Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,956 25 apr 2024 12:16
  • -0,064 (-1,59%) Dagrange 3,954 - 4,036
  • 204.357 Gem. (3M) 1,4M

BAM juli 2022

1.000 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 50 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 juli 2022 15:22
    Bouw van nieuwe Integraal Logistiek Centrum op vliegbasis Leeuwarden gereed
    14/07/2022
    Bunnik/Leeuwarden, 14 juli 2022 - Het Rijksvastgoedbedrijf heeft het nieuw gebouwde Integraal Logistiek Centrum (ILC) gelegen op de vliegbasis in Leeuwarden aanvaard van BAM Bouw en Techniek - Integrale Projecten Noord. BAM realiseerde het gebouw, was verantwoordelijk voor de installatiewerkzaamheden en was vanaf de ontwerpfase bij het project betrokken. Eind vorig jaar heeft BAM de nieuwe accushop op de vliegbasis al opgeleverd. Het energiezuinige gebouw met het hoogst haalbare energielabel, A+++++, is vandaag door het Rijksvastgoedbedrijf overgedragen aan Defensie, de gebruikers.

    Ruim twee jaar geleden, in april 2020, gunde Het Rijksvastgoedbedrijf de design&build-opdracht voor het ILC aan BAM, op basis van de beste prijs-kwaliteitverhouding. Samen met cepezed, Hosper en abtWassenaar heeft BAM het project afgerond. De start van de ontwerpfase viel samen met de eerste lockdown in ons land door COVID-19. Een uitdaging voor de beginnende samenwerking met alle betrokken partijen omdat alleen digitale communicatie mogelijk was. De eerste ontmoetingen vonden pas plaats tijdens de uitvoeringsfase. Ondanks deze lastige start werd er onderling een goede relatie opgebouwd waardoor er sprake was van een prettige samenwerking.

    Bij de bouw van het logistiek centrum is gebruik gemaakt van prefabricage op het gebied van onder meer de installatietechniek. Prefabricage maakt een betere beheersing van afvalstromen mogelijk evenals het direct scheiden van afval. Naast deze twee aspecten binnen Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, waaraan BAM prioriteit geeft binnen haar bouwprojecten, is bij de realisatie van het ILC met succes gebruikt gemaakt van de inzet van Social Return On Investment (SROI): op verschillende gebieden zijn mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt ingezet op het project.

    Vanuit het ILC vinden alle logistieke functies voor de gehele vliegbasis in Leeuwarden plaats en daarnaast heeft het ook een kantoorfunctie. Bij het ontwerp van het ILC is rekening gehouden met de toekomstbestendigheid van het pand. Zo kan er redelijk eenvoudig uitgebreid worden en is het kantoorgebied flexibel indeelbaar.
  2. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 juli 2022 15:27
    Zaterdag 6 augustus opent de Alexiatunnel bij de Oosterengweg in Hilversum. De tunnel is de eerste spooronderdoorgang in Nederland waarbij de verschillende verkeersstromen verticaal van elkaar zijn gescheiden: voetgangers en fietsers boven en de auto’s onder. Door de Alexiatunnel kunnen automobilisten, fietsers en voetgangers vlot en veilig onder het spoor door.
  3. forum rang 8 HenkdeV 14 juli 2022 16:44
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 juli 2022 15:46:

    15 juli 2021 zelfde koersstand, kortom dood geld maar winst is winst vinden de verkopers.
    En de kopers willen maar niet massaal komen.
    Best wel raar voor een aandeel dat zo ondergewaardeerd is:-)).

    Zelfs Ber(t)us wil niet bijten vandaag.
  4. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 14 juli 2022 16:45
    AM en BPD geven startsein voor bouw 78 koopwoningen in Het Dorpshart in Hoef en Haag
    14 juli 2022 AM bv / BAM Wonen bv / BAM Advies & Engineering
    AM en BPD geven startsein voor bouw 78 koopwoningen in Het Dorpshart in Hoef en Haag
    Vijfheerenlanden, 14 juli 2022 - Na een succesvolle verkoop is gisteren de bouw van de vierde fase van het Dorpshart, deelgebied van het nieuwe dorp Hoef en Haag, officieel gestart. In opdracht van Hoef en Haag CV (een samenwerking van AM en BPD) bouwt BAM Wonen in deze fase 78 koopwoningen, waaronder rijwoningen, beneden- bovenwoningen, herenhuizen en twee-onder-één kap woningen. Deze fase van het Dorpshart is een vervolg op de succesvolle eerdere fasen en wordt gerealiseerd in Oudhollandse stijl. Wethouder Ton van Maanen van de gemeente Vijfheerenlanden verrichtte samen met toekomstige bewoners de officiële handeling voor deze 78 woningen. De ontwerpen zijn van BAM Advies en Engineering en van Weusten Liedenbaum Architecten.

