Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,625 24 apr 2024 09:55
  • +0,105 (+1,90%) Dagrange 5,550 - 5,650
  • 128.325 Gem. (3M) 317,5K

TomTom september 2022

901 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 46 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 marathon 11 19 september 2022 10:39
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 17 september 2022 10:48:

    [...]

    Oud nieuws!
    als u wat minder 'gekleurd' bijdragen van andere TT-beleggers zou beoordelen dan had u onderstaand 'positief nieuws' al eerder gelezen.
    En had u ook gelezen dat de Rai niet weet wat de oorzaak van deze stijging is.

    Wereldbelegger
    1 september 2022 15:47
    Opvallende stijging autoverkoop in augustus - mooi nieuws.

    Autoverkopen stijgen in augustus na maanden van daling

    In augustus zijn 23.638 auto's op kenteken gezet. Dat zijn er 9,2 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar, melden BOVAG en Rai Vereniging donderdag. De stijging is opvallend, omdat in andere maanden van dit jaar de verkopen juist flink lager waren.

    Dit kwam onder meer door een groot tekort aan chips, waarvan er veel in auto's worden verwerkt. Ook zijn er problemen met grondstoffen en logistiek. Daardoor konden tot vorige maand fors minder auto's worden geleverd.

    Wat de oorzaak van de stijging in augustus is, durft Rai Vereniging niet te zeggen. "Het kan een toevalligheid zijn", zegt een woordvoerder. "We vinden het in ieder geval nog veel te vroeg om te stellen dat de problemen voorbij zijn. Daarvoor moet de stijging langer aanhouden."

    Over de eerste acht maanden van dit jaar is nog wel sprake van een daling. Tussen begin januari en eind augustus zijn 199.297 auto's op kenteken gezet. Dat is 5,6 procent minder dan in de eerste acht maanden van vorig jaar.

    bron:
    www.nu.nl/economie/6221287/autoverkop...
    Geen oud nieuws hoor meneer. U hebt het in uw bericht over Nederland. Het bericht dat ik plaats gaat over de EU!!!!!
    En dan dat paternalistische betweterige commentaar dat u erbij meent te moeten leveren. Zum Kotzen!!!!
  2. forum rang 6 tatje 19 september 2022 10:55
    Ik dacht al dat "" HET "" is toch niet ziek of nog erger.

    Zal wel niet meer dan een katertje zijn geweest.

    Ja Marathon erger je toch niet.

    Een gokje.

    Ik denk 1 persoon, die betaalt krijgt.

    Er lopen toch nooit 6 gekken rond op 1 forum.

    iedereen bij TT is weer aan het werk.

    De CMD groep heeft het maar druk met de voorbereidingen.

    Nog 9 beursdagen na vandaag en Q3 is geschiedenis :-)

    Speciaal voor Harold.

    www.youtube.com/watch?v=I5jVsKqsPIo

    Home again : naar huis met de vlieger.

    Time is money.

    Het was : bootje komt zo en is nu busje komt zo :-)

    Zou zeggen, kom er maar in of geef een niet oke.

    Kom op ; Je kunt het :-)

    Verwacht vandaag nog een "" INHAALSLAG "" van Het :-)

    Inhaalslag van de auto industrie komt nog !
  3. forum rang 6 NewKidInTown 19 september 2022 11:22
    quote:

    tatje schreef op 19 september 2022 10:55:

    .....
    Ik denk 1 persoon, die betaalt krijgt.

    Er lopen toch nooit 6 gekken rond op 1 forum.
    .......
    Om mensen die, laat ik het zwak uitdrukken, nogal terughoudend zijn om in een al jarenlang (sinds 2008) sterk ondermaats of lager dan gemiddeld presterend aandeel te beleggen, "gek" te noemen en dat ook te uiten, vind ik, laat ik het zwak uitdrukken, nogal eigenaardig.

    Maar niet genoeg om het een NOK te geven, ben nog al ruimhartig, kan veel hebben en niet snel gekwetst.

