Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

Tom Tom juli 2022

1.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 53 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 28 juli 2022 09:19
    Ik zou het niet weten, hoe en waarom.

    Gisteren tot 10 uur 174 duizend aandelen verhandeld.

    Van 10 uur tot 17.35 uur 254 duizend stuks.

    Natuurlijk valt of staat alles met de kansen die TT kan benutten.

    Terugrekenen.

    Ik wil een ebit van 2 euro per aandeel :-)

    ebit 132 miljoen maal 2 is 264 miljoen
    opex ( hoog ) 500
    gross profit 764
    gross margin 90%
    omzet 850

    Ik denk dat ze de opex incl D en A van 25 tot 35 nemen, intangible assets zijn weg :-)
    D en A PPE en lease.

    TT heeft een ijzersterke balans, nu de omzet nog.

    De vorige CMD, voor allerlei ziekten, plagen, tekorten en oorlogen, sprak de ambitie uit, location technology in 2021 van 500 met een CARG van 15%.

    De ambitie WAS LT 500 in 2021

    2022 575
    2023 661
    2024 760 alleen al LT.

    Opex zou wel hoger zijn, dan men nu van plan is.

    Hoe kan ik nu die 3 jaar, die ik verloren heb, door corona leverproblemen chip te kort oorlog, inhalen cq verkorten.

    Ik denk dat ze zeker 1 tot 1,5 jaar inhalen door opex vermindering.

    Misschien nog een inhaalslag !

    Maar ja, inflatie houdt de knip op de beurs.

    Benieuwd naar de komende CMD.

    Ik sluit af met een quote van Harold.

    TomTom is helder over 2019: u gaat 17 procent meer investeren, terwijl de omzet waarschijnlijk licht terugloopt. Is dat geen lastig verhaal voor aandeelhouders?
    ‘Nou, onze omzet zal redelijk stabiel blijven. Daarbinnen zien we wel een duidelijke verschuiving: de omzet in consumentenproducten – de bekende navigatiekastjes – neemt sterk af, terwijl de verkoop van onze producten op het gebied van locatietechnologie sterk toeneemt. Ja, dat kan lastig zijn voor de buitenwereld, maar onze balans is sterk en we kunnen tegen een stootje. Het feit dat we al meer dan 25 jaar in de business zitten, altijd onze afspraken nakomen en nog steeds onafhankelijk zijn, spreekt ook in ons voordeel. In deze branche is het cruciaal om tijdig te transformeren. Wij hebben in het verleden laten zien dat wij dat kunnen. Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’

    "" Wie zich niet continu kan aanpassen – en dan maakt het niet uit of je Google, een OEM, Facebook, een autofabrikant of TomTom bent – hoort in onze tak van sport niet thuis.’ ""

    Doei :-)
  2. forum rang 6 tatje 28 juli 2022 09:42
    Wat is de schaalbaarheid van een bedrijf?
    Schaalbaarheid is een manier om snel te groeien. Een schaalbaar bedrijf is zo ingericht dat je kunt opschalen en zo snel kunt groeien.

    Harold !

    U kunt technologische concepten alleen ontwikkelen, maar ook in partnerships. Zo is Microsoft zowel klant als partner – denk aan uw levering van locatiedata aan Microsofts Azure-cloudplatform. Hoe bepaal je wanneer het verstandiger is te partneren?

    ‘Dat is erg afhankelijk van de casus, daar kun je geen algemene regels voor geven. Het kan slim zijn om technologie niet zelf te ontwikkelen, maar in te kopen of te partneren met iemand die die technologie al heeft. Auto’s zullen steeds meer verbonden worden met de cloud, maar het zou onzin zijn als wij zelf cloudtechnologie zouden gaan bouwen. Dus daarvoor gaan we dan op zoek naar een partner. Maar er zijn ook andere redenen denkbaar om een alliantie aan te gaan. Zo kun je er makkelijker je schaalbaarheid mee vergroten.’

    "" . Zo kun je er makkelijker je schaalbaarheid mee vergroten.’ ""

    Dus alleen een grote partij kan iets, ( veel ), met de assets.

    Volgens mij is die grote partij er al, alleen ( nog ) niet als koper, maar als partner.

