Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,398 16 apr 2024 17:35
  • +0,184 (+2,00%) Dagrange 9,008 - 9,398
  • 1.988.971 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RvdN 3 juni 2022 17:00
    quote:

    W-Handelaar schreef op 3 juni 2022 16:43:

    [...]
    Wat denk je dat er op 16 juni gebeurt? Zou je je aandelen dan voor meer dan 1,54 kunnen verkopen?
    Als je snel bent wel.
    Winsten worden dan verzilverd, waardoor de prijs van het aandeel alsnog naar beneden gaat.
    Tenzij de koers wordt ondersteund door de banken.
  2. kerirale 3 juni 2022 17:04
    [quote alias=erikbeurs id=14231206 date=202206031637]
    Als je een positie wilt opbouwen, is het nu het verstandigste om claims te kopen tegen een prijs < 1.17.
    Nadat je een paar claims hebt gekocht, moet je rekening houden dat de de claims aanmeldt voor omzetting bij je bank, voor 7 juni 10:00 bij sommige banken.
    Je hebt dus weinig tijd om via claims een aankoop te doen.
    Dat betekend dat je naast de claim aankoop, nog eens Claims x 3 x Euro 1.17 op je rekening moet hebben staan.
    Na de toekenning (16 juni) wordt dat bedrag afgeschreven en heb je aan aandelen: je Claims x3.

    bv je koopt nu 10 claims van 1.11 = 11.10
    bij omwissseling moet je bijleggen 30 x 1.17 = 35.10
    na de omwisseling heb je 30 aandelen voor een aankoopprijs van (1.11/3) + 1.17 = 1.54
    De huidige aandeel prijs staat op 1.68, dus zou je een winst per aandeel hebben van 0.14.

    Duidelijk zo?
    Bedankt voor de uitleg een duidelijk verhaal.]
  3. [verwijderd] 3 juni 2022 19:18
    quote:

    Beursverkloot schreef op 3 juni 2022 18:44:

    AIRF-KLM koers claimrechten vandaag +16%. De markt wordt wakker en beseft dat dit een mooi instapmoment is. De theoretische waarde van de claim was op moment van de aankondiging 2,34 euro. Korting is nog steeds hoog.
    Ga jij nu proberen om mensen hier in de meest ongunstige longpositie op de Nederlandse beurs te rommelen?

    Het kleine herstel van vandaag lijkt meer op een 'dead cat bounce'

    Ik ben niet vies van messen vangen, maar dit is andere koek
  4. Westvleteren 3 juni 2022 20:35
    Nog een suggestie voor wie van een gokje houdt: je kunt maandag claims AFKLM kopen en laten omzetten in aandelen en daartegenover gelijk aantal CFD's short AFKLM. Zo door de huidige korting op de claims die nog steeds aanwezig is op een paar dagen een mooi zakcentje maken. Kan ook een oplossing zijn voor degenen die nog van hun claims af willen om dit op een gunstige manier te doen / te hedgen.
  5. Jklm 4 juni 2022 09:55
    quote:

    Beursverkloot schreef op 3 juni 2022 18:44:

    AIRF-KLM koers claimrechten vandaag +16%. De markt wordt wakker en beseft dat dit een mooi instapmoment is. De theoretische waarde van de claim was op moment van de aankondiging 2,34 euro. Korting is nog steeds hoog.
    En toch is het niet interessant genoeg. Claims aanschafkosten plus 1 17, kom je op 1,53 per aandeel. Ik ben heel bang dat alle particulieren voor de snelle winst 16 juni bij opening hun stukken op de markt mieteren en dan krijg je een opening van de rond de 1,55....als het meezit. Dat schiet natuurlijk niet op.
  6. RvdN 4 juni 2022 12:14
    quote:

    Jklm schreef op 4 juni 2022 09:55:

    [...]

    En toch is het niet interessant genoeg. Claims aanschafkosten plus 1 17, kom je op 1,53 per aandeel. Ik ben heel bang dat alle particulieren voor de snelle winst 16 juni bij opening hun stukken op de markt mieteren en dan krijg je een opening van de rond de 1,55....als het meezit. Dat schiet natuurlijk niet op.
    Ja klopt. Iedereen die stelle winst wil en daarom claims koopt dumpt straks gelijk de aandelen
  7. forum rang 9 Ron-tron system 4 juni 2022 15:06
    Als ik al een gokje op dit aandeel zou wagen denk ik beter wachten tot 16juni en een dubbel order koop/verkoop en verkoop/koop zetten met 8% rendement.
    Als het lukt haal je 2keer 8% binnen dus 15% kosten inbegrepen want ik zie de koers best wel 30cent verschil intraday doen op 16juni.
    Je hebt altijd paniekverkopers en gelukszoekers in dit soort situaties.
  8. forum rang 6 Triple A 4 juni 2022 18:40
    quote:

    HenkJoh schreef op 3 juni 2022 15:11:

    [...]

