al geplaatst en hoor ik niemand over?
    www.marketingtribune.nl/online/nieuws...
    www.cm.com/press/cmcom-and-shopware-a...

    En volgens iemand anders vandaag een podcast over CM op IEX? Ik heb echter geen abonnement en ben trouwens geen NK maar NKO ;-) LOL

    Prettig weekend en m.v.g. NKO
  2. WENS1234 4 november 2022 12:11
    quote:

    Nuchtere Kijk Op schreef op 4 november 2022 10:30:

    Zie hier ;-)

    investors.twilio.com/overview/default...

    Maandag komen LivePerson en Kaleyra!
    Het kan ook snel veranderen, zie Sinch AB eind september (29e) nog onder de SEK 14 (13,86) nu SEK 36,04, zo'n 160% hoger.

    Verder deze aankondiging 2 dagen geleden al geplaatst en hoor ik niemand over?
    www.marketingtribune.nl/online/nieuws...
    www.cm.com/press/cmcom-and-shopware-a...

    En volgens iemand anders vandaag een podcast over CM op IEX? Ik heb echter geen abonnement en ben trouwens geen NK maar NKO ;-) LOL

    Prettig weekend en m.v.g. NKO
    www.iex.nl/Tag/5547/IEX-Podcast.aspx
    Via deze link is de podcast later deze middag te beluisteren, of natuurlijk via de Podcast app van eigen voorkeur:)
  3. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 4 november 2022 12:38
    quote:

    WENS1234 schreef op 4 november 2022 12:11:

    [...]

    www.iex.nl/Tag/5547/IEX-Podcast.aspx
    Via deze link is de podcast later deze middag te beluisteren, of natuurlijk via de Podcast app van eigen voorkeur:)
    Kijk, dat is TOP. Daar is een forum voor hihi. Ik ga straks ff kijken. Thanks.

    Verder hieronder nog een kopie i.z. die aangekondigde samenwerking van aankondiging 2-11. Ik kende ze eigenlijk ook niet, en kom bv. deze info van ze tegen ;-)

    Nogmaals prettig weekend en Gr. NKO

    Shopware:

    Over ons
    Shopware is een toonaangevend digitaal handelssysteem en wordt gebruikt door enkele van de grootste merken, retailers en fabrikanten in de B2C-, D2C- en B2B-sectoren, waaronder Philips, Jägermeister en Aston Martin. Het open commerce-platform van Shopware geeft haar klanten de vrijheid om snel en eenvoudig hun groeipotentieel te realiseren - met meer flexibiliteit om complexe uitdagingen aan te gaan. Tegenwoordig vertrouwen handelaren over de hele wereld op Shopware-oplossingen - van start-ups tot ondernemingen - die in 2021 een bruto handelswaarde (GMV) van bijna 20 miljard dollar genereren.

    Vanuit het hoofdkantoor in Schöppingen, Duitsland, en het Amerikaanse kantoor in New York City, heeft Shopware 400 mensen in dienst en vertrouwt het op een wereldwijd netwerk van 1.200 verkoop-, technologie- en oplossingspartners. Een community met honderdduizenden leden geeft klanten toegang tot meer dan 4.000 extensies en gecertificeerde professionele ondersteuning. Door continu hoge investeringen in onderzoek en ontwikkeling is Shopware een toonaangevende aanjager van innovatie in digitale handel.

    Sebastian Hamann, Co-CEO Shopware: ('Elke dag werken we hard om Shopware te positioneren als een flexibele oplossing voor mid-market e-commerce. Dit is omdat we webwinkels in staat willen stellen om winkelervaringen te creëren. We zijn ervan overtuigd dat de samenwerking met CM.com ons een stap verder brengt op deze reis.')
  4. Nuchtere Kijk Op 4 november 2022 15:31
    Wat een bewegingen toch weer ;-)

    Kopie:
    Twilio Inc. (TWLO)
    NYSE - Nasdaq Real Time Price. Currency in USD
    42.99 -22.37 (-34.23%)
    As of 10:27AM EDT. Market open.

