Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,964 24 apr 2024 17:35
  • +0,030 (+0,30%) Dagrange 9,850 - 10,110
  • 1.139.888 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Janteam 25 mei 2022 10:45
    quote:

    Gelano schreef op 25 mei 2022 10:12:

    Wanneer kunnen dan de aandelen gekocht worden van 1.17 euro per stuk?
    De inschrijfperiode is van 27 mei t/m 9 juni

    Maar je broker kan soms een kortere periode aanhouden.

    De verwachting is dat de aandelen 16 juni geleverd worden.

    De handel in claim-rights is t/m 7 juni.
  2. forum rang 8 GakGak 25 mei 2022 10:55
    Air France-KLM € 1,943 -1,50 (-43,68%)

    die -43% slaat dus nergens op gezien de claimconstructie die erbij hoort.
    de koers wordt sinds gisteren na-beurs volop gesteund zoals altijd gebeurt bij emissies maar geen garantie dat die
    koers niet opnieuw wegzakt en als al die aandelen na de claimperiode geincasseerd zijn dreigt opnieuw een
    verkoopgolf dus zal de actuele claimrecht waarde tegen kunnen vallen door het ingebouwde risico.
  3. forum rang 4 optietrader 25 mei 2022 10:57
    quote:

    ramjamclub schreef op 25 mei 2022 10:35:

    Ik heb 1000 aandelen KLM bij de ING, totaal geen berichten van hen dat de koers 20% gisteren en 43% vandaag is gezakt. Customer service =0%
    Ik heb recht om aandelen bij te kopen @ 1.17 maar ING heeft geen informatie op mijn beleggingspagina hierover. Wat moet ik doen?
    Dan doet Saxo het toch beter, die stuurde gisterochtend al een bericht uit.
  4. forum rang 8 GakGak 25 mei 2022 11:12
    quote:

    Bernhard von Bisterfelld schreef op 25 mei 2022 11:00:

    Claim zou dik 2,.33 moeten doen toch?
    78ct x 3. (1,95-1,17)

    Wat mis ik?
    je winst uit het incasseren van die claimwaarde, daar moet je nog een paar weken op wachten en het risico wordt nu
    blijkbaar hoog ingeschat dat het tegenvalt en dat is zeker zo als nu de koers nog wordt gesteund door de banken die
    de emissie begeleiden (en daar aan verdienen) en dat die steun maar tijdelijk is om de emissie geen fiasco te laten worden.

    (was ook zo in april 2021).

    theoretisch kan de koers van KLM nieuw nu best 2 euro worden maar logisch is het niet en zeker niet houdbaar.
  5. forum rang 8 GakGak 25 mei 2022 11:20
    het zou me niets verbazen als de begeleidende partijen van de emissie zich gisteren als shorters hebben ingezet en
    na een day-low van 3,34 na-beurs de koers weer hebben laten opveren naar plusm 3.60 en vandaag vanaf 1.77 naar 1.94.

    zo niet dan heeft de impact van de grote shorters op de achtergrond (die uiteraard uitstekend geinformeerd zijn) prima
    zijn werk gedaan.

    Totale netto shortpositie op 25 mei 2022: 25,29% (inclusief de laatst bekende positie van partijen die onder de meldingsgrens zijn gekomen).

    Hoe dan ook, als argeloze kleine belegger ben je meestal (eigenlijk altijd want geen voorkennis) de l..
  6. fymanth 25 mei 2022 11:36
    KLM is uberhaupt een zinkend schip, met name door de chaos bij Schiphol. Mijn god. 23 april in de chaos gestaan (vlucht naar India). Geen enkele koffer meegegaan. 800 koffers alsnog verstuurd via express diensten...... Duizenden mensen hun vlucht gemist. Nu is nog de chaos niet opgelost. ik weet niet hoe KLM geld gaat verdienen..... Claims zullen aanzienlijk zijn..... en ik zie nog steeds geen verbetering.... Pak ook Schiphol aan... Met spoed.
  7. forum rang 8 GakGak 25 mei 2022 11:49
    Toen KLM werd opgeslokt door Air France in 2004 kreeg je voor elk oud KLM aandeel naar rato nieuwe aandelen AF/KLM
    en als aanmoedigingspremie warrants die bij koersstijging waarde kregen want in te ruilen tegen extra aandelen

    zie hier de koehandel uit die tijd, handjeklap om oude koeien in te ruilen voor nieuw Frans stamboekvee:

    Euronext deelt het volgende mee. Air France doet vanaf 5 april 2004 een bod op alle uitstaande aandelen KLM. Air France biedt 11 Air France aandelen en 10 Air France Warrants in ruil voor elke 10 aandelen KLM. Voorwaarde voor gestanddoening van dit bod is dat 70% van het totale aantal aandelen KLM moet zijn aangemeld. Air France en KLM delen mede op 4 mei 2004 dat 89.22% van de aandelen zijn aangemeld en het bod gestand is gedaan. Er is bekend gemaakt dat er een na-aanmelding mogelijk is voor de niet-aangemelde aandelen.

    Gevolgen opties KLM
    In navolging hiervan maakt Euronext bekend dat indien het bod gestand wordt gedaan, de opties op aandelen KLM worden voortgezet als opties met onderliggende waarde Air France. Ook het handelssymbool zal worden gewijzigd. De aanpassing van de contractspecificaties zal geschieden door middel van de ratiomethode, waarbij zowel de aandelenruil als de theoretische waarde van de warrant zullen worden meegenomen.

    Belangrijke data:

    Dinsdag 4 mei 2004
    Op 4 mei 2004 is geen handel mogelijk in de aangemelde aandelen KLM alsmede in de opties KLM aangezien de onderliggende waarde van de opties KLM de aangemelde aandelen betreft. Gezien de geplande noteringsdatum van de aandelen Air France zal er na 3 mei geheel geen mogelijkheid tot handelen in het aangemelde aandeel KLM zijn. Er is wel handel mogelijk in de niet-aangemelde aandelen KLM.

    Woensdag 5 mei 2004
    De handel in de aandelen Air France en de warrants Air France zal om 09.00 uur CET aanvangen, onder voorbehoud van gestanddoening. Tevens zal de handel in de aangepaste KLM opties aanvangen (met als onderliggende waarde Air France).

    Gevolgen aandelen

    Notering KLM
    Na het sluiten van de aanmeldingstermijn op 3 mei 2004, 23.00 uur CET, zullen er twee noteringen in KLM zijn, namelijk aangemelde aandelen KLM en niet-aangemelde aandelen KLM. Op 4 mei 2004 zal de handel in de aangemelde aandelen KLM gesloten blijven, onvoorziene omstandigheden daargelaten. Handel in de niet-aangemelde aandelen KLM zal gewoon mogelijk zijn.
  8. Janteam 25 mei 2022 11:52
    quote:

    Bernhard von Bisterfelld schreef op 25 mei 2022 11:00:

    Claim zou dik 2,.33 moeten doen toch?
    78ct x 3. (1,95-1,17)

    Wat mis ik?
    Ik reken zo :
    Stel de koers van een claim-right is € 1,85.
    Daarbij moet er nog 3x €1.17 afgerekend worden om de 3 aandelen te krijgen.
    Totaal dus € 5,36 en per aandeel € 1,787.
    Dus een discount t.o.v. de huidige koers maar je weet niet wat de koers zal zijn op 16 juni als de aandelen geleverd worden.
  9. forum rang 8 GakGak 25 mei 2022 12:17
    quote:

    Janteam schreef op 25 mei 2022 11:52:

    [...]

    Ik reken zo :
    Stel de koers van een claim-right is € 1,85.
    Daarbij moet er nog 3x €1.17 afgerekend worden om de 3 aandelen te krijgen.
    Totaal dus € 5,36 en per aandeel € 1,787.
    Dus een discount t.o.v. de huidige koers maar je weet niet wat de koers zal zijn op 16 juni als de aandelen geleverd worden.
    .
    als je van koehandel houdt dan koop je toch gewoon de put-opties erbij die 17juni aflopen dan weet je wat je minimaal
    voor je nieuwe aandeeltjes gaat krijgen en kun je ook nog eens hopen dat die koers enorm gaat afkalven.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links