    Zo ben weg :-)
  3. SimonCA 28 juli 2022 10:36
    Qualcomm Incorporated (NASDAQ:QCOM)

    QCT segment revenue grew 45% year-over-year to $9.378 billion, and QTL segment revenue grew 2% year-over-year to $1.519 billion.
    “We are pleased to report strong quarterly results, with record QCT Automotive and IoT revenues in a challenging macroeconomic environment,” said Cristiano Amon, President and CEO of Qualcomm Incorporated.

    www.investing.com/news/stock-market-n...
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 28 juli 2022 10:37
    Mercedes zet in op duurdere auto

    De Duitse autofabrikant Mercedes-Benz verwacht dat de groepswinst dit jaar iets hoger zal uitvallen dan vorig jaar. Eerder ging het concern uit van een onveranderde winst. Ook de omzetverwachting voor het gehele jaar werd opgeschroefd. Mercedes rapporteerde resultaten over het tweede kwartaal die de verwachtingen overtroffen. De nettowinst kwam uit op 3,2 miljard euro, tegen 3,1 miljard euro een jaar geleden. Ondanks dat Mercedes minder auto's verkocht, steeg de omzet met 7 procent tot ruim 36 miljard euro. Het bedrijf richt zich vanwege het chiptekort in de autosector meer op de productie van duurdere modellen met hogere winstmarges. (ANP)

    bron:
    www.nrc.nl/nieuws/2022/07/28/kwartaal...
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 28 juli 2022 10:41
    Vierde of vijfde positief signaal deze maand over vermindering chiptekort.

    Britse autoproductie stijgt in juni doordat problemen met de toeleveringsketen afnemen

    De Britse autoproductie is in juni met 5,6% gestegen ten opzichte van een jaar eerder, omdat de problemen met de toeleveringsketen begonnen af te nemen en er een recordmaand was voor auto's met nulemissie, aldus een organisatie van de industrie op donderdag.

    De Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) zei dat er in juni 72.946 eenheden werden gebouwd, tegen 69.097 eenheden vorig jaar, maar de productie blijft bijna een derde onder het niveau van 2019.

    De SMMT zei dat het de productieverwachting voor 2022 naar beneden bijstelde tot 866.000 eenheden, nadat de productie in de eerste helft het zwakst was sinds de pandemie die 2020 trof en slechter was dan in 2009, toen de wereldwijde financiële crisis de vraag decimeerde.

    Maar de productie zal naar verwachting in 2023 verbeteren tot 956.575 eenheden, alvorens tegen 2025 de grens van 1 miljoen eenheden te overschrijden, naarmate de problemen met de toeleveringsketen wegebben, aldus het verslag.

    bron:
    nl.marketscreener.com/koers/aandeel/K...
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 28 juli 2022 10:49
    Vernietigend artikel over Herbert Diess.
    Hoe zal het verder gaan met Cariad? Niet onbelangrijk voor TomTom lijkt me. Gezien de verlenging van het bestaande contract in nov 2021. Op dit forum ook wel "Megadeal" genoemd.


    VW baas ontslagen: waarom?

    Het palmares van Dies was dermate indrukwekkend dat Elon Musk hem graag naar Tesla wilde brengen. Elon Musk kan dat nu alsnog doen, want Herbert Diess werd afgelopen weekend vrij plotseling vervangen. Nu is ook duidelijk waarom: Herbert Diess heeft er een potje van gemaakt, dat meldt Bloomberg. De transitie naar EV’s heeft Ome Herbert niet goed aangepakt, aldus de aandeelhouders.

    Waar ging het fout:

    Diverse elektrische Audi’s, Bentley’s en Porsches vertraagd op de markt gebracht wegens software-issues
    Diverse slecht functionerende software op de Volkswagen ID-lijn.
    Vertraging marktintroductie Volkswagen ID-lijn.
    Geen solide over-the-air-update netwerk
    Te ‘harde’ managementstijl
    Dies maakt weinig vrienden door te zeggen dat VW het ging verliezen van Tesla, als er niets ging gebeuren.
    Diverse clashes met werknemersbonden.

    Cariad
    Uiteindelijk bleken bovenstaande punten allemaal nog te kunnen, maar het falende software bedrijf Cariad (onderdeel van VW) was de uiteindelijke druppel. Op zich opmerkelijk, want er zijn diverse software-issues in bovenstaand lijstje te vinden.