    Ton van Maanen: ‘Als wethouder van onder meer de kern Hoef en Haag ben ik enorm blij met deze stap. We willen als gemeente Vijfheerenlanden bouwen aan een gemeente waar voor iedereen een heerlijke plek om te wonen is. Waar voor iedereen een thuis is!’

    ‘Met de start van de bouw van 78 koopwoningen in deze volgende fase van het Dorpshart verwelkomen we straks de grootste groep nieuwe bewoners in het dorp tot nu toe. Op dit moment wonen er zo’n 800 huishoudens in Hoef en Haag en wordt binnenkort de duizenste woning verkocht’, zegt Arjen van Dijk, projectdirecteur van Hoef en Haag CV.

    Over Het Dorpshart
    Het Dorpshart van Hoef en Haag is een gezellige wijk en is met haar dorpse karakter mede gericht op bewoners die prijs stellen op sociale contacten. De Brink is het hart van het dorp, waar zich voorzieningen als een supermarkt, school, kinderopvang en winkels bevinden en waar plaats is voor ontmoeten. De woningen worden gerealiseerd in Oudhollandse stijl, zoals je dat terugziet in oude lintdorpen. Het parkeren vindt met name plaats op binnenterreinen. Hierdoor blijven de straten en hofjes autoluw en krijgen kinderen alle ruimte om veilig buiten te spelen.

    Woningen in het Dorpshart voldoen (ruim) aan de laatste richtlijnen voor duurzaamheid. Een volledig nieuw huis, vrij van gas en voorzien van hoogwaardige isolatie. Alle woningen krijgen een lucht water warmtepomp die omgevingswarmte afzuigt, comprimeert en gebruikt voor het opwarmen van tapwater en het verwarmen van de woning (vloerverwarming). Efficiënt, zonder gebruik van fossiele brandstoffen en schoon. Tevens worden de woningen in Dorpshart 4F voorzien van een materialenpaspoort en worden de bergingen klimaatadaptief ingericht met een mos-sedumdak.

    Over Hoef en Haag
    Hoef en Haag CV (een samenwerking van AM en BPD) ontwikkelt het nieuwe dorp Hoef en Haag. In het dorp worden in de periode tot 2028 circa 1.800 woningen gebouwd. Komend jaar wordt de mijlpaal van duizend verkochte woningen bereikt. Hoef en Haag is een nieuw dorp aan de rivier de Lek, op loopafstand van het karakteristieke dorp Hagestein, op fietsafstand van Vianen met alle voorzieningen en dichtbij hartje Utrecht. Hier wonen mensen echt dorps-landelijk en toch vlakbij de werkgelegenheid van de dynamische regio Utrecht. De stedenbouwkundige opzet van Hoef en Haag is geïnspireerd op de lintbebouwing en het dorpse karakter van vestingstadjes langs de Lek. Deze woonsferen zorgen gezamenlijk voor een aantrekkelijk woonklimaat voor een breed publiek in een nieuw, duurzaam dorp, waar gelukkig wonen en sociale cohesie worden gestimuleerd.

    Kijk voor meer informatie op www.hoefenhaag.nl.
  5. [verwijderd] 14 juli 2022 17:31
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 juli 2022 17:23:

    Timmermans wil jaarlijkse herdenkingsdag voor ’klimaatslachtoffers’

    Als we alle slachtoffers van ieder dodelijk voorval moeten gaan herdenken denken we aan niets anders meer.
    dan stel ik voor om BAM te gaan herdenken.Fonds is dood alleen weet het nog niet:))
  6. forum rang 8 HenkdeV 14 juli 2022 18:48
    quote:

    amice schreef op 14 juli 2022 18:14:

    [...]
    Nou, bij voorbeeld een berichtje waarin de bam mededeelt, dat alle claims betreffende het meerwerk aan het kinderziekenhuis in Ierland, zijn betaald
    Ja, of dat BAM meedeelt dat de winst per aandeel dit jaar uitkomt op 1,25 euro. Kan de koers zomaar naar 10 euro.
    We luchtfietsen er lustig op los, wat maakt het uit.
  7. forum rang 7 innicksname 14 juli 2022 20:39
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 14 juli 2022 17:23:

    Timmermans wil jaarlijkse herdenkingsdag voor ’klimaatslachtoffers’

