Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,484 17 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 9,394 - 9,656
  • 1.948.038 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. @iPlof 2 juni 2022 09:08
    quote:

    Tycoon schreef op 27 mei 2022 17:31:

    Voor mij ook en is de reden waarom ik mijn rechten uitoefen. Ik zie AF/KLM meer inzetten op vrachtvervoer dan passagiersvervoer.
    Als je gewoon de strategie van AF-KLM even volgt kun je gewoon concluderen dat men juist inzet op de zakelijke en business class reiziger en vracht een bijkomend dingetje is.

    Zelfs nu zakenreis op hun gat ligt proberen ze wat meer vakantietickets te verkopen, maar men gelooft erin dat de zakelijke reiziger volledig terugkomt...

    Kop-in-het-zand dus, maar hee de belastingbetaler betaalt toch.
  2. Mountainlion 2 juni 2022 09:48
    Gisteren de AirFrance/Klm claim -13% afgewaardeerd
    En vandaag weer -8 % nu nog maar € 1,20
    Maar er is iets vreemds aan de hand met deze claim ?
    Mijn portefeuille wordt beheerd door de ING
    Ik bezit geen aandelen AirFrance/Klm
    Maar wil graag claims kopen , maar kan dat dus niet !!
    Bij vorige emissies ( Vb claim Arcelor Mittal ) was dat geen
    probleem , maar een deskundigenadvies ING
    zei letterlijk , wij branden onze vingers niet aan dit fonds
    Hij zei, dat de verwachting is dat de aandelen
    Dik onder de € 1,17 gaat lopen , dus dan kost het alleen
    maar geld , volgens deze meneer , kan ik het beste even wachten
    tot de 2e trance op de markt is , en kan ze dan oprapen
    voor € 1,00 of minder ?
    Vreemd , volgens mij moeten ze deze adviezen
    voor zich houden . Ik ga nu dus niet claims
    kopen bij andere brokers ( daar jan het wel )
    Maar probeer ze eind vd maand op te rapen
    voor een euro per stuk
    Misschien is die een advies voor ( kleine) beleggers
    om nu even afstand te nemen van de stukjes
    en de claims ??
  3. Cacla 2 juni 2022 10:15
    quote:

    @iPlof schreef op 2 juni 2022 10:03:

    Die koers wordt nu natuurlijk gemanipuleerd om de emissie te doen slagen.

    Vraag is wat er gebeurt (na emissie) wanneer dat stopt..
    Er zijn zeker steunaankopen op dit moment. Kijk maar hoe de koers opende vandaag en toen ineens weer omhoog ging. Na de emissie zullen ze ook nog wel steunaankopen blijven doen maar uiteinlijk wint de zwaartekracht (de logica en de echte waarde van de aandelen) het toch...
  4. Warren B... 2 juni 2022 10:58
    quote:

    wiegveld schreef op 2 juni 2022 10:34:

    IEX zegt dat de koers naar 70 cent gaat, maar of het zo laag zakt.
    Uiteindelijk zal Air France failliet gaan ( of KLM deel) en dan koopt mw Kaag de boel op.
    Haar naam is al verbonden aan Schiphol, dan ook als redster van KLM
    Vandaar de Kaagbaan :D
  5. Cacla 2 juni 2022 11:08
    quote:

    Beursverkloot schreef op 2 juni 2022 10:50:

    [...]

    Bij DEGIRO hebben ze alle turbo's short/long op AIRF-KLM on-hold gezet tot nader order. Aankoop is dus niet meer mogelijk, alleen verkoop.
    Short gaan in AFKLM kan gewoon door de aankoop van put-opties. Ik koop ze meestal met een expiratie-datum van 6-9 maanden. Tot nu toe heb ik de meeste met winst kunnen verkopen en vervangen door nieuwe puts met 6-9 maanden expiratie...
  6. Warm Buffet 2 juni 2022 14:03
    quote:

    Bernhard von Bisterfelld schreef op 2 juni 2022 13:55:

    2,83 nog de koers en claim
    Dit wordt een drama zeg
    Ik heb claim nog 1.86 verkocht en aandeel 1,80
    Weg met die bende
    Dit zijn voor mij signalen om toch klein in te stappen. Claims gekocht voor 1,12. Koop wanneer het bloed door de straten loopt.
    Vervolgens laat ik ze een paar jaar op de plank liggen. Fingers crossed dat tot die tijd niet nog een emissie wordt aangekondigd haha.
  7. knabbie 2 juni 2022 14:37
    De aanschaf van extra aandelen Air France-KLM door de Nederlandse overheid kan doorgang vinden. De Eerste Kamer heeft in meerderheid ingestemd met de aanschaf van extra aandelen voor 220 miljoen euro.

