Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,964 24 apr 2024 17:35
  • +0,030 (+0,30%) Dagrange 9,850 - 10,110
  • 1.139.888 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Westvleteren 3 juni 2022 08:47
    quote:

    pieren schreef op 2 juni 2022 23:08:

    ....
    En het is ook helemaal geen risicopremie die je ontvangt. Jij loopt minder risico met jouw claims dan als je de aandelen zou hebben.

    Stel dat de aandelen onder de 1.17 zakken, ben je met de claims beter uit dan met de aandelen. (Je gaat immers je claims niet uitoefenen mocht het aandeel onder de 1.17 zakken)
    ....
    Dit is zeer gevaarlijk. Als aandeel onder 1.17 zakt, is claim waardeloos, 0.0, al je geld kwijt. Slaat dus nergens op.

    Wat wel klopt, wat eerder werd gezegd, is dat als je sowieso aandelen wilt kopen, je deze momenteel veel goedkoper via de claim kan kopen.
  2. Gelano 3 juni 2022 08:58
    Net voor de emissie zakte het aandeel 20-25%
    Nu zakt ze verder. Ik denk dat grotere partijen dit bewust doen.
    Mogelijk is rond de 16e het aandeel ineens gestegen en zullen veel (particuliere) beleggers de grotere partijen geholpen hebben.

    Afijn. Dit is een gedachte. Iedereen succes met wat hij of zij doet.
  3. Westvleteren 3 juni 2022 09:02
    quote:

    Jklm schreef op 3 juni 2022 08:41:

    [...]

    Maandag laatste dag toch dat je claims kunt kopen? Wat is jouw verwachting qua claimkoers, maandag 0,50 ? Want dat scheelt me toch 3000 euro tov nu kopen 6000 a 1 euro.
    bij degiro: tot 07/06/2022 17:30

    0,5 zou kunnen in deze (paniek)fase, iedereen die wil verkopen door kleine deur.
    Maar zie ik niet gebeuren vlak voor aflopen, want zie de AF-KLM koers niet zakken tot (0,5 + 3 x 1,17) = 1,2, mede doordat begeleidende banken de emissie niet willen laten mislukken,
    maar we zullen het zien...
  4. Cacla 3 juni 2022 09:28
    quote:

    Gelano schreef op 3 juni 2022 09:16:

    Een vraag aan ervaren beleggers gezien het huidige koersverloop.

    Hoe kan het zijn dat een aandeel zo kan zakken ineens?
    Zijn dit shorters? Grotere partijen? Of is dit gewoon logisch?
    Is het aandeel waardeloos?

    Kan iemand dit mij goed uitleggen?
    Nou AFKLM gaat volgende week bijna 2 miljard aandelen uitgeven voor €1,17 per stuk. Dus AFKLM denkt zelf dat die aandelen niet veel meer waard zijn dan dat...

    Gewoon logisch dus
  5. forum rang 6 Triple A 3 juni 2022 09:37
    quote:

    Cacla schreef op 3 juni 2022 09:28:

    [...]

    Nou AFKLM gaat volgende week bijna 2 miljard aandelen uitgeven voor €1,17 per stuk. Dus AFKLM denkt zelf dat die aandelen niet veel meer waard zijn dan dat...

    Gewoon logisch dus
    Jij geeft hier valse informatie. Is dat een gebrek aan kennis van claimemissies of gewoon bewuste manipulatie?

    Wat jij namelijk niet vertelt is dat de claims die ook op de markt verhandelbaar zijn ook een waarde hebben.

    Op dit moment betaal je € 0,93 voor een claim. Dat geeft je het recht om 3 aandelen KLM te kopen tegen € 1,17 per aandeel.

    Dan heb je per aandeel dus € 1,48 betaald en niet de € 1,17 die jij hier poneert.

    Ik ben mijn posities in de claims ondertussen aan het uitbreiden. Het aandeel noteert nog altijd fors hoger dan de aandelen die ik via de claims kan verwerven (€ 1,69 versus € 1,48).

    -
  6. Cacla 3 juni 2022 09:46
    quote:

    Triple A schreef op 3 juni 2022 09:37:

    [...]

    Jij geeft hier valse informatie. Is dat een gebrek aan kennis van claimemissies of gewoon bewuste manipulatie.

