Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,880 19 apr 2024 15:42
  • -0,620 (-2,53%) Dagrange 23,540 - 24,160
  • 118.044 Gem. (3M) 245,7K

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 ... 476 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 N audio 17 mei 2022 14:28
    Tjonge. Nog zes duppies en mijn gak is weer bereikt. Het kan verkeren.
    Gelukkig in de 28 range juist bijgekocht. En niet in paniek verkocht. Er was immers geen slecht nieuws.
    Dat de familie korte broek niets met het verloop van de afgelopen tijd te maken zou hebben? Mwah, dat lijkt me juist van wel. Hetzelfde verloop hebben we recent nog al eens gezien. Toen er genoeg was geschud, mocht het weer omhoog. Nu zonder nieuws hetzelfde recept. Prima toch?

    Ervan genieten ipv op elkaar inhakken lijkt me een prima plan.
  2. forum rang 5 Jason Voorhees 17 mei 2022 14:34
    Er is heel hard aan de boom geschut, zonder enige directe economische reden, zelfs een outlookverhoging.
    Dat sterkte mij altijd, itt. bv Post NL, om AMG gewoon aan te houden en uit te breiden.
    Ik hoop dat Piet Particulier zich niet gek heeft laten maken en rustig is gebleven.
  3. forum rang 4 Aandachtige lezer 17 mei 2022 17:49
    Ik merk dat onder 'groen' denkende mensen wel behoorlijk wat weerstand bestaat tegen elektrisch rijden. De accu's zouden te duur zijn, het mijnen van de bijzondere metalen die nodig zijn voor de accu's te milieuonvriendelijk. Kortom we moeten de fase van EV's overslaan en mensen moeten gewoon met minder luxe en comfort tevreden zijn.
    Horen anderen ook dit soort geluiden?
    Gaat dit de vraag naar lithium en dergelijk temperen?
    Of is dit misschien net het tegenwicht zodat de vraag naar deze bijzondere metalen nog net een beetje te hanteren is en het huidige prijspeil nog wel een jaar of vijf hetzelfde blijft, om en nabij?
  4. forum rang 6 N audio 17 mei 2022 18:09
    Het omslagpunt voor Co2 met elektrisch rijden zou om en nabij de 166.000km liggen. Hierbij wordt dus ook de fabricage (en daarmee voetafdruk), meegenomen.
    Volgens een Duits onderzoek. Dus ik snap de groen denkende mens goed.
    Wat niet weg neemt dat EV's (al dan niet gesubsidieerd), steeds meer verkocht worden.
    Of je nu wilt of niet, het lijkt desnoods met geweld door je str#t geduwd te moeten worden.
    Op zich heb ik niets tegen EV, de manier echter waarop we allemaal over "moeten" stappen zint me niet.
    Ook het gegoochel met brandstofprijzen om toch maar vooral de neuzen een bepaalde kant op te dwingen, zint me niet.

    Uiteraard liggen door de veranderingen in persoonlijk vervoer de kaarten voor Lithium gunstig, dus dan zit je hier prina.
  5. forum rang 8 Lepre Chaun 17 mei 2022 18:10
    aandachtige lezer .
    Zoals je weet hebben nu regeringen wereldwijd de energie transformatie/revolutie omarmd , het is niet alleen electrisch rijden maar ook energieopslag in batterijen megawatt,s en ook electrisch vliegen , varen in de nabijheid .
    En ook nog eens de defensie en geopolitiek economische belangen van en over lithium .
    Zoals nu weer in Chili , Congo , China en Australie hun strijdperken .
    En tuurlijk hoef jij niet mee te doen je kunt op de electrische fiets oeps ik bedoel de normale fiets stappen .
    Maar er is geen weg terug meer ,fossiele brandstoffen worden afgebouwd .
    De vraag zal niet verminderen maar vermeerderen naar lithium en natuurlijk zijn er ook milieuaspecten .
  6. ooievaar49 17 mei 2022 19:01
    Ik kijk regelmatig naar wielerwedstrijden maar verbaas mij dat de beelden vanuit de helicopters in de landen Frankrijk, Belgie en nu dus ook in Italie nauwelijks zonnepanelen laten zien op de daken!!. Zelfs als er gebieden vol zouden liggen met zonnepanelen komen die niet in beeld. Waarom zijn die landen zo laat/traag of zijn wij weer het beste jongetje in de klas? En een elektrische auto verplicht gaan stellen? Alleen in Nederland? Waarom zijn er in Europees verband geen eensluidende wetten te maken die voor ieder land nageleefd moeten worden. Normalisatie leerde ik al 55 jaar geleden op school maar blijkbaar hebben politici daar nog nooit van gehoord.
  7. forum rang 6 am1993 17 mei 2022 19:05
    Onderstaand ter kennisname de 25 grootste aandeelhouders in AMG.
    Bron: DEGIRO/Eigendom/ Publicatie 17 mei 2022.
    Heinz is niet de grootste aandeelhouder (mogelijk wél via andere investeringsmaatschappijtjes) en tussen de investeerders met circa 1M aandelen zitten toch partijen die weten hoe je zo een bedrijf als AMG te gelde moet maken, dunkt me.
    Misschien kijken ze het nog even aan, omdat de hoofdprijs nog niet in zicht is, maar ze weten donders goed, dat ze afgerekend worden op rendement op hun investeringen.
    Dus als ik de namen lees van de investeerders, vind ik het wel bemoedigend.

