Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Van Binck naar Saxo?

7.883 Posts
Pagina: «« 1 ... 339 340 341 342 343 ... 395 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Stapelaar 17 oktober 2022 14:19
    quote:

    Ron Kerstens schreef op 15 oktober 2022 14:54:

    Uit nieuwsgierigheid toch eens door de uitspraken van het Kifid gekeken. Wat opvalt is dat er heel veel zaken tegen deGiro zijn aangespannen, vrijwel allemaal afgewezen. ABN staat er ook bij, daar is er geen eentje toegewezen. Weinig Binck/Saxo.

    Veel zaken zijn mi ook vrij onzinnig. Klanten die vinden dat hun bank ze had moeten waarschuwen dat ze bedragen overboekten naar boilerroom oplichters, klanten die geen paspoort/id wilden verstrekken (account closed), klanten die pas na vele jaren (Van Lanschot) gaan reclameren, klanten die vinden dat de vragenlijst tbv kennistoetsing veel te moeilijk zijn, dekkingstekorten enz.

    Kortom, de overwinning van Stapelaar is een witte raaf.

    Best aardig om er eens doorheen te bladeren;

    www.kifid.nl/uitspraken/
    Er is ook een goede reden dat de meeste besluiten negatief zijn voor de consument.
    Financiële dienstverleners zijn er natuurlijk niet happig op om zichtbaar op de vingers te worden getikt.
    Veel zaken zullen daardoor nog voor een KIFID beslissing worden opgelost dan wel geschikt.
    Zo deed Saxo een paar maanden geleden via KIFID ook aan mij het aanbod om de schade te vergoeden.
    Ik ben daar niet op in gegaan omdat ik een precedent wilde creëren.
  2. forum rang 7 hirshi 17 oktober 2022 17:49
    Ik heb een vrij grote positie ROLINCO comprefs maar kon die niet overhevelen naar DeGiro omdat ze niet in het assortiment zitten. DeGiro is een beetje een kruidenier wat dat betreft.

    Dan maar met tegenzin de rekening bij Saxo gehandhaafd met de gedachte dat wat ik niet bij de DeGiro kan kopen koop ik bij Saxo.

    Dus aan de slag gegaan met een order voor VALUE8 Cumprefs. Rendement 6,5% plus. Maar alras bleken de omzetten zo dun dat je er onverstandig aan doet mocht het zo zijn dat je ervan af wil.

    Voor een dergelijk rendement kun je ook RABO certificaten kopen en daarin is wel voldoende handel.
    Dus dat heeft dan mijn voorkeur.
  3. Han de Wit 18 oktober 2022 08:23
    quote:

    graham20 schreef op 17 oktober 2022 13:49:

    [...]

    Om welk fonds gaat het? Bij sommige fondsen is 30% correct.
    Ikzelf had geen probleem met 30% waar het gewoonlijk 15% was (Kwast kwam ermee), heb ze allemaal gecheckt, maar omdat ik wel veel Amerikaanse fondsen heb (allemaal altijd 15%) , ben ik wel geinteresseerd hoe dat terugvragen eventueel zou moeten/kunnen.

    Wat ik bij bijna alle banken en brokers een probleem vind, is dat het vaak lijkt dat ze hun eigen klanten geweldig zitten tegen te werken i.p.v. helpen.
    Dat je moet opletten of je wel 15% belasting betaald of dat de broker er 30% vanaf haalt.
    Dat ze je niet helpen, of eigenlijk: het voor de klant uitvoeren , dat terugkrijgen van teveel ingeghouden div. belasting wanneer je bv in Frankrijk ofzo woont.
    Dat je de kas en roodstaan rente steeds moet controleren , of dat wel klopt.
    Ze laten de klanten maar rommelen.
    Niet specifiek Saxo, alle brokers.
    En zo zijn er nog veel meer voorbeelden die in deze draad voorbijkwamen waarvan ik denk: nou dat zou best wat klantvriendelijker kunnen.
    Bankers will be bankers...
  4. forum rang 5 graham20 18 oktober 2022 08:39
    quote:

    Han de Wit schreef op 18 oktober 2022 08:23:

    [...]
    ben ik wel geinteresseerd hoe dat terugvragen eventueel zou moeten/kunnen.

