Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Nestlé (CH)

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. Joni-2 21 april 2022 09:19
    Nestlé het grootste Europese bedrijf (beurswaarde = CHF 342 miljard) ontbrak nog op dit forum!

    Nestle Q1 2022 organische groei, omzet beter dan verwacht; vooruitzichten blijven goed
    (PLX AI) - Nestle Q1 organische groei 7,6% versus schatting 5%.
    • Q1 omzet CHF 22.200 miljoen vs. schatting CHF 21.688 miljoen
    • Vooruitzichten FY autonome groei 5% (ongewijzigd)
    • Vooruitzichten FY gecorrigeerde EBIT-marge 17-17,5% (ongewijzigd)

    Nestlé profiteert van terugkerende klanten naar kantoor

    21 april 2022 om 8:54 uur
    Vevey – Nestlé begon het jaar bijzonder sterk, niet in de laatste plaats dankzij het herstel van de buitenshuisconsumptie. Na de versoepeling van de pandemische beschermende maatregelen keerden mensen terug naar kantoor en trakteerden zichzelf vaak op koffie of dronken S.Pellegrino-mineraalwater in het restaurant, dat weer open was.

    Dit vertaalde zich in een zeer sterke organische groei van Nestlé's out-of-home kanalen. Volgens een verklaring van donderdag zijn deze met 35,6 procent gestegen. In 2021 had de groep hier al een fors herstel opgetekend met een stijging van ongeveer een kwart. Met de verkoop van deze kanalen overschreed Nestlé volgens de informatie zelfs het pre-crisis niveau van 2019.

    Tijdens Corona zakte de buitenshuisconsumptie met ongeveer een derde in. Omdat mensen thuis bleven, waren de restaurants en cafés gesloten.

    De ontwikkeling van out-of-home-kanalen was vooral sterk in Noord-Amerika, Europa en Zone AOA met Azië (exclusief China, dat nu een aparte geografische zone is), Oceanië en Afrika.

    De verkoop in de winkels liep wat terug.
    Maar niet alleen in restaurants en cafés kocht men beduidend meer Nestlé-producten. De Groep groeide ook in het tweede verkoopkanaal, de detailhandel, en boekte een organische omzetgroei van 5,9 procent.

    Dit in vergelijking met 2021, toen de detailhandel met 6,4 procent groeide, zij het een lichte vertraging. Maar het laat duidelijk zien dat wanneer mensen weer vaker uit eten gaan, ze minder in de supermarkt kopen.

    Ook de internetverkopen lopen terug. Deze steeg met 5,0 procent. Het was echter met bijna 40 procent gestegen in hetzelfde kwartaal van het voorgaande jaar, en de groei was daarom op een hoge basis. (awp/mc/ps)
  2. Joni-2 18 mei 2022 13:51
    Nestlé vliegt babyvoeding vanuit Europa naar de VS
    door :Reuters
    Gepubliceerd : 17 mei 2022,

    Door Richa Naidu LONDEN (Reuters) - Nestle SA vliegt babyvoeding vanuit Nederland en Zwitserland naar de Verenigde Staten om het tekort in Amerikaanse supermarkten te verminderen, zei het bedrijf dinsdag.

    Nestle verplaatst de Gerber-babyvoeding vanuit Nederland naar de Verenigde Staten en Alfamino-babyvoeding van Zwitserland naar de VS, zo staat in een verklaring per e-mail aan Reuters.

    "We hebben prioriteit gegeven aan deze producten omdat ze een kritisch medisch doel dienen, net als voor baby's met koemelk eiwitallergie", aldus het bedrijf. "Beide producten werden al geïmporteerd, maar we hebben zendingen naar boven verplaatst en via de lucht gehaast om in de onmiddellijke behoeften te voorzien."

    De gangpaden voor babyvoeding bij Amerikaanse supermarkten zijn leeggemaakt door paniekerige ouders sinds de Amerikaanse topfabrikant Abbott Laboratories in februari tientallen soorten van zijn Similac-, Alimentum- en EleCare-formules terugriep.