    Legal & General Investment Management Ltd.
    Investment Advisor/Hedge Fund 1.191.286
    Schimmelbusch (Heinz C)
    Individual Investor 1.053.157
    Van Eck Associates Corporation
    Investment Advisor/Hedge Fund 1.008.647
    Invesco Advisers, Inc.
    Investment Advisor 970.430
    BNP Paribas Asset Management UK Limited
    Investment Advisor 966.034
    Norges Bank Investment Management (NBIM)
    Sovereign Wealth Fund 941.229
    The Vanguard Group, Inc.
    Investment Advisor/Hedge Fund 803.139
    DNB Asset Management AS
    Investment Advisor/Hedge Fund 652.317
    Janus Henderson Investors
    Investment Advisor/Hedge Fund 613.019
    Mirae Asset Global Investments (USA) LLC
    Investment Advisor 602.250
    BlackRock Institutional Trust Company, N.A.
    Investment Advisor 481.935
    ETFS Management Aus Ltd
    Investment Advisor 447.283
    Dimensional Fund Advisors, L.P.
    Investment Advisor/Hedge Fund 380.346
    Jackson (Eric E)
    Individual Investor 343.124
    NNIP Advisors B.V.
    Investment Advisor 314.234
    Baron Capital Management, Inc.
    Investment Advisor/Hedge Fund 304.494
    American Century Investment Management, Inc.
    Investment Advisor/Hedge Fund 238.629
    Ecofi Investissements S.A
    Investment Advisor 208.486
    Metzler Asset Management GmbH
    Investment Advisor 208.233
    Schroder Investment Management Ltd. (SIM)
    Investment Advisor/Hedge Fund 188.323
    JPMorgan Asset Management U.K. Limited
    Investment Advisor/Hedge Fund 184.934
    Fondsmæglerselskabet Maj Invest A/S
    Investment Advisor 109.184
    INVESCO Asset Management Limited
    Investment Advisor/Hedge Fund 105.853
    Ibercaja Gestión S.G.I.I.C., S.A.
    Investment Advisor 80.000
    Charles Schwab Investment Management, Inc.
    Investment Advisor 76.473
  8. forum rang 6 am1993 17 mei 2022 19:43
    quote:

    Aandachtige lezer schreef op 17 mei 2022 17:49:

    Ik merk dat onder 'groen' denkende mensen wel behoorlijk wat weerstand bestaat tegen elektrisch rijden. De accu's zouden te duur zijn, het mijnen van de bijzondere metalen die nodig zijn voor de accu's te milieuonvriendelijk. Kortom we moeten de fase van EV's overslaan en mensen moeten gewoon met minder luxe en comfort tevreden zijn.
    Horen anderen ook dit soort geluiden?
    Gaat dit de vraag naar lithium en dergelijk temperen?
    Of is dit misschien net het tegenwicht zodat de vraag naar deze bijzondere metalen nog net een beetje te hanteren is en het huidige prijspeil nog wel een jaar of vijf hetzelfde blijft, om en nabij?
    De weerstand is mede gebaseerd op het door N Audio aangehaalde onderzoek van CO2 compensatie bij 166.000 km. Hierin zit (naast onderhoud e.d.) echter ook een groot deel een energieverbruik. Stel dat een auto 20 kWh per 100 km gebruikt, dan is dat op die 166.000 km circa 33.000 kWh, die ook weer opgewekt moet worden. Dat is dus circa 11 x het jaarverbruik van een huishouden. En dat moet ook weer opgewekt worden, met alle vervuiling van dien.
    Energiemaatschappijen waarschuwen al jaren, dat het aansluiten van enorme hoeveelheden zonnepanelen en windmolens op het netwerk, het netwerk dat niet aankan. Opwekken van energie is geen probleem. Het probleem zit in het transport.
    De mooiste vergelijking is die met de levering van drinkwater. dat komt met circa 2,5 bar aan de meter, maar als veel huishoudens schoon drinkwater aan het leidingnet zouden gaan leveren, loopt de druk op tot > 4 bar, vallen delen van het netwerk uit, klappen de leidingen en dan is er in dat gebied geen drinkwater meer voorhanden. Zelfde probleem is dus met stroom. Nog even en we hebben hier stroomuitval zoals in de US en andere gebieden waar de netwerken bepaalde belasting niet aankunnen. Wen er alvast maar aan.
    De enige oplossing die de hele energietransitie ten goede zal gaan komen is de opslag van energie.
    Wek zelf stroom op, sla het op op je eigen batterij en gebruik het voor je woning en je auto e.d. en dan moet je eens kijken hoe snel de energietransitie kan slagen.
    De nadruk zal dus gaan liggen op het maken van veel efficiëntere batterijen en accu's en daar wordt momenteel hard aan gewerkt en er zijn grote innovaties mogelijk. Dan komt het allemaal goed.
    Nu alleen de juiste mensen op de juiste plekken met voldoende geld om het te ontwikkelen. En dat is helaas al decennia niet het geval. Maar m.i. heeft AMG de potentie om daar een leuk partijtje in mee te blazen. Daarom zit ik er ook in. Niet voor die auto's, maar voor de batterijen.
9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 159 160 161 162 163 ... 476 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links