Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,934 23 apr 2024 17:35
  • -0,151 (-1,50%) Dagrange 9,934 - 10,145
  • 1.126.343 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 GakGak 23 juni 2022 10:23
    Koers zakt niet naar 0,10 omdat dat hier wel eens wordt genoemd, zelfs niet naar 1 euro.

    Heel wat shorters (die meer kennis en macht hebben dan wie dan ook hier) hebben al afstand genomen van hun
    shortposities dus die druk is voor een deel alweer weg.
    Nu zijn de vooruitzichten ronduit slecht voor de luchtvaart ondanks dat het hoogseizoen eraan komt en juist omdat
    het drukke seizoen eraan komt dus onzekerheid alom.

    Wat KLM betreft is het zoeken naar een uitweg om met meer transfer verkeer op de lijnvluchten toch de meeste stoelen te
    vullen en dat is niet onmogelijk.
    Lange tijd was een KLM ticket Dusseldorf-Amsterdam-Curacao al goedkoper dan van hier naar de Antillen vanwege de concurrentie
    positie in de markt maar ook veel buitenlandse airports kennen nu hetzelfde probleem van vertragingen en het wordt puzzelen.

    Een groot probleem ligt bij Air France en daar is dit forum voor 90% blind voor.
    Stakingen dreigen daar weer eens en winstgevendheid is een utopie die haast niet meer in het handboek van de Franse
    airline voorkomt en KLM is echt niet het grootste zorgenkind.
  2. HenkJoh 23 juni 2022 14:08
    quote:

    GakGak schreef op 23 juni 2022 10:23:

    Koers zakt niet naar 0,10 omdat dat hier wel eens wordt genoemd, zelfs niet naar 1 euro.

    Heel wat shorters (die meer kennis en macht hebben dan wie dan ook hier) hebben al afstand genomen van hun
    shortposities dus die druk is voor een deel alweer weg.
    Nu zijn de vooruitzichten ronduit slecht voor de luchtvaart ondanks dat het hoogseizoen eraan komt en juist omdat
    het drukke seizoen eraan komt dus onzekerheid alom.

    Wat KLM betreft is het zoeken naar een uitweg om met meer transfer verkeer op de lijnvluchten toch de meeste stoelen te
    vullen en dat is niet onmogelijk.
    Lange tijd was een KLM ticket Dusseldorf-Amsterdam-Curacao al goedkoper dan van hier naar de Antillen vanwege de concurrentie
    positie in de markt maar ook veel buitenlandse airports kennen nu hetzelfde probleem van vertragingen en het wordt puzzelen.

    Een groot probleem ligt bij Air France en daar is dit forum voor 90% blind voor.
    Stakingen dreigen daar weer eens en winstgevendheid is een utopie die haast niet meer in het handboek van de Franse
    airline voorkomt en KLM is echt niet het grootste zorgenkind.
    Beste Gak Gak,
    Niet naar de 1 euro, en winstgevendheid is een utopie.
    Het is leuk dat de overheden er (te) veel geld in gooien, maar als een bedrijf op lange termijn geen gezonde winst maakt en geen dividend uitkeert aan de aandeelhouders is de waarde toch echt nihil. Beleggen doen we niet voor de liefdadigheid, althans zolang je geen overheid bent.
  3. Warm Buffet 23 juni 2022 14:44
    Het gaat hard bergafwaarts met de koers... ze zitten in de hoek waar de klappen vallen: aantal coronabesmettingen stijgen, chaos op Schiphol, stakingen onder personeel Air France en stikstof-problematiek die gaat dwingen het aantal vliegbewegingen te reduceren. Eigenlijk is hierin beleggen totaal niet interessant. Soms vraag ik mezelf af waarom ik besloten heb in AIRF-KLM te beleggen...
  4. forum rang 8 GakGak 23 juni 2022 16:18
    quote:

    maaslander schreef op 23 juni 2022 15:23:

    Air France-KLM het nieuwe Pharming speelbal voor de Shorters!
    Onterechte conclusies na achterhaalde inschattingen

    Air France-KLM 1,66% (shortsell.nl)

    Vele procenten eraf en al die machtige en slimme hedgefunds vinden nu massaal dat de grootste shortwinsten
    er nu wel zo´n beetje uitgeknepen zijn en zijn uitgestapt maar sommigen hier zijn veel slimmer (en eigenwijzer)
    en blijven roeptoeteren dat de koers maar 1 kant op kan en nog veel verder zal blijven zakken.

    AF/KLM was het duidelijkste shortfonds op onze beurs en uiteindelijk is dat ook gebleken en ook die forse
    emissie is gekomen en had de verwachte impact.

    Geen garantie echter dat het gewoon zo doorgaat en dat een (tijdelijk) fors herstel onmogelijk is.
    Meer niet.
  5. forum rang 8 GakGak 23 juni 2022 17:06
    15 Jun 2022 Jane Street Group 3,78%
    16 Jun ging deze shorter naar 0,0%

    Beide percentages gingen fors lager, boven en onder 0.5% en natuurlijk is er een zekere verdunning door al die extra
    emissie aandelen maar de impact en het gevolg was ook logisch.
    Normaal is het best lastig voor al die shortende partijen om massaal aandelen op te kopen en terug te leveren om de
    shortpositie te beeindigen zonder juist die koers daarmee positief te beinvloeden als ze het allemaal tegelijk doen.

