Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Drukke week voor de boeg met inflatie, inkopers en banen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

5 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Jelle Trader 28 augustus 2022 16:17
    Een groot deel van de beleggers zag eindelijk licht aan het einde van de tunnel,... Het waren echter de lichten van de aanstormende Bearmarket Express Train die genadeloos toesloeg.

    Over het algemeen zijn beleggers zgn. 'mooi weer zeilers', en voornamelijk hausse gericht. Het wordt nu even anders en geldt 'Alle hens aan dek'! Stuurmanskunst en behendig manoeuvreren is een pre om aandelenposities niet onder water te zien verdwijnen. Buy en hold kan een dure strategie blijken te zijn.

    Zwaar weer signalen, fundamenteel, economisch en technisch(technische analyse signalen, markt- en optie technische posities)waren onmiskenbaar aanwezig voor hen die het wilde zien. Timing is vaak het lastigste aspect. Markten kunnen geruime tijd over- of ondergewaardeerd zijn. Contrarians, traders en 'anders denkenden' worden soms behoorlijk op de proef gesteld.

    Uiteindelijk overleven bedachtzame, risico awerness en bescheiden investors op lange termijn de markt. Vele onervaren 'marktdeelnemers' zijn one trick pony's die zonder plan, maar erger nog, zonder discipline soms grove risicovolle ongedekte (long)posities aangaan. Tja, als dan de vooraf bepaalde koers niet juist blijkt te zijn dan zijn de rapen gaar,.... Allen veel succes en een behouden vaart komende tijd.
  2. Nio 28 augustus 2022 20:27
    noem het maar stil, het inderdaad stil doordat niet al het nieuws wordt vermeld
    @iex

    rorail selecteert Intraffic, CGI, TCS en Ordina
    Ict-dienstverleners winnen mega-aanbesteding voor maatwerksoftware
    26 augustus 2022 11:58 | Diederik Toet
    Topic Smart Logistics

    De komende jaren zijn ict-bedrijven Intraffic, CGI, TCS en Ordina betrokken bij de ontwikkeling en het beheer van maatwerksoftware voor Prorail. De spoorbeheerder selecteerde het viertal na een Europese aanbesteding. Met de vier percelen is vierhonderd miljoen euro gemoeid.
    Prorail gebruikt verschillende softwaresystemen die elk belangrijk zijn voor de bedrijfsvoering. Ze spelen een cruciale rol binnen de systeemketen van de spoorbeheerder. De software bouwt en beheert Prorail niet zelf, maar deze wordt uitbesteed aan ict-partners. De aanbesteding van dit werk kreeg dan ook de naam Prorail IT Partners (PITP).

    Maximaal tien jaar
    Lees ook
    Falen redundantie Prorail leidt tot Kamervragen
    Prorail kiest Thales voor centrale ERTMS-systeem
    De werkzaamheden in deze aanbesteding zijn verdeeld in vier percelen. Elk daarvan heeft betrekking op bepaalde functionaliteit en bijbehorende software. De meeste applicaties zijn of worden gebouwd in Java of C#. De raamovereenkomsten hebben een looptijd van maximaal tien jaar, waarvan een initiële periode van vier jaar en drie verlengingsopties van elk twee jaar.

    Perceel 1 betreft ontwikkeling en beheer van applicaties die verband houden met de besturing van spoorverkeer, zoals automatische alarmoproepen, rijwegplannen en planmatige ondersteuning aan treindienstleiders. Dit perceel, met een maximale contractwaarde van 120 miljoen euro, is toegekend aan het in mobiliteit gespecialiseerde ict-bedrijf Intraffic.

    Systeemkoppelingen
    Perceel 2 bestaat uit twee delen: adaptatie en test & opleiding. Adaptatie gaat over de koppeling tussen verschillende systemen, zoals tussen de systemen van de treindienstleider en die van de treinbeveiliging. Andere systemen geven de exacte positie van treinen door aan de systemen voor de verkeersleiding.

    Test & opleiding betreft de simulatie en visualisatie van treinbewegingen, zowel voor test- als opleidingsdoeleinden. Prorail selecteerde dienstverlener CGI voor dit perceel, dat een maximale contractwaarde van 110 miljoen euro heeft.

    Traffic management en partners
    Perceel 3 betreft het zogeheten Traffic Management System, een brede categorie die varieert van bijvoorbeeld toegangsautorisatie, geluidsregistratie, opslag van spoorconfiguratie tot cockpit-simulatie en prognoseplanningen. Tata Consultancy Services (TCS) neemt dit perceel onder zijn hoede. Maximale waarde: 95 miljoen euro.

    Perceel 4 is voor de interactie naar de partnerbedrijven op het spoor. Het gaat bijvoorbeeld om applicaties die de positie van treinen nabij spoorbruggen weergeven, een rangeer-assistent, en de uitwisseling van dienstregeling en reisinformatie. Dit perceel heeft een maximale waarde van 75 miljoen euro en is gegund aan Ordina.
5 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Gerelateerde instrumenten

  1. AEX 16:55
    867,14
    -0,79% -6,88
  2. BEL 20 16:55
    3.856,68
    -0,70% -27,15

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links