Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,886 18 apr 2024 14:06
  • +0,402 (+4,24%) Dagrange 9,662 - 9,914
  • 1.016.909 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 mei 2022 14:21
    quote:

    emergo schreef op 30 mei 2022 13:58:

    Nee joh. Dat kan niet anders. Maar er zijn dus gewoon nog kopers op dit niveau. Het stemt gerust dat ik niet de enige ben.
    Respect voor het gemak waarmee je jezelf gerust stelt. Je kunt dus alles kopen omdat voor alle aandelen die verkocht worden ook kopers zijn. Over open deuren gesproken.

    Maar geen berekening dus wat de omzet of waarde kan zijn.

    Neem je het mij kwalijk als zeg dat ik bij mensen die geen argumenten hebben een hoog "trol" gevoel krijg?
  2. emergo 30 mei 2022 19:47
    quote:

    Knife Catcher schreef op 30 mei 2022 14:21:

    [...]

    Respect voor het gemak waarmee je jezelf gerust stelt. Je kunt dus alles kopen omdat voor alle aandelen die verkocht worden ook kopers zijn. Over open deuren gesproken.

    Maar geen berekening dus wat de omzet of waarde kan zijn.

    Neem je het mij kwalijk als zeg dat ik bij mensen die geen argumenten hebben een hoog "trol" gevoel krijg?
    Ik neem helemaal niemand iets kwalijk. De gevraagde berekeningen kan ik ook niet maken en mensen die dat wel doen zou ik uitermate wantrouwen. Het hele AirFrance-KLM en Schiphol gebeuren is 1 grote chaos geworden dus ik ga.mijn vingers niet branden aan voorspellingen. Dan blijft het onderbuikgevoel over en daar doe ik het maar even mee. Niet erg wetenschappelijk maar ik kan er mee leven. Vandaag liet mijn onderbuik mij in elk geval niet in de steek.
  3. LDV 30 mei 2022 20:57
    Ik heb daadwerkelijk 0,0 verstand van aandelen. Echt, nul. Omdat J. Kelder in een podcast wat riep over laagte & kopen, heb ik gekocht na de coronacrash. Shell, ING, dat soort spul. Geloof iets van 20-30k heb ik erin gestopt, geld wat ik kan missen. Ik heb dat jaar 74,60% rendement gehaald in 2020. Ik heb alles verkocht, en van dat geld zaken gekocht die nog niet omhoog waren gegaan na corona. KLM, Lufthansa, TUI. In 2021 heb ik 5,7% rendement gehaald. Ik heb het geld niet nodig, lekker laten staan.

    Nu dit jaar, sta ik op -3,5%, en ik sta nu voor de grote vraag; KLM aandelen via dat claimemissieverhaal bijkopen, of niet. Ik, met 0 verstand hiervan, zie simpel een grafiekje die voorheen véél hoger was (jaren terug) en een bedrijf die winst draait én schijnbaar nooit failliet mag gaan. Ik heb het geld niet op korte termijn nodig. 10 jaar, 20 jaar, prima. Ik neig dus sterk naar bijkopen.

    Nogmaals, dit is mijn domme boerenverstand.. maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening!
  4. knabbie 31 mei 2022 09:09
    Volgens het bericht gisteren op telegraaf.nl is de 2e kamer akkoord met de deelname aan de aandelenemissie van 200 miljoen. De 1e kamer zal vandaag naar verwachting eveneens akkoord gaan. Zou wel eens voor een (kortstondige) boost van de koers kunnen zorgen.

    De link:

    www.telegraaf.nl/nieuws/1962026527/ka...
  5. forum rang 8 GakGak 31 mei 2022 11:19
    uit follow the money:

    Ondertussen lukt het de KLM maar moeilijk om grip te krijgen op haar piloten. Die zijn extreem goed georganiseerd – 95 procent is lid van vakbond VNV, een participatiegraad die geen enkele andere beroepsgroep in Nederland haalt – en ze zijn mede daarom in internationaal opzicht grootverdieners. ‘Een KLM-piloot verdient gemiddeld genomen zo’n 70 procent meer dan een piloot werkzaam bij een low-budget airline,’ schreef De Telegraaf al eens. Tijdens de coronacrisis werd weliswaar een loonmatiging afgesproken, maar recent is weer een loonsverhoging beklonken.

    Helemaal vreemd is dat Air France-KLM inmiddels heeft gemeld dat het een groot deel van het geld zal gebruiken om leningen af te lossen die het tijdens de coronacrisis van de Franse staat kreeg. Kaag stelt dat ze ‘geen invloed heeft op de bestemming van het geld dat binnenkomt door de verkoop van de aandelen’, maar wil niettemin aan de emissie deelnemen. Terwijl Nederland twee jaar geleden absoluut wilde voorkomen dat de Fransen van onze staatssteun zouden profiteren, is dat nu kennelijk geen probleem meer.
    Daar komt bij dat dit waarschijnlijk niet de laatste keer zal zijn dat Nederland geld in het bedrijf steekt. De leningen aan zowel de Nederlandse als de Franse overheid zijn nog niet terugbetaald en Air France-KLM heeft ook na de komende kapitaalinjectie een negatief eigen vermogen. Het bedrijf blijft dus technisch failliet en moet nog steeds op zoek naar nieuw kapitaal.