    Bij de emissie kwamen er zoveel extra aandelen bij huidige aandeelhouders dat die soms ook weer snel geloosd werden
    en ideaal om dan dus je shortpositie af te bouwen en dat gebeurde ook.
  6. [verwijderd] 23 juni 2022 19:04
    Klopt, deze shorter en 1 of 2 anderen hebben tot 0% afgebouwd.
    Alle anderen hebben hun percentage zien teruglopen, maar niet naar nul. Voor een deel gecoverd, voor een deel niet. Wat ze vanaf 0.3/0.4% gedaan hebben kunnen we alleen maar gissen. Ik ga er vanuit dat er nog wel wat shorters over zijn gebleven. Er is tenslotte geen enkel positief fundamentele reden tot long en er zal zeker nog een emissie volgen.
  7. forum rang 8 GakGak 23 juni 2022 20:29
    Natuurlijk, elke noemenswaardige stijging van de koers zal tijdelijk zijn maar kan ook fors zijn.
    We hebben ze vaker gezien, die onlogische en kortstondige oplevingen van de koers en historisch gezien staat
    zoiets te gebeuren maar de trend wijst er niet op.

    Altijd was dit de beste periode voor de luchtvaart, de zomerpiek.
    Nu wordt het aanzien hoe de beperkingen en tekorten in afhandelingspersoneel erin hakken.

    Strategische belangen hebben die claimemissie gestuurd en niemand scheen meer belang te hechten aan het voldoende
    steunen van het koersniveau.
    We gaan zien of er nog meer onverwachte bewegingen komen.
  8. forum rang 8 GakGak 24 juni 2022 10:11
    Die 1,17 is bijna al gehaald en in feite een aanfluiting voor alles en iedereen die iets zag in die claimemissie, afgezien
    van die waardeloze strategische belangen.

    Maar op het moment dat je denkt dat de koers helemaal capituleert dan komt er weer leven in.
    Wie dat aanzwengelt kun je alleen maar naar raden.
  9. maaslander 24 juni 2022 14:17
    KLM oneens met kritiek staatstoezichthouder
    Bericht delen via:

    LinkedIn
    Facebook
    Twitter
    WhatsApp
    Kopieer link
    Door ABM Financial News op vrijdag 24 juni 2022
    Views: 216
    KLM oneens met kritiek staatstoezichthouder
    Beeld: KLM
    (ABM FN-Dow Jones) KLM is het niet eens met de kritiek van de staatsagent, die toeziet op de naleving van de voorwaarden die zijn gesteld aan de lening aan KLM, dat de luchtvaartmaatschappij niet voldoende maatregelen zou hebben genomen om zijn lange-termijngezondheid te garanderen. Dit zei KLM vrijdag in een reactie op de rapportage van de staatsagent.

    KLM ontving in totaal een leningenpakket van de overheid van 3,4 miljard euro, waarvan 942 miljoen is opgenomen, waarvan inmiddels tweederde is terugbetaald. De rest wordt in de loop van dit jaar terugbetaald.

    KLM zei te betreuren dat het rapport geen recht doet aan de inspanningen die zijn geleverd in de afgelopen twee zware coronajaren.

    De luchtvaartmaatschappij zei de ambitie van de staatsagent te delen om sterk en concurrerend uit de crisis te komen en daar tal van maatregelen voor getroffen te hebben en daar ook mee door te gaan.

    In plaats van de geëiste 15 procent reductie van de beïnvloedbare kosten, is er een reductie van 30 procent gerealiseerd, benadrukte de maatschappij.

    "Het feit dat we in de laatste drie kwartalen een positief operationeel bedrijfsresultaat hebben geboekt en het beter doen dan onze Europese concurrenten, sterkt ons in deze overtuiging", aldus KLM.

    Daarnaast wijst KLM op een aantal onjuistheden en suggestieve formuleringen in het rapport, waaronder uitspraken over de hoogte van het salaris en de productiviteit van de vliegers en mogelijke belastingontwijking door medewerkers in het buitenland

    Bron: ABM Financial News
  10. forum rang 8 GakGak 24 juni 2022 16:05
    quote:

    Lapswans schreef op 24 juni 2022 11:41:

    Vraagje: degene die door de claimemmissie stukken hebben gekregen maken boven de 1,17 winst toch? Komt daar de verkoopdruk vandaan of ligt het ergens anders aan? Ik vraag me gewoon af wie op deze koers uitstapt zonder veel verlies te nemen....
    Nee, alleen shorters maken winst als ze op dit niveau hun positie gladstrijken.

    Via claimemissie konden aandeelhouders a 1.17 aandelen bijkopen waarbij tegelijk hun oude aandelen enorm in
    waarde daalden naar een nieuwe waarde (nu inmiddels slechts 1.17 ongeveer) plus de claimopbrengst en dat was de
    marktwaarde toen van die claim en die werd bijna per dag minder of het uitoefenrecht op 3 aandelen a 1.17 en dat is
    nu een waardeloze investering op dit koersniveau van vandaag, tel uit je winst.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 56 57 58 59 60 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links