    -
    Geen van beide. Vergeet niet dat AFKLM aandeelhouders die claimrechten gewoon gekregen hebben he. Er hangt alleen een waarde aan omdat de koers van het aandeel op dit moment hoger is dan de emissieprijs. Dus ik vind het logisch dat de aandelenprijs hard zakt en richting die €1,17 zal gaan.

    Dat is geen valse informatie, manipulatie of gebrek aan kennis. Elk weldenkend mens had dit aan kunnen zien komen...
  7. pff 3 juni 2022 09:49
    quote:

    Gelano schreef op 3 juni 2022 09:44:

    Gezien de daling van 30%, wat is nu handig?

    Instappen? Laten gaan? Afwachten?
    Laten gaan. In Maart stond de koers net zo laag als nu. Nu krijg je een verwatering van heb ik jou daar. De claims zijn zo "goedkoop" ten opzichte van het aandeel, om de claim emissie te laten slagen. Over een maand staat het aandeel dik onder de euro. Stel dan deze vraag nog maar een keer.
  8. Gelano 3 juni 2022 09:56
    quote:

    pff schreef op 3 juni 2022 09:49:

    [...]

    Laten gaan. In Maart stond de koers net zo laag als nu. Nu krijg je een verwatering van heb ik jou daar. De claims zijn zo "goedkoop" ten opzichte van het aandeel, om de claim emissie te laten slagen. Over een maand staat het aandeel dik onder de euro. Stel dan deze vraag nog maar een keer.
    Zit wat in.
    Anderzijds denk ik nog steeds dat mensen bewust de boel laag houden. En dat rond de 16e het allemaal wel mee valt. Het is toch een groot bedrijf en niet voor niets is er weer staatsteun.
  9. Westvleteren 3 juni 2022 09:58
    quote:

    Cacla schreef op 3 juni 2022 09:46:

    [...]

    Geen van beide. Vergeet niet dat AFKLM aandeelhouders die claimrechten gewoon gekregen hebben he. Er hangt alleen een waarde aan omdat de koers van het aandeel op dit moment hoger is dan de emissieprijs. Dus ik vind het logisch dat de aandelenprijs hard zakt en richting die €1,17 zal gaan.

    Dat is geen valse informatie, manipulatie of gebrek aan kennis. Elk weldenkend mens had dit aan kunnen zien komen...
    Dit klopt niet Cacla. Ze hebben ze niet gewoon gekregen, het is van de koers afgegaan. Er hangt dus wel degelijk een waarde aan. Momenteel moet je het nog steeds zien als: oud aandeel = nieuw aandeel + claim. Na de emissie niet meer, dan is er fors verwaterd en bijgestort, en is oude aandeel = 4 x nieuwe aandeel. KLM opbrengt emissie = (iets) lagere schuld.
  10. Westvleteren 3 juni 2022 10:03
    quote:

    Gelano schreef op 3 juni 2022 09:44:

    Gezien de daling van 30%, wat is nu handig?

    Instappen? Laten gaan? Afwachten?
    Eerst bedenken of je wil bijstorten, en met welke (lange termijns) verwachting (m.a.w. ga je blijven zitten als koers 16 juni zou instorten). Zo niet, ervan afblijven, claim an sich is hefboomproduct ('gevaarlijk').
  11. Gelano 3 juni 2022 10:15
    quote:

    Westvleteren schreef op 3 juni 2022 10:03:

    [...]

    Eerst bedenken of je wil bijstorten, en met welke (lange termijns) verwachting (m.a.w. ga je blijven zitten als koers 16 juni zou instorten). Zo niet, ervan afblijven, claim an sich is hefboomproduct ('gevaarlijk').
    Dankjewel. Hier kan ik wat mee. Neutraal omschreven.
    Wat denk jij dat er gebeurd? Stort het in? Of veert het juist op?
    Is het altijd zo dat bij emissies een koers altijd daalt, omdat een bedrjf geld nodig heeft vanwege schulden?
  12. Westvleteren 3 juni 2022 10:41
    quote:

    Gelano schreef op 3 juni 2022 10:15:

    [...]

    Dankjewel. Hier kan ik wat mee. Neutraal omschreven.
    Wat denk jij dat er gebeurd? Stort het in? Of veert het juist op?
    Is het altijd zo dat bij emissies een koers altijd daalt, omdat een bedrijf geld nodig heeft vanwege schulden?
    Graag gedaan.