    - Je kan teveel ingehouden Amerikaanse bronbelasting zelf terugvragen met formulier 1040NR
    - Idealiter heb je formulier 1042S ontvangen van je broker waaruit de (al dan niet teveel) ingehouden bronbelasting blijkt
    - Een bevestiging door de Belastingdienst van je eigen (op straffe van meineed afgelegde) woonplaatsverklaring is niet vereist
    - Teruggaaf kan ruim een jaar duren
    - Tenzij je aangeeft het bedrag op een Amerikaanse bankrekening over te maken krijg je een cheque, die in Europa praktisch niet is te verzilveren
    - Eenmaal in de drie jaar moet de broker een W8-BEN formulier van je ontvangen op grond waarvan het 15% direct kan worden toegepast (zodat de teruggaaf niet hoeft te worden gevraagd)
    - Bij sommige o.g.-gerelateerde issuers is het geldende percentage meer dan 15%
  5. Kwast 19 oktober 2022 13:50
    [quote alias=graham20 id=14448779 date=202210082026]
    [...]
    Noorwegen en VS vragen geen Nederlandse verklaring.

    Beetje late reactie.
    Graham20:
    U verbaast mij met de opmerking over Noorwegen.
    Ik vraag in Noorwegen al vele jaren bronbelasting terug, maar altijd met een stempeltje van onze Belastingdienst Arnhem.
    Zij bevestigen dat ik (via mijn burgerservicenummer) inwoner was van Nederland gedurende de tijd dat de Noorse dividenden aan mij werden betaald. Eigenlijk niet zo vreemd.

    Ik reclaim altijd middels het formulier '"Application for refund of Norwegian withholding tax under a Double Taxation treaty".

    Maar graag zou ik van u vernemen hoe ik zonder de Nederlandse verklaring zou kunnen terugvorderen.
    Zou het namelijk wel weer sneller en gemakkelijker maken !

    /quote]
  6. Stapelaar 24 oktober 2022 18:37
    nog even over KIFID: hier is een stukje tekst uit het uitspraken register

    " De consument stelt daarnaast dat een medewerker van de bank haar heeft verteld dat
    het gehele bedrag was veiliggesteld. Dit is door de bank betwist. Zelfs al zou vast
    komen te staan dat de bank de consument in eerste instantie heeft verteld dat het
    gehele bedrag was veiliggesteld, geldt dat de consument daar op zichzelf geen rechten
    aan kan ontlenen. De consument heeft niet betwist dat slechts een gedeelte van het
    bedrag is veiliggesteld door ING. Voor zover de bank de consument al heeft
    medelagedeeld dat het gehele bedrag was veiliggesteld, blijkt deze mededeling achteraf
    dus onjuist. Een rechtens toewijsbare schadevergoeding dient de consument zoveel
    mogelijk in de toestand te brengen waarin zij zou verkeren indien het schade-
    veroorzakend feit -volgens consument is dat de onjuiste mededeling door de bank- niet
    zou hebben plaatsgevonden. In het onderhavige geval had de consument ook geen
    recht gehad op teruggave van het resterende bedrag, indien de bank haar direct had
    medegedeeld dat slechts een gedeelte van het bedrag kon worden veiliggesteld. De
    consument had in dat geval in precies dezelfde positie verkeerd, namelijk dat zij feitelijk
    slechts een gedeelte van het overgemaakte bedrag zou terugkrijgen. Op de bank rust
    dan ook geen verplichting om de consument het resterende bedrag te vergoeden."

    Ik vind dit een bijzondere redenering
  7. Ruud, Frankrijk 25 oktober 2022 16:33
    Aanvullen van persoonlijk gegevens.

    Ja dat heb ik voor mezelf gedaan.
    Vandaag de status nog even nagekeken en het is fijn te zien dat jullie er nog steeds mee bezig zijn.
    Dag of 10 nu?
    Valt ook niet mee he?

    Maar nu de email van vandaag aan mijn echtgenote. Die moet datzelfde ook doen.
    Dus proberen we dat en dat lukt dan niet.

    Vanwege het feit dat we de email niet gewoon kunnen beantwoorden, heb ik zelf maar jullie "@info" of "info@" adres erin gestopt.

    Ik denk dat het het beste is om ons antwoord hier maar te geven. Misschien een betere kans dat jullie er aandacht aan besteden.

    Quote:

    "Lieverds,

    dat lukt niet.

    Jullie platform geeft alleen de mannelijke eigenaar van de rekening toegang tot zijn gegevens.
    Het niet mogelijk om de gegevens van de mede eigenaar van het account aan te vullen.

    Get your act together.

    Groetjes,

    Ruud en de mede eigenaar.

