Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

augustus afwachtingsmaand

877 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 44 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 27 augustus 2022 10:06
    quote:

    Spoorstudent schreef op 26 augustus 2022 22:38:

    Het blijft afwachten. Gelukkig is er nieuws van de FED.
    Ook volgende week zal het geen feest worden met futs aex onder de 700 en tt vrijdagavond 8,09 om 8,12. Houd maar rekening met terugkeer naar 7,xx. Niet zo heel raar met minder autoverkopen en economie naar crisis in h2.
    Ben niet desperaat, wel realistisch.
  2. forum rang 6 pwijsneus 27 augustus 2022 10:12
    quote:

    boem! schreef op 26 augustus 2022 12:38:

    ik verwacht dat de meeste aandacht tijdens de CMD uit zal gaan naar de kostenbeheersingsmaatregelen die TT heeft genomen en de voortgang daarvan.

    omdat de reorganisatiekosten voor 20 mio in 2022 en voor 10 mio in 2023 vallen is een update ult sept 2022 te verwachten.

    daarbij zal duidelijk worden of de besparing van 40 mio op jaarbasis haalbaar is terwijl tevens een goed zicht komt op de afloop van de reorganisatiekosten.
    Dit is wel een zwaktebod, hoewel kostenbesparingen noodzakelijk zijn, zou dit niet het topic moeten zijn waar alle ogen gericht op zouden moeten zijn bij een cijferpresentatie of cmd.

    Het is het gebrek aan groei, en het niet kunnen optuigen van een solide verdienmodel met de kaartenbak van TomTom. Dit bedoel ik niet lullig, want ga het maar eens doen, concureren tegen Google, dus makkelijk is dat zeker niet. Maar als belegger kun je barweinig met een slaapverwekkende powerpoint over hoe er kosten gereduceerd gaan worden bij tomtom.

    Dus due spurt die het aandeel zou kunnen gaan maken volgen jou, wat is de trigger?

    Het is meedobberen op het sentiment, en afwachten op hoe bedrijven de q3 cijfers uitkomen. De q3 cijfers waten goed beursbreed, maar er speelt een hoop momenteel.

    Dus als tomtom het alleen moet hebben van besparingen door een geautomatiseerde kaartenbak en mensen eruit te gooien, hoewel dat nodig schijnt te zijn, is dat te weinig.

    Er is geen zicht op groei.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2022 10:15
    ‘Onze auto's worden steeds slechter’

    De Duitse verkeersclub ADAC onderzocht 580 auto’s op materiaal- en bouwkwaliteit. Het ontnuchterende resultaat: veel modellen laten op dit gebied te wensen over, zelfs die van Duitse premiummerken.

    De auto-industrie bevindt zich midden in de transformatie naar elektromobiliteit. Er worden miljarden geïnvesteerd in de nieuwe technologie. Het doel is om de kooplust op te wekken bij klanten. Op dit moment is er veel vraag naar een zo groot mogelijk elektrisch bereik, digitale diensten en grote beeldschermen. De ontwikkeling en productie daarvan kost veel geld en dat moet ergens vandaan komen. Het resultaat: er wordt op alle fronten bespaard.

    bron:
    www.ad.nl/auto/onze-auto-s-worden-ste...
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2022 10:17
    Chiptekort-spook blijft Honda en Stellantis frusteren

    Chiptekort ·Honda ziet zich genoodzaakt de productie met 40 procent terug te draaien.

    Chiptekorten hebben Honda en Stellantis afgelopen week genoodzaakt de productie terug te draaien. Dit melden verschillende internationale media.

    Honda zei donderdag dat het begin september de productieplannen in Japan met 40 procent zou verlagen vanwege aanhoudende problemen met de toeleveringsketen en logistiek. De assemblagefabriek in de prefectuur Saitama, ten noorden van Tokio, zal begin volgende maand de productie met ongeveer 40 procent verminderen. Twee lijnen in de Suzuka-fabriek in het westen van Japan zullen de productieplannen begin september met ongeveer 30 procent verminderen. Honda gaf de schuld aan vertragingen bij het ontvangen van onderdelen en logistiek als gevolg van COVID-19 en chiptekorten.