    Oh ja, een klein verbeterpuntje: "betaalt" kunt u beter met een D schrijven in uw bovenstaande bericht.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 19 september 2022 13:32
    Ongegronde beweringen over betaalde poster(s).
    Onzinnig geneuzel tussen de witregels.

    De frustraties zijn weer duidelijk aanwezig.
    Het gebrek aan enig nieuws van TT doet de fantasie herleven.
    En dat is vermakelijk.

    Terwijl de fantasie volledig uit de koers is.
    Bijna 11 procent omlaag na de high op Q2 cijferdag

    19-6-2022 8,49
    15-7-2022 7,61
    verschil 0,90
    in% 10,56%

    Ik weet niet of Odessadream en spoorstudent gelijk krijgen met de 6 voor de komma en de 7 afwachten.
    Maar de steunlijn op de 7,60 wordt aangevallen bij gebrek aan enig kooplust van de fans van TT.
    Zeer waarschijnlijk wijs geworden door de keiharde realiteit wachten ze ook een lagere koers af.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 19 september 2022 15:10
    quote:

    Odessadream schreef op 19 september 2022 14:33:

    Grappig hoe de meningen ineens zijn omgeslagen, meer volgers dan leiders !
    Slechts twee believers die openlijk ervoor uitkomen dat ze de heer Goddijn als leider zien richting de geldpot.
    Voor de rest nog wat murmelende doodgeld-beleggers die dromen over Q3cijfers en de CMD Powerpointplaatjes met hoopgevende grafiekjes.
  6. Biofoed 19 september 2022 16:37
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 19 september 2022 15:10:

    [...]

    Slechts twee believers die openlijk ervoor uitkomen dat ze de heer Goddijn als leider zien richting de geldpot.
    Voor de rest nog wat murmelende doodgeld-beleggers die dromen over Q3cijfers en de CMD Powerpointplaatjes met hoopgevende grafiekjes.
    Een beetje een vreemde post, ben ik niet van u gewend. Woorden en kreten als "Believer, leider richting de geldpot, murmelende doodgeld beleggers" hebt u toch niet nodig?

    Mocht ik volgens u tot de believers behoren, het klopt inderdaad dat ik er vanuit ga dat HG (een oud-bankier) weet wat hij doet en niet het vermogen van hem en zijn medeoprichters in TT volledig laat verwateren, maar dat hij een premie van minimaal 100% op de huidige koers moet kunnen realiseren (ik hoop op meer..) bij een verkoop op (of voor) pensioendatum. Mijn grootste angst is een dirty-exit van TT maar ik vertrouw (hoop) erop dat HG voldoende fatsoen heeft om dat niet te laten gebeuren.

    Rekening houdend met de artikelen die ik heb gelezen en de samenwerkingen welke TT is aangegaan, zowel in het verleden als recent, heb ik voor mijzelf de conclusie getrokken dat de software van TT kwalitatief zodanig interessant is (o.a. in relatie tot de "vrije" concurrenten) dat HG hierin moet kunnen slagen.

    Dat de koers tot dat moment nog heel volatiel zal zijn geloof ik zeker waardoor zowel extra Call- als Put-opties op het juiste moment heel interessant kunnen zijn.

    Mocht HG erin slagen om voor pensioendatum TT om te turnen in een voldoende cashflow generende- en winstgevende een dividend-uitkerende onderneming dan ben ik natuurlijk ook tevreden. De deal met Hyundai en Kia lijkt mij zeker een goede stap in die richting.