    De geluiden dat Diess zijn spullen mocht pakken, kwamen vanuit de Porsche-familie. In december werd Herbert al gewaarschuwd. Hij kreeg veel minder te zeggen en ontdaan van een hoop privileges. De enige opdracht: zorg dat Cariad functioneert. Daarin is hij kennelijk gefaald.

    bron:
    www.autoblog.nl/nieuws/vw-baas-ontsla...
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 28 juli 2022 10:53
    'Grote IT-problemen kosten Diess de kop'

    Afgelopen vrijdagavond kwam het nieuws naar buiten dat Diess moet vertrekken -saillant detail is dat dit gebeurde op het moment dat Diess zelf op werkbezoek was in de VS-. Meteen werd ook zijn opvolger gepresenteerd: vanaf 1 september neemt Porsche-ceo Oliver Blume de leiding over. De reden van zijn ontslag is niet officieel bekend gemaakt, maar er werd al langere tijd gespeculeerd over de houdbaarheid van zijn positie, mede vanwege de verstoorde relatie met de OR vanwege zijn bezuinigingsplannen en zijn verstandhouding met de raad van commissarissen.

    Strubbelingen
    Vorig jaar moest hij noodgedwongen al afstand doen van een aantal verantwoordelijkheden. Zijn takenpakket werd aangepast en hij kreeg minder macht. Volkswagen-baas Ralf Brandstaetter werd in 2021 aan de Raad van Bestuur toegevoegd met de verantwoordelijkheid over de merken VW, Skoda en Seat, maar Diess bleef wel ceo. Eind vorig jaar werd Diess verantwoordelijk voor de software-tak Cariad vanwege strubbelingen met software waardoor de presentatie van modellen, waaronder de elektrische Porsche Macan en Audi's Project Artemis voor zelfrijdende auto's, in gevaar kwam. Eerder liep ook de Volkswagen ID-modelreeks vertraging op door IT-problemen.

    De families Porsche en Piëch, meerderheidsaandeelhouder in het concern, zouden Diess al die tijd hebben gesteund, tot afgelopen vrijdag. Diess had nog een contract van twee jaar als ceo van VW. Hij was vanaf 2015 topman bij het concern en volgde topman Martin Winterkorn op die vanwege het dieselschandaal moest opstappen.

    bron:
    automotive-online.nl/management/laats...
  8. SimonCA 28 juli 2022 11:06
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 28 juli 2022 10:53:

    'Grote IT-problemen kosten Diess de kop'

    Afgelopen vrijdagavond kwam het nieuws naar buiten dat Diess moet vertrekken -saillant detail is dat dit gebeurde op het moment dat Diess zelf op werkbezoek was in de VS-. Meteen werd ook zijn opvolger gepresenteerd: vanaf 1 september neemt Porsche-ceo Oliver Blume de leiding over. De reden van zijn ontslag is niet officieel bekend gemaakt, maar er werd al langere tijd gespeculeerd over de houdbaarheid van zijn positie, mede vanwege de verstoorde relatie met de OR vanwege zijn bezuinigingsplannen en zijn verstandhouding met de raad van commissarissen.

    Strubbelingen
    Vorig jaar moest hij noodgedwongen al afstand doen van een aantal verantwoordelijkheden. Zijn takenpakket werd aangepast en hij kreeg minder macht. Volkswagen-baas Ralf Brandstaetter werd in 2021 aan de Raad van Bestuur toegevoegd met de verantwoordelijkheid over de merken VW, Skoda en Seat, maar Diess bleef wel ceo. Eind vorig jaar werd Diess verantwoordelijk voor de software-tak Cariad vanwege strubbelingen met software waardoor de presentatie van modellen, waaronder de elektrische Porsche Macan en Audi's Project Artemis voor zelfrijdende auto's, in gevaar kwam. Eerder liep ook de Volkswagen ID-modelreeks vertraging op door IT-problemen.

    De families Porsche en Piëch, meerderheidsaandeelhouder in het concern, zouden Diess al die tijd hebben gesteund, tot afgelopen vrijdag. Diess had nog een contract van twee jaar als ceo van VW. Hij was vanaf 2015 topman bij het concern en volgde topman Martin Winterkorn op die vanwege het dieselschandaal moest opstappen.

    bron:
    automotive-online.nl/management/laats...
    Dishonorable discharge at CARIAD means…,
    Diess will get little comfort from having his contract fully paid to the end of the next three years, a payment reported to be of some €30 million, since the curse of being fired from such a post is to find that it is tough to ever work again.
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 28 juli 2022 11:28
    quote:

    SimonCA schreef op 28 juli 2022 11:06:

    [...]