    In het Franse Sochaux zag Stellantis zich genoodzaakt de productie op te schorten. De autoproductie zal daar tot zaterdag worden opgeschort, zo bevestigde het bedrijf aan Reuters. Ook daarbij werd het chiptekort als reden voor de onderbreking genoemd.

    Eerder deze maand zag ook Toyota zich genoodzaakt een fabriek te sluiten.

    bron:
    automotive-online.nl/management/laats...
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2022 10:18
    De berichten blijven elkaar tegenspreken.

    Einde van het chiptekort
    De beperkingen komen op een moment dat een aantal fabrikanten en toeleveranciers licht aan het einde van de tunnel lijken te zien. Zo meldde Renault eerder dat het eind van het chiptekort in zicht was, en ook toeleverancier ABB uitte zich positief. VW Group verwacht dat het tekort nog tot zeker 2024 voelbaar zal zijn.

    bron:
    automotive-online.nl/management/laats...
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2022 10:45
    Interessant, dit soort onderzoeken. Zal geen invloed op TT hebben lijkt mij.

    Ouderwetse knoppen in auto zijn een pak veiliger dan touchscreens

    Fysieke knoppen in een auto zijn een stuk gebruiksvriendelijker en veiliger dan digitale bediening via een of meerdere touchscreens. Dat blijkt uit een studie van het Zweedse tijdschrift Vi Bilagare.


    Elon Musk was de eerste die het aandurfde om in zijn Tesla's zo’n beetje alle zaken in de auto te laten regelen via één centraal touchscreen. De Duitsers sputterden vooral bij monde van Mercedes-Benz aanvankelijk tegen. Zo'n scherm zou onnauwkeurig zijn en gevaarlijk doordat je steeds precies moet kijken welk knopje je indrukt. Dat terwijl je een fysieke knop al snel blindelings weet te vinden, zo redeneerden ze.

    Digitaal versus analoog
    De rest van de autowereld ging desondanks mee in de digitale evolutie - Mercedes incluis - en anno 2022 is bijna iedere nieuwe auto voorzien van een of meer digitale aanraakschermen. Toch blijkt dat Mercedes het destijds best aardig had gezien, want deze digitale vernieuwing is niet helemaal goed nieuws voor de consument. Dat bleek toen een moderne Volkswagen ID.3, een Dacia Sandero, een Tesla Model 3, een BMW iX en een Hyundai Ioniq5 werden vergeleken qua bedieningsgemak met een schermloze Volvo C70 uit 2005.

    bron:
    www.hln.be/mobiliteit/ouderwetse-knop...
  7. forum rang 6 pwijsneus 27 augustus 2022 10:49
    quote:

    pwijsneus schreef op 27 augustus 2022 10:12:

    [...]

    Dit is wel een zwaktebod, hoewel kostenbesparingen noodzakelijk zijn, zou dit niet het topic moeten zijn waar alle ogen gericht op zouden moeten zijn bij een cijferpresentatie of cmd.

    Het is het gebrek aan groei, en het niet kunnen optuigen van een solide verdienmodel met de kaartenbak van TomTom. Dit bedoel ik niet lullig, want ga het maar eens doen, concureren tegen Google, dus makkelijk is dat zeker niet. Maar als belegger kun je barweinig met een slaapverwekkende powerpoint over hoe er kosten gereduceerd gaan worden bij tomtom.

    Dus due spurt die het aandeel zou kunnen gaan maken volgen jou, wat is de trigger?

    Het is meedobberen op het sentiment, en afwachten op hoe bedrijven de q3 cijfers uitkomen. De q3 cijfers waten goed beursbreed, maar er speelt een hoop momenteel.

    Dus als tomtom het alleen moet hebben van besparingen door een geautomatiseerde kaartenbak en mensen eruit te gooien, hoewel dat nodig schijnt te zijn, is dat te weinig.

