Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Fugro AEX:FUR.NL, NL00150003E1

  • 24,460 18 apr 2024 14:03
  • +0,160 (+0,66%) Dagrange 24,020 - 24,520
  • 277.555 Gem. (3M) 383,1K

Q2-2022 draadje voor iedereen! Succes

2.735 Posts
Pagina: «« 1 ... 115 116 117 118 119 ... 137 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Behavia1 13 juni 2022 20:10
    Update vloot:
    Datum Actief
    13/04/2022 29/40 Ijkpunt
    20/04/2022 29/40 Edda sun uit reparatie
    25/04/2022 30/40 Fugro Meridian actief voor kust Cadiz (nu Aberdeen opdracht Noordzee)
    03/05/2022 31/40 Edda Sun opdracht
    03/05/2022 31/40 Fugro Helmert onderhoud achter de rug? voor anker Pointe noire
    16/05/2022 30/40 Fugro discovery min. maand in dokken San Fernando
    19/05/2022 31/40 Fugro Explorer actief opdracht Port Elizabeth (US)
    26/05/2022 32/40 fugro maali actief op Okha FPSO (AUS)
    01/06/2022 33/40 Fugro Orca opdracht in RIVER ORWELL
    07/06/2022 33/40 Fugro Helmert onderweg naar LUANDA (Angola), opdracht?
    07/06/2022 33/40 Fugro Discovery onderweg (great yarmouth) , nieuwe opdracht?
    08/06/2022 33/40 Swift (fars swift, naam site) IMO: 9273208, vertrokken uit haven Tampico
    13/06/2022 34/40 Fugro Discovery voert survey operation uit in de noordzee
    13/06/2022 35/40 Swift IMO: 9273208 , Opdracht dichtbij Ciudad del carmen
  2. Behavia1 13 juni 2022 20:23
    Enkele schepen/boten zijn nog niet actief maar het begint toch te minderen:

    USV's : Fugro Blue Shadow, Fugro Pegasus

    Survey vessels: Fugro Equinox (waarschijnlijk onderhoud, aangemeerd bij een shipyard), Fugro Helmert (net tegekomen in Luanda, Angola --> vermoeden opdracht agogo field maar nog niet bevestigd)

    Tripartite agreement vessels: Wyatt Candies IMO: 9620097 , sinds 24/04/2022 inactief

    Laatste bevindingen: opvallend veel herlocatie naar Europese opdrachten,hoge activiteit van alle actieve schepen. Zeer weinig rustmomenten geconstateerd in havens.

    Welke schepen vallen er onder de lijst van 40 schepen: SUBSEA VESSELS, USV, deepwater survey vessels, other survey vessels, GEOTECHNICAL VESSELS, coastal survey vessels, new build survey vessels, GEOTECHNICAL VESSELS (shallow), nearshore survey vessel, Chartered vessels en Tripartite agreement vessels.

    * Schepen worden actief beschouwd vanaf ze activiteit vertoond hebben die ingeschat wordt als een opdracht binnen de laatste maand.

  3. forum rang 7 Jalen 14 juni 2022 08:30
    quote:

    Behavia1 schreef op 13 juni 2022 20:23:

    Enkele schepen/boten zijn nog niet actief maar het begint toch te minderen:

    USV's : Fugro Blue Shadow, Fugro Pegasus

    Survey vessels: Fugro Equinox (waarschijnlijk onderhoud, aangemeerd bij een shipyard), Fugro Helmert (net tegekomen in Luanda, Angola --> vermoeden opdracht agogo field maar nog niet bevestigd)

    Tripartite agreement vessels: Wyatt Candies IMO: 9620097 , sinds 24/04/2022 inactief

    Laatste bevindingen: opvallend veel herlocatie naar Europese opdrachten,hoge activiteit van alle actieve schepen. Zeer weinig rustmomenten geconstateerd in havens.

    Welke schepen vallen er onder de lijst van 40 schepen: SUBSEA VESSELS, USV, deepwater survey vessels, other survey vessels, GEOTECHNICAL VESSELS, coastal survey vessels, new build survey vessels, GEOTECHNICAL VESSELS (shallow), nearshore survey vessel, Chartered vessels en Tripartite agreement vessels.

    * Schepen worden actief beschouwd vanaf ze activiteit vertoond hebben die ingeschat wordt als een opdracht binnen de laatste maand.

