Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,500 18 apr 2024 17:35
  • +0,340 (+1,41%) Dagrange 23,840 - 24,500
  • 211.210 Gem. (3M) 245,7K

AMG - 2022: dit jaar moet het gebeuren!

9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 141 142 143 144 145 ... 476 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Jason Voorhees 9 mei 2022 21:13
    Tja, dit is wel behoorlijk onwerkelijk, je hoeft niet veel te dumpen in een markt zonder vraag dat is duidelijk.
    Daarom is dit aandeel zo volatiel, maar zolang de onderliggende business top is maak ik me niet al te druk.
    Zelfs een outlook verhoging dat is in principe zeer gerustellend. Feit blijft dat het niet leuk is, maar beter dan zo'n daling op een outlookverlaging zullen we maar zeggen ;-)
  2. forum rang 4 moneypocket 9 mei 2022 21:14
    quote:

    Lepre Chaun schreef op 9 mei 2022 21:05:

    tradingeconomics.com/commodity/lithium

    Lithium is vandaag geen eens gedaald .

    www.lme.com/Metals/EV/About-Lithium
    Volgens mij ook niet...krijg de indruk dat er partijen zijn, die dit maar al te graag willen zien. Bijzonder dat ook de daling vandaag gewoonweg mogelijk is...zal morgenavond maar weer eens kijken of de shortpositie in AMG is gewijzigd. En dan lees ik dat dit komt door ex-dividend. Tja...wist dat het rekenen al niet op al te hoog niveau lag, maar de daling vandaag is wel meer dan die 0,30ct.
  3. Retired 9 mei 2022 21:27
    US$20,500 per tonne in 2023
    US$17,180 per tonne in 2024
    US$14,468 per tonne in 2025.
    Long run average of US$11,500 per tonne
    What about spodumene concentrate?

    It is a similar story for spodumene concentrate (6% li2O), with Goldman expecting an average of US$3,679 per tonne in 2022 before a sizeable pullback thereafter.

    It is forecasting spodumene concentrate prices to be:

    US$1,750 per tonne in 2023
    US$950 per tonne in 2024
    US$900 per tonne in 2025
    Long run average of US$800 per tonne
    [/quote]

    Niet te geloven dat iemand hier intrapt. fool.com.au is een site die een willekeurige tak een zwaar probleem aanpraat zodat ze daar 5 top-picks tegenover kunnen zetten, waar je dan wel je e-mailadres voor moet opgeven, dat ze vervolgens verkopen en waar je vervolgens jarenlang spam op binnenkrijgt.

    De prijzen van lithium zijn nu wat gedaald omdat China de productie heeft verhoogd terwijl door de COVID lockdown de vraag is gezakt (https://tradingeconomics.com/commodity/lithium). Dat is dus tijdelijk.

    Wat betreft de de prognose voor lithium: Goldman Sachs verwacht krapte in het aanbod tot zeker 2025 (https://www.goldmansachs.com/insights/pages/gs-research/batteries-the-greenflation-challenge/report.pdf), dus tot die tijd zijn de genoemde prijsdalingen van fool.com.au onzin (komt niet van Goldman Sachs). Vandaar dat AMG ook zeer positief is over de komende 5 jaar (500 miljoen ebitda).

    Good Old AJK: www.iex.nl/Artikel/746447/Help-ik-sta...
    Hier wordt uitgelegd waarom we zo zakken. Gewoon geduld hebben of niet aan cyclische aandelen beginnen.
  4. forum rang 7 Just lucky 9 mei 2022 22:20
    quote:

    Atoa schreef op 9 mei 2022 19:32:

    Meer info Lithium carbonate

    www.fool.com.au/2022/05/05/what-will-...

    According to a recent note out of Goldman Sachs, its analysts are expecting lithium carbonate prices to average US$46,640 per tonne in 2022. However, from 2023 onward it is expecting a sizeable decline.

    The broker’s commodities team expects lithium carbonate prices to fall to:

    US$20,500 per tonne in 2023
    US$17,180 per tonne in 2024
    US$14,468 per tonne in 2025.
    Long run average of US$11,500 per tonne
    What about spodumene concentrate?

    It is a similar story for spodumene concentrate (6% li2O), with Goldman expecting an average of US$3,679 per tonne in 2022 before a sizeable pullback thereafter.

    It is forecasting spodumene concentrate prices to be:

    US$1,750 per tonne in 2023
    US$950 per tonne in 2024
    US$900 per tonne in 2025
    Long run average of US$800 per tonne
    In q1 was bij AMG de gemiddelde spodemene prijs rond de 2000, dus heel dit jaar en 2023 kan je dus voor spodumene minimaal dezelfde ebitda halen als q1. Maar dit jaar dus nog veel hoger dan in q1.
  5. forum rang 4 moneypocket 9 mei 2022 22:25
    Angst voor een groeivertraging, de hoge inflatie en centrale banken die hun beleidsrentes verhogen, bepalen momenteel de beursstemming. Ondertussen lopen de obligatierentes op. De Amerikaanse tienjaarsrente piekte eerder op maandag boven de 3,20 procent maar is inmiddels gezakt tot 3,03 procent.