    Eind Okt. 76.60 en nu $ 43,06 of te wel bijna 44% lager.
    Sinch al eerder beschreven zo'n 160% hoger, m.a.w. het gaat alle kanten op ;-)

    s21.q4cdn.com/963721274/files/doc_fin...

    s21.q4cdn.com/963721274/files/doc_fin...
  5. forum rang 4 max2 4 november 2022 21:29
    Heb de podcast beluisterd zojuist. Zeer goed verhaal over wat ze precies doen en wat ze in de toekomst nog meer zullen doen. Hebben voor iedere klantopdracht slechts 2 jaar nodig om de investeringen terug te verdienen. Ook zeer optimistisch verhaal over de toekomst. Hebben ook niet zo veel last van een eventuele recessie zolang we met onze telefoon op zak blijven lopen. Ik geloof wel in Jeroen G. en CM.COM, ga maandag mijn aantal verdubbelen.
  6. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 5 november 2022 06:30
    quote:

    HogerOfLager schreef op 5 november 2022 01:35:

    Het enige wat ik mij afvraag. Als een klant na twee jaar winst voor ze genereert en ze bestaan al 20 jaar, waarom maken ze dan nog steeds verlies?
    Omdat ze steeds meer nieuwe klanten aantrekken, vanwege hun unieke productaanbod. Met name de sms’jes van de tandarts zijn ongeëvenaard ;-)
  7. forum rang 4 max2 5 november 2022 09:31
    quote:

    HogerOfLager schreef op 5 november 2022 01:35:

    Het enige wat ik mij afvraag. Als een klant na twee jaar winst voor ze genereert en ze bestaan al 20 jaar, waarom maken ze dan nog steeds verlies?
    Gewoon aanloopkosten. Verwachten eind 2023 in de groene cijfers te komen, daarna kan het hard gaan.
  8. Geldput 5 november 2022 10:03
    quote:

    HogerOfLager schreef op 5 november 2022 01:35:

    Het enige wat ik mij afvraag. Als een klant na twee jaar winst voor ze genereert en ze bestaan al 20 jaar, waarom maken ze dan nog steeds verlies?
    Investeringsfase. De kosten gaan voor de baten uit. Zie ook JET de afgelopen jaren. Het verschil met JET is echter dat CM echt waarde toevoegt i.p.v. waarde afsnoept.
  9. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 5 november 2022 12:18
    finance.yahoo.com/video/twilio-coo-ta...
    Twilio COO praat over winst, winstgevendheid en de aandelencorrectie
    Vr 4 november 2022 om 20:59 TWLO -34,61%
    In dit artikel, opgeknipt deel 1:

    Twilio COO Khozema Shipchandler sluit zich aan bij Yahoo Finance Live om de uitverkoop van de aandelen van het bedrijf, de winst, de groei en het behoud van winstgevendheid door kostenbesparende maatregelen te bespreken.

    Videotranscriptie
    RACHELLE AKUFFO: Aandelen van Twilio kelderen nadat de fabrikant van communicatiesoftware een omzetverwachting voor het vierde kwartaal onder de schattingen uitgaf en in het derde kwartaal een verlies van $ 0,27 per aandeel boekte. Het bedrijf zei dat het aan het einde van het derde kwartaal meer dan 280.000 actieve klantaccounts had, een stijging van 5.000 ten opzichte van het voorgaande kwartaal. We worden vergezeld door Kozema Chipchandler, de COO van Twilio. Bedankt dat je vanmiddag bij ons bent gekomen. Dus zoals we daar zien, staat het aandeel vandaag echt onder druk. Wat denk je dat beleggers misschien niet begrijpen van dit hele plaatje?

    KHOZEMA SHIPCHANDLER: Ja, allereerst bedankt dat je me hebt. Het is zeker een beetje een nederige dag met betrekking tot de aandelenkoers, maar ik denk, kijk, het financiële kader voor de toekomst van het bedrijf is eigenlijk best goed. Het is een moeilijke macro-achtergrond, daar bestaat geen twijfel over. Maar als we naar onze financiële resultaten kijken, hebben we een heel sterk derde kwartaal neergezet in een moeilijke macro-economische omgeving.