    Dank! Enig idee Behavia1 waarom de USVs niet actief zijn?
  4. forum rang 7 Jalen 14 juni 2022 08:39
    www.nu.nl/nu-klimaat/6205584/energie-...

    Het aantal windmolens op de Noordzee groeit niet alleen explosief, maar we gaan ook steeds meer elektriciteit uitwisselen met onze buurlanden. Komt onze stroom in de toekomst van een speciaal energie-eiland op zee?

    In de komende dertig jaar moet de productie van windstroom op de Noordzee vertienvoudigen, sprak premier Mark Rutte onlangs af met zijn collega's uit België, Duitsland en Denemarken. In de Nederlandse Noordzee staat nu voor zo'n 2,5 gigawatt aan windmolens. In 2031 moet dat al 20 gigawatt zijn. Maar ook daarna blijft het aantal windparken vermoedelijk flink doorgroeien, omdat we steeds minder fossiele brandstoffen en meer elektriciteit gaan gebruiken.

    Maar windmolens produceren niet constant elektriciteit, zoals een kolencentrale dat kan doen. Als het niet of zachtjes waait, levert het windpark even niets of minder op. Op die momenten zullen we moeten vertrouwen op de import van elektriciteit uit het buitenland. Als het hier stevig waait, hebben wij een overschot en willen we juist stroom exporteren.

    Als het aan de vier Noordzeelanden ligt, gebeurt dat over een jaar of vijftien via speciale energie-eilanden. Die hubs verzamelen de stroom van gigantische windparken en staan in verbinding met meerdere buurlanden. Zo ontstaat een soort apart elektriciteitsnet op de bodem van de zee, met de eilanden als hoogspanningsstations.

    'Hoe verder op zee, hoe gunstiger'

    "Als je steeds meer windparken op zee gaat aanleggen, wordt het heel aantrekkelijk om ook meer verbindingen naar het buitenland te realiseren", zegt windenergie-expert Jasper Vis van TenneT, de netbeheerder die de Nederlandse windparken op zee aan het elektriciteitsnet aansluit. Met het oog op de groei van het aantal windparken, ontwikkelde TenneT in 2016 het eilandenconcept, dat sindsdien steeds verder is uitgewerkt.

    "Het voordeel van die aansluiting naar meerdere landen is dat je de stroom kan verkopen aan het land dat het op dat moment het hardst nodig heeft", zegt Emiel van Druten, energieconsultant bij Witteveen+Bos. Hij was betrokken bij verschillende onderzoeken naar de mogelijkheden van energie-eilanden.

    Aangezien de Noordzee dicht bij de kust erg druk is, onder meer door de vele schepen rond de havens van Rotterdam en IJmuiden, zullen windparken in de toekomst steeds verder uit de kust worden gebouwd. Dat maakt het aanleggen van een eiland aantrekkelijker: vanaf een groot windpark midden op de Noordzee zou je kabels kunnen leggen naar Nederland, Denemarken, Duitsland, Noorwegen én het Verenigd Koninkrijk. "Hoe verder op zee, hoe gunstiger ten opzichte van traditioneel aansluiten naar één land", aldus Van Druten.

    België aast op Deense stroom

    Denemarken heeft als eerste land concrete plannen om zo'n eiland te bouwen. In de loop van volgend jaar moet bekend zijn welk bedrijf dat gaat doen en over elf jaar moet het daadwerkelijk operationeel zijn. "Denemarken heeft al veel windenergie", legt Van Druten uit. "Als ze verder willen uitbreiden, dan zullen steeds vaker overschotten ontstaan. Zo’n eiland om energie te kunnen exporteren past daarom goed in de strategie van de Deense overheid."

    België staat vooraan de rij voor een aansluiting op het eiland, want onze zuiderburen hebben zelf weinig ruimte voor windmolens op zee. Ook Nederland verkent een verbinding met het Deense eiland.

    Zand of beton?

    Hoe zo'n energie-eiland er precies uit moet komen te zien, is nog onzeker. Een eiland van zand moet worden verdedigd met kostbare zeeweringen, maar zou relatief veel ruimte kunnen bieden aan de gigantische omvormers die nodig zijn om windstroom richting land te sturen. Die moeten nu nog op stalen platforms op zee worden gebouwd, wat ook veel geld kost. Denemarken denkt na over een compactere constructie met caissons, een soort betonnen bakken die in de zeebodem worden afgezonken.

