Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

TomTom oktober 2022

1.295 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 65 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 30 oktober 2022 12:44
    quote:

    *JustMe* schreef op 30 oktober 2022 12:34:

    [...]

    Dit verwoordt Teslin netjes. Er gaan 500 mensen uit aan de ‘achterkant’. Dit bespaart 40 miljoen.

    Tegelijkertijd zien we dat TT ook tientallen miljoenen meer uitgeeft dit jaar aan R&D voor de ‘application layer’. Wat de voorkant is. En aan sales capaciteit die klaar staat voor nieuwe producten.

    Je kunt natuurlijk als je niet verder kijkt dan je neus lang is zeggen: “ik zie de totale OPEX niet echt dalen, zelfs niet nu er 500 man uitgaat!” Je kunt echter ook zeggen: vroeger was meer geld nodig om de diensten draaiende te houden (het onderhoud van kaarten) en die kosten dalen en verschuiven naar investeringen om diensten beter te verkopen (productontwikkeling, design en sales). (in het eerste geval noem ik het bewust kosten, het voegt geen nieuwe waarde toe en in tweede geval investeringen omdat het tot waardecreatie moet leiden).

    Uiteraard moet zich dat dan ook nog daadwerkelijk vertalen in hogere omzet en zeggen sommige beleggers: ik wacht wel tot de beer geschoten is, op de BBQ is gegaan, op de borden ligt en is afgerekend en in de cijfers gerapporteerd. Which is fine. Ik denk dat Teslin een gesprek met TomTom heeft gehad (wat gewoon kan buiten de quiet periods) en daardoor tot dit inzicht is gekomen.
    De BBQ is inmiddels flink opgestookt en gloeiend heet.
    Nu maar duimen dat de de CMD niet meer is dan een beer op de weg
    die je alleen langs ziet rennen zonder dat je hem kan schieten en vellen voor pulled bear.
  2. forum rang 6 pwijsneus 30 oktober 2022 12:52
    quote:

    *JustMe* schreef op 30 oktober 2022 11:06:

    [...]

    TomTom spreekt wel degelijk over groei in Enterprise naast het fundament dat reeds is gelegd onder de Automotive lange termijn groei. Maar de eerste omzet uit die nieuwe producten is verwacht in tweede jaarhelft van 2023. Zie de onderstreepte stukjes. Ze willen dus op de CMD spreken over de nieuwe producten en initiatieven in Enterprise “and our growth”. Ik vermoed net als bij Indigo iets waar enkele jaren in stilte aan gewerkt is. Zie ‘stealth mode’ en ‘handful of potential customers’.

    OCTOBER 14, 2022 / 11:00AM, TOM2.AS - Q3 2022 TomTom NV Earnings Call

    During the third quarter, we finalized the realignment of our Maps organization. And our focus on transforming the mapmaking process to a highly-automated platform paves the way towards a new era in mapmaking. And this means that we will be able to deliver a significantly better product that will open up new markets and new use cases. We are able to offer a better map, while becoming more efficient at producing it.
    And we expect our maps to improve along 3 axes.

    We will have better coverage, especially outside Europe and North America. We will add more and richer attributes to our maps, and a more dynamic update mechanism will result in both fresher and more accurate maps. As a result, the addressable market will expand significantly, it will open up more geographies, and we can serve a much broader set of use cases.

    We look forward to providing you an update about the implications for our competitive position and our growth at our Capital Markets Day on the 2nd of November. And with that, I hand over to Taco.

    Marc Hesselink - ING Groep N.V., Research Division - Research Analyst
    Okay. Then the second question is actually the Maps realignment. Do you see any commercial impact on that? You see, okay, we can now provide
    a better product to the clients, that you also have that kind of discussions which are -- with maybe new potential clients to move them to TomTom.

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    Yes, Marc, so we have not launched the products that are resulting from our new mapping platform, so you won't see any revenue and you won't see that this year in real terms. But there is an exciting development in our mapping platform. We will be able to produce significantly more detailed maps. We will have a lot more coverage with our maps, so we can expand our base -- our business. And we can start addressing a market that has not been available to us in the past, and that involves markets where we are traditionally not very strong. So that's everything outside of North America and Europe. All of a sudden, that opens up new possibilities.

    And the second way we can expand our addressable market is by addressing use cases that are -- that we currently cannot serve. Due to the high- precision type of attributes, that we're bringing into our new map platform, will allow us to play in consumer applications, display applications, more web-based, mobile phone-based applications, where we currently don't have a big presence.