    Er is geen zicht op groei.
    Apple is al jaren geleden begonnen met het verzamelen van eigen mapdata, en heeft TomTom nagenoeg niet meer nodig. Nu betaalde Apple vermoedelijk grotendeels in data, en niet in Euro's. Voor Europa en Noord- Amerika is Apple in ieder geval niet meer afhankelijk van mapdata van derden, zoals TomTom.

    Je ziet dat Apple wel de weg in slaat om deze investering die ze hebben gedaan,om een verdienmodel op te tuigen:

    Bloomberg: Apple wil vanaf volgend jaar advertenties tonen in Maps
    tweakers.net/nieuws/200168/bloomberg-...
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2022 11:43
    quote:

    pwijsneus schreef op 27 augustus 2022 10:49:

    [...]

    Apple is al jaren geleden begonnen met het verzamelen van eigen mapdata, en heeft TomTom nagenoeg niet meer nodig. Nu betaalde Apple vermoedelijk grotendeels in data, en niet in Euro's. Voor Europa en Noord- Amerika is Apple in ieder geval niet meer afhankelijk van mapdata van derden, zoals TomTom.

    Je ziet dat Apple wel de weg in slaat om deze investering die ze hebben gedaan,om een verdienmodel op te tuigen:

    Bloomberg: Apple wil vanaf volgend jaar advertenties tonen in Maps
    tweakers.net/nieuws/200168/bloomberg-...
    Als TT dit ook zou kunnen.
    Dan praten we over een nieuw verdienmodel.
  9. forum rang 7 sniklaas 27 augustus 2022 16:06
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 27 augustus 2022 11:43:

    [...]Als TT dit ook zou kunnen.
    Dan praten we over een nieuw verdienmodel.
    Nederlanders staan regelmatig aan de wieg van nieuwe ontwikkelingen maar het ontbreekt aan visie om het te vermarkten waardoor een ander er met de buit vandoor gaat of het product geraakt in vergetelheid…

    Wanneer indertijd de krantenjongens niet zo verknocht waren aan hardcopies was de kans groot geweest dat Silicon Valley ergens in Nederland had gelegen en de wereld op koers werd gehouden door TT…

    Het trieste resultaat is dat bedrijven zoals een PHILIPS van het padje zijn geraakt en datzelfde is van toepassing voor TT, goud in handen maar niet in staat om het te vermarkten en geeft en helpt anderen de ruimte om er met de buit vandoor te gaan…
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 27 augustus 2022 19:14
    quote:

    sniklaas schreef op 27 augustus 2022 16:06:

    [...]Nederlanders staan regelmatig aan de wieg van nieuwe ontwikkelingen maar het ontbreekt aan visie om het te vermarkten waardoor een ander er met de buit vandoor gaat of het product geraakt in vergetelheid…

    Wanneer indertijd de krantenjongens niet zo verknocht waren aan hardcopies was de kans groot geweest dat Silicon Valley ergens in Nederland had gelegen en de wereld op koers werd gehouden door TT…

    Het trieste resultaat is dat bedrijven zoals een PHILIPS van het padje zijn geraakt en datzelfde is van toepassing voor TT, goud in handen maar niet in staat om het te vermarkten en geeft en helpt anderen de ruimte om er met de buit vandoor te gaan…
    Ik heb via het crowdfundingplatform 'geldvoorelkaar' in zo'n 120/130 bedrijven geld gestoken.
    Relatief kleine bedragen in MKB bedrijven en wat grotere bedragen in innovaties.
    Qua opbrengst valt het tegen door het vele omvallen van startups. Met name in de horeca.

    Bij de meer innovatieve bedrijven heb ik stevige verliezen geleden door faillissementen.
    Dat is heel zuur.

    Eén daarvan was een geweldige oplossing voor meer onafhankelijk zijn van buitenlandse gasleveranciers.
    Het heeft niet zo gemogen en ik heb medelijden met de initiatiefnemers die nu zwaar in de shit zitten en alles kwijt zijn geraakt dankzij de rigide opstelling van schuldeisers.
    Als het bedrijf zijn innovatie had kunnen vermarkten had het nu een miljoenenbedrijf geweest.
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 28 augustus 2022 10:59
    Wordt het wat met de waterstofauto?