    Mogelijk kan op energie-eilanden ook ruimte worden gemaakt voor fabrieken die de windstroom omzetten in groene waterstof. Dat kan vervolgens met pijpleidingen naar het vasteland worden gebracht. Dat kost een stuk minder geld dan alle stroom met kabels aan land brengen, bleek vorig jaar uit een studie in opdracht van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

    Als Nederland zelf een energie-eiland bouwt, zal dat op zijn vroegst in de tweede helft van de jaren dertig af zijn, denken de experts. De windparken die tot en met 2031 worden gebouwd, krijgen allemaal een 'traditionele' kabel naar het vasteland, al zegt TenneT wel te verkennen of bij één van de toekomstige windparken ook een kabel naar het Verenigd Koninkrijk kan worden gelegd.

    Hoe dan ook is een goede internationale samenwerking cruciaal om uit de Noordzee als elektriciteitscentrale te halen wat erin zit, zegt Vis van TenneT. "Daar wordt hard aan gewerkt. Het moet op technisch gebied natuurlijk wel aan elkaar passen."
  5. Behavia1 14 juni 2022 08:42
    quote:

    Jalen schreef op 14 juni 2022 08:30:

    [...]

    Dank! Enig idee Behavia1 waarom de USVs niet actief zijn?
    Kan ik niet met zekerheid op antwoorden maar ik vermoed dat deze USV's gewoon iets nieuws in de markt zijn en dat Fugro de partijen die opdrachten afsluiten nog moeten overtuigen van hun meerwaarde. Nochtans zijn ze gemaakt voor verschillende opdrachten aan te kunnen en zowel bij laag en diep wateropdrachten. Volgens wat ik lees in artikels worden er meestal schepen al vastgelegd in deals en kiezen de opdrachtgevers waarschijnlijk nog eerder voor de gekende oplossingen. (ofwel schuift Fugro eerder de traditionele oplossingen als eerste naar voor)

    Ik hoop vooral wanneer de vloot wat overbevraagd is er toch gekeken wordt door de opdrachtgevers naar de USV oplossingen. Voorlopig worden ze vooral ingezet bij opdrachtgevers waarbij Fugro reeds een connectie heeft (zoals Woodside).

    De voordelen die Fugro zelf naar voor schuift: vermindering van de CO2-uitstoot tot 97% in vergelijking met een traditionele scheepsoplossing en de mogelijkheid om personeel op afstand te houden van risicovolle omgevingen.
  6. forum rang 5 nr36 14 juni 2022 11:09
    FUGRO TO DEVELOP DIGITAL TWIN OF DENMARK’S TRANSMISSION NETWORK FOR SAFE AND SUSTAINABLE MAINTENANCE
    Energinet, the Danish national transmission system operator, has awarded Fugro a 5-year framework agreement to capture aerial lidar and imagery data of their 3000-line km electricity transmission network.

    14 Jun 2022
    Wallingford, UK
    Fugro Roames® network model
    The acquired Geo-data will be processed through Fugro’s Roames technology to develop a 3D digital twin of the network to report on critical clearances. As part of the framework, Fugro will partner with Energinet to develop a vegetation growth model to assist future vegetation and asset management programmes.

    Fugro will use a lightweight helicopter equipped with scanning technology – including digital cameras and a lidar system – to collect high accuracy Geo-data of Energinet’s network. The data will then be processed and analysed using the award-winning Fugro Roames technology, which combines innovative 3D mapping techniques with cutting-edge machine learning and cloud computing. The technology, designed specifically for power utilities, will create a digital twin and detailed analytics for remote asset inspection, identification, and condition assessment to help Energinet optimise their maintenance schedules and identify compliance defects.

    Fugro will also implement a dynamic network model to simulate the sag and swing of Energinet’s electrical conductors to significantly improve the accuracy of vegetation analytics. As part of the framework, Fugro will provide individual tree crown detection, as well as fall-in and critical tree risk identification. This initial analysis will lead to the development of a full-scale vegetation growth model allowing Energinet to proactively identify and prioritise risk for their whole network, conduct inspections through a web browser, and update and improve their data quality.