    So, if you look at our current customer base, of course, we're doing well in Automotive. And we have seen a lot of activity this year in the Automotive segment, which is very encouraging -- will lay a foundation under longer-term growth also in the Automotive industry.

    But on top of that, we can start developing a whole new segment in what we have defined as the Enterprise sector, where we currently don't have a strong position.

    And that's all very -- I think that's all very exciting. We're preparing for that. We'll be ready by the end of this year, have everything in place to start selling and licensing those products, and we will start informing the market in Q4 about those developments that are taking place.

    Marc Hesselink - ING Groep N.V., Research Division - Research Analyst
    Okay. How should I see that sales process? Is that something that the market is very aware that you have that product or is that something that
    you really have to push and make it visible?

    Harold C. A. Goddijn - TomTom N.V. - Co-Founder, Chairman of the Management Board & CEO
    Well, it's a bit of both. So at the moment, it's all under wraps, we're in stealth mode. We talked to a handful of selected target customers, but then we will, of course, go broad. We have prepared our sales capabilities in the anticipation of that to happen. And then you will see, yes, revenue coming from that -- from those new activities in '23, be it -- albeit at a modest scale. The sales cycles are typically not that short. It typically takes between 3 and 6 months. And then after that, depending on the use case, a bit of a ramp-up period before you go mainstream and you go high volume. But definitely, in '23, we will start seeing the outline of growth potential for the medium term.
    Ik zie consumer en enterprise krimpen, en automotive groeien komend jaar. Om precies te zijn verwacht ik dat;

    Automotive komend jaar met ongeveer 20% stijgt
    Enterprise komend jaar met ongeveer 8% krimpt*
    Consumer komend jaar met ongeveer 15% krimpt

    Vandaar dat ik aangeef dat het allemaal van automotive moet afkomen. In totaal zie je een kleine groei onder de streep van een paar procenten.

    *Vind je verhaal erg vaag. Enterprise heeft klanten als Microsoft en Uber. Je ziet TomTom krimpen op het gebied van enterprise, terwijl de klanten in deze sector groeien. Ik vind het fantastisch dat TomTom straks een mapmaking platform heeft die bijna automatisch en realtime geupdate wordt. Dat was ook altijd de droom van Alain de Teaye. En ook super dat er nu kaarten van hoge kwaliteit ontwikkeld worden voor gebieden buiten Europa en Noord-America. Er komt een mysterieus nieuw product, ik gok zelf op een fleet-management/telematics-achtige oplossing.

    Allemaal leuk, en ze gaan wéér concurreren met Google. Maar gaat dit die min van 8%, dus -8% ombuigen naar een plus? Ik waag het te betwijfelen. Misschien in 2025. Eerst nog een paar transitiejaren. Dat zien we tegen die tijd wel weer op de CMD van 2025. Kijk er nu al naar uit.

    Succes.
  3. [verwijderd] 30 oktober 2022 14:23
    quote:

    pwijsneus schreef op 30 oktober 2022 12:52:

    [...]

    Ik zie consumer en enterprise krimpen, en automotive groeien komend jaar. Om precies te zijn verwacht ik dat;

    Automotive komend jaar met ongeveer 20% stijgt
    Enterprise komend jaar met ongeveer 8% krimpt*
    Consumer komend jaar met ongeveer 15% krimpt

    Ik ga even uit van wat TT voorspelt. Die zeggen 15% groei Automotive. Dit zou betekenen Enterprise grofweg vlak. (Automotive is groter dan Enterprise dus 5% minder Automotive leidt tot ongeveer vlak Enterprise) Er zit natuurlijk een bandbreedte in de gecombineerde omzet Automotive en Enterprise. Tussen de 425 en 475 miljoen omzet. Dus de ene kan het wat beter doen dan de andere en vice versa.

    Binnen die flat(tish) Enterprise denk ik daarbij al rekening gehouden wordt met iets van omzet uit de nieuwe producten. Die omzet valt echter in de tweede jaarhelft.
    Dus dan zou je een krimp in Q1 en Q2 hebben en groei in Q3 en Q4 als die omzet geleidelijk opbouwt. TT conference call: "in 2023 moet je een outline (= een grove schets, een indicatie) gaan zien van groei in Enterprise op de middellange termijn". Per saldo denk ik dan voor de hele Business Unit van Enterprise en Automotive *na 2023* aan een CAGR van 15% Voorzichtige schatting: 10% Enterprise en Automotive op 15 a 20%, want daar gaat het al goed (afgaand op wat TT zegt) en ligt er een orderboek.