    Als we alle slachtoffers van ieder dodelijk voorval moeten gaan herdenken denken we aan niets anders meer.
    Dit is meer een geval van 'killing me softly', geen direct dodelijke voorvallen. Lijkt me niets om klimaatslachtoffers te gaan herdenken.
  8. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 15 juli 2022 07:43
    Nieuwe tegenslag op Afsluitdijk: vervanging bruggen onterecht gegund aan BAM en Van Oord
    De vervanging van de draaibruggen in de Afsluitdijk ter hoogte van Kornwerderzand mag niet zo maar onderhands worden gegund aan BAM en Van Oord. Dat heeft de kortgedingrechter bepaald in een zaak die was aangespannen door Van Hattum en Blankevoort.
    Nieuwe tegenslag op Afsluitdijk: vervanging bruggen onterecht gegund aan BAM en Van Oord

    Volgens de rechter heeft de provincie Fryslân in strijd met de Aanbestedingswet gehandeld door een deel van de klus bij een bouwcombinatie van BAM en Van Oord neer te leggen, zonder dat andere bouwers konden meedingen naar de opdracht. In bepaalde gevallen mag dat wel, maar dan moet vooraf de exacte scope van het project wel duidelijk zijn. En daar was in dit geval geen sprake van, concludeert de rechter.

    De uitspraak is voor Fryslân een flinke tegenvaller. De provincie wilde juist tijd winnen door de werkzaamheden uit te besteden aan BAM en Van Oord, aangezien zij toch al aan het werk zijn op dezelfde locatie op de Afsluitdijk en derhalve beschikken over cruciale kennis en informatie met betrekking tot planning en logistiek. Een andere aannemer het werk laten uitvoeren zou bovendien veel meer gaan kosten, volgens de provincie misschien zelfs wel het dubbele.

    Levensduur
    Aanvankelijk was het de bedoeling om de verkeersbruggen pas te vervangen na voltooiing van de versterking van de Afsluitdijk. Maar dat werk is, net als bouw van de nieuwe spuisluizen, ernstig vertraagd. Wachten op de definitieve afronding daarvan kan de provincie niet: de bruggen over het huidige sluiscomplex bij Kornwerderzand hebben een levensduur tot 2025 en moeten voor die tijd vervangen zijn.

    Omdat Fryslân ervan overtuigd is dat BAM en Van Oord nodig zijn om tempo te kunnen maken, besloot de provincie het project in twee delen op te knippen en het eerste deel, waar in ieder geval het ontwerp onder valt, bij de combinatie van de twee aannemers neer te leggen. De resterende werkzaamheden zouden dan openbaar worden aanbesteed.

    Concurrent Van Hattum en Blankevoort stapte naar de rechter, omdat ze geen duidelijkheid kreeg van de provincie welke werkzaamheden precies door BAM en Van Oord zouden worden uitgevoerd en welke nog in de markt zouden worden gezet. Het dochterbedrijf van VolkerWessels wilde die duidelijkheid ook, omdat anders niet is na te gaan of de provincie terecht is afgeweken van de gangbare aanbestedingsregels.

    Lastig
    Het vonnis betekent overigens niet dat de provincie helemaal niet meer in zee mag gaan met BAM en Van Oord. Als ze de scope van de deelprojecten helder in beeld brengt en de markt vervolgens duidelijk informeert waarom er afgezien wordt van een openbare aanbesteding, dan is alles nog mogelijk. Overigens maakte de rechter wel duidelijk dat wat hem betreft Fryslân het zichzelf onnodig lastig heeft gemaakt.

    “De provincie had er ook – en beter – voor kunnen kiezen om een knip aan te brengen in de opdracht door eerst een gunningsprocedure te volgen voor de eerste fase van de opdracht […] en pas daarna een aparte gunningsprocedure te doorlopen voor de tweede fase van de opdracht, de uitvoeringsfase”, schrijft hij.

    Hoeveel vertraging het project nu oploopt, is niet duidelijk. De provincie kon donderdag nog niet reageren op de uitspraak. Het negeren van het vonnis kan Fryslân twee miljoen euro aan dwangsommen kosten.

    Ruimte
    Met de vervanging van de bruggen moet zowel de scheepvaart als het wegverkeer meer ruimte krijgen. De twee doorvaartopeningen worden verbreed, van de huidige 21,7 meter naar straks 25 meter. De draaibruggen maken plaats voor klapbruggen, waardoor er minder oponthoud zal zijn voor weggebruikers bij opening van de bruggen. Het project maakt deel uit van een groter project, waarbij ook de vaargeulen worden uitgediept en de sluis wordt verruimd. Daarmee is in totaal 180 miljoen euro gemoeid. Daarvan komt een kleine 20 miljoen voor rekening van de provincie Fryslân. Het Rijk heeft 111 miljoen toegezegd.
1.000 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 50 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links