Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,460 22 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,420 - 5,755
  • 957.240 Gem. (3M) 313,7K

augustus afwachtingsmaand

877 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 44 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 15 augustus 2022 18:49
    quote:

    NewKidInTown schreef op 15 augustus 2022 18:26:

    En nog 6 cent eraf after hours volgens tradegate, het lijkt deze keer een onneembare barriere die 9. Niet geheel verbazingwekkend, imho.
    Terwijl Tradegate vandaag begonnen is op 9,065
    en nu staat er 8,685 op het bord.

    "Morgen overname nieuws"
    zou een bekende poster normaliter roepen.
  2. [verwijderd] 15 augustus 2022 20:21
    quote:

    GLMF schreef op 15 augustus 2022 19:31:

    [...]

    gewoon kwestie van fatsoen, maar dat is u blijkbaar onbekend?

    en voor de rest uw standaard reactie, sterkte
    Wederom geen antwoord, verklaar nou eens wat u in TomTom ziet.
    Ik denk overigens dat ik over meer fatsoen dan u beschik, maar daar gaat het hier niet over.

    Het gaat hier over TomTom, kom eens uit de kast met uw visie daarover. Bent u tevreden over de koers, over de omzet, over de winstgevendheid, over het dividendbeleid, over de transparantie, over het remuneratiebeleid, over afdeling Sports, over IndiGo waarin geen hond geïnteresseerd lijkt, over K/W verhouding, over nieuwe contracten die er niet lijken te zijn, over de PEG ratio?

    Kom op, verklaar u eens nader…..
  3. [verwijderd] 15 augustus 2022 20:50
    quote:

    GLMF schreef op 15 augustus 2022 20:49:

    [...]
    B&A versie 2
    Wederom forumvervuiling, maar ik probeer het nog eens:

    Het gaat hier over TomTom, kom eens uit de kast met uw visie daarover. Bent u tevreden over de koers, over de omzet, over de winstgevendheid, over het dividendbeleid, over de transparantie, over het remuneratiebeleid, over afdeling Sports, over IndiGo waarin geen hond geïnteresseerd lijkt, over K/W verhouding, over nieuwe contracten die er niet lijken te zijn, over de PEG ratio?

    Kom op, verklaar u eens nader…..
  4. forum rang 4 GLMF 15 augustus 2022 20:55
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 15 augustus 2022 20:21:

    [...]

    Wederom geen antwoord, verklaar nou eens wat u in TomTom ziet.
    Ik denk overigens dat ik over meer fatsoen dan u beschik, maar daar gaat het hier niet over.

    Het gaat hier over TomTom, kom eens uit de kast met uw visie daarover. Bent u tevreden over de koers, over de omzet, over de winstgevendheid, over het dividendbeleid, over de transparantie, over het remuneratiebeleid, over afdeling Sports, over IndiGo waarin geen hond geïnteresseerd lijkt, over K/W verhouding, over nieuwe contracten die er niet lijken te zijn, over de PEG ratio?

    Kom op, verklaar u eens nader…..
    al eerder vermeld (maar ik val niet zo vaak in herhaling......): technologische voorsprong die voor heel veel partijen (auto fabrikanten, toeleveranciers, chip fabrikanten, technologie bedrijven) interessant is ( en voor relatief weinig op te halen). Denk alleen dat die partijen er momenteel de voorkeur voor hebben om niet in een biedingsstrijd te komen maar (te) goedkoop gebruik maken van TT technologie.

    Maar met de verdere integratie van TT in bv Stellantis, VW e.a. , zal er een moment komen dat 1 van die partijen TT naar binnen schuift.
    Maar ook zelfstandig kan TT naar een beter verdienpontieel
  5. [verwijderd] 15 augustus 2022 21:01
    quote:

    GLMF schreef op 15 augustus 2022 20:55:

    [...]
    al eerder vermeld (maar ik val niet zo vaak in herhaling......): technologische voorsprong die voor heel veel partijen (auto fabrikanten, toeleveranciers, chip fabrikanten, technologie bedrijven) interessant is ( en voor relatief weinig op te halen). Denk alleen dat die partijen er momenteel de voorkeur voor hebben om niet in een biedingsstrijd te komen maar (te) goedkoop gebruik maken van TT technologie.

    Maar met de verdere integratie van TT in bv Stellantis, VW e.a. , zal er een moment komen dat 1 van die partijen TT naar binnen schuift.
    Maar ook zelfstandig kan TT naar een beter verdienpontieel
    Dank, ondanks dat u het bedrijf volgens mij overschat. Tot nog toe laat het bedrijfje niets zien van zijn superioriteit maar wat niet is….

    Laat ze maar komen met die beloofde CMD, net als met die beloofde aandeelhouderswaarde……
  6. forum rang 6 boem! 16 augustus 2022 02:33
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 15 augustus 2022 20:50:

    [...]