    Beste Triple A,
    Het valt me op dat je best fors op de persoon kritiek uit. Dit draadje vind ik tot nu toe plezierig inhoudelijk. Geen JET o.i.d. Laten we dat vooral zo houden.
    Jij hebt een ander inzicht dan ik. Ik zie deze claimemissie als noodzakelijk. Deze sigaar uit eigen doos is noodzakelijk om de bestaande aandeelhouders aan boord te houden. Het lijkt uit jouw tekst haast wel of ze een aardige geste hebben gedaan voor de Nederlandse en Franse staat. Lijkt me net andersom. Ze hebben het gedaan omdat het essentieel is om een groot kapitaal op te halen. Immers als je er in zit, is het de truc om de aandeelhouders aan je te binden. Die zitten er toch al in, dus daar valt wat te halen. Het is moeilijk om je verlies af te kappen. Best een psychologische truc.
    Had jij dan verwacht dat er nieuwe aandeelhouders zouden instappen met een reguliere emissie? Dat de overheden instappen, vind ik geen argument. Die kijken niet zo naar geld. Daar is het politiek voor. We gaan het dadelijk zien hoe en wat en of er nog verdere nieuwe toetreders zijn. Wie weet leuk om een poll te houden "wie is er helemaal nieuw in KLMAF gestapt?" ;-)

    Met vriendelijke groet, HJ
    Beste HenkJoh,

    De reden dat ik op de persoon speelde was dat Ik een medeforumlid zag die - vanwege een shortpositie - bij herhaling de indruk wil wekken dat AFKLM de eigen aandelen € 1,17 waard vind. Mijn indruk is dat dat forumlid heel goed weet dat dat helemaal niet waar is. De werking van een claimemissie is dat je de waarde van de claim moet optellen bij de uitoefenprijs van de claim en dat je op die manier tot een actuele koers van het aandeel komt.

    Het is niet mijn stijl om heel persoonlijk te worden, maar ik kan er gewoon slecht tegen als ik de indruk heb dat iemand die echt wel beter weet valse informatie de wereld inslingert puur om zijn eigen short positie te ondersteunen.

    In antwoord op jouw vraag: er is gekozen voor een claimemissie om te zorgen dat iedere aandeelhouder de keuze krijgt tussen verwateren en niet verwateren. Als de aandeelhouder kiest voor verwateren dan verkoopt die aandeelhouder zijn claims. Als de aandeelhouder kiest voor niet verwateren dan kiest hij om de claims uit te oefenen. Dit mechaniek is gekozen vanwege de positie van de overheden, die niet willen verwateren. Als de overheden er niet waren geweest was de noodzaak om te kiezen voor een claimemissie ook veel minder geweest.

    Ik ben verder zelf nauwelijks inhoudelijk geïnteresseerd in AFKLM. Maar als ik zie dat ik via claims een aandeel op 16 juni tegen een 10% lagere prijs kan verkrijgen dan als ik op dit moment rechtstreeks dat aandeel koop, dan ruik ik een kans.

    -
  9. forum rang 8 GakGak 4 juni 2022 23:07
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...

    Heel zwak verhaal van de kant van KLM.
    Baanonderhoud en slecht weer waarvan alleen KLM in dit geval zoveel last heeft dat massaal retourvluchten leeg
    uitgevoerd moeten worden?
    Lijkt gevalletje damage control met een beetje zand in de ogen van potentiele klagers en die zijn er weer volop.
    Je zult maar aan het eind van je vakantie zijn en alleen nog maar even die retourvlucht en alles loopt op schema tot je opeens en
    onverwacht hoort dat je helemaal niet kunt/mag instappen en waarom dat hoor je dan meestal niet eens...alleen via internet.

    Overbelaste transferdesks op Schiphol (en dat zijn dan toch echt KLM medewerkers die de lange rijen niet meer
    aankunnen) en de noodzaak om toestellen en/of crew snel weer in te zetten op hoognodige en vertraagde andere vluchten.