    Tijdens een debat in de Tweede Kamer gisteren zei Kaag dat het niet ondenkbaar is dat hiervoor opnieuw extra aandelen zullen worden uitgegeven.
  6. ramjamclub 31 mei 2022 11:31
    quote:

    LDV schreef op 30 mei 2022 20:57:

    Ik heb daadwerkelijk 0,0 verstand van aandelen. Echt, nul. Omdat J. Kelder in een podcast wat riep over laagte & kopen, heb ik gekocht na de coronacrash. Shell, ING, dat soort spul. Geloof iets van 20-30k heb ik erin gestopt, geld wat ik kan missen. Ik heb dat jaar 74,60% rendement gehaald in 2020. Ik heb alles verkocht, en van dat geld zaken gekocht die nog niet omhoog waren gegaan na corona. KLM, Lufthansa, TUI. In 2021 heb ik 5,7% rendement gehaald. Ik heb het geld niet nodig, lekker laten staan.

    Nu dit jaar, sta ik op -3,5%, en ik sta nu voor de grote vraag; KLM aandelen via dat claimemissieverhaal bijkopen, of niet. Ik, met 0 verstand hiervan, zie simpel een grafiekje die voorheen véél hoger was (jaren terug) en een bedrijf die winst draait én schijnbaar nooit failliet mag gaan. Ik heb het geld niet op korte termijn nodig. 10 jaar, 20 jaar, prima. Ik neig dus sterk naar bijkopen.

    Nogmaals, dit is mijn domme boerenverstand.. maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening!
    Ik zal het uitleggen zoals ik het begrijp,
    Voorbeeld: Ik heb 5000 aandelen in mijn bezit en ik krijg van KLM het recht om van elk aandeel (dat ik op 23 mei in mijn bezit had) tot uiterlijk 7 juli (bij de ING BANK) 3 nieuwe aandelen te kopen tegen €1.17. Per broker kan de uiterste datum verschillen
    De slotkoers op 23 mei was €4.347 5000 aandelen x 4.347 = €21735
    3 x €1.17 prijs van het nieuwe aandeel = €3.51 x 5000 = €17550 dit zou je opnieuw moeten inleggen bij KLM
    Dan heb je 20000 aandelen in je bezit
    €21735 + €17550 = €39285 : 20000 = €1.964 per (verwaterd) aandeel
    De nieuwe aandelen krijg je op 12 juni en het verschil met de dagkoers en €1.17 is dan je winst/compensatie
    Als de aandelen boven €1.964 in de komende tijd komen dan maak je winst (op de waarde van je oude 5000 aandelen die je op 23 mei in je bezit had.)
    Als je de nieuwe aandelen niet wilt kopen ( omdat je geen geld of vertrouwen heb) dan zou je de rechten kunnen verkopen, de koers van de rechten was €1.659 per recht vanavond 26/5 nu 1.579 per 31/05
    KLM slotkoers was €1,769 donderdag 26/5 nu 1.82 per 31/5
    hopelijk heb ik het goed uitgelegd en andere mensen -die ook claimemissies hebben- hiermee kunnen helpen.
  7. Westvleteren 31 mei 2022 12:10
    Ondertussen forse korting tussen aandeel en claim ontstaan (12:07 uur: 1,818 versus (1,562 + (3 x 1,17))/3 = 1,69. Iemand enig idee waarom? Aanwijzing dat de markt ervan uit gaat dat de komende weken de koers nog (fors) gaat dalen)/vertrouwensgebrek?

    Edit: zie net bovenstaande reactie GakGak, eigenlijk dus zelfde vraag, zijn er mensen die andere verklaringen hebben?
  8. ramjamclub 31 mei 2022 12:43
    quote:

    GakGak schreef op 31 mei 2022 12:04:

    Leg dan ook maar eens uit dat bij een stijgende aandelenkoers naar 1.82 het claimrecht alleen maar daalt en wegzakt
    naar 1.58.

    Ik zal je helpen, het vertrouwen in AF/KLM is er niet.
    Dat viel mij ook op. Ik verkocht mijn laatste claimrechten gisteren @ €1.65 terwijl de aandelenkoers €1.847 bereikte. Vorige week verkocht ik, (op dezelfde dag ) aandelen @ €1.75 en claimrechten @ €1.65. dat is wel een verschil.
  9. knabbie 31 mei 2022 13:10
    quote:

    ramjamclub schreef op 31 mei 2022 12:43:

    [...]
    Dat viel mij ook op. Ik verkocht mijn laatste claimrechten gisteren @ €1.65 terwijl de aandelenkoers €1.847 bereikte. Vorige week verkocht ik, (op dezelfde dag ) aandelen @ €1.75 en claimrechten @ €1.65. dat is wel een verschil.
    -Meeropbrengst per claim is 1,65-1,17= 0,48
    -Meeropbrengst indien aandeel wordt gekocht (en aandeel op de beurs wordt verkocht) 1,847-1,17= 0,677

    Dan kies je toch voor koop aandeel a 1,17? Of klopt mijn redenatie niet?
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links