    Als laatste de opmerking dat ik gelukkig nooit over de cijfers van de bedrijven waarin ik beleg droom en dat wil ik ook graag zo houden, hopelijk hebt u mij onderbewust niet op andere ideeën gebracht... :-)
  7. Ron50 19 september 2022 17:20
    quote:

    Odessadream schreef op 19 september 2022 11:05:

    hmmmm I told you so is denk ik wel op zijn plaats ! De 6 voor de komma gaan we deze maand nog wel aantikken.
    Het zal voor mij een mooi bijkoopmoment worden en mijn GAK omlaag brengen zodat ik de aandelen weer kan verkopen bij ongeveer 9 €.
    Wat er nu gebeurt met de koers zijn wij als beleggers van TT toch gewend en is niet vreemd voor ons.
    Ik koop bij elke euro daling bij en verkoop bij ongeveer 9€ , soms lukt dat wel 2 á 3 x per jaar. Dit zijn toch telkens ritjes van 10-20%.
    Het risico is dat ik de grote klapper ga missen maar mij hoor je niet klagen en maak regelmatig winst met TT.
  8. forum rang 4 Gvv2024 19 september 2022 17:33
    quote:

    Ron50 schreef op 19 september 2022 17:20:

    [...]
    Het zal voor mij een mooi bijkoopmoment worden en mijn GAK omlaag brengen zodat ik de aandelen weer kan verkopen bij ongeveer 9 €.
    Wat er nu gebeurt met de koers zijn wij als beleggers van TT toch gewend en is niet vreemd voor ons.
    Ik koop bij elke euro daling bij en verkoop bij ongeveer 9€ , soms lukt dat wel 2 á 3 x per jaar. Dit zijn toch telkens ritjes van 10-20%.
    Het risico is dat ik de grote klapper ga missen maar mij hoor je niet klagen en maak regelmatig winst met TT.
    Dat is de goede strategie en risico van missen klapper is beperkt als je telkens een vast aantal behoudt.
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 19 september 2022 18:19
    quote:

    Biofoed schreef op 19 september 2022 16:37:

    [...]

    Een beetje een vreemde post, ben ik niet van u gewend. Woorden en kreten als "Believer, leider richting de geldpot, murmelende doodgeld beleggers" hebt u toch niet nodig?

    Mocht ik volgens u tot de believers behoren, het klopt inderdaad dat ik er vanuit ga dat HG (een oud-bankier) weet wat hij doet en niet het vermogen van hem en zijn medeoprichters in TT volledig laat verwateren, maar dat hij een premie van minimaal 100% op de huidige koers moet kunnen realiseren (ik hoop op meer..) bij een verkoop op (of voor) pensioendatum. Mijn grootste angst is een dirty-exit van TT maar ik vertrouw (hoop) erop dat HG voldoende fatsoen heeft om dat niet te laten gebeuren.

    Rekening houdend met de artikelen die ik heb gelezen en de samenwerkingen welke TT is aangegaan, zowel in het verleden als recent, heb ik voor mijzelf de conclusie getrokken dat de software van TT kwalitatief zodanig interessant is (o.a. in relatie tot de "vrije" concurrenten) dat HG hierin moet kunnen slagen.

    Dat de koers tot dat moment nog heel volatiel zal zijn geloof ik zeker waardoor zowel extra Call- als Put-opties op het juiste moment heel interessant kunnen zijn.

    Mocht HG erin slagen om voor pensioendatum TT om te turnen in een voldoende cashflow generende- en winstgevende een dividend-uitkerende onderneming dan ben ik natuurlijk ook tevreden. De deal met Hyundai en Kia lijkt mij zeker een goede stap in die richting.

    Als laatste de opmerking dat ik gelukkig nooit over de cijfers van de bedrijven waarin ik beleg droom en dat wil ik ook graag zo houden, hopelijk hebt u mij onderbewust niet op andere ideeën gebracht... :-)
    Ik heb geen idee hoeveel vermogen HG heeft naast het ‘papieren vermogen’ in TT.
    En hij zal zeker zijn TT aandelen niet laten verwateren.

    Maar ik geloof niet in een premie van 100% bij de huidige koers.
    Een dirty-exit zie ik nou juist wel als een mogelijkheid waar ik sterk rekening mee hou.
    Waarom?
    Omdat ik denk dat dat het meest profijtelijk is voor de founders en de innercircle alsmede voor de grootaandeelhouders.