    Voor de potentiele reiziger niet meer voldoende om je alleen druk te maken over heenvlucht na ellende op Schiphol maar
    terug naar huis is ook een loterij geworden, wat een drama.
    Misschien nog dramatischer voor de transferpassagier die zijn doorverbindingsvlucht onmogelijk ziet worden en er zelf
    maar achter moet zien te komen, wat nu en mogelijk dagenlang vertraging.

    Vliegschaamte zou nu over KLM moeten neerdalen, smoesjes helpen niet meer en je kunt niet alles op Schiphol afschuiven
    (al proberen ze het wel).
  10. forum rang 8 GakGak 5 juni 2022 14:10
    Keuze voor de passagier wordt steeds moeilijker.
    Wel of niet via Schiphol?
    KLM met meer verbindingen (zeker Europees) of een andere airline met veel minder risico.
    Ook die vliegen niet 100% op schema maar laten je niet zomaar barsten om dan
    evenzo leuk en leeg naar Schiphol te vliegen want dat is niet uit te leggen.

    Lijkt haast op paniekvoetbal van KLM om maar claims te verzamelen richting Luchthaven (oa. baanonderhoud de schuld geven)
    en de passagiers maar misbruiken om je punt te maken.
  11. Warm Buffet 5 juni 2022 22:32
    quote:

    Pint schreef op 5 juni 2022 10:50:

    Geld verdienen en winst maken dat is wat KLM wil met lege stoelen en vliegen zonder passagiers!? Wat een verhaal zeg, hier moet je geen stuiver meer insteken! Technisch is deze Toko al lang failliet.
    Wat je hier roept heeft alles te maken met de puinhoop op schiphol. Daar kan KLM vrij weinig aan veranderen. Personeelstekorten zijn er in Europa in alle branches. Technisch is AIRF-KLM idd failliet en zo zijn er meer airliners. Het sentiment voor de branche kan niet slechter. Dit zijn voor lange termijnbeleggers (zoals ik) bij uitstek de momenten om een positie te nemen. Uiteindelijk komt het ook met AIRF-KLM goed. ABN-AMRO en ING zijn ook gered in de vorige crisis door vadertje staat.
  12. Warm Buffet 5 juni 2022 22:44
    quote:

    Knife Catcher schreef op 3 juni 2022 19:18:

    [...]
    Ga jij nu proberen om mensen hier in de meest ongunstige longpositie op de Nederlandse beurs te rommelen?

    Het kleine herstel van vandaag lijkt meer op een 'dead cat bounce'

    Ik ben niet vies van messen vangen, maar dit is andere koek
    Nee, ik wil niemand een longpositie in Air-France KLM adviseren want daarbij zal je een lange adem nodig hebben (meesten willen snelle winst en dat loopt vaak af met een snel verlies). Misschien was vrijdag een dead cat bounce... weten we achteraf pas. Kat heeft 9 levens etc.. wat je ervan wilt maken. De koers van de claim was afgelopen week gewoon simpelweg te hard terug gelopen t.o.v. beurskoers AIRF-KLM. Beleggers roken een kans. Disclaimer: heb vrijdagochtend airf-klm claimrechten gekocht.
  13. [verwijderd] 6 juni 2022 06:46
    Bedankt voor je antwoord @ beursverkloot. Ik constateer dat je geen fundamentele redenen aanvoert voor aanschaf van een AF-KLM long positie.
    Het blijft een casino-aandeel.
    Als je - zoals hierboven - het herstel van bedrijven als ING en ABN-Amro aanvoert als reden dat een bedrijf als AF-KLM de problemen te boven zal komen, zet dan vooral ook even op een rij
    - hoe vaak er door personeel in die bedrijven de laatste 50 jaar gestaakt is
    - hoe vaak ze hulp nodig hadden van vadertje staat in de afgelopen 100 jaar
    - wat hun verdiencapaciteit is onder normale omstandigheden
    - hoe snel deze bedrijven weer tot een normale inkomstenstroom kwamen

    De schuld na de huidige emissie AF-KLM is nog te hoog, er zal nog een emissie volgen. Dan heb je 10 miljard aandelen en eindelijk een hele lage schuld per aandeel zonder verdiencapaciteit.
    Mijn advies: gokken kan, als je het geld kunt missen en de spanning niet. Anders beter een luchtvaartbedrijf dat wel winst kan maken op mlt.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links