    “This new framework agreement between Energinet and Fugro will provide valuable insights across our transmission network to support the maintenance of our infrastructure. Crucially, the vegetation data will help us to develop future vegetation management plans to minimise risks and build a sustainable solution for the future,” said Steffen Rosborg Energinet’s Project Manager.

    Bram Mulder, Fugro’s Regional Business Line Director Land Asset Integrity, said: “Using Fugro Roames technology, asset engineers and network programme analysts can access and extract millions of records and asset attributes within seconds, optimising Energinet’s maintenance schedules and improving the safety and reliability of their network. We’re proud to continue the development of digital inspection programmes within the energy sector and look forward to working with Energinet over the next five years as we develop a full-scale vegetation growth model.”
  7. forum rang 5 nr36 14 juni 2022 12:46
    Fugro wil alle bemanningen van zee halen
    Fugro haalt op termijn zo’n 1000 zeelieden van zee om hun werk voortaan aan wal te doen. De survey-vloot van het concern gaat namelijk onbemand varen. Dat zei Ivar Josselin de Jong, directeur remote inspections van Fugro op het Maritime Innovation Platform. Josselin de Jong sprak daar over automatisering met Fedor Ester (Demcon), Remco Pikaart (Shipping Technology) en Louis-Robert Cool (Seafar).
    Jelmer Bastiaans
    Dordrecht, 14 juni 2022, 07:01

    Fugro voert al zeebodem-inspecties uit op zee met de onbemande Fugro Orca. (Foto Jelmer Bastiaans)
    Fugro voert al zeebodem-inspecties uit op zee met de onbemande Fugro Orca. (Foto Jelmer Bastiaans)
    Dit artikel is exclusief voor abonnees
  8. forum rang 5 nr36 14 juni 2022 12:47
    Woodside develops ‘cutting-edge’ robotic inspection tool for offshore platforms

    TECHNOLOGY
    June 14, 2022, by Melisa Cavcic
    Australian energy giant Woodside has joined forces with the industry to design a new offshore inspection system, expanding and exploring new horizons in robotics, in a bid to improve the safety of inspection work for oil and gas platforms and reduce costs.

    Woodside revealed on Tuesday that it has collaborated with the industry to create an offshore caisson cleaning and inspection tool (CCAIT system) that allows safe and cost-effective remote inspection of critical equipment on its offshore platforms.

    Daniel Kalms, Woodside Executive Vice President Technical Services, remarked: “The CCAIT system removes the costs of mobilising tools from international locations, including the cost of delay in fractured supply chains. These can represent up to 50 per cent of the total cost of an inspection campaign.”

    The CCAIT system was designed, developed, and deployed in less than 12 months via a collaboration led by Woodside and incorporating Perth-based expertise from Nexxis, Monadelphous, WOMA, and Fugro.

    “It was incredible to see the team, including Woodside graduate robotics engineers, write software to dramatically improve the performance and usability of the tool. The project team was made up of people from local companies who came together and designed, procured, fabricated, tested, and validated a robotic solution during the height of a pandemic in under a year,” added Kalms.

    Representatives from Monadelphous, Fugro, Woodside and Nexxis; Source: Woodside
    Representatives from Monadelphous, Fugro, Woodside and Nexxis; Source: Woodside
    The Australian giant informed that this system incorporates a human-sized robot, designed to inspect the inside of caissons – vertical carbon steel pipes up to 70 metres long and up to 1.2 metres wide – which are used on offshore platforms to house critical equipment such as firewater and seawater lift pumps.

    Chris Heron, a coatings subject matter expert from Woodside’s maintenance partner Monadelphous, commented: “Building a bespoke Ultra High-Pressure cleaning solution that can quickly remove marine growth to allow inspection without damaging the protective coatings was challenging and rewarding. We drew from our local supplier expertise and relationships to test the latest technology onshore and successfully lead the offshore deployment.”

    The collaboration arose in response to possible COVID-related supply chain risks and the CCAIT system is remotely controlled from a safe location on an offshore platform by technicians.

    Jason de Silveira, Nexxis Technology CEO said Woodside’s decision to partner with a local company demonstrated “the strong sovereign capability of Australia’s advanced manufacturing sector to develop and deploy cutting-edge robotic technology.”