    We hebben een deel van onze richtlijnen voor het vierde kwartaal naar beneden gehaald en hebben een middellangetermijnbereik aan de inkomstenkant geboden dat in de komende drie tot vijf jaar 15% tot 25% hoger lag. Zo hebben we het een beetje gedefinieerd. En we hebben ons gecommitteerd om ook in die periode een winstgevend bedrijf te zijn. Dus ik begrijp zeker dat er hier enige macrodynamiek is en mogelijk enige dynamiek die beleggers afwachtend spelen. Maar we voelen ons heel goed bij de opzet van het bedrijf en voelen ons heel goed bij de producten en klanten die we hebben.

    SEANA SMITH: Khozema, als je kijkt naar de prestaties van de aandelen van vandaag, maakt Wall Street zich natuurlijk een beetje zorgen over enkele van de macro-tegenwind, niet alleen voor Twilio, maar meer nog voor deze sector in het algemeen. Zie je, denk ik, vertraagde aankoopbeslissingen of langere verkoopcycli als gevolg? En zie je die tegenwind mogelijk de komende kwartalen erger worden?

    KHOZEMA SHIPCHANDLER: Ja, ik bedoel, ik denk dat het moeilijk voor te stellen is dat ze te veel erger worden, maar we zien zeker een aantal sectoreffecten, toch? Het is niet verrassend dat we wat dingen in crypto zien. We hebben enkele effecten gezien op sociale media. We hebben er een aantal gezien in consumer on demand, maar ook in de detailhandel en e-commerce. Dus ik denk dat dit allemaal sectoren zijn waarin we over de hele linie een aantal effecten hebben gezien.

    Ik kan me voorstellen dat je de komende maanden nog wat extra rapporten zult zien verschijnen van verschillende bedrijven, met name rond CPG en retail. Maar we denken dat we dat grotendeels in onze begeleiding hebben ingebakken. En dus voelen we ons best goed over de opzet van ons bedrijf. En nogmaals, ik denk dat we het gevoel hebben dat we winstgevend zullen zijn, ongeacht de omgeving. En we denken dat het een goede opzet is voor toekomstige beleggers, ondanks de correctie die vandaag heeft plaatsgevonden.

    RACHELLE AKUFFO: En in de opmerking van Bank of America, ik bedoel, ze waren complimenteus over de analistendag die ze hadden, en presenteerden het als een kans om verwachtingen bij te stellen en te praten over de verschuiving in focus van groei naar het leveren van zinvolle bedrijfswinsten. Wat is daar de strategie?

    KHOZEMA SHIPCHANDLER: Nou, we willen altijd een groeibedrijf zijn, toch? Ik bedoel, we waren een technologiebedrijf. We hebben zo'n vintage dat we denken dat we gedurende een lange periode hoge groeipercentages kunnen blijven leveren. Zelfs op onze schaal groeien we met 15% tot 25% als een bedrijf van ongeveer $ 4 miljard, wat volgens mij behoorlijk indrukwekkend is. Dat gezegd hebbende, denk ik dat we ook moeten profiteren van de schaalvoordelen die een groot bedrijf met zich meebrengt.

    We willen niet alleen een groot bedrijf zijn. We willen echt een geweldig bedrijf zijn. En ik denk dat een deel daarvan echt winstgevend is. Daarom hebben we ons gecommitteerd om in 2023 winstgevend te zijn op non-GAAP-basis. Dat zullen we bereiken. En daarna hebben we ons ook gecommitteerd aan voortdurende toename van de opmars, die we goede plannen hebben om te realiseren. We genereren hefboomwerking voor de meeste van onze kostencategorieën. En ik denk dat onze softwareproducten ook echt gaan groeien. En we hebben een aantal echt spannende dingen in de pijplijn tussen Flex, ons contactcenterproduct, en vervolgens Segment en Engage aan de datakant.

    SEANA SMITH: En over kosten gesproken, uw bedrijf kondigde in september ontslagen aan, 11% van de werknemers. Als u hier vooruit kijkt, ziet u dan de noodzaak om mogelijk, denk ik, wat meer kostenbesparende maatregelen in te voeren, aangezien u volgend jaar gefocust blijft op winstgevendheid?