    Voor Consumer denk ik niet dat die heel snel wordt opgedoekt, voor 2023 outlook hebben ze nog 75 miljoen omzet ingetekend. Dat is natuurlijk niet veel meer. Binnen die 75 miljoen is 50 hardware (PND) en 25 software (maps en apps). Die laatste categorie is safe. Als TT op termijn de Consumer PND zou opdoek en gaat daarin 50 miljoen omzet "verloren", maar ga je ook kosten uitnemen, want je hebt dan geen distributie meer via winkels en ook geen fabricagekosten meer van je hardware.
    Ik kan me echter ook heel goed voorstellen dat TT enkele hardware producten laat bestaan. Het is toch TT's heritage. Bovendien doen sommige niche producten zoals navigatie voor motoren en trucks het wel goed. Dan zou je die misschien alleen via TomTom moeten verkopen en via online marketing zoals email en social. Ik vermoed zelf dat een Consumer omzet van 50 miljoen, een mix van apps en een klein hardware assortiment mogelijk moet zijn.

    De Consumer hoogtijdagen van een miljard aan apparaatjes te verkopen ligt heel ver in het verleden. Dit is bijna helemaal weg. Tegelijkertijd zei TT ook ooit dat TomTom met autonomous driving een gooi doet naar " een markt groter dan waar ze ooit in actief is geweest". Nu is autonomous driving level 4 en 5 nog ver weg, verder dan eerst gedacht. Dus over die uitspraak kun je een plens koud water doen. Maar tegelijkertijd is ADAS aan het versnellen en verplicht in Europa per juli 2024. En elektrisch rijden neemt een sprint. Vanaf 2030 moet de helft van Europese verkoop al een EV zijn wil je het doel halen van 55% uitstoot reductie. En vanaf 2035 mag er helemaal niets meer uitgestoten worden, dus 100% EV. Ik ben wel soort van benieuwd wat die verschillende elementen bij elkaar doen voor de doelen die TT nu heeft voor komende 5 jaar. Ik vermoed: lager dan in 2019 CMD, maar hoger dan wat de markt nu verwacht. Die verwachten misschien wel helemaal niets.
  4. [verwijderd] 30 oktober 2022 14:36
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 30 oktober 2022 13:35:

    And we can start addressing a market that has not been available to us in the past

    Delivery market (laatste km)
    Suppliant Chain (track & tracé)
    Indoor mapping (zoals Here)
    Advertising (obv POI)?
    Ik denk geen indoor.

    Wel display (dus kaartweergave) nu er ook satelliet laag aan toegevoegd wordt.

    En niet meer alleen op autonavigatie gericht maar ook meer wandel/fiets.
  5. forum rang 7 sniklaas 30 oktober 2022 14:57
    quote:

    boem! schreef op 30 oktober 2022 10:10:

    [...]de krimp is er al in 2022 en is daardoor al verwerkt in de FCF van 2022.

    2023 groeit Enterprise door met mimimaal 15 mio terwijl de afname bij Consumer beperkt blijft tot maximaal 10 mio.

    zodoende zal de prodomzet van TT groeien met 5 mio PLUS de toename in Automotive.
    Jouw groeivoorspelling voor enterprise & consumer voor 2023 is nergens op gebaseerd Martin, zijn loze getalletjes in een spreadsheet…

    Zelfs TT is amper in staat om de 2022-Q4 verwachting te voorspellen, tussen -0,5% en 3% en staan Y2D 2022-Q3 op +1%…

    Inmiddels is de 1e maand van Q4 nagenoeg ten einde en ligt wereldwijd de consumenten bestedingen op zijn gat en is daarnaast de US$<>€ 2% gedaald…

    Zal nog flink aanpoten worden om het 2021 resultaat van €507 mio te evenaren, zonder compensatie voor inflatie wel te verstaan met als gevolg een forse financiële waarde KRIMP van minstens €25 mio…

    De KRIMP divisie Consumer krijgt gezelschap van Enterprise en het is maar te hopen dat automotive een vervolg kan geven aan haar GROEI van 2022-Q3…
  6. forum rang 6 boem! 30 oktober 2022 15:24
    quote:

    sniklaas schreef op 30 oktober 2022 14:57:

    [...]Jouw groeivoorspelling voor enterprise & consumer voor 2023 is nergens op gebaseerd Martin, zijn loze getalletjes in een spreadsheet…

    Zelfs TT is amper in staat om de 2022-Q4 verwachting te voorspellen, tussen -0,5% en 3% en staan Y2D 2022-Q3 op +1%…

    Inmiddels is de 1e maand van Q4 nagenoeg ten einde en ligt wereldwijd de consumenten bestedingen op zijn gat en is daarnaast de US$<>€ 2% gedaald…

    Zal nog flink aanpoten worden om het 2021 resultaat van €507 mio te evenaren, zonder compensatie voor inflatie wel te verstaan met als gevolg een forse financiële waarde KRIMP van minstens €25 mio…

    De KRIMP divisie Consumer krijgt gezelschap van Enterprise en het is maar te hopen dat automotive een vervolg kan geven aan haar GROEI van 2022-Q3…
    het blijft moeilijk commumiceren met mensen die NIET uitgaan van de FCF cijfers,

    De verdiensten van TT wordt bepaald door de prodomzetten * marge - opex Exl D&A incl capex.

    Dat jij nog steeds vasthoudt aan de IFRS omzetten houdt in dat jij je baseert op de gecamoufleerde cijfers.
  7. [verwijderd] 30 oktober 2022 16:40
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 30 oktober 2022 13:35:

    And we can start addressing a market that has not been available to us in the past

    Delivery market (laatste km)
    Suppliant Chain (track & tracé)
    Indoor mapping (zoals Here)
    Advertising (obv POI)?
    En geografische expansie

    TomTom working on mapping platform for emerging markets
    A large part of the development is happening out of India, which has about a quarter of its total employee base.
    Photo: TomTom chief executive Harold Goddijn

    Pune: Dutch geospatial company TomTom is working on a new mapping platform that would help it strengthen its presence in countries in Africa, Latin America and Southeast Asia, chief executive Harold Goddijn said. A large part of the development is happening out of India, which has about a quarter of its total employee base.

    “Historically, the bulk of the investments for digital maps went into Europe and North America. The demand is going up and the technology to produce maps is also maturing rapidly, so now we can build better products for continents where traditionally we have less of a presence, and that will open up a whole new bunch of business opportunities for us,” he said. Goddijn, who is one of the cofounders of the company, declined to share an exact timeline as to when the product would likely be launched. India, with about 1,000 employees, is home to a significant part of the technology team at TomTom.

    Goddijn was in India for the launch of the company’s new office, among the first to be designed for a post-pandemic world. Unlike traditional workplaces, the focus of the new office is creating space for teams to collaborate with employees no longer having dedicated work desks. “If our employees are happy with it and take to it, we may roll it out across our other offices globally,” said Goddijn.

    While drones are expected to be a relatively small part of the future demand, and not an area where TomTom is aggressively focusing on, Goddijn expects the electric vehicles segment to be an important demand driver. “It’s a very important segment. It’s a part of the automotive environment, but electrical vehicles need better information because you have charging range anxiety and want to know how far you can go before you need to charge the car,” he said. “Carmakers are equipping older electric vehicle cars with sophisticated mapping technology to enable this functionality and we see it as an important extension of what we are doing, from guidance for navigation to safety and vehicle management.”

    Mapmaking, he said, has evolved significantly in the last few years, with the company now having access to real-time on-road data. This helps it update road signs and other landmarks on a more regular basis, increasing the accuracy of the product. “More and more of the work has become automated and that has accelerated over the last few years,” he said.

    TomTom working on mapping platform for emerging markets
    economictimes.indiatimes.com/tech/tec...

    Board member tomtom sees huge opportunity from India
    www.thehindubusinessline.com/companie...

    TomTom unveils a new world class office space in Pune
    www.punekarnews.in/tomtom-unveils-a-n...

    Ik heb begrepen dat de markt in India is geopend voor buitenlandse mapping companies. En inmiddels is MapMyIndia daar ook beursgenoteerd geworden.

    ===

    Verder is Japan wel interessant. TT heeft geen maps van Japan (vooralsnog) en wel traffic. Zie discussions.tomtom.com/en/discussion/... en www.tomtom.com/press-room/general/200... TT heeft met Apple relatie mogelijk een kans in Japan om maps te maken. 70% van de Japanners heeft een iPhone.

