Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Mercedes Benz zet in op luxe en elektrisch

Lees over dit aandeel ook

  1. 22 feb Sterke kasstroom Mercedes-Benz in 2023
  2. 26 okt Kleine omzetdaling voor Mercedes

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 19 mei 2022 14:39
    quote:

    maarten030 schreef op 19 mei 2022 13:52:

    "De operationele marge zal in 2025 tussen de 8 en 14 procent liggen"

    En dat moet opboksen tegen een Tesla met bijna 30% marge, productietijd van 10uur (i.p.v. 30uur) en gigafabrieken die uit de grond spuiten. Deze achterstand is niet meer in te halen voor ze.
    Maar budgetbakken zijn er toch altijd wel geweest? Waarom zou je een Tesla rijden als je ook een i7 of een EQS kan rijden.
    Dat gezegd hebbende.... die grill van Mercedes moet echt beter. Dat doet BMW veel mooier.
  2. Orchidee 19 mei 2022 14:53
    quote:

    maarten030 schreef op 19 mei 2022 13:52:

    "De operationele marge zal in 2025 tussen de 8 en 14 procent liggen"

    En dat moet opboksen tegen een Tesla met bijna 30% marge, productietijd van 10uur (i.p.v. 30uur) en gigafabrieken die uit de grond spuiten. Deze achterstand is niet meer in te halen voor ze.
    Beste Maarten, wil jij Mercedes echt vergelijken met die meuk van Musk? Ik waardeer je gevoel voor humor.
  3. Bullwish 19 mei 2022 16:15
    Het gat met Tesla gaat gedicht worden. Tesla heeft nu nog een hele ruime marge, maar zal straks in prijs zakken om te concurreren. Dan kunnen ze goedkopere auto's leveren (Model 3) en daarmee zullen ze zich op een ander segment richten dan Mercedes, Audi, BMW, enz.

    Iemand die een beetje goed kijkt, iemand die iets meer verlangt van een auto, de échte autoliefhebber, mensen met net iets meer geld...die zullen straks uiteindelijk allemaal kiezen voor een premium merk. Qua kwaliteit van de auto's valt een Tesla niet te vergelijken met de Duitse premium merken. Bovendien schijnt de service van Tesla ook waardeloos te zijn (en als ze zoveel gaan afzetten, wordt dat alleen maar minder).

    De Duitse premium merken zetten stappen met de elektrificatie, achter de schermen wordt veel geld in R&D gepompt en langzaamaan wordt het zichtbaar. Mercedes ligt daarin momenteel voorop. Wat elektrificatie betreft komt er een inhaalslag en wordt het gat met Tesla weggepoetst.

    Tesla is dadelijk gewoon een merk, 13 in dozijn, voornamelijk voor middelklassers (Model 3). Ja, daar kunnen ze geld mee verdienen, als ze voor volume gaan en veel afzetten. Maar verder is het niets bijzonders, want wat Tesla heeft, hebben anderen straks ook plus veel extra's. De anderen zullen dus beter zijn. Dat zijn ze nu al, ze moeten alleen nog aan de actieradius sleutelen, maar kijk eens naar de range van de laatste test van Mercedes, daarmee is het gat gedicht.

    Staar je niet blind op Tesla. De Duitse premium merken zullen altijd beter blijven.
  4. forum rang 5 maarten030 19 mei 2022 19:00
    quote:

    Bullwish schreef op 19 mei 2022 16:15:

    Het gat met Tesla gaat gedicht worden. Tesla heeft nu nog een hele ruime marge, maar zal straks in prijs zakken om te concurreren. Dan kunnen ze goedkopere auto's leveren (Model 3) en daarmee zullen ze zich op een ander segment richten dan Mercedes, Audi, BMW, enz.

    Iemand die een beetje goed kijkt, iemand die iets meer verlangt van een auto, de échte autoliefhebber, mensen met net iets meer geld...die zullen straks uiteindelijk allemaal kiezen voor een premium merk. Qua kwaliteit van de auto's valt een Tesla niet te vergelijken met de Duitse premium merken. Bovendien schijnt de service van Tesla ook waardeloos te zijn (en als ze zoveel gaan afzetten, wordt dat alleen maar minder).

    De Duitse premium merken zetten stappen met de elektrificatie, achter de schermen wordt veel geld in R&D gepompt en langzaamaan wordt het zichtbaar. Mercedes ligt daarin momenteel voorop. Wat elektrificatie betreft komt er een inhaalslag en wordt het gat met Tesla weggepoetst.

    Tesla is dadelijk gewoon een merk, 13 in dozijn, voornamelijk voor middelklassers (Model 3). Ja, daar kunnen ze geld mee verdienen, als ze voor volume gaan en veel afzetten. Maar verder is het niets bijzonders, want wat Tesla heeft, hebben anderen straks ook plus veel extra's. De anderen zullen dus beter zijn. Dat zijn ze nu al, ze moeten alleen nog aan de actieradius sleutelen, maar kijk eens naar de range van de laatste test van Mercedes, daarmee is het gat gedicht.

    Staar je niet blind op Tesla. De Duitse premium merken zullen altijd beter blijven.
    Tesla heeft 3x meer marge. Dus Mercedes moet 3x meer verkopen dan Tesla voor hetzelfde resultaat. Daarbij maakt Tesla nu geen reclame en hebben ze geen andere modellen nodig, omdat ze de vraag toch niet aankunnen. Ook zal de self-driving software van Tesla straks vanzelf in de Mercedes komen. Tesla gaat straks vanzelf met betere modellen komen als de concurrentie daarom vraagt.
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

MERCEDES-BENZ GROUP AG

74,810 18 apr
+0,410 +0,55%
Premium

Sterke kasstroom Mercedes-Benz in 2023

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links