    KHOZEMA SHIPCHANDLER: Ja, dat zie ik vandaag niet. Ik denk dat dat een terechte vraag is. Maar op basis van het plan dat we hebben opgesteld, kwamen we met een verscheidenheid aan scenario's die we ons konden voorstellen, waarvan sommige zelfs relatief nijpend zijn. (zie deel 2 onder i.v.m. ruimtegebrek)
  10. forum rang 6 Nuchtere Kijk Op 5 november 2022 12:19
    finance.yahoo.com/video/twilio-coo-ta...
    Vr 4 november 2022 om 20:59 TWLO -34,61%
    Opgeknipt Deel 2:

    En dus voelen we ons best goed met wat we deden. Ik denk dat we al een tijdje aan het nadenken waren over het rechtzetten van het personeelsbestand. Ik denk dat we onszelf een beetje voor zijn geweest in termen van wat er gebeurde tijdens COVID met betrekking tot het aannemen van personeel.

    Het is natuurlijk een ongelukkige, heel moeilijke beslissing, maar ik denk dat het gepast en het juiste was voor ons om de onderneming voor de lange termijn op te zetten. In de toekomst zou ik natuurlijk nooit iets van tafel halen, maar we voelen ons redelijk goed over de opzet op dit moment. En ik zie ons op dit moment niets meer hoeven te doen.

    RACHELLE AKUFFO: En enkele van de belangrijkste partners van Twilio, dat onderzoek van de Bank of America spraken over de prijsdruk door de concurrentie die zou kunnen toenemen omdat Twilio een premium prijsstelling hanteert. Zijn er plannen om misschien de prijsstelling aan te passen, gezien wat de concurrentie doet en gezien de macro-economische achtergrond?

    KHOZEMA SHIPCHANDLER: Nee, nu niet. Ik bedoel, eerlijk gezegd, we voelen ons redelijk goed over de competitieve dynamiek. We voelen ons redelijk goed over de manier waarop we geprijsd zijn. We hebben het gevoel dat we een premium technologieaanbod bieden. En ja, daar hoort een hogere prijs bij, maar ik vind het ook een beter product.

    En we hebben verschillende producten en verschillende concurrerende sets op basis van de manier waarop die dingen uit elkaar vallen. Weet je, dus we verschillen in data. We zijn anders in marketing. We zijn anders in het contactcenter. En dan, nogmaals, een beetje andere competitieve set in communicatie, maar in elk daarvan vragen we een prijspremie. We hebben het gevoel dat we dat verdienen, en we hebben het gevoel dat de technologie superieur is aan die van de concurrenten.

    SEANA SMITH: Khozema, we stellen het zeer op prijs dat je vandaag komt, vooral gezien die moeilijke dag als je kijkt naar de aandelenkoers, met een daling van slechts ongeveer 35%. We hopen je terug te zien, Khozema Shipchandler, COO van Twilio.

    KHOZEMA SCHEEPSHANDELAAR: Geweldig. Bedankt dat je me hebt ontvangen.
  11. forum rang 4 VforVermogen 6 november 2022 16:56
    quote:

    max2 schreef op 4 november 2022 21:29:

    Heb de podcast beluisterd zojuist. Zeer goed verhaal over wat ze precies doen en wat ze in de toekomst nog meer zullen doen. Hebben voor iedere klantopdracht slechts 2 jaar nodig om de investeringen terug te verdienen. Ook zeer optimistisch verhaal over de toekomst. Hebben ook niet zo veel last van een eventuele recessie zolang we met onze telefoon op zak blijven lopen. Ik geloof wel in Jeroen G. en CM.COM, ga maandag mijn aantal verdubbelen.
    Klonk positief, maar ik probeer niet in de mooie woorden van CEO's te trappen.
  12. Zitzak500 7 november 2022 09:41
    Ik heb het ook geluisterd. En had gelijk zin om te investeren (nog niet gedaan). Wat ik wel een mooi statement vond, is dat ze nu zo'n 1000 medewerkers hebben en dat ze het daar ook wel min of meer bij willen houden. Juist die 1000 mensen laten groeien in hun rol/ervaring en efficiency komt dan vanzelf. Klinkt als een gezonde aanpak.
1.934 Posts
Pagina: «« 1 ... 90 91 92 93 94 ... 97 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

CM.com wacht nog een flinke klus

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links