    In de zoektocht naar een duurzaam alternatief voor benzine- en dieselauto's is de accuelektrische auto als duidelijke winnaar uit de bus gekomen. Zeker in West- en Noord-Europa blijven de aantallen accu-EV's en laadpalen alleen maar stijgen. Toch zijn er autofabrikanten, waaronder BMW en Toyota, die denken dat er naast de accu-EV nóg een oplossing kan zijn: de waterstofelektrische auto.

    bron:
    tweakers.net/reviews/10396/wordt-het-...
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 28 augustus 2022 10:59
    Ook Porsche ziet toekomst in waterstof

    Na Toyota en BMW verkent nu ook Porsche de mogelijkheden van waterstof als brandstof. Porsche heeft inmiddels virtuele tests uitgevoerd met waterstof in een achtcilinder verbrandingsmotor. Dat deden ze onder meer op de beruchte Nordschleife van de Nürburgring: één van uitdagendste racetrajecten ter wereld.

    Waterstof als voeding voor een brandstofcel is bekend en met auto's als de Toyota Mirai en Hyundai Nexo is die technologie in Nederland ook al enkele jaren te koop. Zo'n brandstofcel gebruikt de waterstof om elektriciteit te produceren: uiteindelijk rijden deze auto's elektrisch.

    Maar waterstof kan óók direct als brandstof in een verbrandingsmotor fungeren. Dat heeft Toyota onlangs uitgeprobeerd in onder meer een GR Yaris. Dit merk racet zelfs met de sportauto GR86 met een waterstofmotor. Daarnaast werkt Yamaha voor Toyota aan een V8-benzinemotor op waterstof.

    bron:
    www.nu.nl/auto/6219104/ook-porsche-zi...
  13. forum rang 4 Gvv2024 28 augustus 2022 14:11
    quote:

    NewKidInTown schreef op 27 augustus 2022 10:06:

    [...]
    Ook volgende week zal het geen feest worden met futs aex onder de 700 en tt vrijdagavond 8,09 om 8,12. Houd maar rekening met terugkeer naar 7,xx. Niet zo heel raar met minder autoverkopen en economie naar crisis in h2.
    Ben niet desperaat, wel realistisch.
    NKIN : nou nou net zo negatief ik hoor hier constant op het forum dat we naar de 10+ gaan en realisten worden hier weggezet als trollen !!
  14. forum rang 6 NewKidInTown 28 augustus 2022 18:16
    quote:

    Odessadream schreef op 28 augustus 2022 14:11:

    NKIT : nou nou niet zo negatief ik hoor hier constant op het forum dat we naar de 10+ gaan en realisten worden hier weggezet als trollen !!
    Okay, dan IEX maar volgen: "Explosieve rentestijging heeft desastreuze gevolgen voor aandelen"
  15. SimonCA 29 augustus 2022 07:59
    The 2023 Porsche Macan lacks Android Auto

    Android Auto isn’t available in Porsche models, including the 2023 Porsche Macan. The good news is that you have several options to stay connected while driving via Apple CarPlay and Porsche Connect.

    www.motorbiscuit.com/2023-porsche-mac...
  16. forum rang 8 Wereldbelegger 29 augustus 2022 08:17
    kaspositie wordt niet vastgehouden of verbeterd.

    On 31 December 2021, the Group had no outstanding bank borrowings and reported a net cash
    position of €356 million

    On 31 December 2020, the Group had no outstanding bank borrowings and reported a net cash
    position of €372 million (Q4 '19: net cash of €437 million). The year on year decrease in net cash is
    explained by lower free cash flows and the share buyback in the first quarter

    On 31 December 2019, the Group had no outstanding bank borrowings and reported a net cash
    position of €437 million.
877 Posts
Pagina: «« 1 ... 34 35 36 37 38 ... 44 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links