    Met dit oordeel volgt de Senaat de Tweede Kamer. De kosten van de deelname in de emissie betreft een raming op basis van de laatste beursstanden. Het aandeel Air France-KLM leverde de afgelogen week, mede door de aangekondigde uitgifte van nieuwe aandelen, fors in. De Eerste Kamer heeft het voorstel op 31 mei 2022 na stemming aangenomen. Voor waren D66, Fractie-Nanninga, Fractie-Otten, PVV, FVD, SP, SGP, ChristenUnie, CDA, VVD en 50PLUS. Tegen waren de PvdA, GroenLinks, PvdD en Fractie-Frentrop. De onafhankelijke senaatsfractie (OSF) was niet aanwezig bij de stemmingen.

    Voorafgaand aan de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering in Parijs heeft Air France-KLM afgelopen maand een aandelenemissie aangekondigd om het eigen vermogen en de balans verder te versterken. Deze nieuwe uitgifte volgt na verschillende eerdere stappen die Air France-KLM al in 2020 en 2021 nam ter versterking van het eigen vermogen. Aan de aandelenemissie doen nieuwe en bestaande aandeelhouders mee. Ook minister Kaag heeft aangegeven de intentie te hebben om aandelen te kopen zodat het huidige belang van 9,3% op hetzelfde niveau blijft. Om dat te bewerkstelligen moet zij zo’n 220 miljoen euro neerleggen.

    Link: www.upinthesky.nl/2022/06/02/aanschaf...

    Is de onderstreepte zin de reden, dat de koers bewust laag wordt gehouden, zodat de staat de aandelen zo goedkoop mogelijk kan aanschaffen?
  8. [verwijderd] 2 juni 2022 14:46
    quote:

    knabbie schreef op 2 juni 2022 14:37:

    Is de onderstreepte zin de reden, dat de koers bewust laag wordt gehouden, zodat de staat de aandelen zo goedkoop mogelijk kan aanschaffen?
    Dat zou zo kunnen zijn voor de Nederlandse overheid. De Franse overheid wil graag zo veel mogelijk betalen lijkt men, dat hebben ze al eerder laten zien.

    Ik vermoed dat de Fransen de koers wat sterker zullen proberen te sturen. Kortom zonder de inmenging van de Franse regering stond het aandeel zeker dubbeltjes lager. Een koers van het aandeel van 1,17 maakt de claim rekenkundig waardeloos. Daar hebben we nog een paar dagen voor.
  9. knabbie 2 juni 2022 14:56
    quote:

    Knife Catcher schreef op 2 juni 2022 14:46:

    [...]

    Dat zou zo kunnen zijn voor de Nederlandse overheid. De Franse overheid wil graag zo veel mogelijk betalen lijkt men, dat hebben ze al eerder laten zien.

    Ik vermoed dat de Fransen de koers wat sterker zullen proberen te sturen. Kortom zonder de inmenging van de Franse regering stond het aandeel zeker dubbeltjes lager. Een koers van het aandeel van 1,17 maakt de claim rekenkundig waardeloos. Daar hebben we nog een paar dagen voor.
    Ok, dank je.
  10. Warm Buffet 2 juni 2022 15:18
    quote:

    Instapmoment schreef op 4 januari 2022 15:26:

    Wie koopt dit vraag je je af? Hoekstra met zijn dikke vingers weer aan de knoppen? Wat een geweld vandaag. Shortpositie maar weer uitgebreid.
    Wie koopt dit? Ik dus (claims overigens). Moment afgewacht van claimemissie want die hing al lang boven de markt. Nu is het aandeel weer koopwaardig, naar mijn mening. Ik vraag mij eerder af: wie gaat nog op dit lage niveau een nieuwe shortpositie aan?
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 44 45 46 47 48 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links