    P.S.: Jullie snappen de frustratie wel, toch?"
  8. forum rang 7 A3aan 25 oktober 2022 20:09
    @Ruud frankrijk

    Bij mij bleven ze ook maar zeuren. Mijn vrouw moest een eigen e-mail adres en eigen mobieltje hebben etc. Ik heb ze erop gewezen dat mijn vrouw dat niet heeft. Gingen ook nog dreigen dat als gegevens niet verstrekt werden de rekening geblokkeerd zou worden. Gewoon pure intimidatie dus. En ze hebben alle gegevens al omdat die bij BinckBank al zijn ingeleverd enkel jaren terug. En ik heb een Nederlandse Binckbankrekening en geen Chinese/Deense Saxo rekening. Wat moeten ze met die gegevens. Uiteindelijk heb ik een kopietje per post opgestuurd en nu zeggen ze weer dat ze ook het BSN nodig hebben. En aan alle kanten wordt gewaarschuwd dat BSN nooit aan anderen af moet geven. Dan zeggen ze weer, ja nodig voor dubbele garantie 100.000 euro per person voor de en/of rekening. Dat is bij een en/of rekening toch al duidelijk. Dan weer nodig om de belastingdienst gegevens te kunnen verstrekken. Nou de belastingdienst weet alles. Op voor ingevulde aangifte biljetten staan die gegevens al. Het is gewoon een soort terreur die ze uitoefenen. Gelukkig is het zeuren sinds enkele weken gestopt en kan tot nu toe gewoon handelen.
  9. Ruud, Frankrijk 1 november 2022 17:02
    Op dit moment belt mijn echtgenote met Saxo. Ze moet inloggegevens hebben zegt de chat.
    Als "boomer" ben je te oud voor deze wereld.
    Het is natuurlijk de overheid die overal het zijne van moet weten en dat wordt dan door kinderen zonder begrip vorm gegeven en je moet het er maar mee doen.
    Ze heeft de moed opgegeven (ons allen wel bekend) na 15 minuten nog steeds: "Er zijn nog zes wachtenden voor u".
    Ik ben serieus met Lynx bezig geweest, maar ook dat werkt niet zo best met het verifieren van identiteit.
    Die mannen worden het dus ook niet.
    Ik vraag me af of ik het hele zootje maar moet opgeven en een paar recreatiewoningen moet kopen. Zou beheer van dat soort panden wel probleemloos verlopen?
    Moet ik wel die leuke beurs opgeven.
    Voor spek en bonen meedoen is ook maar niets.
    Het plezier van op een dag 40 mille te verliezen om dat later in de week weer terug te krijgen, zal node gemist worden.
    Dat dreigen van het blokkeren van de rekening, daar krijg ik het zuur van.
  10. AEX900 1 november 2022 17:26
    Fijn die regelgeving van de EU die elke gewone burger tot crimineel maakt. Hier kan Saxo noch enige andere bank iets aan doen.
    In de nabij toekomst wordt elke transfer van 100 Euro gescreened. Kaag schijnt dit normaal te vinden. Wel klagen over Xi.
    Moet je lid zijn van het bestuur van een vereniging!!!!! Taghi krijgt ondersteuning voor zijn privacy van advocaten en een heel gebouw vol ambtenaren die over onze privacy waken.
  11. forum rang 9 josti5 1 november 2022 18:28
    quote:

    Stapelaar schreef op 1 november 2022 17:17:

    Is het hier niet praktischer om de rekening simpelweg op één naam te zetten?
    De vraag is, of dat handig is ingeval van overlijden van de rekeninghouder.
    Bij een gewone bankrekening is dat al een bijkomende ramp, naast het overlijden.

    Wat die gegevens van de partner betreft: dat is uiteindelijk na veel vijven en zessen gelukt: kopieen maken, uploaden wat niet lukt, etc.
    Maar dan krijg je een paar dagen later een mail, dat je jouw gegevens weer moet controleren.
    Vooralsnog kan Saxo mij de p.t op.

    Dat hele gedoe met wachtwoorden voor van alles en nog wat, de zescijferige extra beveiliging voor van alles en nog wat, en dat voortdurende cookiegezeur hangt menigeen, zo hoor ik om mij heen, enorm de keel uit, zo ook mij.

    Wilde een paar maanden geleden overstappen op Lynx, maar dat hanteerde weer een ander handelsplatform, waar op 1 van de in mijn bezit zijnde aandelen niet gehandeld kon worden, dus dat werd niks.
    Bovendien ook daar veel gezanik over allerlei info die men nodig had, voordat je een rekening kon openen.
    Ze wilden zelfs weten, hoe ik aan het te beleggen geld was gekomen.
  12. [verwijderd] 2 november 2022 08:52
    quote:

    josti5 schreef op 1 november 2022 18:28:

    [...]