    "Angst overheerst de beursstemming, wat terug te zien is in de sterk gestegen koersbeweeglijkheid (volatiliteit) en negatieve sentimentsindicatoren. Buiten de grondstoffenmarkten zijn de plekken voor beleggers om te ‘schuilen’ schaars", aldus investment manager Simon Wiersma van ING.

    "Ondanks alles draait de Amerikaanse economie nog prima", aldus de marktkenner, die onder meer doelde op een solide banenrapport, dat vrijdag verscheen.

    Ik vraag mij nu werkelijk af of AMG wel in de grondstoffenbranche haar centen verdiend gezien de uitspraak van Simon Wiersma
  6. Halte 9 mei 2022 22:36
    Ik las wel onderstaand artikel enkele dagen geleden in de LAtimes . Hieruit blijkt dat de bestuurders van de Staat Californië ( de meest anti fossiele brandstof Staat van de VS en voorloper in duurzame energie en EV automobiliteit) alle medewerking zeggen te willen verlenen en zelfs subsidies wil verstrekken om Lithiumproductie in en onder een bijna opgedroogd meer in de Staat , the Salton Sea, op te pakken. Dit zou gezien de vermeende voorraden en oppervlakte een van de grootste productielocaties in de wereld kunnen worden. Een woordvoerster van Californië zeg optimistisch dat binnen twee jaar met de steun van Californië al het eerste lithium zou kunnen worden gewonnen echter een commerciële partij die al aan de slag is gegaan heeft het over 2026:

    www.latimes.com/california/story/2022...
  7. forum rang 4 moneypocket 9 mei 2022 22:55
    quote:

    Halte schreef op 9 mei 2022 22:36:

    Ik las wel onderstaand artikel enkele dagen geleden in de LAtimes . Hieruit blijkt dat de bestuurders van de Staat Californië ( de meest anti fossiele brandstof Staat van de VS en voorloper in duurzame energie en EV automobiliteit) alle medewerking zeggen te willen verlenen en zelfs subsidies wil verstrekken om Lithiumproductie in en onder een bijna opgedroogd meer in de Staat , the Salton Sea, op te pakken. Dit zou gezien de vermeende voorraden en oppervlakte een van de grootste productielocaties in de wereld kunnen worden. Een woordvoerster van Californië zeg optimistisch dat binnen twee jaar met de steun van Californië al het eerste lithium zou kunnen worden gewonnen echter een commerciële partij die al aan de slag is gegaan heeft het over 2026:

    www.latimes.com/california/story/2022...
    Bedankt voor de info Halte; natuurlijk zijn er ook andere partijen bezig om commercieel Lithium te winnen. De investeringskosten zijn enorm en voordat het Lithium daadwerkelijk wordt gewonnen en verwerkt zijn we inderdaad een aantal jaren verder. Voor dit project heeft men het over 2026 (een 4-tal jaren). De komende jaren zit AMG goed met haar mijnen.
  8. Halte 9 mei 2022 23:02
    quote:

    Frankie12 schreef op 9 mei 2022 22:47:

    Oh jee Halte, aanbod wordt dus enorm en AMG aandeel zal dalen naar € 5,00. Pff...
    Nee dat zeg ik niet ( dat het € 5,- wordt) , echter ik geloof wel dat het feit dat een verzelfstandiging van de Lithiumtak van AMG
    ( waar velen op hopen gezien de autonome waarde die in dit onderdeel zou zitten en zelfs hoger zou zijn dan de huidige totale beurswaarde van AMG) die nu dus is geparkeerd / voorlopig van de baan is van dit soort zaken afhankelijk is: veel verwacht toekomstig aanbod van Lithium en daarmee forse toekomstige prijsdruk doordat vraag en aanbod veel meer in evenwicht komen is natuurlijk niet in het voordeel van de kans op verzelfstandiging tegen een hele hoge prijs en dat wordt dan weer verdisconteerd in de huidige koers van AMG.
  9. forum rang 6 N audio 9 mei 2022 23:43
    quote:

    rene66 schreef op 9 mei 2022 20:33:

    [...]klopt helemaal. In alle grafieken die ik in de afgelopen jaren heb gezien oa op seeking Alpha is de vraag de komende jaren en dan heb ik het over 2 tot 7 jaar beduidend groter dan het aanbod. De analist loopt gewoon keihard te liegen
    Rene, blanco, Hans U, retired en LC bedankt voor jullie nuchtere benadering van dit geheel.
    Het snijdt hout op een Jip en Janneke manier. De simpelste benadering is vaak de beste, en ik kan me er in vinden.
    Vorig jaar waren de lithium prijzen heel wat lager. En de koers hoger dan nu.
    Het GS verhaal lijkt dus vreemd. Geen bal van aantrekken dus.
    Zoals altijd, je eigen nuchtere boerenverstand laten werken, en voor jezelf logisch redeneren dat het eerder is aan te nemen dat:

    A: De vraag naar lithium alleen maar toeneemt door de bouw van meer EV's.
    B: Het aantal mijnen beperkt is, aanbod zou dus niet snel toenemen?
    C: Er komt juist eerder schaarste.