    Woodside explains that the tool is lowered inside the caisson via a tether and winch arrangement and once this is done, wheels are extended to centralise the tool within the caisson and probe arms extend to enable ultrasound inspection. The company further elaborated that a series of high-definition cameras stream video back to the technicians, with the data used by the asset team to define the forward plan.

    “This collaboration highlights local capability and supports small to medium enterprises, creating jobs in the advanced manufacturing sector and pushing the frontier of robotics globally,” concluded de Silveira.

    When it comes to Woodside’s recent developments, it is worth noting that the Australian energy player completed the merger with BHP’s oil and gas portfolio earlier this month.
  9. forum rang 5 nr36 14 juni 2022 16:08
    Fugro: The autonomous and digital future of offshore environments

    Industry experts from Fugro comment on harnessing technology to ensure safe, reliable operations from a centralised location, away from the remote site where the actual work is executed
    by Hannes Swiegers and Ross MacfarlaneJune 14, 2022
    SHARE
    FBTWMAILLN

    In 1950, the technological requirements of a commercial airline amounted to five people sitting up front in the cockpit, piloting, communicating and operating advanced technology.
    Modern-day digitalisation has seen multiple advances in streamlining the references required to pilot, communicate, and operate tomorrow’s differentiating operating models became today’s essential requirements, leaving most of us in yesterday’s landscape.
    This year, we have witnessed an autonomously operated spaceship taking civilians to the International Space Station. We now need to think, interact and execute, transcending the boundaries of conventional expert disciplines.

    Interoperability requires scalability, built on commonality, forming the cornerstone approach for any Remote Operation Centre (ROC). ROCs harness technology to ensure safe, reliable operations from a centralised location, away from the remote site where the actual work is executed.
    Hannes Swiegers, director for IRM Services & Remote Operations at Fugro, Middle East & India

    Remote capabilities help critical industries manage assets, systems, and data from anywhere globally, resulting in:

    Centralised monitoring of distant and dispersed remote assets

    Lights-out operation of distant facilities (switch-over capability)

    Mobile controls and expert collaboration for proactive activities support

    Anytime/anywhere access to expertise to aid in reactive activities backing

    Autonomous geodata acquisition, cloud analytics and impactful advice are no longer ideas; it is time to start making the ideas count. However, as with much of today’s conversation, the main limitations lie in power systems, emissions and safety.

    How do we assure that these systems can operate safely, reduce the impact of their operations on the environment and ensure that they have sufficient power to stay in the field for extended periods?

    Solutions are already being worked on to answer these questions. Most major governing bodies worldwide have teams of experts re-writing the rule books to change how we think about assurance. By taking people out of the most dangerous environments currently required of them, safety no longer becomes a question. It also removes the cause of most accidents at the source, doubling down on the safety bonus.
    FugroRoss Macfarlane, Remote Operations programme manager?at Fugro, UAE

    Finally, their design can be overhauled by taking people out of the discussion for offshore energy fields: rather than designing spaces for human habitation, robots become the forethought, with recharging stations replacing the existing immense structures required to keep humans happy.

    It is an idea, but it needs to become a given acknowledgement that ROCs will be a permanent part of business operations, which means a culture transition is required to ensure businesses act accordingly and collaborate effectively within the organisation. They entail:

    Understanding endpoints – ROCs should focus on the longer-term strategies are endpoints, which will become a massive piece of the puzzle when building next-normal levels of visibility.

    Embracing automation – productivity shall become efficient in hybrid working environments and building capabilities that require limited human intervention.

    Focus on what is essential – dealing with operational execution, which strives for seamless workflow integration across any ROC.

    So, what does the future hold for offshore energy fields? Data is the key differentiator that will allow scalable, intelligent remote-operating models to drive sustainable growth based on safe, accurate, and secure capability delivery. This is key to improving efficiency, reducing downtime, making the decision-making process instantaneous, and enhancing yearly planning for assets.

    Digital twins of fields will become commonplace, with multimodal robots living in the field, primed at the touch of a button to set out and gather information (be it subsea, surface or volitant) to update the digital model or perform maintenance tasks. The live overview of all assets will allow for peak operational efficiency, with deficiencies being identified long before they become a real issue.