    De vraag is, of dat handig is ingeval van overlijden van de rekeninghouder.
    Bij een gewone bankrekening is dat al een bijkomende ramp, naast het overlijden.

    Wat die gegevens van de partner betreft: dat is uiteindelijk na veel vijven en zessen gelukt: kopieen maken, uploaden wat niet lukt, etc.
    Maar dan krijg je een paar dagen later een mail, dat je jouw gegevens weer moet controleren.
    Vooralsnog kan Saxo mij de p.t op.

    Dat hele gedoe met wachtwoorden voor van alles en nog wat, de zescijferige extra beveiliging voor van alles en nog wat, en dat voortdurende cookiegezeur hangt menigeen, zo hoor ik om mij heen, enorm de keel uit, zo ook mij.

    Wilde een paar maanden geleden overstappen op Lynx, maar dat hanteerde weer een ander handelsplatform, waar op 1 van de in mijn bezit zijnde aandelen niet gehandeld kon worden, dus dat werd niks.
    Bovendien ook daar veel gezanik over allerlei info die men nodig had, voordat je een rekening kon openen.
    Ze wilden zelfs weten, hoe ik aan het te beleggen geld was gekomen.
    Dat vragen naar herkomst van je vermogen.is al vele jaren zo
  13. forum rang 9 josti5 2 november 2022 10:37
    quote:

    bravo schreef op 2 november 2022 08:52:

    [...]
    Dat vragen naar herkomst van je vermogen.is al vele jaren zo
    Bij Alex en Binck nooit meegemaakt.
    Alex was nog de goeie ouwe tijd en Binck nam Alex (helaas) over, dus wellicht heeft het daarmee te maken, dat het mij nooit is gevraagd.
  14. [verwijderd] 2 november 2022 10:59
    quote:

    josti5 schreef op 2 november 2022 10:37:

    [...]

    Bij Alex en Binck nooit meegemaakt.
    Alex was nog de goeie ouwe tijd en Binck nam Alex (helaas) over, dus wellicht heeft het daarmee te maken, dat het mij nooit is gevraagd.
    Ik moest het bij Binck opgeven. Ze belde mij daarover. Ik heb zelf bij een bank gewerkt en daar was het verplicht zelfs tot de koopakte van het huis. En allemaal vastleggen in systemen. Gek werden we ervan
  15. Kwast 2 november 2022 11:16
    Ik heb bij Alex (zeker 10 jaar geleden) ook de herkomst van mijn vermogen moeten opgeven.
    Ging nog op een plezierige manier: verontschuldigingen van een beschroomde accountmanager die het ook allemaal maar heel vervelend vond dit te moeten vragen.

    Maar het hele administratieve gedoe tegenwoordig. Je wordt er horendol van.
    Ook ik heb tijden lang zitten klooien met Saxo omdat ik samen met mijn vrouw een gezamenlijke rekening heb.
    Voor ik dat allemaal voor elkaar had.... pff, pff, pfffffff
  16. [verwijderd] 2 november 2022 11:34
    quote:

    Kwast schreef op 2 november 2022 11:16:

    Ik heb bij Alex (zeker 10 jaar geleden) ook de herkomst van mijn vermogen moeten opgeven.
    Ging nog op een plezierige manier: verontschuldigingen van een beschroomde accountmanager die het ook allemaal maar heel vervelend vond dit te moeten vragen.

    Maar het hele administratieve gedoe tegenwoordig. Je wordt er horendol van.
    Ook ik heb tijden lang zitten klooien met Saxo omdat ik samen met mijn vrouw een gezamenlijke rekening heb.
    Voor ik dat allemaal voor elkaar had.... pff, pff, pfffffff
    ja dat klopt. De dame die mij toen belde was precies zoals bij jou haha.
7.883 Posts
Pagina: «« 1 ... 339 340 341 342 343 ... 395 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 865,36 +0,00%
EUR/USD 1,0636 -0,08%
FTSE 100 7.877,05 +0,37%
Germany40^ 17.751,90 -0,48%
Gold spot 2.390,19 +0,45%
NY-Nasdaq Composite 15.601,50 -0,52%

Stijgers

VIVORY...
+11,51%
JUST E...
+5,71%
Air Fr...
+4,18%
FASTNED
+3,00%
RANDST...
+2,65%

Dalers

Pharming
-9,63%
ASMI
-6,10%
Avantium
-6,01%
PostNL
-5,84%
TomTom
-3,31%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links