    De vraag bepaald nog altijd de prijs icm het aanbod.

    Gereguleerd koersverloop, kan er niks anders van maken.
  10. forum rang 6 rene66 9 mei 2022 23:48
    quote:

    Halte schreef op 9 mei 2022 22:36:

    Ik las wel onderstaand artikel enkele dagen geleden in de LAtimes . Hieruit blijkt dat de bestuurders van de Staat Californië ( de meest anti fossiele brandstof Staat van de VS en voorloper in duurzame energie en EV automobiliteit) alle medewerking zeggen te willen verlenen en zelfs subsidies wil verstrekken om Lithiumproductie in en onder een bijna opgedroogd meer in de Staat , the Salton Sea, op te pakken. Dit zou gezien de vermeende voorraden en oppervlakte een van de grootste productielocaties in de wereld kunnen worden. Een woordvoerster van Californië zeg optimistisch dat binnen twee jaar met de steun van Californië al het eerste lithium zou kunnen worden gewonnen echter een commerciële partij die al aan de slag is gegaan heeft het over 2026:

    www.latimes.com/california/story/2022...
    De kans dat dit wat gaat worden is niet echt groot en dan druk ik het voorzichtig uit. Het probleem is water. Bij dit soort lithium voorraden is voor de ontginning en zuivering heel veel water nodig. Laten ze daar nu juist een enorm tekort aan hebben in Californië. Wederom in mijn beleving een sprookjes verhaal. Maar wij gaan het meemaken.
  11. rendement_zoeker 10 mei 2022 08:24
    quote:

    rene66 schreef op 9 mei 2022 23:48:

    [...]De kans dat dit wat gaat worden is niet echt groot en dan druk ik het voorzichtig uit. Het probleem is water. Bij dit soort lithium voorraden is voor de ontginning en zuivering heel veel water nodig. Laten ze daar nu juist een enorm tekort aan hebben in Californië. Wederom in mijn beleving een sprookjes verhaal. Maar wij gaan het meemaken.
    Als dit al van de grond komt, lukt dit nooit binnen 2 jaar. Minimaal 5, maar eerder 6-10 jaar.
  12. rendement_zoeker 10 mei 2022 08:27
    quote:

    drooglegging1920 schreef op 9 mei 2022 17:23:

    We moeten zo een typ als Musk aan het roer hebben die er wel voor zorgt dat hij de koers omhoog lult .....Heinz is wat dat betreft ontwetend met zijn uitspraken over de shorters..."i dont know what they are thinking" zei hij nog...Met andere woorden AMG draait top en er is totaal geen reden om de koers neer te knuppelen. Hij heeft totaal geen benul wat er op de beurs gebeurt en houdt zich alleen met technische zaken bezig...beetje een struisvogel dus...een eigenwijze welteverstaan
    Kan, maat Musk heeft de ballen verstand van deze business. Heinz is er zowat in een mijn geboren en weet hier alles van. AMG moet gewoon een goede partij (en niet die knullige partij van 2018) inhuren om waarde bloot te leggen voor de zittende aandeelhouders.
  13. [verwijderd] 10 mei 2022 08:34
    quote:

    rendement_zoeker schreef op 10 mei 2022 08:27:

    [...]

    Kan, maat Musk heeft de ballen verstand van deze business. Heinz is er zowat in een mijn geboren en weet hier alles van. AMG moet gewoon een goede partij (en niet die knullige partij van 2018) inhuren om waarde bloot te leggen voor de zittende aandeelhouders.
    AMG is het kindje van Schimmel en niet van de aandeelhouder. De huidige correctie is gepast, herstel zal er ook weer komen, dus gewoon rustig blijven en eventueel bijkopen.
  14. rendement_zoeker 10 mei 2022 08:50
    quote:

    Fugroflop schreef op 10 mei 2022 08:34:

    [...]

    AMG is het kindje van Schimmel en niet van de aandeelhouder. De huidige correctie is gepast, herstel zal er ook weer komen, dus gewoon rustig blijven en eventueel bijkopen.
    Dat is het probleem. Heinz vindt het zijn kind. Maar Heinz is eigenlijk alleen maar een werknemer van de aandeelhouders.
9.510 Posts
Pagina: «« 1 ... 141 142 143 144 145 ... 476 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links