    In addition, there is a paradigm shift to preventative maintenance, which is cutting downtime and reducing the risk of a major incident. Onshore hubs will allow multidisciplinary experts to sit side-by-side monitoring the situation offshore, having all the right knowledge in the room, thus allowing them to make well-informed decisions when required.

    When major work is required, simulations will enable the mission to be refined to achieve the correct outcome through the use of:

    Technology: passing the cusp of change with dedicated delivery and implementation

    Resources: transition of a culture embracing remote as a means of change, ensuring that organisations are set up to attract and nurture the best industry talent to drive long-term performance and growth

    Profitability: tipping the balance of cost-effectiveness towards a lower OPEX heavy organisation, elevating decision-making, integrating input from functions across the remote operations value chain

    Fugro

    Offshore energy fields are already taking giant leaps into the future. Fifty years from now, the concept of a 200m long ship floating 50m from an offshore structure with 200 people will seem like madness – much the same as people boarding a plane with only two people sitting upfront would have seemed to passengers in the 1950’s. The world will change, and now it is time for the offshore industry to embrace and prepare itself for the magic it is about to witness.
  10. forum rang 5 nr36 14 juni 2022 16:16
    Test.de

    Weitere Neue-Energien-ETF

    Der S&P Global Clean Energy Index ist jedoch nicht der einzige Index, der die Branche darstellt. Indexanbieter Solactive hat etwa einen „Clean Energy“-Index im Programm. Er setzt sich aus 62 Titeln zusammen, die er regel­mäßig gleich gewichtet.

    Die aktuell größte Position ist der nieder­ländische Fugro-Konzern, eigenen Angaben zufolge welt­größter Geo-Daten­spezialist. ETF-Anbieter L&G hat seit Oktober 2020 einen ETF auf diesen Index (IE?00B?K5B?CH8?0).
  11. forum rang 7 Jalen 14 juni 2022 16:33
    quote:

    nr36 schreef op 14 juni 2022 16:16:

    Test.de

    Weitere Neue-Energien-ETF

    Der S&P Global Clean Energy Index ist jedoch nicht der einzige Index, der die Branche darstellt. Indexanbieter Solactive hat etwa einen „Clean Energy“-Index im Programm. Er setzt sich aus 62 Titeln zusammen, die er regel­mäßig gleich gewichtet.

    Die aktuell größte Position ist der nieder­ländische Fugro-Konzern, eigenen Angaben zufolge welt­größter Geo-Daten­spezialist. ETF-Anbieter L&G hat seit Oktober 2020 einen ETF auf diesen Index (IE?00B?K5B?CH8?0).
    Goed bericht!
  12. forum rang 5 nr36 14 juni 2022 22:56
    SeaBot Maritime and Fugro, which jointly created the MASSPeople international working group for remote and autonomous training standards, have announced the confirmed membership of nine flag states.

    Launched in 2021, MASSPeople has created a partnership of multiple flag states from around the world to share in the challenge of developing training and competency standards for the operation of remote and autonomous technology, which has brought new ways of working to the maritime sector. The aim of MASSPeople is to explore the human dimension of remote and autonomously enabled maritime autonomous surface ships (MASS).

    MASSPeople will work to develop new job roles and profiles for the people that will be involved in ensuring the safe operation of MASS. These profiles will inform recommendations on new competency standards for discussion at the International Maritime Organization (IMO) where currently a roadmap containing scope, steps and timelines are being prepared in the Maritime Safety Committee (MSC).

    The group will also propose specialisms, training structures and qualification requirements for all those involved in remote and autonomous vessel operations.

    By focusing on the people who will operate this new technology, the group aims to ensure that their skills can evolve effectively and to high industry safety standards.

    Alongside Fugro and Seabot Maritime, MASSPeople has announced the membership of flag states representing Netherlands, United Kingdom, Norway, Belgium, Denmark, France, New Zealand, Italy and Poland.

    ?Ross Macfarlane, chairperson of the MASSPeople group, said: "By establishing MASSPeople, we are preparing for the future and the transition to remote and autonomous technology, which is already changing the way our industry operates. This new technology contributes to creating a safe and livable world, but it is ultimately our people who make change happen and MASSPeople will ensure they are fully trained and supported in their important mission.“
2.735 Posts
Pagina: «« 1 ... 115 116 117 118 119 ... 137 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Fugro is het schoolvoorbeeld van een geslaagde turnaround

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links