    Dishonorable discharge at CARIAD means…,
    Diess will get little comfort from having his contract fully paid to the end of the next three years, a payment reported to be of some €30 million, since the curse of being fired from such a post is to find that it is tough to ever work again.
    Then he can buy shares of TomTom. Or even better: join the TT Supervisory Board to share knowledge about Cariad with Mr. Goddijn.
  10. forum rang 4 Gvv2024 28 juli 2022 11:31
    quote:

    SimonCA schreef op 28 juli 2022 11:06:

    [...]

    Dishonorable discharge at CARIAD means…,
    Diess will get little comfort from having his contract fully paid to the end of the next three years, a payment reported to be of some €30 million, since the curse of being fired from such a post is to find that it is tough to ever work again.
    hmmm met 30 miljoen hoeft hij ook niet meer te zoeken naar een andere baan.
  11. forum rang 6 tatje 28 juli 2022 12:23
    Is Teslin de weg kwijt :-)

    Of

    Hebben ze Tom Tom goed geanalyseerd.

    Stel de analyse was heel goed.

    Je bent tenslotte van 28 jan 2022 tm 14 juni 2022 naar 6. 637.500 gegaan
    Een vermeerdering in ongeveer 95 beursdagen van 2,6 miljoen aandelen, zeg 26000 per dag.

    Koop je momenteel nog !

    Dat hoef je ons niet te zeggen tot de 10% :-)

    Waarom zit je dan in Tom Tom.

    het volgende zei Teslin over Tom Tom.

    Wij zien veel potentie voor TomTom om de aankomende jaren hard te groeien en daarmee de operationele winst te verbeteren. Door beperkte investeringen in vaste activa zal dit ook leiden tot een stevige positieve kasstroom. Het bedrijf heeft de potentie om haar lange termijn omzetdoelstelling van € 1,5 – 2,0 miljard[3] te realiseren en kan dit doen met relatief beperkt extra investeringen. Wij verwachten dat als dit gebeurt de markt anders naar TomTom gaat kijken met een andere waardering als gevolg. Wij zien dan ook veel ruimte voor waardecreatie en verwachten een aantrekkelijk lange termijn rendement. Wij zullen het bedrijf ondersteunen in zijn ontwikkeling als constructieve maar ook kritische aandeelhouder.

    We lezen er zo makkelijk overheen.

    - veel potentie om de komende jaren hard te groeien.
    - bijna geen investeringen, betekent bijna of geen capex , dus een hogere FCF
    - wij geloven in de potentie om 1,5 tot 2 miljard om te zetten, zonder veel investeringen
    - maakt Tom Tom waar, waarin wij geloven , dan plakt de markt ook een andere koers op Tom Tom
    - Wij zien dus veel ruimte voor waarde creatie.

    Simpeler kan ik de mening niet weergeven.

    Doei.
  12. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 28 juli 2022 15:02
    quote:

    Odessadream schreef op 28 juli 2022 14:00:

    Indien vanmiddag Q2 ook negatief is en dus US officieel in een recessie zit dan gaan we diep rood. In NL zou dat wel eens bij Q3 kunnen zijn (we zijn hier in europa altijd wat later) maar we niemen hier al wat voorschot op.
    En maar negatief blijven afgeven, gemiddeld 10 maal per dag!
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 28 juli 2022 15:10
    Autoproducent Stellantis heeft een recordwinst geboekt in de eerste helft van dit jaar, ondanks een tekort aan chips en stijgende grondstofprijzen. Volgens het moederbedrijf van merken als Fiat, Chrysler, Citroën, Peugeot en Opel werd de winst vooral gestuwd door de verkoop van auto's met hoge winstmarges, waaronder elektrische auto's.
    "We lopen voor op Tesla in Europa met de verkoop van elektrische voertuigen en we zitten niet ver achter Volkswagen", zei financieel topman Richard Palmer in een toelichting. Hij blijft echter wel voorzichtig over de tekorten van chips in zijn sector. "We zien elk kwartaal enkele verbeteringen, maar het is een langzaam proces", stelt de financieel directeur.
1.060 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 53 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links