    De marktleider maps in Japan is Zenrin met 650 miljoen euro omzet. Zij zijn een puur Japanse speler. De Japanse automotive markt is even groot als Duitsland, Frankrijk, UK, Spanje, Italië bij elkaar. De markt is in handen van een handvol Japanse spelers: Toyota, Nissan, Honda, Mazda, Suzuki, Mitsubishi, Daihatsu. De meeste zijn al TT klanten, maar dan voor maps in het westen. (NB: Europese of Amerikaanse auto's zie je amper in Japan, omdat Japanse autofabrikanten geen exportkosten overzee hebben en daardoor goedkoop zijn voor binnenlandse markt. Voor westerse bedrijven precies andersom)
  8. DerksVisie 30 oktober 2022 21:56
    www.wired.com/story/ford-abandons-the...

    Het begint er steeds meer op te lijken dat Harold dit keer wel gelijk heeft. Men kan niet rechtstreeks naar de zelfrijdende auto´s maar zullen eerst HD-maps moeten gebruiken. Na Intel is dit de tweede grote speler die haar (gigantische) investeringen stopzet. Nu hopen dat TomTom niet van de beurs wordt gehaald voordat het een monopolie bemachtigd.

    Het zou doodzonde zijn als wij investeerders op het juiste paard hebben gewed maar hier nooit van zullen profiteren.
  9. [verwijderd] 30 oktober 2022 23:43
    Ook relatie met TT's push voor betere maps in Azië?

    ===

    Autoware Open AD Kit For Autonomous EVs Is Now Available On The Foxconn Open Source Platform MIH
    www.opensourceforu.com/2022/01/autowa...
    electrek.co/2022/01/11/foxconn-open-s...

    How TomTom tech supports Autoware’s open-source platform
    www.tomtom.com/blog/automated-driving...

    TomTom joins Mobility In Harmony (MIH) consortium, but what is it?
    www.tomtom.com/blog/navigation/tomtom...

    MIH EV consortium eyes Middle East, Southeast Asia markets
    www.onlineev.com/mih-ev-consortium-ey...

    IPhone maker Foxconn wants to dominate electric car manufacturing
    edition.cnn.com/2022/10/18/business/f...

    Foxconn first electric SUV sees significant pre-orders
    www.digitimes.com/news/a20220902PD205...

    Here’s why Tech Mahindra has partnered with Foxconn-initiated MIH consortium
    timesofindia.indiatimes.com/gadgets-n...

    About 100 Japanese companies are expected to participate in the joint development of EVs with Foxconn
    techwireasia.com/2022/03/100-japanese...

    Stellantis, Foxconn to Develop Breakthrough Digital Cockpits and Personalized Connected Services with Mobile Drive Joint Venture
    www.stellantis.com/en/news/press-rele...
  10. forum rang 4 Spoorstudent 30 oktober 2022 23:47
    quote:

    DerksVisie schreef op 30 oktober 2022 21:56:

    www.wired.com/story/ford-abandons-the...

    Het begint er steeds meer op te lijken dat Harold dit keer wel gelijk heeft. Men kan niet rechtstreeks naar de zelfrijdende auto´s maar zullen eerst HD-maps moeten gebruiken. Na Intel is dit de tweede grote speler die haar (gigantische) investeringen stopzet. Nu hopen dat TomTom niet van de beurs wordt gehaald voordat het een monopolie bemachtigd.

    Het zou doodzonde zijn als wij investeerders op het juiste paard hebben gewed maar hier nooit van zullen profiteren.
    Wordt TomTom genoemd in het artikel?
    Ik kan de link niet openen….
  11. forum rang 7 sniklaas 31 oktober 2022 00:06
    quote:

    boem! schreef op 30 oktober 2022 15:24:

    [...]
    het blijft moeilijk commumiceren met mensen die NIET uitgaan van de FCF cijfers,

    De verdiensten van TT wordt bepaald door de prodomzetten * marge - opex Exl D&A incl capex.

    Dat jij nog steeds vasthoudt aan de IFRS omzetten houdt in dat jij je baseert op de gecamoufleerde cijfers.
    Wel apart een voormalige boekhouder die een internationaal erkende accounting methode IFRS betittelt als camouflage.

    En daarnaast de verantwoordelijke personen Harold & Taco voor deze in jouw ogen verhullende cijfers blijft steunen.