    Wederom forumvervuiling, maar ik probeer het nog eens:

    Het gaat hier over TomTom, kom eens uit de kast met uw visie daarover. Bent u tevreden over de koers, over de omzet, over de winstgevendheid, over het dividendbeleid, over de transparantie, over het remuneratiebeleid, over afdeling Sports, over IndiGo waarin geen hond geïnteresseerd lijkt, over K/W verhouding, over nieuwe contracten die er niet lijken te zijn, over de PEG ratio?

    Kom op, verklaar u eens nader…..
    Ik ben in ieder geval tevreden over de huidige koers in relatie tot de K/W verhouding.

    op basis van de outlook over 2023 ad 40 mio staat er nu een koers op de borden van 8.70 euro.

    met een kw van 20x plus datgene wat er in het verleden is verdiend zou je eerder een koers van 8,50 euro verwachten ( 20x 40/132 + 330/132).

    de markt dicht aan TT in die zin een hogere PEG waarde toe.

    omdat het sluitstuk om tot deze koers te komen de potentiele winstgevendheid is het van belang om de transparantie te meten van die FCF.

    deze is volgens mij extreem hoog.
    daarvoor zijn de prodomzetten als ontvangsten en de opex excl d&a maar incl Capex als uitgaven onontbeerlijke gegevens.

    het is volgens TT zonneklaar dat zij hogere prodomzetten gaat boeken, niet zo vreemd als je beseft, dat die omzet al voor het grootste gedeelte is bepaald door reeds gewonnen contracten. De enige afwijking die kan ontstaan is die tussen geschatte en daadwerkelijke productiecijjfers van die contracten. Omdat het inkomen van de RvB voor 1/3 gedeelte afhankelijk is van deze outlook verwacht ik dat deze met de nodige prudentie is vastgesteld.

    Als IFRS omzet geeft TT aan voor 2022 228 mio en voor 2023 247 mio.
    Dit zijn omzetten op basis van gewonnen contracten per 1 jan 2022.
    TT geeft zelf telkenmale aan dat de prodomzet zal stijgen maar dat het effect op de iFRS omzet wordt verminderd doordat een groter gedeelte als deferred zal worden geboekt.

    Om daar enigszins op aan te sluiten zal de prodomzet in 2022 305 mio bedragen en in 2023 350 mio.
    Hierbij ga ik uit van een IFRS omzet van 228 mio resp 252 mio in 2022 en 2023 en een 30% toedeling van de prodomzet( 2020 42% en 2021 36%).

    vwb de opex excl D&A incl Capex verwijjs ik gaarne naar de ontwikkleing daarvan gedurende de afgelopen 4 jaar:
    2018 400 mio
    2019 480 mio
    2020 430 mio
    2021 440 mio
    met de aangekondige reorganisatie met 10% van het personeelsbestand zie ik geen reden om te twijfelen aan de hefboom tussen prodomzetten(15%) en kosten (5%).

    TT geeft zelf als indicatie van de opex bedragen af van 470 mio en 430 mio voor 2022 en 2023.
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 16 augustus 2022 07:22
    TomTom
    Totale netto shortpositie op 16 augustus 2022: 1,30%
    Waardoor er geen meldingsplicht meer is voor Qube Research & Technologies
    Vandaar de grote teruggang in de notering van de totale netto shortpositie op 16 augustus t.o.v. de vorige datum.

    Shortsellpositie Qube Research & Technologies van 0,51% naar 0,49%

    Eerste Meldingsdatum - Naam - Percentage Actueel
    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    26-8-2021 J.P. Morgan Asset Management 1,30%
    Totaal shortsellpositie (met boven de 0,50% melding): 1,30%

    Totaal aantal aandelen in (gemeld) shortpositie:
    1,30% van 132.366.672 is: 1.720.767 aandelen
  8. forum rang 4 GLMF 16 augustus 2022 09:39
    Mooie start van de dag met weer voldoende volume in het eerste 1/2 uur; benieuwd of dit kan worden vastgehouden (of dat het met weinig volume weer wordt teruggezet naar de openingskoers).
    (voor TT) ongebruikelijke 'vlakke ' koers de laatste maand; benieuwd of dit als springplak dient voor een tikkie erbij richting 9,5 en hoger ?
  9. forum rang 6 tatje 16 augustus 2022 10:25
    Gisteren was de omzet in aandelen 119000.

    Vandaag om 10 uur 145000.

    Het spel van de grote jongens.

    De voorzitter op de laatste AVA.