    Korte antwoord is: als je nog weinig ervaring hebt, en geen gediversificeerde portefeuille, afblijven. Veel te hoog risico.

    Eerdere claimemissies waar ik aan mee heb gedaan (Fagron, Arcelor) bleken gouden greep, veel geld aan verdiend. AF-KLM blijft echter met een grotere schuld zitten, en onzekerdere vooruitzichten. Met als belangrijkste een te verwachten volgende emissie. En onzekerheid is nooit goed voor de koers. Kan fout aflopen (verder dalende koers, failliet, alitalia 2.0). Maar dat zeiden ze destijds bij andere claimemissies ook. Ander groot verschil zijn de overheidsparticipaties bij AF-KLM. Voor de echt lange termijn zou nu ook een mooi koopmoment kunnen zijn. Tijd moet dat uitwijzen.

    Bottomline wmb: afblijven, te hoog risico. Tenzij je een gediversificeerde portefeuille hebt, en weloverwogen kiest voor kleine positie voor de lange termijn.
  13. RvdN 3 juni 2022 10:53
    Als je niet wilt of kan bijstorten zou ik de aandelen en 2/3 van je claims eruit gooien.
    Dan koop je met 1/3 van je claims dezelfde hoeveelheid aandelen terug voor 1,17 straks. Hoef je niet bij te storten.
    Natuurlijk kan dit positief of negatief uitpakken afhankelijk van de prijs van het aandeel op dat moment. Maar dat is het risico.
  14. Westvleteren 3 juni 2022 11:10
    quote:

    RvdN schreef op 3 juni 2022 10:53:

    Als je niet wilt of kan bijstorten zou ik de aandelen en 2/3 van je claims eruit gooien.
    Dan koop je met 1/3 van je claims dezelfde hoeveelheid aandelen terug voor 1,17 straks. Hoef je niet bij te storten.
    Natuurlijk kan dit positief of negatief uitpakken afhankelijk van de prijs van het aandeel op dat moment. Maar dat is het risico.
    Ja goeie inderdaad. Maar eerst zou ik nadenken, en DD, of je lange termijn vertrouwen hebt en geld kan missen. Zo niet, alles eruit. Om te voorkomen dat mocht de koers 16 juni wel fors lager gaan je in paniek en met fors verlies verkoopt.
  15. Gelano 3 juni 2022 11:14
    quote:

    Westvleteren schreef op 3 juni 2022 10:41:

    [...]

    Graag gedaan.

    Korte antwoord is: als je nog weinig ervaring hebt, en geen gediversificeerde portefeuille, afblijven. Veel te hoog risico.

    Eerdere claimemissies waar ik aan mee heb gedaan (Fagron, Arcelor) bleken gouden greep, veel geld aan verdiend. AF-KLM blijft echter met een grotere schuld zitten, en onzekerdere vooruitzichten. Met als belangrijkste een te verwachten volgende emissie. En onzekerheid is nooit goed voor de koers. Kan fout aflopen (verder dalende koers, failliet, alitalia 2.0). Maar dat zeiden ze destijds bij andere claimemissies ook. Ander groot verschil zijn de overheidsparticipaties bij AF-KLM. Voor de echt lange termijn zou nu ook een mooi koopmoment kunnen zijn. Tijd moet dat uitwijzen.

    Bottomline wmb: afblijven, te hoog risico. Tenzij je een gediversificeerde portefeuille hebt, en weloverwogen kiest voor kleine positie voor de lange termijn.
    Wederom bedankt. Fijn om zo'n antwoord te krijgen. Bij veel reacties merk ik dat men een bepaald belang heeft, hier kan ik wat mee.

    Zo lang beleg ik nog niet en ik ben bij KLM ingestapt omdat ze een flinke duik maakte maar beneden.
    Ik heb de tijd om te wachten op herstel en heb voldoende middelen om 4500 claims uit te oefenen.

    Ik wil daarom ervoor gaan om de claims uit te oefenen. Het is dan kijken hoe het verloopt. Ik merk wel dat het een risico is, anderzijds vind ik het een groot bedrijf en denk ik dat het wel weer goed komt.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 47 48 49 50 51 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links