    Reckitt Benckiser verhoogt de productie van babyvoeding met ongeveer 30% en levert vaker aan winkels omdat het een landelijk tekort in Amerikaanse supermarkten lijkt tegen te gaan, vertelde een directeur dinsdag aan Reuters.
  3. forum rang 7 ffff 19 mei 2022 13:29
    Joni,

    Sla nu je eigen draadje eventjes op en als je iets wil posten doe dat dan steeds in dezelfde draad. Quasi wees daar ook al op.

    Als één van de vele voorbeelden in de KK van IEX: Kijk naar een draad als GAZPROM dat al 16 jaar loopt in de KK en waarbij op de eerste pagina van de Gazprom draad nog terugverwezen werd naar postings uit 2004 en 2005. ( !!!).

    Ook Hans/ Voda houdt heel wat multinationals al heel wat jaren bij in één enkele draad.

    Dus gewoon je eigen draadje even opslaan..... Misschien in 2038 ook een superdraad zoals diverse draden in de KK.

    Peter
  4. forum rang 10 voda 25 april 2024 09:20
    Omzetgroei vertraagt bij Nestlé
    25-apr-2024 09:08

    Consumentenvraag blijft zwak.

    (ABM FN-Dow Jones) De autonome omzetgroei bij Nestlé is in het eerste kwartaal sterk vertraagd, door zwakke vraag van consumenten, vooral in Noord-Amerika. Dat bleek donderdag uit de cijfers van het Zwitserse levensmiddelenbedrijf.

    De maker van de Kitkat-chocoladerepen en Nescafé-koffie zei donderdag dat de autonome groei in het eerste kwartaal 1,4 procent bedroeg. Dat is nog niet de helft van de analistenconsensus die uitging van 2,9 procent.

    In het eerste kwartaal van 2023 was de autonome groei nog 9,3 procent.

    De totale omzet daalde 5,9 procent tot 22,09 miljard Zwitserse frank. Dat was iets minder dan de consensusverwachting van 22,37 miljard frank. Nestlé handhaafde wel de verwachting van een stijgend volume dit jaar.

    Nestlé begon afgelopen kwartaal zijn prijsverhogingen te matigen, nadat het bedrijf erkende dat de ongekende inflatie in de afgelopen paar jaar veel consumenten had afgeschrikt en de vraag had verminderd.

    Net als veel andere producenten van verpakte voedingswaren, had Nestlé zijn prijzen verhoogd om zijn hogere kosten door te berekenen aan de klanten. Vorig jaar gingen de prijzen met gemiddeld 7,5 procent omhoog, waardoor sommige klanten boodschappen gingen doen bij goedkopere winkelmerken of bepaalde goederen niet meer kochten.

    In het eerste kwartaal stegen de prijzen gemiddeld nog altijd met 3,4 procent.

    In de Verenigde Staten is er aanzienlijke druk bij de consumenten met lagere inkomens. De prijsverhogingen en het wegvallen van de inkomenssteun tijdens de coronacrisis verlaagden de koopkracht van consumenten.

    Aan de andere kant is de banenmarkt in Amerika zeer sterk, met stijgende lonen, dus als de inflatie afneemt zal de koopkracht herstellen, zei topman Mark Schneider donderdag.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 870,27 -0,43%
EUR/USD 1,0720 +0,21%
FTSE 100 8.078,86 +0,48%
Germany40^ 17.890,70 -1,09%
Gold spot 2.330,64 +0,63%
NY-Nasdaq Composite 15.712,75 +0,10%

Stijgers

UNILEV...
+5,85%
RENEWI
+4,68%
B&S Gr...
+2,85%
Flow T...
+2,26%
Fugro
+2,09%

Dalers

ADYEN NV
-18,43%
VIVORY...
-8,38%
WDP
-4,93%
Alfen ...
-4,39%
CM.COM
-3,66%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links