    Exit – afslanken middels afscheid nemen van medewerkers – optuigen als hapklare brok.
    Of na bovenstaande onder een andere naam naar Nasdaq brengen in samenwerking met PE.

    De deal met Hyundai/Kia is helaasoverduidelijk door ‘de markt’ zeer lauw ontvangen. Nog lauwer dan bij de introductie van IndiGO en de ‘Megadeal’ met Cariad.
    Het geloofvertrouwen in door ‘de markt’ in een cashflow generende- en winstgevende een dividend-uitkerende onderneming is m.i. klein tot zeer klein.
    Q3 cijfers en CMD moeten echt iets toevoegen waardoor de verwachtingen positief gestemd worden. Maar mijn onderbuik verwacht dat de Rennies aangesleept moeten worden.
  10. [verwijderd] 20 september 2022 10:07
    quote:

    NewKidInTown schreef op 20 september 2022 08:44:

    Met een beetje geluk kabbelt tt mee met de indices en gaat marginaal hoger, niets om je over op te winden. Ook geen reden om in te stappen of uit te breiden, my view.
    Niet eens dat, wie heeft er nou nog vertrouwen in dit bedrijfje?
  11. Optiebelegger 20 september 2022 10:14
    quote:

    Odessadream schreef op 20 september 2022 09:13:

    klein bijkoop ordertje geplaatst op 7,60 euro om GAK verder te verlagen. We gaan het zien wat de leaks van het rentebesluit in petto heeft
    Rentebesluit heeft geen invloed op de koers van TomTom door de goede kaspositie......
  12. forum rang 7 sniklaas 20 september 2022 10:23
    quote:

    Biofoed schreef op 19 september 2022 16:37:

    [...]Mijn grootste angst is een dirty-exit van TT maar ik vertrouw (hoop) erop dat HG voldoende fatsoen heeft om dat niet te laten gebeuren.
    ijdele hoop @Biofoed, aandacht voor (overige) aandeelhouders belangen behoort niet tot het DNA van Harold en zijn mede rovers…

    Jouw angst voor een dirty-exit is gegrond, persoonlijk acht ik de kans daarop 80%.

    De reden is overduidelijk, sedert de beursgang hebben de FF met hun handelingen aangetoond niet te willen delen en de mogelijkheden voor een dirty-exit zijn legio en de kans daarop neemt het komende jaar alleen maar toe nu de OEM’s de eerste barsten beginnen te vertonen met oplopende kosten, dalende winsten, teruglopende productie, vollopende parkeerterreinen met incomplete voertuigen en dalende vraag in het verschiet…

    Wellicht dat in de aanloop naar 2025, voor vele OEM’s het laatste jaar waar voertuigen op fossiele brandstof worden geproduceerd nog voor een boost kan zorgen maar daarna wordt ‘overleven’ de missie.

    En TT kan niets anders dan lijdzaam volgen en moet gezien het gebrek aan een acceptabel verdienmodel genoegen nemen met de kruimels als die al worden gegund…

    Zonder overname, fusie, interesse reuring keert de beurskoers de komende tijd weer terug naar mijn GAK niveau van €6,52 simpelweg omdat TT haar omzet niet weet te vergroten waarbij de kosten hoog zullen blijven, die 10% reductie van DATA employees brengt daarin geen verandering, zorgt enkel voor compensatie van de 2022 & 23 stijging van de lonen…

    Mijn omzet verwachting voor 2022, €450 mio (€275 automotive & €175 enterprise) wordt voor het automotive deel bij lange na niet gehaald, zelfs compensatie van de €397 mio omzet van 2021 zal lastig worden, cijfers 2022-Q1 & Q2 hebben dat al laten zien en verwacht voor Q3 van hetzelfde laken een pak…
901 Posts
Pagina: «« 1 ... 24 25 26 27 28 ... 46 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links