Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,880 18 apr 2024 17:36
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,662 - 9,914
  • 2.158.542 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Hernia 28 oktober 2022 18:19
    Luchtvaartconcern Air France-KLM heeft interesse om een belang te nemen in de Portugese maatschappij TAP. Topman Ben Smith zegt dat zijn bedrijf "een partnerschap of overname wil als de omstandigheden goed zijn".
    Volgens Smith is het samengaan van bedrijven essentieel voor Air France-KLM. "Naar mogelijkheden op het Iberisch schiereiland doen we al vele jaren onderzoek", aldus de topman.

    De Portugese minister van Infrastructuur, Pedro Nuno Santos, heeft eerder aangegeven dat TAP moet samengaan met een grote luchtvaartmaatschappij om levensvatbaar te blijven.

    De Portugese maatschappij leed vorig jaar een verlies van 1,6 miljard euro en de overheid kwam tijdens de coronacrisis met ruim 2,5 miljard euro aan steun.
  2. twinkletown 30 oktober 2022 16:54
    Bartjens, FD 28okt2022

    'Die verwende Fransen' troeven KLM af

    De afstraffing die Air France-KLM vrijdag op de beurs kreeg, kwam onverwacht. Een eenduidige verklaring is er nog niet voor de koersdaling van 15% na publicatie van de kwartaalresultaten.

    Eén ontwikkeling bleef wat onderbelicht. En dat is dat het Franse smaldeel van de luchtvaartgroep het naar omstandigheden goed doet. Sterker nog, Air France droeg deze zomer meer bij aan de groepswinst dan KLM. Bartjens moest diep in de jaarverslagen duiken om te zien wanneer dat voor het laatst was gebeurd.

    Dat was zeven jaar geleden, in 2015. Al die jaren daarna verdiende het kleinere KLM meer dan het — in de ogen van veel Nederlanders — verwende Air France. In Parijs namen ze het niet zo nauw met de kosten, was de redenering. De salarissen voor piloten en cabinepersoneel waren hoog, de pensioenregeling genereus. En van het binnen- en buitenlandse netwerk van bestemmingen moest iedereen afblijven, anders kreeg je de vakbonden over de vloer.

    Hoe kan het dat de Fransen nu KLM passeren? Het heeft te maken met subsidieregels in Nederland, met de chaos op Schiphol en met de Fransen zelf.

    Even de cijfers op een rijtje. KLM boekte in het derde kwartaal een bedrijfsresultaat van €443 mln. Air France passeerde de Nederlanders door een resultaat van €570 mln neer te zetten.

    Lees het volledige artikel: fd.nl/financiele-markten/1456391/verw...
  3. forum rang 8 GakGak 30 oktober 2022 23:18
    quote:

    Mojo schreef op 30 oktober 2022 21:12:

    [...]

    weleens gehoord van synergie voordelen ...
    Wel eens gehoord van de diverse airlines die zich achtereenvolgens stukgebeten hebben op de synergie
    voordelen door fors te investeren in het kansloze Alitalia ?

    Nu is TAP geen ITA of Alitalia maar ook TAP en winstgevendheid zijn geen goede match.
    En strategisch wel leuk om de Braziliaanse markt te bestormen maar commercieel gezien was de
    (noord) Italiaanse markt veel groter en interessanter dan de Portugese, niet te vergelijken.

    AF/KLM wil op de arrogante Franse manier groter groeien dan de alliantie van Lufthansa of die
    van British Airways en dat mag wat kosten aan investeringen en risico.
    En niet helemaal onlogisch want als je gaat zitten wachten en hopen op groei van de
    Schiphol hub van KLM dan kon je wel eens in een cul-de-sac eindigen.
  4. Cacla 31 oktober 2022 11:33
    quote:

    Gelano schreef op 31 oktober 2022 07:20:

    Goedemorgen allen.

    Wat is er gaande bij KLM? Nu al een pré opening te zien van 1.404 euro.
    Succes allen toegewenst!
    Laat ik eens een gok doen; In de huidige vorm is AFKLM niet levensvatbaar. Zelfs bij een bovengemiddelde bezetting kan deze onderneming nog geen netto-winst maken. Laat staan om genoeg geld over te houden om de schulden te verlagen. Beleggers zien dat en dat zie je dan wellicht terug in de koers?
  5. HenkJoh 31 oktober 2022 12:31
    quote:

    Gelano schreef op 31 oktober 2022 11:46:

    Oneens. Het zijn zwarte cijfers alleen het sentiment werkt niet mee.
    Ze zal wel plannen moeten bedenken voor 2023 om er dan ook goed doorheen te komen.
    Tja, never a dull moment. Zoals u zich verbaast over de negatieve opening, verbaas ik me dat de koers nog boven de 1 euro staat. Maar goed, zal gerust wel weer naar 1,50 gaan. Ik sluit mijn put positie en wacht weer af op de volgende rit.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 68 69 70 71 72 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links