    . Kijk, de beurskoers reflecteert natuurlijk de verwachtingen van
    aandeelhouders voor de toekomst en ik kan u verzekeren dat we, als Commissarissen en
    management, in heel goed en nauw overleg het afgelopen jaar de nieuwe koers hebben
    uitgestippeld. Harold zei al iets over nieuwe technologie van kaarten maken, meer
    automatiseren, wat niet alleen leidt tot efficiency slagen, maar ook tot meer mogelijkheden om
    een kaart aan te bieden buiten onze traditionele Automotive sector. Dat is niet morgen klaar,
    maar daar zijn we al wel een tijdje mee bezig en we hebben als Raad van Commissarissen en
    management volledige overeenstemming over die weg. Laten we hopen dat deze heel succesvol
    blijkt te zijn en dan zal het zich op termijn ook reflecteren in de beurskoers.

    De voorzitter
    Nu de bespreking van het dividendbeleid. De Raad van Bestuur is niet voornemens dividend uit
    te keren. Het dividendbeleid blijft ongewijzigd. TomTom geeft prioriteit aan de uitbreiding van
    investeringen in technologie om op die manier haar capaciteiten en concurrentiepositie te
    versterken, en is van mening dat hiermee de doelstelling van TomTom om waarde op de lange
    termijn te creëren het beste wordt gerealiseerd en de belangen van de aandeelhouder op de
    lange termijn worden behartigd.

    . Wij keren liever wel dividend uit dan geen dividend, kan ik ook verzekeren. Maar, wij hebben als Commissarissen ook gezegd, op dit
    moment is het verstandig om te investeren in de toekomst, omdat wij in deze veranderende omgeving, in deze cloud omgeving, weer nieuwe kansen zien zoals al eerder gezegd. Maar het heeft onze aandacht en ik zal met u de dag prijzen dat het kan.

    De voorzitter
    De waarde creatie op lange termijn kan alleen maar plaatsvinden als we erin slagen om een
    strategie te hebben en uit te voeren die leidt tot tevreden en meer klanten en meer omzet en
    daarmee ook uiteindelijk de winstgevendheid. Dat is het enige criterium. En met RSUs hebben
    we natuurlijk meer mensen dan in het verleden betrokken bij de ‘incentive’ om die waarde creatie
    tot stand te brengen. Al aannemende dat dat een belangrijke motivator is voor medewerkers,
    hebben we dat in ieder geval ‘aligned’, meer dan in het verleden.

    De voorzitter
    Nou, daar heb ik al een paar keer gedaan. De toelichting op de strategie komt later in het jaar
    bij Capital Markets Day waarin we dat concreet gaan doen. De samenvatting is om op
    spectaculaire wijze de fabricage van kaarten te automatiseren, wat leidt tot lagere kosten en
    betere kaarten die makkelijker inzetbaar zijn, ook in andere sectoren dan we traditioneel hebben
    bediend.

    Ik wil het woord SPECTACULAIR nogmaals beklemtonen :-)

    Zoals altijd kan ik niet in discussie gaan :-)

    Ik denk dat het voor 90% schuiven is :-)
  10. forum rang 6 boem! 16 augustus 2022 11:01
    quote:

    hvasd2 schreef op 16 augustus 2022 10:49:

    Tommy krijgt het weer op de heupen..
    dat is niet vreemd als je ook maar enig geloof hecht aan de uitspraken van de voorzitter van de RvC zoals door Tatje verwoordt.

    het is deze strategie met hogere omzetten en beheersing van kosten die uitendelijk zal leiden tot dividendbetalingen die ons voor ogen wordt getoverd.

    ik nodig hierbij alle kritikasters uit om inhoudelijk te reageren op dit scenario.
  11. forum rang 4 Gvv2024 16 augustus 2022 11:11
    quote:

    boem! schreef op 16 augustus 2022 11:01:

    [...]

    dat is niet vreemd als je ook maar enig geloof hecht aan de uitspraken van de voorzitter van de RvC zoals door Tatje verwoordt.

    het is deze strategie met hogere omzetten en beheersing van kosten die uitendelijk zal leiden tot dividendbetalingen die ons voor ogen wordt getoverd.

    ik nodig hierbij alle kritikasters uit om inhoudelijk te reageren op dit scenario.
    vraag de voorzitter van de raad van bestuur maar om inhoudelijk zijn uitspraak te onderbouwen anders zegt zo'n uitspraak niets.
  12. forum rang 7 ketchup 16 augustus 2022 11:15
    pure lip service ( bedrog)

    the proof is in the pudding, TT heeft nog nooit één cent dividend uitgekeerd, ook niet die paar jaar toen het ze echt voor de wind ging
    het zit gewoon niet in hun DNA om te delen , dat komt pas als er een wisseling van de wacht komt , waarbij de mentaliteit gaat veranderen en TT zich meer gaat gedragen als een beursgenoteerd bedrijf, niet als een privé club met een beurs notering
877 Posts
Pagina: «« 1 ... 16 17 18 19 20 ... 44 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links