    Even kijken de FCF, fan club fantast is Y2D 2022-Q3 op vergelijkbare basis €20,5 mio NEGATIEF…

    Afgelopen kwartaal iets verbetert, €8 mio om precies te zijn omdat er €9 mio waarvan €2 mio afkomstig uit US$<>€ meer omzet is behaald in Q3…

    Een zwaluw maakt nog geen zomer, dus eerst maar eens afwachten Martin of de automotive groei doorzet in Q4…

    Om winstgevend te worden zal TT meer omzet moeten genereren daar het omlaag brengen van de kosten onvoldoende soelaas biedt, de ‘besparing ‘ van de reorganisatie is amper voldoende om de inflatie en toename in APPS te compenseren.

    2022 wordt het volgende verliesgevende transitie-jaar waarbij de omzet blijft hangen op het 2021 niveau.

    Wat 2023 operationeel gaat brengen is volledig afhankelijk van automotive, neemt in Q4 de omzet toe met dubbele cijfers en neemt daarnaast het orderboek toe naar €2500 mio of meer is de situatie bij TT aan het kantelen van verliesgevendheid naar winstgevendheid…
  12. forum rang 6 boem! 31 oktober 2022 05:14
    je vergist je weer schromelijk het is nl al in dit jaar dat het kantelpunt van verlies naar winstgevendheid wordt bereiki ondanks het verlies aan prod omzet van Enterprise van 40 mio door Apple
    de winst cq veliesgevendheid van het aandeel zie je nl terug in datgene wat er aan FCF wordt gerealiseerd.

    bij de FCF gaat het om de gefactureerde, ontvangen omzet versus de uitgaven en die komt dit jaar al om en nabij breakeven uit om daar volgend jaar doorheen te breken.
  13. viermeiden 31 oktober 2022 07:50
    In relatie tot de link van JustMe van 23.43 het verband tussen Foxconn en TomTom:
    www.globenewswire.com/en/news-release...

    Citaat: 'AMSTERDAM, March 31, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- TomTom (TOM2), the geolocation technology specialist, today announced that it has joined the MIH Consortium as the first and only global mapmaker and navigation supplier. The Foxconn-initiated MIH Consortium is bringing strategic partners like TomTom together from across the automotive industry to build the next generation of electric vehicles (EV), autonomous driving, and mobility service applications.

    MIH Consortium considers TomTom’s knowledge in digital cockpit and navigation user-experience (UX) for EV drivers as a significant addition to the Open EV Alliance. TomTom’s powerful routing engine leverages advanced map and traffic data as well as information from the vehicle and its surroundings to provide reliable EV routes that get drivers to their destination the fastest, free from range and charging anxiety.

    Jack Cheng, CEO of MIH Consortium said, “With TomTom’s collaborative ethos and expertise in creating and maintaining globally scalable maps optimized for user-friendly EV navigation, automated driving and smart mobility solutions, it is clear that they will be an invaluable partner to the MIH Consortium and the Open EV Alliance.”
  14. forum rang 8 Wereldbelegger 31 oktober 2022 08:09
    Is het mogelijk om het novemberdraadje te beginnen met een samenvatting van alle positieve voorspellingen over de toekomst van TomTom die in het oktoberdraadje staan.

    Is het ook mogelijk om de verwachtingen, die hier gewekt zijn, voor de CMD te bundelen in één post.
    Zodat we die nog eens rustig kunnen nalezen als voorbereiding op de Powerpointplaatjes en praatjesdag.
  15. forum rang 7 sniklaas 31 oktober 2022 08:25
    quote:

    boem! schreef op 31 oktober 2022 05:14:

    je vergist je weer schromelijk het is nl al in dit jaar dat het kantelpunt van verlies naar winstgevendheid wordt bereiki ondanks het verlies aan prod omzet van Enterprise van 40 mio door Apple
    de winst cq veliesgevendheid van het aandeel zie je nl terug in datgene wat er aan FCF wordt gerealiseerd.

    bij de FCF gaat het om de gefactureerde, ontvangen omzet versus de uitgaven en die komt dit jaar al om en nabij breakeven uit om daar volgend jaar doorheen te breken.
    Je weet inmiddels toch wel dat al jouw vorige dromen geëindigd zijn in deceptie en bedrog Martin…

    Niet zelf cijfertjes verzinnen maar gewoon lezen wat TT schrijft;

    corporate.tomtom.com/static-files/fa3...

    FCF, fan club fantast is Y2D 2022-Q3 op vergelijkbare basis €20,5 mio NEGATIEF en een kanteling is nog niet in zicht…
1.295 Posts
Pagina: «« 1 ... 59 60 61 62 63 ... 65 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links